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猫砂:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年〜2029年の成長予測


Cat Litter - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

猫砂市場規模は2024年に50.3億米ドルと推定され、2029年には65.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.40%である。 主なハイライト 猫砂市場は、世界中でペットの飼育が... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

猫砂市場規模は2024年に50.3億米ドルと推定され、2029年には65.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.40%である。

主なハイライト

  • 猫砂市場は、世界中でペットの飼育が増加していることが原動力となっている。ペットが増加したケアと衛生で扱われるペットの人間化の最近の上昇は、市場の主要なドライバであることが判明している。さらに、猫の飼い主によるペットケア製品への支出が増加していることも、猫砂の需要拡大につながりそうな要因である。
  • それに伴い、ペットの飼育は近年、世界中で都市化が進むにつれてトレンドになっている。所得の増加や若い世代が西洋文化に触れる機会が増えたことが、先進国のペット飼育に影響を与えている。ロシアはアメリカ、中国に次いで世界第3位の猫飼育国である。例えば、FEDIAF(欧州ペットフード業界)によると、ロシアで猫を飼っている人の割合は28%である。
  • 近年、猫は最愛の家族の一員となっている。飼い主はペットが健康で、幸せで、清潔であることを望んでいる。対応するケア製品への需要は世界的に急成長している。猫の飼い主による革新的な製品に対する需要の高まりは、調査対象市場で事業を展開するプレーヤーに有利な機会を提供する可能性が高い。全体として、ユーザーは、効果的な臭いの抑制、素早い固まり、掃除のしやすさという最優先事項を満たし、長い保存期間とともに性能を発揮する製品を求めている。Catsanの猫砂は、インド市場で入手可能な最も信頼できる選択肢の一つである。
  • さらに、市場の主要プレーヤーはオーダーメイドの製品を発売している。猫砂製品に対するペットの飼い主の嗜好の増加に伴い、企業はこの分野に投資している。例えば、2021年6月、Nestlé Purinaは、消費者の需要増に対応するため、バージニア州キングウィリアム郡にある猫砂生産工場の規模と能力の拡張のために1億2800万米ドルを投資した。

猫砂市場の動向

ペットの人間性を高める

ペットの「所有」から「子育て」へのシフトは、調査対象となった市場、特に先進国における重要な傾向である。先進国では約3分の1の世帯がペットを飼っている。米国ペット用品協会の調査によると、米国では猫の飼育数が大幅に増加し、2000年の7300万匹から2021年には約2億2000万匹になるという。このようなペットの人間化という概念は、健康意識の高まりにつながり、猫砂などのペット用品の需要を生み出した。これとともに、人間と動物の絆が深まることで、消費者のペットへの出費意欲が高まっている。これは、人々がペットの健康と衛生を確保するために、(猫砂のような)より多くの製品を購入する傾向にあることの明確な指標である。

ブラジルペット用品産業協会(Abinpet)によると、2021年のブラジルの猫の数は約2,710万匹で、2020年の2,560万匹から増加している。このような飼い猫人口の増加と多頭飼いの増加が、猫砂の需要を押し上げている要因である。また、市場に効率的な製品が導入され、猫の世話が容易になりつつある。したがって、セルフクリーニング猫砂は、猫の飼い主の時間の制約にもかかわらず、猫の衛生状態を維持するのに役立ちます。このように、世界中でペットとペットの飼い主の数が増加し、一人当たりの所得が増加したことで、ペットの人間化が促進された。この要因は、健康志向のペットオーナーの間で、猫砂のような衛生製品の市場を促進すると予想される。

北米が市場を独占

北米は猫砂の最大市場である。この地域は、需要が増加し続けているため、猫砂にとって魅力的で有利な市場である。猫はこの地域で最も人気のあるコンパニオンアニマルである。アメリカの家庭におけるペットの重要性の高まりと、大規模店舗や専門店によるより良いマーケティングがこの成長を後押ししている。これに加えて、ペットの飼い主が飼い猫の衛生状態を維持するために革新的な製品を求める需要が高いことも、市場の成長を後押ししている。

