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アジア太平洋地域のペット用食事療法:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


Asia Pacific Pet Diet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アジア太平洋地域のペット用食事療法の市場規模は、2024年には35.8億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は7.96%で、2029年には52.5億米ドルに達すると予測されている。 アジア太平洋地域... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のペット用食事療法の市場規模は、2024年には35.8億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は7.96%で、2029年には52.5億米ドルに達すると予測されている。

アジア太平洋地域のペット用動物病院食市場は犬が圧倒的に多い。

  • アジア太平洋地域のペット用動物飼料市場は、2017年から2021年の間に41.4%という大幅な急増を目撃した。この著しい成長は、ペットの栄養科学と研究の継続的な進歩が、ペットの幅広い健康状態に効果的に対処できるより専門的な食事の創造につながったことに起因している。その結果、2022年にはアジア太平洋地域のペットフード市場の10.5%をペット用動物食が占めるようになった。
  • アジア太平洋地域のペット用動物飼料市場では、犬が最大のシェアを占めており、2022年には市場の約48.1%を占めた。この犬の高い市場シェアは、主に他のペットに比べてこの地域の人口が多く、その結果、犬の様々な病気の発生率が増加傾向にあることに起因している。犬の動物用食事療法の市場価値は、予測期間中に8.4%のCAGRを記録すると予想されている。
  • 猫は2022年に36.8%と第2位の市場シェアを占めた。猫用動物用飼料市場は、同地域における猫人口の増加に牽引され、増加傾向にある。猫用動物用飼料市場は、予測期間中のCAGRが8.7%と予想され、同地域の動物セグメントの中で最も急成長すると予測されている。
  • その他のペット動物は、2022年の市場金額の15.1%を占めている。2022年にはペット人口の39.5%を占めるため、その他のペット動物用飼料には潜在的な市場がある。その他のペットの動物用飼料市場は、予測期間中にCAGR 4.3%を記録すると予測されている。
  • ペット人口の増加と、様々な健康状態をサポートする動物用飼料の能力は、予測期間中に市場を牽引すると予想される主な要因である。

中国がアジア太平洋地域の動物用飼料市場を支配しているのは、動物用飼料の利点に関する認知度が高く、人口が多いためである

  • ペット用動物用飼料は、特定のペットの健康問題に対処するために特別に処方された飼料であり、毎日の食事要件を満たすために必要なペットに不可欠な栄養を提供する。2022年には、ペット用動物用飼料はアジア太平洋地域のペットフード市場の10.6%を占めた。アジア太平洋地域のペットの飼い主の間で、ペットの健康問題に対する意識の高まりとペットの人間化傾向が、2017年から2021年の間に同地域のペット用動物食市場を40%増加させた。さらに、同期間にペット人口が12%増加したことも、市場増加の大きな要因の1つである。
  • アジア太平洋地域では、中国がペット用動物飼料市場の最大国で、2022年には9億5250万米ドルを占めた。同国のシェアが高いのは、ペット人口が多いためで、2022年にはアジア太平洋地域のペット人口の53.9%を占めた。さらに、ペットの親として若い人口が多く存在するため、動物用飼料の使用に対する意識が高く、需要が増加している。
  • 日本とオーストラリアは、ペット人口が多いこと、ペットの人間化が進んでいること、ペットの親がペットフード製品に支出する意欲があることから、2022年のペット用動物飼料市場の主要国であった。
  • しかし、ペット飼育の増加と都市化の進展により、予測期間中のCAGRはタイが13.6%、インドが13.5%と予測されている。
  • ペットのヒューマニゼーションが進み、動物用食餌の使用に関する認識が高まっていること、ペットの親として若年層の人口が増加していることが、予測期間中、この地域の動物用食餌市場をCAGR 8%で牽引すると予想される。

アジア太平洋地域のペットダイエット市場動向

地域の猫人口は、多種多様なキャットフード製品やサービスを通じて、購入から動物の世話までを支援するペットカフェやペットショップなど、新しく進化する購入エコシステムによって牽引されている。

