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スイスの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Switzerland E-Commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

国際貿易局によると、スイスの電子商取引市場は、オンライン購入の割合が最も高い欧州5カ国のうちの1つです。2020年、スイスの小売売上に占めるオンラインの割合は、主にCOVID 19の大流行により、8.3%から11.8%に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

国際貿易局によると、スイスの電子商取引市場は、オンライン購入の割合が最も高い欧州5カ国のうちの1つです。2020年、スイスの小売売上に占めるオンラインの割合は、主にCOVID 19の大流行により、8.3%から11.8%に増加しました。スイスの電子商取引市場は、予測期間(2022年〜2027年)にCAGR 14.6%で成長すると予想されています。

主なハイライト
国際貿易協会によると、スイスは2020年に国内のオンラインショップに110億スイスフラン、海外のオンラインショップに21億スイスフランを投資しています。さらに、業界関係者によると、2021年には電子商取引の売上が増加すると予測されています。さらに、スイスのB2Cオンライン売上の約50%を占める320以上のオンライン小売業者が加盟するスイス通販協会によると、メーカーやブランドは、売上増加と顧客体験の向上のためにオンライン業態に多額の投資を行っているとのことです。
COVID-19の大流行の中、オンライン購入におけるカード決済への依存度はかなり高まっています。2021年6月に発表されたスイス国立銀行が実施した2020年秋の調査によると、経常外取引におけるデビットカード決済のシェアは2020年に33%に達したという。カードは、銀行振込のような調整の問題がないため、電子商取引での購入に最適なソリューションであることが多い。しかし、国内での電子商取引では、銀行振込が引き続き最も人気のある決済手段であり、次いでカード決済となっています。
この地域の多くの大手企業による技術の進歩が、eコマース市場を牽引しています。例えば、スイスポスト社は、今後数年間にわたり電子商取引の成長を支える配送技術を進化させています。スイスポストは、自動運転ロボットを使った配送テストを実施。MatternetやSwiss Postなどの配送専門業者が、スイスの病院間でドローンによる配送を行った
しかし、COVID-19によって設けられた渡航制限により、オフラインの小売店が閉鎖されたにもかかわらず、国内のオンライン小売業者は2020年に事業を継続することができた。スイスには実店舗での小売りの伝統がありますが、COVID-19の大流行により、Eコマース市場への参入を余儀なくされています。


主な市場動向

スイスでは食品とパーソナルケアに高い需要があります。


スイスはパーソナルケア産業の新星として発展している。医療機関は、伝統的な医療と豪華な自然の隠れ家、マウンテンリゾート、スパを組み合わせた健康的な医療体験を提供することに重点を置いています。
パーソナルケアは、予測期間中に最も速く成長すると予想されます。ZHAW School of Management and Lawが実施したSwiss Online Survey 2021によると、化粧品のオンライン販売は回答者の51%が大幅に増加し、23%は中程度の成長を示しています。さらに、化粧品の売上が減少していると回答した人はわずか4%であることも明らかになりました。このような化粧品業界の力強い成長は、調査対象市場の成長を強く後押ししています。
消費者が特定の化合物の有害性を認識するようになったため、この国では天然素材やオーガニック製品への需要が高まっています。スイスの消費者の多くは、自然な処方を理由に、あるブランドを他のブランドより選んでいます。そのため、安全でオーガニックな化粧品の需要が急増しています。また、消費者の間でオーガニックコスメのコンセプトストアが増えていることも、国内のナチュラル&オーガニックコスメ製品の成長を後押しすると予想されます。
国内では、スーパーや市場、コンビニエンスストアでの購入から、オンラインスーパーやオンライン食品小売店、食品生産者や農家によるオンライン販売への関心が高まっており、食品購入の全体的なシフトが見られます。スイスのオンライン調査2021によると、食品のオンライン注文は大幅に増加しており、回答者の56%が強い成長を、約24%が中程度の成長を目撃していると回答しています。しかし、B2Bセグメントの一部では、食品販売の減少が見られ、強い需要をわずかに相殺する形となっています。
コロナウイルスの大流行により、スイス国民の購買行動が変化しています。特に、食料品のオンラインショッピングがより受け入れられるようになりました。消費者行動の変化は、COVID-19の大流行時にスイス政府が自宅での注文を制限したこと、買い物のために外出することへの関心が薄れたこと、国民の間で労働や発作の習慣が変わったことに起因し、国内の電子商取引市場の成長にプラスの影響を与えています。