これとともに、この地域では猫の飼い主が増加しているため、この地域は引き続き主要市場となっている。米国やカナダといった国々がこの地域の主要市場である。米国ペット用品協会の2021-2022年の調査によると、4530万世帯。ペットの猫の健康のために年間約1,000米ドルが費やされている。さらにカナダでは、多くの企業が猫砂製品を集中的に販売している。例えば、"Canada Litter "は、自社の製品は吸収率が高く、固まりが良いと主張している。同社は、壊れた塊や固まった砂がトレイの側面にこびりつくことなく、猫のトレイから簡単にすくうことができると製品を販売している。

さらに、猫砂市場における継続的な製品開発と拡張が市場の成長を後押ししている。例えば、2022年10月、クロロックス社はウェストバージニア州マーティンズバーグに新しい猫砂製造工場を開設した。この工場ではFresh StepとScoop Awayの猫砂製品が生産される。猫砂を含む様々なペットケア製品を提供するeコマースストアの増加。例えば、Amazon.comによると、メキシコにおけるペットケア製品のオンライン小売は、2020年に前年比14.3%増の0.48億米ドルを記録した。

猫砂産業の概要

猫砂市場は細分化されており、大手企業が最小限のシェアを占め、その他が大きなシェアを占めている。市場のトッププレーヤーは、Mars Inc.、Nestle SA、Church & Dwight Co Inc.、Oil-Dri Corporation of America、The Clorox Companyである。メーカー各社は市場シェアを拡大するため、M&Aなどの戦略に注力している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 供給者の交渉力
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 製品タイプ
5.1.1 クランピング
5.1.2 ノンクランピング
5.2 原材料
5.2.1 粘土
5.2.2 シリカ
5.3 流通チャネル
5.3.1 専門ペットショップ
5.3.2 インターネット販売
5.3.3 ハイパーマーケット
5.3.4 その他の流通チャネル
5.4 地理
5.4.1 北米
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 メキシコ
5.4.1.4 その他の北米地域
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 ロシア
5.4.2.5 スペイン
5.4.2.6 その他のヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.3.1 インド
5.4.3.2 中国
5.4.3.3 日本
5.4.3.4 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 南米
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 アルゼンチン
5.4.4.3 南米のその他
5.4.5 中東・アフリカ
5.4.5.1 アラブ首長国連邦
5.4.5.2 サウジアラビア
5.4.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 マース
6.3.2 ネスレSA
6.3.3 チャーチ・アンド・ドワイト社
6.3.4 クロロックス・カンパニー
6.3.5 ドクター・エルシーズ
6.3.6 オイルドライ・コーポレーション・オブ・アメリカ
6.3.7 ペステルペットプロダクツ
6.3.8 ZOLUX SAS
6.3.9 猫砂カンパニー
6.3.10 ヘルシーペット

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Cat Litter Market size is estimated at USD 5.03 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.40% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The cat litter market is driven by the increasing adoption of pets across the world. The recent rise in pet humanization, wherein pets are treated with increased care and hygiene, is proving to be a major driver for the market. Additionally, the increasing expenditure by cat owners on pet care products is another factor that is likely to result in the growing demand for cat litter.
  • Along with this, pet ownership has recently become a trend with the rising urbanization across the world. The rising incomes and increased exposure of the younger generation to western culture have influenced pet ownership the developed countries. Russia holds the third position on cat ownership in the world after the United States and China. For instance, according to FEDIAF (The European Pet Food Industry), the cat owning individuals in Russia is 28%
  • Recently, cats have become beloved family members. Pet owners want their pets to be healthy, happy, and clean. The demand for corresponding care products is growing rapidly worldwide. The growing demand for innovative products by cat owners is likely to offer lucrative opportunities to the players operating in the market studied. Overall, the users are looking for a product that performs and meets their top priorities of effective odor control, quick clumping, and easy-to-clean properties, along with a long shelf-life. The cat litter by Catsan is one of the most trusted options available in Indian market.
  • Furthermore, the key players in the market are launching tailor-made products. With the increased pet owner preference toward cat litterproducts, companies are investing in this segment. For instance, in June 2021, Nestlé Purina invested USD 128 million for the expansion of the size and capacity of its cat litter production plant in King William County, Virginia, to respond to the increased consumer demand.

