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英国ペット用おやつ市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


UK Pet Treats - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

英国のペット用おやつ市場規模は、2024年には9.1億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は2.71%で、2029年には10.4億米ドルに達すると予測されている。 ペット用おやつ市場は犬が圧倒的だ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

英国のペット用おやつ市場規模は、2024年には9.1億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は2.71%で、2029年には10.4億米ドルに達すると予測されている。

ペット用おやつ市場は犬が圧倒的だが、国内では猫が主要ペットとして台頭している

  • イギリスのペット用おやつ市場は大きな成長を遂げているが、その主な要因は同国におけるペット人口の増加であり、2017年の2,270万人から2022年には3,840万人に増加する。ペットの人間化傾向の高まりも市場成長に寄与している。
  • 英国のペット用おやつ市場は主に犬が占めており、2022年には犬用おやつ市場がペット市場の53.0%を占める。これは、ペット人口全体に占める犬の割合が大きく、同国では同年に約33.8%を占め、他のペット動物に比べて消費量が多いことに起因している。犬用ペットおやつの市場規模は、予測期間中にCAGR 2.0%を記録すると予測されている。
  • 英国のペット用おやつ市場では、猫が2番目のシェアを占め、2022年のペット用おやつ市場の金額ベースで約31.2%を占めた。同年、猫は同地域の総ペット人口の約33.1%を占めたが、その市場シェアは犬に比べ相対的に限定的であった。この格差は、猫は犬に比べておやつの消費量が少ない傾向にあり、ペット用おやつ分野での市場プレゼンスに影響を与えていることに起因している。
  • 国内のペット総人口の約33.1%を占めているにもかかわらず、鳥類、魚類、げっ歯類などのその他のペット動物は、2022年の市場総額の15.8%を占めるにすぎない。これは、これらのペットが一般的にサイズが小さく、必要な餌の量が比較的少ないことが主な理由である。
  • 同国のペット人口の多さと、ペットに様々な健康上のメリットを提供するおやつの能力が、予測期間中の市場を牽引すると予想される。

英国のペット用おやつ市場動向

都市部では、場所をとらず、手頃な値段で猫を飼うことができるため、猫を飼うことを好む人が増えている。

  • イギリスでは過去5年間、ペットの猫の飼育が増加しており、同国におけるペットとしての猫の増加は、COVID-19パンデミック時の交友関係の必要性の増加、都市化の進展、そして猫が閉塞感を感じることなく室内で飼えるからだと考えられる。これらの利点により、猫の人口は2019年から2022年の間に69.3%増加した。
  • イギリスでは、犬よりも猫の飼育数が多い地域がある。2022年、ロンドンではペットを飼う人の61%を猫が占め、猫の飼育率が国内で最も高かった。ロンドンが猫を飼う割合が全国で最も高いのは、手頃な価格でメンテナンスの必要性が低いからだ。狭いアパートや一軒家に住む人が増えており、犬よりも猫に適している。国内で飼われている猫の大半は、都市部で暮らしていることがわかる。都市部で猫を飼う人が多いのは、犬よりも飼育スペースが少なくて済み、散歩の必要がないためで、ロンドンなどの賑やかな都市部では難しい。猫は比較的おとなしい生き物なので、アパート暮らしには欠かせない。
  • 同国では猫の人口が増加する可能性が高く、今後数年間に同国の都市部で25万匹の野良猫がペットの親に飼われると予想されている。都市化の進展による猫人口の増加、維持費の低減、将来的に猫の養子縁組が増加する可能性などが、同国のペットフード市場の成長に貢献すると予想される。

ペットフード製品のプレミアム化が進み、高品質なナチュラル・ペットフードへの需要が高まっていることが、英国での支出を後押ししている。

  • 英国では、ペットオーナーの各種ペット用品への支出は一貫して増加傾向にある。2019年から2022年にかけて、ペットの支出は約13.3%の大幅な増加が見られた。この成長は、ペットの人間化の傾向の高まりが、自然食品や穀物不使用のペットフードを含むプレミアム製品への需要の増加をもたらしたことに起因している。
  • ペット用おやつ支出は、2022年の英国におけるペット1匹あたりの支出総額の約10.3%を占めた。2019年から2022年にかけて、同国におけるペット用おやつの支出は増加した。猫用おやつへの支出は約37.8%の大幅な増加を示し、犬用おやつへの支出は約11.7%、その他のペット動物用おやつへの支出は同期間に4.3%増加した。イギリスの主なペット用おやつメーカーには、マース・インコーポレイテッド、ネスレ・ピュリナ・ペットケア、ヒルズ・ペット・ニュートリションなどがある。同国ではプレミアム化が進んでおり、様々な新規タンパク質のペット用おやつとペットの健康増進が求められており、同国のペット用おやつ支出を牽引している。
  • ペットショップ、動物病院、スーパーマーケットといったオフラインの小売チャネルは、国内でペットフード製品を購入する際に好まれる流通チャネルである。しかし、近年、特にパンデミックの影響で、eコマースが人気を集めている。ペッツ・アット・ホームは国内有数のペットフード小売業者で、452店舗以上を展開している。高品質のペット用おやつの利点に対する意識の高まりと、ペット用おやつのプレミアム化の進行は、今後も同国のペット支出を促進すると予測される。

