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牛用飼料の市場シェア分析、産業動向と統計、2019~2029年の成長予測


Cattle Feed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

牛飼料市場規模は2024年に874.6億米ドルと推定され、2029年には1038.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.5%である。 主なハイライト 世界的には、肉牛セグメントは、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

牛飼料市場規模は2024年に874.6億米ドルと推定され、2029年には1038.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.5%である。

主なハイライト

  • 世界的には、肉牛セグメントは、高品質の肉牛肉に対する需要の増加、米国、英国、アジアなどの西側諸国における肉牛肉の高い消費などの要因により、予測期間中に成長を目撃している。中国は最大の肉肉消費国であり生産国でもあり、肉牛人口も増加している。
  • 2021年、国連食糧農業機関(FAO)は、2050年までに畜産物の需要が前年比1.7%増加し、乳製品は55%、牛肉は70%増加すると予測した。発展途上国における牛乳・乳製品需要の増加は、予測期間中の世界市場を押し上げるだろう。
  • 現在、乳製品と食肉の消費はヨーロッパと北米が大きなシェアを占めているが、アジア太平洋地域と中南米地域では急速な成長が予測されている。乳製品と牛肉に対する需要の増大は、畜牛飼育の工業化の進展につながっている。これは、牛群の規模の拡大、配合飼料の使用の増加、牛の科学的管理の向上につながる。この現象が牛用飼料市場の成長に役立っている。

牛飼料の市場動向

発展途上国における畜産工業化の進展

発展途上国では人口が増加し、栄養面や味覚面での嗜好を満たす必要があるため、畜産の産業化が進んでいる。発展途上国では、牛の飼育は伝統的に裏庭での仕事であった。しかし、需要が増加し、より多くの牛群を維持することによる規模の経済性に関する認識が高まるにつれ、これらの国々における牛の飼育は変容し始めている。例えば、FAOによると、インドの牛の頭数は2018年の1億9,190万頭から2021年には1億9,320万頭に増加している。また、2021年のインドの生乳生産量は1億830万トンで、2018年から20.6%増加している。

FAOによると、陸続きの発展途上国では、2021年の牛乳生産量は4,190万トンを占める。さらに、牛の頭数は2018年の2億4630万頭から2021年には2億6440万頭に増加する。畜産の工業化が進むと、適切な用量の配合飼料の使用など、高度な管理方法が採用されるようになる。これが予測期間中の牛飼料市場の成長を押し上げると予想される。

北米が世界市場を支配

北米では、2021年の牛の頭数は1億4,080万頭であった。人口の増加は、牛飼料の需要増加を生み出す。北米では、米国は牛の飼料を含む動物飼料の最大の生産国であり、世界的には、その大きな人口と畜産業の需要により、中国に次いで2番目に大きな牛の飼料の生産国であり、米国は最大の牛の飼料の輸出国の一つである。ITCによると、2021年、米国は飼料輸出全体の8.9%を占めている。この地域は、米国、カナダ、メキシコ間の自由貿易協定により成長を遂げており、これらの国は北米の飼料生産の90%以上を占めている。

この地域には、世界有数の動物飼料メーカーが数多くある。国内の著名な飼料メーカーには、Cargill、Land O'Lakes、Alltech、ADM Alliance Nutrition、Perdue Farms、J.D. Heiskell & Co.Kent Nutrition Group、Hi-Pro Feeds、Southern States Coopなどがある。

そのため、自由貿易協定、畜牛人口の多さ、輸出および国内消費のための大手飼料メーカーの存在などの要因により、北米地域は予測期間中最大の地域となっている。

牛の飼料産業の概要

畜牛飼料市場は非常に断片化されており、多国籍企業が存在感を示す市場において、数多くの地元企業や地域企業が市場シェアの拡大を争っている。Archer Daniels Midland、Cargill Inc.、Land O' Lakes Inc.、De Heus、ForFarmersなどが市場の主要プレーヤーである。発展途上市場では、原材料の供給が断片化され、消費者グループが地理的に分散しているため、地元の飼料メーカーにとっては、ニッチな顧客グループを維持する大きなチャンスとなっている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 供給者の交渉力
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 動物の種類
5.1.1 乳牛
5.1.2 肉牛
5.1.3 その他の牛の種類
5.2 原材料
5.2.1 シリアル
5.2.2 ケーキとミックス
5.2.3 食品廃棄物
5.2.4 飼料添加物
5.2.5 その他の原料
5.3 地理
5.3.1 北米
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北米地域
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 スペイン
5.3.2.5 ロシア
5.3.2.6 イタリア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ
5.3.3 アジア太平洋
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 インド
5.3.3.3 日本
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南米
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南米
5.3.5 アフリカ
5.3.5.1 南アフリカ
5.3.5.2 その他のアフリカ

