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アジア太平洋地域のペット用おやつ市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Asia-Pacific Pet Treats - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アジア太平洋地域のペット用おやつ市場規模は、2024年には60.6億米ドルと推定され、2029年には101.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は10.95%で推移すると予測されてい... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のペット用おやつ市場規模は、2024年には60.6億米ドルと推定され、2029年には101.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は10.95%で推移すると予測されている。

主なペットは犬であったが、猫が最も急速に増加している。

  • アジア太平洋地域のペット用おやつ市場は、2017年の4億4,220万匹から2022年には5億1,110万匹に増加するペット人口の増加を主因として、著しい成長を遂げている。ペットの人間化傾向の高まりは、高品質のペット用おやつへの需要の増加をもたらし、市場の成長に寄与した。
  • ペットの中では犬がアジア太平洋地域のペット用おやつ市場を独占しており、2022年の市場金額の51.4%を占めている。同年の市場規模は27.4億米ドルであった。犬のシェアが高いのは、同地域のペット人口の34.49%を占める犬の人口が他のペットに比べて多いためである。また、他のペットに比べて犬のおやつに対する嗜好性が高いことも、高いシェアに寄与している。
  • 猫部門は、2022年に31.8%を占める第2位の市場部門である。同年、猫人口はペット人口の26.1%を占めた。同地域における猫の人口増加と、犬と比べて狭い居住空間への適応性が、予測期間中のCAGR11.2%で、猫用おやつ市場を最も急成長するセグメントとして牽引すると予想される。
  • その他のペット用おやつ市場は、2022年に8億9,540万米ドルの規模に達した。犬や猫に比べて比較的手入れが簡単なため、ペットとして他の動物への関心が高まっており、これが市場を牽引すると予想される。
  • この地域におけるペット人口の増加は、予測期間中に市場を牽引すると予想される主な要因である。

高品質な高級ペット用おやつに対するペットの親たちの消費意欲の高まりが、同地域のペット用おやつ市場を牽引している。

  • ペット用おやつはアジア太平洋地域のペットフード市場で最も急成長している市場である。2022年、ペット用おやつ市場はアジア太平洋地域のペットフード市場の18.2%を占め、53億3000万米ドルとなった。ペットの飼育率の上昇と高品質で健康的なおやつに対する意識の高まりにより、2022年の市場は2017年比で70.2%成長した。
  • 2022年には、中国が25.8億米ドルを占め、おやつ市場最大の国となった。同国のシェアが高いのは、ペット人口が多く、飼い主のペット用おやつへの支出が多いためである。また、中国のペットオーナーは、ペット1匹当たり平均509米ドルをペットに費やしている。
  • 日本とオーストラリアは、それぞれ5億3,640万米ドルと4億3,640万米ドルで、この地域の第2位と第3位のペット用おやつ市場である。ペットの親がプレミアム製品を購入し、オーダーメイド製品に対する需要が高まっていることが、これらの国々で高い市場需要を生み出している。
  • フィリピンは、ペット人口の増加と、2017年から2022年の間にペット支出額が約20.9%増加し続けることから、2023年から2029年の間にCAGRが20.1%となり、この地域で最も急成長する国になると予測されている。
  • タイ、インド、台湾は2022年に5億6,500万米ドルと評価された地域の他の国である。ペット用おやつの需要は、ペットの支出の増加に伴い、これらの国々で増加すると推定される。
  • ペット人口の増加、プレミアムフードへの需要の高まり、健康懸念に対する意識の高まりといった要因が、2023年から2029年にかけてのおやつ市場の成長を後押しすると予想されている。