  • アジア太平洋地域では、猫は犬に比べて市場シェアが低く、2022年のペット人口に占める割合は26.1%に過ぎない。中国、インド、オーストラリアなどの国では、猫を同伴者として飼っている間にリラックスしてストレスが少なくなるといった健康上の利点から、ペットの飼育が増加している。そのため、ペットとしての猫人口は2017年から2022年の間に0.28%増加した。
  • インドネシアやマレーシアのような国々では、犬よりも猫をペットとして飼うことを好む宗教的・文化的規範があるため、2021年には猫のペット人口がそれぞれ47%と34%を占め、犬のペット人口よりも猫のペット人口の方が多くなる。このため、これらの国ではドッグフードよりもキャットフードに投資する企業が増えている。中国では、都市部において猫を含むペットの数が増加しており、ペット総人口は2018年から2020年にかけて10.2%増加し、2020年には都市部で1億80万人に達する。猫人口が2020年の7440万匹から2022年には8250万匹に増加したのは、COVID-19の大流行時にコンパニオンとして飼われるペット猫が増加したためである。猫の寿命は20年以上であるため、長期的な影響が予想される。
  • ペットカフェやペットショップがオープンし、さまざまなペットフードやサービスを通じて、購入から動物の世話までサポートしている。ベトナムでは、The Meow House by R Houseがベジタリアン・ビーガンフードを提供する猫カフェであり、猫の家となっている。健康上の利点による猫の飼育の増加、アジア太平洋諸国の文化的規範、ペット生態系の変化といった要因が、この地域での猫の飼育を後押ししている。

ペットのプレミアム化とヒューマニゼーションというトレンドの高まりが、飼い主の支出増につながっている。

  • アジア太平洋諸国では、ペットの人間化が進み、市販のペットフードを与えるようになったこと、さまざまな種類のペット食が入手可能になったこと、ペットの親がプレミアム価格を支払うことを厭わず、高品質のプレミアムペットフードを好むようになったことなどが要因となって、ペット支出が増加している。さらに、ペットの犬の支出シェアが高く、2022年のペット支出額の38.9%を占めているのは、犬の飼い主が他のペットに比べて犬の餌の消費量が多いため、高品質のペットフードを与えているからである。例えば、オーストラリアでは犬が最も人気のあるペットであり、2022年には約40%の世帯が犬を飼っている。このような要因が、予防医療への需要と、こうした特殊食への需要を押し上げている。
  • 中国、インド、韓国は、この地域の主要なペット市場であり、ペット支出において成長を記録している。これらの国々では、特にCOVID-19パンデミックの後、健康を確保するためにペットに必要な栄養をより意識するようになったため、良質のプレミアム・ペットフードを与えるペットの数が多くなっている。例えば、香港のキャットフード市場では、2022年のペットフード売上高の75%をプレミアムペットフード部門が占めている。ペットフードのオンライン販売は、ウェブサイトで入手できる膨大な数の商品と注文のしやすさから、特に中国の市場で高い割合を占めている。例えば、2022年の中国のオンライン・チャネルによるペット売上は58.3%であるのに対し、ペットショップ・チャネルの寄与は28.1%である。
  • ペットフードの需要が高まり、ペットのための良質なフードに対する意識が高まった結果、調査期間中、この地域ではペットの親によるペットへの支出が増加した。

アジア太平洋ペットダイエット産業概要

アジア太平洋地域のペットフード市場は細分化されており、上位5社で15.61%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ社)、ビルバック社(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.1.1 猫
4.1.2 犬
4.1.3 その他のペット
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 サブプロダクト
5.1.1 糖尿病
5.1.2 消化器過敏症
5.1.3 口腔ケア食
5.1.4 腎臓
5.1.5 尿路疾患
5.1.6 その他の動物用飼料
5.2 ペット
5.2.1 猫
5.2.2 犬
5.2.3 その他のペット
5.3 流通チャネル
5.3.1 コンビニエンスストア
5.3.2 オンライン・チャネル
5.3.3 専門店
5.3.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.5 その他のチャネル
5.4 生産国
5.4.1 オーストラリア
5.4.2 中国
5.4.3 インド
5.4.4 インドネシア
5.4.5 日本
5.4.6 マレーシア
5.4.7 フィリピン
5.4.8 台湾
5.4.9 タイ
5.4.10 ベトナム
5.4.11 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 Affinity Petcare SA
6.4.2 オールテック
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズペットニュートリション社)
6.4.5 ゼネラル・ミルズ社
6.4.6 マース・インコーポレイテッド
6.4.7 ネスレ(ピュリナ)
6.4.8 PLBインターナショナル
6.4.9 シェル&カンペター社(ダイヤモンドペットフーズ)
6.4.10 ビルバック