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
6.3.2 Land O'Lakes Inc.
6.3.3 デ・ホイス
6.3.4 フォー・ファーマーズ・インク
6.3.5 DBNグループ
6.3.6 バイオミン
6.3.7 ニューホープ・リフエ
6.3.8 ウェンズ・フード・グループ
6.3.9 ゴドレイ・アグロベット・リミテッド

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Cattle Feed Market size is estimated at USD 87.46 billion in 2024, and is expected to reach USD 103.87 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.5% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Globally, the beef cattle segment has witnessed growth during the forecast period due to factors such as a rise in the demand for high-quality beef meat and high consumption of beef meat in western countries such as the United States, the United Kingdom, and Asia. China is the biggest consumer and producer of beef meat and growth in the beef cattle population.
  • In 2021, The United Nations Food & Agriculture Organization (FAO) projected a 1.7% year-on-year increase in the demand for cattle products by 2050, with the demand for dairy products projected to increase by 55% and beef by 70%. The increasing demand for milk and dairy products in developing countries will boost the global market during the forecast period.
  • Europe and North America currently have a significant consumption share of dairy products and meat, while rapid growth has been projected in the Asian-Pacific and Latin American regions. Increased demand for dairy products and beef has led to increased industrialization of cattle rearing. This translates to an increase in herd sizes, increased use of compound feed, and better scientific management of cattle. This phenomenon has helped in the growth of the cattle feed market.

Cattle Feed Market Trends

Increasing Industrialization of Livestock Production in Developing Countries

The increasing population and the need to satisfy the nutritional and taste preferences of the population in developing countries have led to increased industrialization of livestock production. In developing countries, cattle rearing has traditionally been a backyard occupation. However, with increased demand and more awareness regarding the economies of scale of maintaining larger herds, cattle rearing in these countries has started to transform. For instance, according to FAO, the cattle population in India has increased to 193.2 million in 2021 from 191.9 million in 2018. Also, in 2021, India produced 108.3 million metric ton of milk, an increase of 20.6% from 2018.

According to FAO, in land-locked developing countries, cow milk production accounted for 41.9 million metric tons in 2021. Moreover, the cattle population increased to 264.4 million heads in 2021 from 246.3 million heads in 2018. Increased industrialization of cattle husbandry would lead to the adoption of advanced management practices, including the usage of compound feed in appropriate dosages. This is expected to boost the growth of the cattle feed market over the forecast period.

North America Dominates the Global Market

In North America, the cattle population was 140.8 million heads in 2021. The increasing population creates an increasing demand for cattle feed. In North America, the United States is the largest producer of animal feed including cattle feed, and globally, the second largest producer of cattle feed after China due to the significant population and demand of its livestock industry, the United States is one of the largest cattle feed exporters. According to ITC, in 2021, the United States contributed 8.9% of the total feed export. The region is witnessing growth due to a free-trade agreement between the United States, Canada and Mexico as these are the countries which accounted for more than 90% of the feed production in the North America.

The region has many of the global leading animal feed producers. The prominent feed manufacturers in the country include Cargill, Land O'Lakes, Alltech, ADM Alliance Nutrition, Perdue Farms, J.D. Heiskell & Co. Kent Nutrition Group, Hi-Pro Feeds, and Southern States Coop.

Therefore, owing to factors such as free-trade agreement, high cattle population and presence of leading feed manufacturers for exporting and domestic consumption has helped the North America region to be a largest region during the forecasted period.

Cattle Feed Industry Overview

The cattle feed market is highly fragmented, with numerous local and regional players vying for increasing market shares in a market that has a strong presence of multinational players. Archer Daniels Midland, Cargill Inc., Land O' Lakes Inc., De Heus, and ForFarmers are some of the major players in the market. The fragmented supply of raw materials and the geographically dispersed consumer group in developing markets provide significant opportunities for local feed manufacturers to maintain a niche group of customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Animal Type
5.1.1 Dairy Cattle
5.1.2 Beef Cattle
5.1.3 Other Cattle Types
5.2 Ingredient
5.2.1 Cereals
5.2.2 Cakes and Mixes
5.2.3 Food Wastages
5.2.4 Feed Additives
5.2.5 Other Ingredients
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Spain
5.3.2.5 Russia
5.3.2.6 Italy
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 India
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of the Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Archer Daniels Midland Company
6.3.2 Land O'Lakes Inc.
6.3.3 De Heus
6.3.4 For Farmers Inc.
6.3.5 DBN Group
6.3.6 Biomin
6.3.7 New Hope Lihue
6.3.8 Wen's Food Group
6.3.9 Godrej Agrovet Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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