猫砂:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年〜2029年の成長予測Cat Litter - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 猫砂市場規模は2024年に50.3億米ドルと推定され、2029年には65.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.40%である。 主なハイライト 猫砂市場は、世界中でペットの飼育が... もっと見る
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サマリー猫砂市場規模は2024年に50.3億米ドルと推定され、2029年には65.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.40%である。 主なハイライト
猫砂市場の動向ペットの人間性を高めるペットの「所有」から「子育て」へのシフトは、調査対象となった市場、特に先進国における重要な傾向である。先進国では約3分の1の世帯がペットを飼っている。米国ペット用品協会の調査によると、米国では猫の飼育数が大幅に増加し、2000年の7300万匹から2021年には約2億2000万匹になるという。このようなペットの人間化という概念は、健康意識の高まりにつながり、猫砂などのペット用品の需要を生み出した。これとともに、人間と動物の絆が深まることで、消費者のペットへの出費意欲が高まっている。これは、人々がペットの健康と衛生を確保するために、(猫砂のような)より多くの製品を購入する傾向にあることの明確な指標である。 ブラジルペット用品産業協会(Abinpet)によると、2021年のブラジルの猫の数は約2,710万匹で、2020年の2,560万匹から増加している。このような飼い猫人口の増加と多頭飼いの増加が、猫砂の需要を押し上げている要因である。また、市場に効率的な製品が導入され、猫の世話が容易になりつつある。したがって、セルフクリーニング猫砂は、猫の飼い主の時間の制約にもかかわらず、猫の衛生状態を維持するのに役立ちます。このように、世界中でペットとペットの飼い主の数が増加し、一人当たりの所得が増加したことで、ペットの人間化が促進された。この要因は、健康志向のペットオーナーの間で、猫砂のような衛生製品の市場を促進すると予想される。 北米が市場を独占北米は猫砂の最大市場である。この地域は、需要が増加し続けているため、猫砂にとって魅力的で有利な市場である。猫はこの地域で最も人気のあるコンパニオンアニマルである。アメリカの家庭におけるペットの重要性の高まりと、大規模店舗や専門店によるより良いマーケティングがこの成長を後押ししている。これに加えて、ペットの飼い主が飼い猫の衛生状態を維持するために革新的な製品を求める需要が高いことも、市場の成長を後押ししている。 これとともに、この地域では猫の飼い主が増加しているため、この地域は引き続き主要市場となっている。米国やカナダといった国々がこの地域の主要市場である。米国ペット用品協会の2021-2022年の調査によると、4530万世帯。ペットの猫の健康のために年間約1,000米ドルが費やされている。さらにカナダでは、多くの企業が猫砂製品を集中的に販売している。例えば、"Canada Litter "は、自社の製品は吸収率が高く、固まりが良いと主張している。同社は、壊れた塊や固まった砂がトレイの側面にこびりつくことなく、猫のトレイから簡単にすくうことができると製品を販売している。 さらに、猫砂市場における継続的な製品開発と拡張が市場の成長を後押ししている。例えば、2022年10月、クロロックス社はウェストバージニア州マーティンズバーグに新しい猫砂製造工場を開設した。この工場ではFresh StepとScoop Awayの猫砂製品が生産される。猫砂を含む様々なペットケア製品を提供するeコマースストアの増加。例えば、Amazon.comによると、メキシコにおけるペットケア製品のオンライン小売は、2020年に前年比14.3%増の0.48億米ドルを記録した。 猫砂産業の概要猫砂市場は細分化されており、大手企業が最小限のシェアを占め、その他が大きなシェアを占めている。市場のトッププレーヤーは、Mars Inc.、Nestle SA、Church & Dwight Co Inc.、Oil-Dri Corporation of America、The Clorox Companyである。メーカー各社は市場シェアを拡大するため、M&Aなどの戦略に注力している。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場ダイナミクス 4.1 市場概要 4.2 市場の促進要因 4.3 市場の抑制要因 4.4 ポーターのファイブフォース分析 4.4.1 新規参入者の脅威 4.4.2 買い手/消費者の交渉力 4.4.3 供給者の交渉力 4.4.4 代替製品の脅威 4.4.5 競争ライバルの激しさ 5 市場の区分 5.1 製品タイプ 5.1.1 クランピング 5.1.2 ノンクランピング 5.2 原材料 5.2.1 粘土 5.2.2 シリカ 5.3 流通チャネル 5.3.1 専門ペットショップ 5.3.2 インターネット販売 5.3.3 ハイパーマーケット 5.3.4 その他の流通チャネル 5.4 地理 5.4.1 北米 5.4.1.1 米国 5.4.1.2 カナダ 5.4.1.3 メキシコ 5.4.1.4 その他の北米地域 5.4.2 ヨーロッパ 5.4.2.1 ドイツ 5.4.2.2 イギリス 5.4.2.3 フランス 5.4.2.4 ロシア 5.4.2.5 スペイン 5.4.2.6 その他のヨーロッパ 5.4.3 アジア太平洋 5.4.3.1 インド 5.4.3.2 中国 5.4.3.3 日本 5.4.3.4 その他のアジア太平洋地域 5.4.4 南米 5.4.4.1 ブラジル 5.4.4.2 アルゼンチン 5.4.4.3 南米のその他 5.4.5 中東・アフリカ 5.4.5.1 アラブ首長国連邦 5.4.5.2 サウジアラビア 5.4.5.3 その他の中東・アフリカ地域 6 競争環境 6.1 最も採用されている戦略 6.2 市場シェア分析 6.3 企業プロフィール 6.3.1 マース 6.3.2 ネスレSA 6.3.3 チャーチ・アンド・ドワイト社 6.3.4 クロロックス・カンパニー 6.3.5 ドクター・エルシーズ 6.3.6 オイルドライ・コーポレーション・オブ・アメリカ 6.3.7 ペステルペットプロダクツ 6.3.8 ZOLUX SAS 6.3.9 猫砂カンパニー 6.3.10 ヘルシーペット 7 市場機会と今後の動向
SummaryThe Cat Litter Market size is estimated at USD 5.03 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.40% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights
Cat Litter Market TrendsIncreasing Pet HumanizationThe shift from pet 'ownership' to pet 'parenting' has been a crucial trend in the market studied, particularly in developed countries. About one-third of the households in developed countries own a pet. According to a survey by the American Pet Products Association, there was a significant rise in cat population in the United States, from 73 million in 2000 to about 220 million in 2021. This concept of pet humanization led to an increase in health consciousness and generated a demand for pet products, such as cat litter. Along with this, the growing human-animal bond augments the consumers' willingness to spend more money on their pets. This is a clear indicator of people's inclination toward buying more products (like cat litter), ensuring their pets' health and sanitation. According to the Brazilian Association of the Industry of Pet Products (Abinpet), there were around 27.1 million cats in Brazil in 2021 which increased from 25.6 million in 2020. This growth in the population of pet cats and the increase in the number of multi-cat households are the factors driving the demand for cat litter. In addition, it is becoming easier to take care of cats with the introduction of efficient products in the market. Therefore, self-cleaning cat litter helps to maintain the cat's hygiene, despite the time constraints of the cat's owner. Thus, the increasing number of pets and pet owners worldwide and the increased per capita income facilitated pet humanization. This factor is expected to drive the market for sanitation products, like cat litter, among health-conscious pet owners. North America dominates the marketNorth America is the largest market for cat litter. This region is a fascinating and lucrative market for cat litter, as demand continues to rise. Cats are the most popular companion animal in this region. The increased importance of pets in American families and better marketing via large-scale outlets and specialized stores are driving this growth. In addition to this, owing to the high demand by pet owners, for innovative products to maintain the hygiene of their cats is also driving the market growth. Along with this, due to the increasing number of cat owners in the region, the region continues to be the leading market. Countries such as the United States and Canada are the major markets in the region. According to the American Pet Products Association's survey for 2021-2022, 45.3 million households. Approximately USD 1,000 is spent annually for the well-being of pet cats. Moreover, in Canada, many companies are marketing their cat litter product intensively. For instance, "Canada Litter" claims its product has a high absorption rate and good clumping. The company markets its product, saying it makes it easy to scoop from the cat's tray without leaving a mess of broken clumps or hardened sand stuck to the side of the tray. Furthermore, continuous product developments and expansions in the cat litter market are bolstering the growth of the market. For instance, in October 2022, Clorox Company's opened a new cat litter manufacturing plant in Martinsburg, West Virginia. The plant will produce Fresh Step and Scoop Away cat litter products. Theincreased number of e-commerce stores offering various pet care products, including cat litter. For instance, according to Amazon.com, the online retail of pet care products in Mexico was recorded at USD 0.48 million in 2020, rising by14.3% from the previous year. Cat Litter Industry OverviewThe cat litter market is fragmented with the major players occupying minimal share in the market studied, and others accounting for major share. The top players in the market are Mars Inc., Nestle SA, Church & Dwight Co Inc., Oil-Dri Corporation of America, and The Clorox Company. Manufacturers are focusing on strategies such as mergers and acquisitions to increase their market shares. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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