COVID-19パンデミック時の電子商取引の成長


スイスの電子商取引は、COVID-19の危機の間、大きく成長しました。ZHAW School of Management and Lawによる、スイスのオンラインショップ365社の代表的な調査に基づく「Swiss Online Retailer Survey 2021」の結果によると、オンラインショップは国内でブームを経験し、10社中9社が2020年の売上増加を目撃し、3分の1は30%を超える非常に強い成長を目撃しています。B2CおよびB2Bセクターの大小のオンラインショップが、このトレンドの恩恵を受けています。
スイスでは、一時的な閉店や実店舗への訪問を避けるために、オンラインショッピングを利用する人が増えています。在宅勤務や余暇活動の変化により、食料品、スポーツ用品、玩具、DIYやガーデニング用品などの商品のオンライン需要が劇的に増加しています。また、電子機器、コンピュータ、マルチメディア分野の製品のオンライン注文も急増しています。
オンラインショップでの支払い方法は、請求書とクレジットカードが最も多く利用されています。オンライン小売業者調査2021」の回答者の86%では、Mastercard、Visa、American Expressなどのクレジットカードで、78%では請求書による決済が可能です。スイスのモバイル決済ソリューションであるTWINTも、COVID-19危機の際に大きく普及し、現在では2つのオンラインショップに1つの割合で利用可能になっています。モバイル決済は大きな支持を集め、予測期間中に力強い成長を遂げることが予想されます。
COVID-19が流行する前、一部の家具店やガーデニングセンターでは、クリック&コレクトサービスを導入または拡大していました。これにより、顧客はオンラインで注文し、車で店舗まで商品を受け取りに行くことができるようになりました。このような慣行は、同国の電子商取引市場をさらに発展させるものと期待されています。全体として、COVID-19は小売業のデジタル化を引き起こし、短期的にはオンライン販売の大幅な増加につながった。


競合他社の状況

スイスの電子商取引市場は、多くの企業が参入しているため、競争が激しくなっています。また、オンラインショッピングの普及に伴い、市場の需要も増加しており、各社は新しいソリューションの開発に注力しています。


2021年5月 スイスの百貨店チェーンであるManorは、オンラインマーケットプレイスを立ち上げ、国内のEコマース市場に参入した。同社は、ファッション、ビューティー、ホーム、家庭用品などのカテゴリーで、売れ筋商品に重点を置きながら、新規および既存のブランドで商品ラインアップの拡大を目指す。
2021年6月 - Zalandoがスイスでコネクテッド・リテールプログラムを開始。スイスの小売業者は、店舗をZalandoのプラットフォームに接続し、数百万人のZalandoの顧客に対してオンラインで商品を販売することができます。スイスポストは現地の小売業者と協力し、小包の配送と返品をシームレスに処理できるよう支援します。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Dependency for booking of Hotels and Flights
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Evolving taxation landscape and custom regulations has increased the complexity of trade
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in the country (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in the country (Coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in the country (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of the country in the ecommerce industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Zalando Group
7.1.2 Digitec Galaxus AG
7.1.3 Amazon.com, Inc.
7.1.4 Nestlé Nespresso SA
7.1.5 Brack.ch
7.1.6 Microspot.ch
7.1.7 LeShop.ch
7.1.8 Apple Inc.
7.1.9 Coop Group
7.1.10 Zur Rose Group AG

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Switzerland E-Commerce market is one of the five European countries with the highest percentage of online purchases, according to International Trade Administration. In 2020, the online share of Swiss retail sales was 11.8% increasing from 8.3% mainly due to the COVID 19 pandemic. The Switzerland E-Commerce market is expected to grow at CAGR 14.6% during the forecast period (2022-2027).

Key Highlights
According to the International Trade Association, Switzerland invested CHF 11 billion on domestic online shops and CHF 2.1 billion on overseas online shops in 2020. Further, according to industry observers, e-commerce sales are predicted to grow in 2021. Further, according to the Swiss Mail Order Association, which brings together more than 320 online retailers that generate about 50% of Swiss B2C online sales, manufacturers and brands are investing significantly on their online format to increase sales and improve the customer experience.
The dependency on card payments has considerably increased for online purchases during the COVID-19 pandemic. According to the autumn 2020 survey undertaken by Swiss National Bank published in June 2021, the share for debit card payments for non-recurring transactions amounted to 33% in 2020. Cards are often the best solution for e-commerce purchases, as they do not have the adjustment issues of bank transfers. However, bank transfer continues to be the most popular mode of payment followed by card payments for e-commerce in the country.
Technology advances by many major players in the region is driving the e-commerce market. For instance, Swiss Post is advancing delivery technologies that will support the growth of e-commerce over the next few years. Swiss Post conducted delivery tests using self-driving robots. Delivery specialists such as Matternet and Swiss Post made drone deliveries between Swiss hospitals
However, the travel restrictions created by COVID-19 helped domestic online retailers continue their business in 2020 despite the shutdown of the offline retail shops. Switzerland has a strong tradition of retailing in physical stores, but the COVID-19 pandemic has compelled them to enter the e-commerce market.


