カナダのペットフード市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測
Canada Pet Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029
カナダのペットフード市場規模は2024年に47.9億米ドルと推定され、2029年には59.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.47%で推移すると予測されている。 ペット飼育の増加... もっと見る
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サマリー カナダのペットフード市場規模は2024年に47.9億米ドルと推定され、2029年には59.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.47%で推移すると予測されている。 ペット飼育の増加と高級ペットフードへの需要が、同国のペットフード市場を牽引している。- カナダでは、ペットの飼育は非常に一般的で、かなりの世帯がペットを飼っている。2020年現在、38.0%の世帯が猫を、35.0%の世帯が犬を飼っている。この結果、カナダのペット産業は継続的な上昇傾向にあり、市場は常に拡大している。
- カナダでは愛玩犬は猫より人口が少ないにもかかわらず、ペットフード市場を支配しており、2022年の市場規模は16億7000万米ドルである。これは、猫よりも市販フードの消費量が多いためである。ペット人口が着実に増加し、ペットの飼い主がグレインフリーやビーガンのドッグフードのようなプレミアムペット製品に関心を持つようになっていることから、犬用ペットフード市場は最も急成長すると予想され、予測期間中の年平均成長率は5.5%を記録する。
- 2022年のペットフード市場に占める猫の割合は約36.7%であったが、これは同年のペット人口に占める猫の割合が約26.3%と大きかったためである。猫の人口は増加しているため、キャットフード市場は予測期間中にCAGR 4.0%を記録すると予想される。猫の平均寿命は約20年であり、これも市場に長期的な影響を与えるであろう。
- カナダでは、鳥、魚、げっ歯類を含むその他のペット動物がペット人口の44.5%を占めているが、2022年の市場の26.2%を占めている。これは、これらのペットが一般的に小型であるため、比較的少量の餌しか必要としないことに起因していると考えられる。
- パンデミック(世界的大流行)の間にペットの飼育数が増加し、犬や猫の平均寿命が8〜10年前後であることが、ペットフード市場に長期的な影響を与えると予想される。さらに、ペット飼育の継続的な増加が予測期間中の市場を牽引すると予想される。
カナダのペットフード市場動向アニマルシェルターは猫の養子縁組に好ましいチャネルであり、養子縁組者の大半はミレニアル世代と若年層である。- カナダでは、交友関係の需要が高く、犬よりも猫のペットフードへの支出が少ないため、ペットとしての猫の採用が増加している。カナダでは、ペットのヒューマニゼーションが進み、猫が犬と比較して生活するのに必要な面積が少ないことから、2017年から2022年にかけてペットとしての猫の採用が2.5%増加した。例えば、カナダでは2020年に猫をペットとして飼っている世帯は40.1%となり、犬の飼育率を上回った。
- ミレニアル世代の間でペット、特に猫を飼うペットの人間化が進んでいる。例えば、2020年にはミレニアル世代の54%がペットの親となり、交友関係を持つために猫を飼うようになった。この傾向はパンデミック(世界的大流行)の際にさらに顕著になり、養子縁組率の上昇を後押しした。2023年には300万人以上が猫を含むペットを飼うと予想されている。カナダでは猫の平均寿命が10年以上なので、この傾向は長く続くと予想される。
- 動物保護施設は、猫を含むペットの里親になるための重要なチャネルのひとつである。猫の養子縁組については、2022年現在、トロント、カルガリー、ケベックなどの都市が最も養子縁組率が高く、トロントは国内の養子縁組の5%を占め、カルガリーは4%、ケベックは1%である。年間約8万匹の猫が動物保護施設から養子縁組されている。動物保護施設は、動物を養子縁組のために解放する前に、養子縁組希望者に健康問題に関して信頼できる情報を提供するため、動物保護施設が好ましい選択肢となっている。
- 予測期間中に国内で猫の養子縁組が増加するのは、ペットの人間化が進み、動物保護施設からペットを入手できるようになったためである。
プレミアムで高品質なペットフードを求めるペットの親たちが、国内のペット1匹当たりの支出を増やしている。- カナダのペット支出は一貫して増加傾向にあり、2019年から2022年の間に約14.2%増加した。この増加は、ペットの人間化とプレミアム化という2つの重要な要因に起因している。2020年現在、カナダ人の58.0%が少なくとも1匹のペットを飼っており、家族の一員と考えている。
- カナダのペットオーナーは、プレミアムペットフードを選ぶ傾向が強まっている。例えば、"Acana "のような穀物不使用のプレミアムペットフードブランドは、2016年から2020年にかけて年平均成長率7.4%を記録し、小売売上高の伸びを目撃した。同様に、ペットの体重管理と皮膚の健康に特化した栄養を提供する「Hill's Science Diet」も小売売上高が増加し、同期間のCAGRは7.3%を記録した。この売上高の急増は、国内におけるプレミアム化の傾向を反映している。
- カナダにおけるペットへの平均支出額は近年大幅に増加している。2018年の平均支出額は1,347米ドルで、2021年には1,557米ドルに上昇し、3年間で15.5%の大幅な伸びを示した。しかし、ペットの支出は動物の種類と大きさによって異なることに注意することが重要である。2022年現在、カナダで最も人気のある3種類のペットの平均年間予算は、犬が2,912米ドル、猫が2,150米ドル、ウサギが995米ドルである。これらの数字には、食事、獣医による治療、グルーミングなど、ペットに関連するさまざまな費用が含まれている。
- 流通チャネルの中では、オフライン店舗が79.0%以上のペットオーナーに最も好まれ、オンライン販売は2022年のペットフード市場全体の21.0%を占めた。オンライン販売はアクセスが容易であるため、予測期間中にペットの支出が増加すると予想される。
カナダのペットフード産業概要カナダのペットフード市場は適度に統合されており、上位5社で55.89%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ社)、シェル&カンペター社(ダイヤモンド・ペットフーズ社)である(アルファベット順)。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果
2 レポートの内容
3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法
4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.1.1 猫
4.1.2 犬
4.1.3 その他のペット
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析
5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 ペットフード製品
5.1.1 フード
5.1.1.1 サブ製品別
5.1.1.1.1 ドライペットフード
5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別
5.1.1.1.1.1 キブル
5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード
5.1.1.1.2 ウェットペットフード
5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント
5.1.2.1 サブプロダクト別
5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ
5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸
5.1.2.1.3 プロバイオティクス
5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド
5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル
5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品
5.1.3 ペット用おやつ
5.1.3.1 サブプロダクト別
5.1.3.1.1 カリカリおやつ
5.1.3.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ
5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ
5.1.3.1.5 その他のおやつ
5.1.4 ペット用動物飼料
5.1.4.1 サブプロダクト別
5.1.4.1.1 糖尿病用
5.1.4.1.2 消化器過敏症
5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料
5.1.4.1.4 腎臓用
5.1.4.1.5 尿路疾患
5.1.4.1.6 その他の動物用飼料
5.2 ペット
5.2.1 猫
5.2.2 犬
5.2.3 その他のペット
5.3 流通チャネル
5.3.1 コンビニエンスストア
5.3.2 オンライン・チャネル
5.3.3 専門店
5.3.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.5 その他のチャネル
6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 ゼネラル・ミルズ社
6.4.5 マース・インコーポレイテッド
6.4.6 ネスレ(ピュリナ)
6.4.7 PLBインターナショナル
6.4.8 シェル&カンペター社(ダイヤモンドペットフーズ)
6.4.9 サンシャインミルズ
6.4.10 ビルバック
ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問
8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集
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Summary The Canada Pet Food Market size is estimated at USD 4.79 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.96 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.47% during the forecast period (2024-2029).
Increasing pet adoption and the demand for premium pet foods are driving the pet food market in the country
- In Canada, pet ownership is highly common, with a significant percentage of households owning pets. As of 2020, 38.0% of households owned cats and 35.0% owned dogs. As a result of this trend, the pet industry in Canada has been on a continuous upward trend, with the market constantly expanding.
- Despite pet dogs having a lower population than cats in Canada, they dominate the pet food market, valued at USD 1.67 billion in 2022. This is due to their higher consumption of commercial food than cats. With the pet population steadily increasing and pet owners becoming more interested in premium pet products such as grain-free and vegan dog food, the pet food market for dogs is anticipated to be the fastest growing, registering a CAGR of 5.5% during the forecast period.
- Cats accounted for about 36.7% of the pet food market in 2022, owing to their large population in the country, which accounted for around 26.3% of the pet population in the same year. The cat food market is anticipated to register a CAGR of 4.0% during the forecast period because of the increase in the cat population. The average lifespan of a cat is about 20 years, which will also have a long-lasting impact on the market.
- Although other pet animals, including birds, fish, and rodents, accounted for 44.5% of the pet population in Canada, they accounted for 26.2% of the market in 2022. This could be attributed to these pets being typically small and, therefore, requiring relatively small amounts of food.
- The increase in pet ownership during the pandemic and the average lifespan of dogs and cats, which is around 8 to 10 years, is expected to have a long-term impact on the pet food market. Additionally, the continuous increase in pet ownership is anticipated to drive the market in the forecast period.
Canada Pet Food Market Trends
Animal shelters are preferred channels for adoption of cats with the majority adopters being millennials and younger adults
- There is an increase in the adoption of cats as pets in Canada due to the high demand for companionship and less expenditure on pet food for cats than dogs. In Canada, the adoption of cats as pets increased by 2.5% between 2017 and 2022 due to a rise in pet humanization and the lesser area cats require to live compared to dogs. For instance, in Canada, households owning a cat as a pet was 40.1% in 2020, more than that of dog ownership.