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Asia Pacific Pet Diet Market size is estimated at USD 3.58 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.25 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.96% during the forecast period (2024-2029).

Dogs dominate the Asia-Pacific pet veterinary diet market owing to their large population in the region and their susceptibility to various health issues

  • The Asia-Pacific pet veterinary diet market witnessed a significant surge of 41.4% between 2017 and 2021. This significant growth can be attributed to the continuous advancements in pet nutrition science and research, leading to the creation of more specialized diets that can effectively address a wide range of health conditions in pets. As a result, pet veterinary diets accounted for 10.5% of the Asia-Pacific pet food market in 2022.
  • Dogs held the largest share in the Asia-Pacific pet veterinary diets market, accounting for about 48.1% of the market in 2022. This higher market share of dogs is mainly attributed to their large population in the region compared to other pets, resulting in an increasing trend in the incidence of various diseases in dogs. The dog veterinary diets market value is anticipated to register a CAGR of 8.4% during the forecast period.
  • Cats held the second-largest market share of 36.8% in 2022. The cat veterinary diet market is witnessing an increasing trend, driven by the rising cat population in the region. The market for cat veterinary diets is projected to be the fastest-growing among animal segments in the region, with an expected CAGR of 8.7% during the forecast period.
  • The other pet animals accounted for 15.1% of the market value in 2022. There is a potential market for veterinary diets in other pet animals, as they accounted for 39.5% of the pet population in 2022. The other pet veterinary diets market is anticipated to register a CAGR of 4.3% during the forecast period.
  • The growing pet population and the ability of veterinary diets to support various health conditions are the major factors anticipated to drive the market during the forecast period.

China dominates the Asia-Pacific veterinary diet market due to higher awareness about the benefits of veterinary diets and the presence of a higher population

  • Pet veterinary diets are specially formulated diets that are designed to address specific pet health issues and provide essential nutrition for pets required to meet daily dietary requirements. In 2022, pet veterinary diets accounted for 10.6% of the Asia-Pacific pet food market. The growing awareness about pet health concerns and pet humanization trend among pet owners in Asia-Pacific increased the pet veterinary diets market in the region by 40% between 2017 and 2021. Additionally, the increase in pet population by 12% during the same period is also one of the major factors for the increase in the market.
  • In Asia-Pacific, China was the largest country in the pet veterinary diets market, which accounted for USD 952.5 million in 2022. The higher share of the country was because of its higher pet population, which was 53.9% of the Asia-Pacific pet population in 2022. Additionally, the significant presence of the younger population as pet parents has increased their demand with a higher awareness about the use of veterinary diets.
  • Japan and Australia were the major countries in the pet veterinary diets market in the region in 2022 because of their higher pet population, the higher pet humanization trend, and the willingness of pet parents in these countries to spend on pet food products.
  • However, the growing pet adoption and increasing urbanization are anticipated to drive Thailand and India faster at CAGRs of 13.6% and 13.5% during the forecast period, respectively.
  • The increasing pet humanization and growing awareness about the usage of veterinary diets and the increasing younger adult population as pet parents are anticipated to drive the veterinary diets market in the region at a CAGR of 8% during the forecast period.