Key Market Trends

Food and personal care holds high demand in the country


Switzerland is developing into a rising star in personal care industry. Healthcare providers focus on providing a healthy medical experience that combines the traditions of medical care with luxurious natural retreats, mountain resorts, and spas.
Personal care is expected to grow fastest during the forecast period. According to the Swiss Online Survey 2021 undertaken by ZHAW School of Management and Law, the online sales of cosmetics increased significanty for 51% of the respondents while 23% of the respondents indicated moderate growth. The survey further outlined that only 4% of the respodnents identified declining sales of cosmetics. Such strong growth in the cosmetic sector has strongly driven the growth of the studied market.
As consumers become more aware of the harmful effects of certain compounds, the demand for natural and organic products is increasing in this country. Many Swiss consumers choose one brand over another because of its natural formula. This has led to a surge in demand for safe and organic cosmetological products. In addition, the increasing trend of organic concept stores of organic cosmetics among consumers is expected to boost the growth of domestic natural and organic cosmetology products.
The country has witnessed an overall shift in food purchases with the interest growing in online supermarkets, online food retailers, online sales by food producers or farmers away from buying at supermarkets, markets, and convenience stores. According to the Swiss Online Survey 2021, the online food orders have significanty incrfeased with 56% of the respondents witnessing strong growth and around 24% of the respondents witnessing moderate growth. However, certain section in the B2B segment has witnessed decline in food sales which marginally off-set the strong demand.
The coronavirus pandemic has changed the buying behavior of the Swiss population. In particular, online grocery shopping has become more acceptable. The shift in the consumer behvaiour is attributed to the Swiss government's restriction at home orders during the COVID-19 pandemic, the growing disinterest in going out for shopping, changing working and leizure habits amongst the country's population and have positively influencded the growth of the E-Commerce market in the country.


E-Commerce growth during the COVID-19 pandemic


Swiss e-commerce has grown significantly during the COVID-19 crisis. The results of the Swiss Online Retailer Survey 2021 by the ZHAW School of Management and Law, based on a representative survey of 365 Swiss online shops indicate that online retail experienced a boom in the country, with 9 out of 10 of the online shops witnessing sales growth in 2020, and a third witnessing very strong growth of over 30%. Small and large online shops in the B2C and B2B sectors have benefited from this trend.
Swiss are increasingly turned to online shopping, because of a temporary closure or to avoid visiting physical stores. Changes in telecommuting and leisure activities have dramatically increased online demand for groceries, sporting goods and toys, as well as products such as DIY and gardening tools. Online orders for products from the electronics, computer and multimedia sectors have also skyrocketed.
The most commonly used payment methods in online stores are invoices and credit cards. Amongst 86% of the respndents of the Online Retailer Survey 2021, payment can be made using credit cards such as Mastercard, Visa, or American Express, and in 78% by invoice. TWINT, a Swiss mobile payment solution, has also become much more popular during the COVID-19 crisis and is currently available in every two online shops. Mobile payments has garnered significant traction and is expected to witness strong growth over the forecasted period.
Before the COVID-19 pandemic, some furniture stores and gardening centers introduced or expanded click-and-collect services in the country. This allowed customers to place orders online and drive to outlets to collect their purchases. Such practices are expected tof urther shape the E-commerce market in the country. Overall, COVID-19 has caused retail digitization, leading to a significant increase in online sales in the short term.


Competitive Landscape

The Switzerland E-Commerce market is highly competitive due to the strong presence of many players in the market. The market demand is also increasing with the growing adoption of online purchases and companies are also focusing on innovating new solutions.


May 2021 - Manor, a department store chain from Switzerland, has launched its online marketplace marking its entry into the country's E-Commerce market. The company aims to expand its product range with new and existing brands in categories such as fashion, beauty, home, and household with its primary focus on its highest selling products.
June 2021 - Zalando launched its connected retail program in Switzerland. Swiss retailers can connect their stores to the Zalando platform and sell their products online to millions of Zalando customers. Swiss Post will work with local retailers to help you handle parcel deliveries and returns seamlessly.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Dependency for booking of Hotels and Flights
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Evolving taxation landscape and custom regulations has increased the complexity of trade
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in the country (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in the country (Coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in the country (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of the country in the ecommerce industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Zalando Group
7.1.2 Digitec Galaxus AG
7.1.3 Amazon.com, Inc.
7.1.4 Nestlé Nespresso SA
7.1.5 Brack.ch
7.1.6 Microspot.ch
7.1.7 LeShop.ch
7.1.8 Apple Inc.
7.1.9 Coop Group
7.1.10 Zur Rose Group AG

8 INVESTMENT ANALYSIS

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