アジア太平洋地域のペット用おやつ市場動向

ペットカフェやペットショップが動物の世話を手伝い、さまざまなキャットフード商品やサービスを提供するという進化したエコシステムが、猫の人口を押し上げている。

  • アジア太平洋地域では、猫は犬よりもシェアが低く、2022年にはペット人口の26.1%を占める。中国、インド、オーストラリアなどの国々では、リラックスしてストレスを感じにくくなる、交友関係が広がるなどの健康上の利点からペットの飼育が増加している。そのため、猫の人口は2017年から2022年にかけて0.28%増加した。インドネシアとマレーシアでは、2021年にはそれぞれ47%と34%を占め、犬の親よりも猫の親のシェアが高い。これらの国々の宗教文化や、犬よりも猫をペットとして好む傾向が猫人口を押し上げた。この傾向は、企業がこれらの国々でキャットフードにより多く投資するのに役立つだろう。
  • 中国では都市部で猫を含むペットの飼育数が増加しており、猫を含むペット人口は2018年から2020年にかけて10.2%増加し、2020年には1億80万人に達する。猫人口はパンデミック時の同伴ニーズの高まりにより、2020年の7,440万匹から2022年には8,250万匹に増加した。猫の寿命は20年以上であるため、この傾向は長期的な影響を及ぼす可能性がある。
  • 多種多様なペットフード製品やサービスを通じて、動物の購入や世話を支援するペットカフェやペットショップという形で、この地域では新しいペットの養子縁組と購入のエコシステムが発展しつつある。例えばベトナムでは、R HouseのMeow Houseがベジタリアンやビーガン向けの食事を提供する猫カフェであり、猫の家として機能している。健康上の利点による猫の採用の増加、この地域の文化、ペット生態系の変化といった要因が、この地域での猫の採用を後押ししている。

グレインフリーやナチュラル製品など、プレミアムなペット用おやつへの需要が高まり、ペットの支出が増加している。

  • アジア太平洋地域では、様々な種類のペットフードが入手可能であること、また、ペットの親がプレミアム価格を支払うことを厭わず、良質なペットフードを好むことから、ペットへの支出が増加している。従来、ペットの親は犬を飼うことが多かったが、近年は猫の飼育数が増加している。しかし、2022年の支出に占める犬の割合は45.4%と高い。この高いシェアは、高品質のペットフードの消費量の増加と、犬用にカスタマイズされたおやつの需要の高さによるものである。オーストラリアでは犬が最も人気があり、2022年には約40%の世帯が犬を飼っており、ペット用おやつの需要を高めている。
  • 中国、インド、韓国はこの地域の主要なペット市場であり、ペット支出はさらに伸びている。これらの国々では、特にパンデミックの後、ペットの親がペットの栄養要件をより意識するようになったため、ペットの飼育数が増加し、良質でプレミアムなペットフードの消費が高まった。例えば、香港のキャットフード市場では、2022年にプレミアム・ペットフード部門がペットフード売上高の75%を占めた。オンライン・ペットフードの売上は、特に中国で高いが、これはウェブサイトに膨大な数の商品が掲載され、注文が簡単なためである。例えば、2022年の中国のオンライン・チャネルからのペットフード売上は58.9%であるのに対し、オフラインのペットショップの寄与は27.5%である。
  • ペットフードに対する需要の高まりと、良質なペットフードに対する意識の高まりは、予測期間中に同地域でのペット支出を増加させると予想される。

アジア太平洋地域のペット用おやつ産業概要

アジア太平洋地域のペット用おやつ市場は細分化されており、上位5社で15.71%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、EBOSグループ・リミテッド、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ)である(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.1.1 猫
4.1.2 犬
4.1.3 その他のペット
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 サブプロダクト
5.1.1 カリカリートリート
5.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3 フリーズドライとジャーキートリーツ
5.1.4 ソフト&チューハイトリーツ
5.1.5 その他のトリーツ
5.2 ペット
5.2.1 猫
5.2.2 犬
5.2.3 その他のペット
5.3 流通チャネル
5.3.1 コンビニエンスストア
5.3.2 オンライン・チャネル
5.3.3 専門店
5.3.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.5 その他のチャネル
5.4 生産国
5.4.1 オーストラリア
5.4.2 中国
5.4.3 インド
5.4.4 インドネシア
5.4.5 日本
5.4.6 マレーシア
5.4.7 フィリピン
5.4.8 台湾
5.4.9 タイ
5.4.10 ベトナム
5.4.11 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 Affinity Petcare SA
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 EBOSグループ・リミテッド
6.4.6 ゼネラル・ミルズ社
6.4.7 IBグループ(Drools Pet Food Pvt.)
6.4.8 マース・インコーポレーテッド
6.4.9 ネスレ(ピュリナ)
6.4.10 Vafo Praha, s.r.o.
6.4.11 Virbac