- There is an increasing trend of pet humanization among millennials adopting pets, particularly cats, in the country. For instance, in 2020, 54% of the millennials were pet parents and adopted cats to have companionship. This trend was further evident during the pandemic, which helped the rate of adoption to increase. More than 3 million are expected to adopt a pet, including a cat, in 2023. This trend is expected to last longer as the average lifespan of cats is more than 10 years in Canada.
- The animal shelter is one of the key channels for adopting pets, including cats. For cat adoption, cities such as Toronto, Calgary, and Quebec had the highest adoption rate as of 2022, with Toronto accounting for 5% of the adoptions in the country, while Calgary and Quebec accounted for 4% and 1%, respectively. About 80,000 cats are adopted annually from animal shelters as they provide authenticated information regarding health problems to potential adopters before releasing an animal for adoption, which makes animal shelters a preferred option.
- The increase in cat adoption in the country during the forecast period will be due to a rise in pet humanization and the availability of pets from animal shelters.
Pet parents seeking premium and high-quality pet foods is increasing the expenditure per pet in the country
- Canadian pet expenditure witnessed a consistent upward trend, with an increase of about 14.2% between 2019 and 2022. This rise can be attributed to two key factors: pet humanization and premiumization. As of 2020, a significant 58.0% of Canadians owned at least one pet and considered them integral members of their families, indicating the growing trend of humanization.
- Canadian pet owners are increasingly opting for premium pet foods. For instance, premium pet food brands such as "Acana" grain-free pet food witnessed retail sales growth, registering a CAGR of 7.4% from 2016 to 2020. Similarly, "Hill's Science Diet," offering specialized nutrition for pet weight management and skin health, also experienced a rise in retail sales, registering a CAGR of 7.3% during the same period. This surge in sales reflects the increasing trend of premiumization within the country.
- The average expenditure on pets in Canada has seen a significant increase in recent years. In 2018, the average expenditure amounted to USD 1,347, which rose to USD 1,557 in 2021, marking a substantial growth of 15.5% within three years. However, it is important to note that pet expenditure varies based on the type and size of the animal. As of 2022, the average annual budgets for the three most popular pets in Canada were USD 2,912 for dogs, USD 2,150 for cats, and USD 995 for rabbits. These figures encompass various expenses related to pets, including food, veterinary care, and grooming.
- Among distribution channels, offline stores were the top preference for over 79.0% of pet owners, while online sales accounted for 21.0% of the total pet food market value in 2022. The easy accessibility of online retailing is expected to boost pet expenditure during the forecast period.
Canada Pet Food Industry Overview
The Canada Pet Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 55.89%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION 3.1 Study Assumptions & Market Definition 3.2 Scope of the Study 3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS 4.1 Pet Population 4.1.1 Cats 4.1.2 Dogs 4.1.3 Other Pets 4.2 Pet Expenditure 4.3 Regulatory Framework 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects) 5.1 Pet Food Product 5.1.1 Food 5.1.1.1 By Sub Product 5.1.1.1.1 Dry Pet Food 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food 5.1.1.1.2 Wet Pet Food 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements 5.1.2.1 By Sub Product 5.1.2.1.1 Milk Bioactives 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids 5.1.2.1.3 Probiotics 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals 5.1.3 Pet Treats 5.1.3.1 By Sub Product 5.1.3.1.1 Crunchy Treats 5.1.3.1.2 Dental Treats 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats 5.1.3.1.5 Other Treats 5.1.4 Pet Veterinary Diets 5.1.4.1 By Sub Product 5.1.4.1.1 Diabetes 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity 5.1.4.1.3 Oral Care Diets 5.1.4.1.4 Renal 5.1.4.1.5 Urinary tract disease 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets 5.2 Pets 5.2.1 Cats 5.2.2 Dogs 5.2.3 Other Pets 5.3 Distribution Channel 5.3.1 Convenience Stores 5.3.2 Online Channel 5.3.3 Specialty Stores 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets 5.3.5 Other Channels
6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Key Strategic Moves 6.2 Market Share Analysis 6.3 Company Landscape 6.4 Company Profiles 6.4.1 ADM 6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.) 6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.) 6.4.4 General Mills Inc. 6.4.5 Mars Incorporated 6.4.6 Nestle (Purina) 6.4.7 PLB International 6.4.8 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods) 6.4.9 Sunshine Mills Inc. 6.4.10 Virbac
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS
8 APPENDIX 8.1 Global Overview 8.1.1 Overview 8.1.2 Porter’s Five Forces Framework 8.1.3 Global Value Chain Analysis 8.1.4 Market Dynamics (DROs) 8.2 Sources & References 8.3 List of Tables & Figures 8.4 Primary Insights 8.5 Data Pack 8.6 Glossary of Terms
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