Cat Litter Market Trends

Increasing Pet Humanization

The shift from pet 'ownership' to pet 'parenting' has been a crucial trend in the market studied, particularly in developed countries. About one-third of the households in developed countries own a pet. According to a survey by the American Pet Products Association, there was a significant rise in cat population in the United States, from 73 million in 2000 to about 220 million in 2021. This concept of pet humanization led to an increase in health consciousness and generated a demand for pet products, such as cat litter. Along with this, the growing human-animal bond augments the consumers' willingness to spend more money on their pets. This is a clear indicator of people's inclination toward buying more products (like cat litter), ensuring their pets' health and sanitation.

According to the Brazilian Association of the Industry of Pet Products (Abinpet), there were around 27.1 million cats in Brazil in 2021 which increased from 25.6 million in 2020. This growth in the population of pet cats and the increase in the number of multi-cat households are the factors driving the demand for cat litter. In addition, it is becoming easier to take care of cats with the introduction of efficient products in the market. Therefore, self-cleaning cat litter helps to maintain the cat's hygiene, despite the time constraints of the cat's owner. Thus, the increasing number of pets and pet owners worldwide and the increased per capita income facilitated pet humanization. This factor is expected to drive the market for sanitation products, like cat litter, among health-conscious pet owners.

North America dominates the market

North America is the largest market for cat litter. This region is a fascinating and lucrative market for cat litter, as demand continues to rise. Cats are the most popular companion animal in this region. The increased importance of pets in American families and better marketing via large-scale outlets and specialized stores are driving this growth. In addition to this, owing to the high demand by pet owners, for innovative products to maintain the hygiene of their cats is also driving the market growth.

Along with this, due to the increasing number of cat owners in the region, the region continues to be the leading market. Countries such as the United States and Canada are the major markets in the region. According to the American Pet Products Association's survey for 2021-2022, 45.3 million households. Approximately USD 1,000 is spent annually for the well-being of pet cats. Moreover, in Canada, many companies are marketing their cat litter product intensively. For instance, "Canada Litter" claims its product has a high absorption rate and good clumping. The company markets its product, saying it makes it easy to scoop from the cat's tray without leaving a mess of broken clumps or hardened sand stuck to the side of the tray.

Furthermore, continuous product developments and expansions in the cat litter market are bolstering the growth of the market. For instance, in October 2022, Clorox Company's opened a new cat litter manufacturing plant in Martinsburg, West Virginia. The plant will produce Fresh Step and Scoop Away cat litter products. Theincreased number of e-commerce stores offering various pet care products, including cat litter. For instance, according to Amazon.com, the online retail of pet care products in Mexico was recorded at USD 0.48 million in 2020, rising by14.3% from the previous year.

Cat Litter Industry Overview

The cat litter market is fragmented with the major players occupying minimal share in the market studied, and others accounting for major share. The top players in the market are Mars Inc., Nestle SA, Church & Dwight Co Inc., Oil-Dri Corporation of America, and The Clorox Company. Manufacturers are focusing on strategies such as mergers and acquisitions to increase their market shares.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Clumping
5.1.2 Non-Clumping
5.2 Raw Material
5.2.1 Clay
5.2.2 Silica
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Specialized Pet Shops
5.3.2 Internet Sales
5.3.3 Hypermarkets
5.3.4 Other Distribution Channels
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Russia
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 United Arab Emirates
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Inc.
6.3.2 Nestle SA
6.3.3 Church & Dwight Co. Inc.
6.3.4 The Clorox Company
6.3.5 Dr. Elsey's
6.3.6 Oil-Dri Corporation of America
6.3.7 Pestell Pet Products
6.3.8 ZOLUX SAS
6.3.9 Cat Litter Company
6.3.10 Healthy Pet

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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