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Asia-Pacific Pet Treats Market size is estimated at USD 6.06 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.19 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.95% during the forecast period (2024-2029).

Dogs were the major pets, but cats are the fastest growing due to their growing adoption in the region

  • The Asia-Pacific pet treats market is witnessing significant growth, primarily driven by the increasing pet population, which rose from 442.2 million in 2017 to 511.1 million in 2022. The growing trend of pet humanization resulted in increased demand for high-quality pet treats, which contributed to the market's growth.
  • Among pets, dogs dominate the Asia-Pacific pet treats market, accounting for 51.4% of the market value in 2022. They were valued at USD 2.74 billion in the same year. The higher share of dogs can be attributed to the larger population of dogs compared to other pets in the region, accounting for 34.49% of the pet population in the same year. The higher preference of dogs for treats compared to other pets contributed to their higher share.
  • The cats segment is the second-largest market segment, accounting for 31.8% in 2022, due to their significant population in the region. The cat population accounted for 26.1% of the pet population in the same year. The growing population of cats in the region and their adaptability to small living spaces compared to dogs are expected to drive the cat treats market as the fastest-growing segment, with a CAGR of 11.2% during the forecast period.
  • The treats market for other pets reached a value of USD 895.4 million in 2022. There is a growing interest in other animals as pets due to their relatively lower maintenance compared to dogs and cats, which is anticipated to drive their market.
  • The increasing pet population in the region is the major factor anticipated to drive the market during the forecast period.

An increase in the willingness of pet parents to spend on high-quality premium pet treats has driven the pet treats market in the region

  • Pet treats are the fastest-growing market in the Asia-Pacific pet food market. In 2022, the pet treats market accounted for 18.2% of the pet food market in Asia-Pacific, which was valued at USD 5.33 billion. The market grew by 70.2% in 2022 compared to 2017 due to increasing pet adoption rates and awareness about high-quality healthy treats.​
  • In 2022, China was the largest country in the treats market, accounting for USD 2.58 billion in 2022. The higher share of the country was because of the higher pet population, along with the higher expenditure of pet owners on pet treats. For instance, the pet population in the country accounted for 54% of the region’s pet population in 2022.​ Additionally, Chinese pet owners spend an average of around USD 509 per pet on pet expenditure.
  • Japan and Australia are the second and third-largest pet treats markets in the region, valued at USD 536.4 million and USD 436.4 million, respectively. Pet parents purchasing premium products and increasing demand for custom-made products have created a high market demand in these countries.​
  • The Philippines is projected to be the fastest-growing country in the region, with a CAGR of 20.1% during 2023-2029, owing to the growing pet population and the continued rise in pet expenditures by around 20.9% between 2017 and 2022 in the country.​
  • Thailand, India, and Taiwan are the other countries in the region, valued at USD 565 million in 2022. The demand for pet treats is estimated to increase in these countries, with increasing pet expenditures.​
  • Factors such as the rising pet population, growing demand for premium foods, and growing awareness about health concerns are anticipated to help in the growth of the treats market during 2023-2029.