Asia Pacific Pet Diet Market Trends

The regional cat population is driven by a new and evolving purchase ecosystem, including pet cafes and pet stores providing assistance ranging from purchasing to taking care of the animals through a wide variety of cat food products and services

  • In the Asia-Pacific, cats have a lower share in the market compared to dogs and accounted for only 26.1% of the regional pet population in 2022. Countries such as China, India, and Australia have witnessed increased pet ownership due to health benefits such as feeling relaxed and less stressed while having cats as companions. Therefore, the cat population as a pet increased by 0.28% between 2017 and 2022.
  • Cat parents are higher in number than dog parents in countries such as Indonesia and Malaysia, with their cat pet populations accounting for 47% and 34%, respectively, in 2021, because of their religious and cultural norms that prefer the adoption of cats as pets over dogs. This drives companies to invest more in cat food in these countries than dog food. In China, there has been an increase in the number of pets, including cats, in urban areas, and the total pet population increased by 10.2% between 2018 and 2020 to reach 100.8 million in urban areas in 2020. The cat population increased from 74.4 million in 2020 to 82.5 million in 2022 because of a rise in pet cats being adopted for companionship during the COVID-19 pandemic. This is expected to have long-term effects as the life span of cats is more than 20 years.
  • A new pet adoption and purchase ecosystem is evolving in the region, with the opening of pet cafes and stores providing assistance ranging from purchasing to taking care of the animals through a wide variety of pet food products and services. In Vietnam, The Meow House by R House is a cat cafe that serves vegetarian and vegan food and is a home for cats. Factors such as the rise in the adoption of cats due to health benefits, cultural norms in Asia-Pacific countries, and changes in the pet ecosystem are helping boost cat adoption in the region.

Rising trends of premiumization and pet humanization are leading to increased expenditure among pets owners

  • In Asia-Pacific countries, there has been a rise in pet expenditure because of factors such as an increase in pet humanization leading to the feeding of pets with commercial pet food, availability of different types of pet diets, and pet parents preferring good quality premium pet food as they are willing to pay premium prices. Moreover, pet dogs have a higher expenditure share and accounted for 38.9% of the pet expenditure in 2022 because dog owners feed them high-quality pet food due to the higher consumption of food by dogs compared to other pets. For instance, in Australia, dogs are the most popular pets, and about 40% of households had a pet dog in 2022. Such factors are boosting the demand for preventive care and demand for these specialized diets.
  • China, India, and South Korea are the major pet markets in the region, which have registered growth in pet expenditure. These countries have witnessed a high number of pets being fed good quality premium pet food, especially after the COVID-19 pandemic, as they are more aware of their pet's nutritional requirements for ensuring good health. For instance, in Hong Kong's cat food market, the premium pet food segment accounted for 75% of pet food sales in 2022. Online sales of pet food are high in the market, especially in China, due to the vast number of products available on the websites and the ease of ordering. For instance, in 2022, China's pet sales from online channels were 58.3% compared to the pet store channel's contribution of 28.1%.
  • The rising demand for pet food and growing awareness about good quality food for their pets resulted in an increase in pet expenditure by pet parents in the region during the study period.

Asia Pacific Pet Diet Industry Overview

The Asia Pacific Pet Diet Market is fragmented, with the top five companies occupying 15.61%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Virbac (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.1.1 Cats
4.1.2 Dogs
4.1.3 Other Pets
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Sub Product
5.1.1 Diabetes
5.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.3 Oral Care Diets
5.1.4 Renal
5.1.5 Urinary tract disease
5.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Pets
5.2.1 Cats
5.2.2 Dogs
5.2.3 Other Pets
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Convenience Stores
5.3.2 Online Channel
5.3.3 Specialty Stores
5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.5 Other Channels
5.4 Country
5.4.1 Australia
5.4.2 China
5.4.3 India
5.4.4 Indonesia
5.4.5 Japan
5.4.6 Malaysia
5.4.7 Philippines
5.4.8 Taiwan
5.4.9 Thailand
5.4.10 Vietnam
5.4.11 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Affinity Petcare SA
6.4.2 Alltech
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 General Mills Inc.
6.4.6 Mars Incorporated
6.4.7 Nestle (Purina)
6.4.8 PLB International
6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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