Asia-Pacific Pet Treats Market Trends

The evolving ecosystem of pet cafes and pet stores that assist in taking care of the animals and offer a wide variety of cat food products and services is driving the population of cats

  • In Asia-Pacific, cats have a lower share compared to dogs, accounting for 26.1% of the pet population in 2022. Countries such as China, India, and Australia witnessed an increase in pet ownership due to health benefits such as feeling relaxed and less stressed and companionship. Therefore, the cat population grew by 0.28% between 2017 and 2022. The shares of cat parents are higher than dog parents in Indonesia and Malaysia, accounting for 47% and 34%, respectively, in 2021. The religious cultures of these countries and the preference for cats as pets over dogs drove the cat population. This trend may help the companies invest more in cat food in these countries.
  • In China, there has been an increase in the number of pets, including cats, in urban areas, and the pet population, including cats, grew by 10.2% between 2018 and 2020, reaching 100.8 million in 2020. The cat population grew from 74.4 million in 2020 to 82.5 million in 2022 due to a rise in the need for companionship during the pandemic. This trend may have long-term effects as the life span of cats is more than 20 years.
  • A new pet adoption and purchase ecosystem is evolving in the region in the form of pet cafes and pet stores that assist in purchasing and taking care of animals through a wide variety of pet food products and services. For instance, in Vietnam, the Meow House by R House is a cat cafe that serves vegetarian and vegan food and serves as a home for cats. Factors such as the rising adoption of cats due to health benefits, the region's culture, and changes in the pet ecosystem are helping boost cat adoption in the region.

Increased demand for premium pet treats such as grain-free and natural products is boosting pet expenditure

  • In Asia-Pacific, there has been a rise in pet expenditure because of the availability of different types of pet food and pet parents' preference for good quality pet food as they are willing to pay premium prices. Traditionally, pet parents had a higher number of pet dogs, but there has been an increase in the cat population in recent years. However, pet dogs had a higher share of expenditure in 2022, i.e., 45.4%. This high share was due to higher consumption of high-quality pet food and a high demand for customized treats for dogs. Dogs are most popular in Australia, and about 40% of households had a pet dog in 2022, which increased the demand for pet treats.
  • China, India, and South Korea are the major pet markets in the region, further registering growth in pet expenditure. These countries witnessed a high number of pet adoptions and high consumption of good quality, premium pet food, especially after the pandemic, as pet parents became more aware of the nutritional requirements of their pets. For instance, in Hong Kong's cat food market, the premium pet food segment accounted for 75% of the pet food sales in 2022. Online pet food sales are high, especially in China, due to the vast number of products on the websites and the ease of placing orders. For instance, in 2022, China's pet food sales from online channels were 58.9% compared to the offline pet stores' contribution of 27.5%.
  • The rising demand for pet food and growing awareness about good quality pet food are expected to increase pet expenditure in the region during the forecast period.

Asia-Pacific Pet Treats Industry Overview

The Asia-Pacific Pet Treats Market is fragmented, with the top five companies occupying 15.71%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), EBOS Group Limited, General Mills Inc., Mars Incorporated and Nestle (Purina) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.1.1 Cats
4.1.2 Dogs
4.1.3 Other Pets
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Sub Product
5.1.1 Crunchy Treats
5.1.2 Dental Treats
5.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.5 Other Treats
5.2 Pets
5.2.1 Cats
5.2.2 Dogs
5.2.3 Other Pets
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Convenience Stores
5.3.2 Online Channel
5.3.3 Specialty Stores
5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.5 Other Channels
5.4 Country
5.4.1 Australia
5.4.2 China
5.4.3 India
5.4.4 Indonesia
5.4.5 Japan
5.4.6 Malaysia
5.4.7 Philippines
5.4.8 Taiwan
5.4.9 Thailand
5.4.10 Vietnam
5.4.11 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 ADM
6.4.2 Affinity Petcare SA
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 EBOS Group Limited
6.4.6 General Mills Inc.
6.4.7 IB Group (Drools Pet Food Pvt. Ltd.)
6.4.8 Mars Incorporated
6.4.9 Nestle (Purina)
6.4.10 Vafo Praha, s.r.o.
6.4.11 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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