英国ペット用おやつ産業概要

英国のペット用おやつ市場は適度に統合されており、上位5社で43.98%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、ADM、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ)、リアル・ペットフード社である(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.1.1 猫
4.1.2 犬
4.1.3 その他のペット
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 サブプロダクト
5.1.1 カリカリートリート
5.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3 フリーズドライとジャーキートリーツ
5.1.4 ソフト&チューハイトリーツ
5.1.5 その他のトリーツ
5.2 ペット
5.2.1 猫
5.2.2 犬
5.2.3 その他のペット
5.3 流通チャネル
5.3.1 コンビニエンスストア
5.3.2 オンライン・チャネル
5.3.3 専門店
5.3.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.5 その他のチャネル

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 デクラ・ファーマシューティカルズPLC
6.4.5 ゼネラル・ミルズ社
6.4.6 マース・インコーポレイテッド
6.4.7 ネスレ(ピュリナ)
6.4.8 リアルペットフード
6.4.9 Vafo Praha, s.r.o.
6.4.10 Virbac

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The UK Pet Treats Market size is estimated at USD 0.91 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.04 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.71% during the forecast period (2024-2029).

Dogs dominate the pet treats market, with cats emerging as major pets in the country

  • The United Kingdom pet treats market is experiencing significant growth, which is mainly attributed to the growing pet population in the country, which increased from 22.7 million in 2017 to 38.4 million in 2022. The increasing trend of pet humanization also contributed to market growth.
  • The UK pet treats market is primarily dominated by dogs, with the dog treats market accounting for 53.0% of the pet market in 2022. This can be attributed to the significant share of dogs in the overall pet population, accounting for around 33.8% in the country during the same year, and their ability to consume more quantities compared to other pet animals. The dog pet treats market value is projected to register a CAGR of 2.0% during the forecast period.
  • In the UK pet treats market, cats held the second-largest share, accounting for about 31.2% of the pet treats market by value in 2022. Although cats made up around 33.1% of the total pet population in the region during the same year, their market share was relatively limited compared to dogs. This disparity is attributed to the fact that cats tend to consume fewer quantities of treats compared to dogs, influencing their market presence in the pet treats segment.
  • Despite accounting for around 33.1% of the total pet population in the country, other pet animals, such as birds, fish, and rodents, only represented 15.8% of the total market value in 2022. This is largely because these pets are generally smaller in size and require relatively lesser amounts of food.
  • The large population of pets in the country and the treats' ability to offer various health benefits to pets are anticipated to drive the market during the forecast period.

UK Pet Treats Market Trends

There is an increased preference of adopting cats in urban areas as they require less space and are easily affordable

  • The adoption of pet cats has been increasing in the United Kingdom for the past five years, and the increase in the number of cats as pets in the country can be attributed to an increase in the need for companionship during the COVID-19 pandemic, increasing urbanization, and because cats can be kept indoors without feeling cooped up. These benefits helped the cat population increase by 69.3% between 2019 and 2022.
  • In the United Kingdom, only one region has a higher population of cats as pets than dogs. In 2022, London witnessed that cat ownership was the highest in the country as it accounted for 61% of the pet parents in London. London has the highest national share of cats adopted because of their affordability and lower maintenance requirements. Increasingly, people are living in small apartments and houses, which are better suited for cats than for dogs. The majority of the cats adopted in the country are found to be living in urban areas. The preference of people adopting cats in urban areas is because they require less space than dogs and do not need to be taken on walks, which is difficult in busy cities such as London. Cats are relatively quiet creatures, which is essential while living in flats, making them a preferred choice for pet parents.
  • There is a high potential for the growth of the cat population in the country, with 250,000 stray cats in the urban areas of the country expected to be adopted by pet parents in the coming years. The rising cat population due to increasing urbanization, lower maintenance, and the potential of adoption of cats increasing in the future are anticipated to help in the growth of the pet food market in the country.

The growing pet food product premiumization and increasing demand for high-quality natural pet foods are driving expenditure in the United Kingdom

  • In the United Kingdom, there has been a consistent upward trend in pet owners' spending on various pet products. Between 2019 and 2022, there was a substantial increase of about 13.3% in pet expenditure. This growth can be attributed to the growing trend of pet humanization, which has resulted in a higher demand for premium products, including natural and grain-free pet foods.
  • The pet treats expenditure accounted for about 10.3% of the total pet expenditure in the United Kingdom per pet in 2022. Between 2019 and 2022, there was an increase in pet treats expenditure in the country. The expenditure on cat treats showed a significant increase of about 37.8%, while spending on dog treats increased by about 11.7%, and spending on other pet animal treats increased by 4.3% during the same period. Some of the major pet treat manufacturers in the United Kingdom are Mars Incorporated, Nestle Purina Petcare, and Hill's Pet Nutrition. The increasing premiumization in the country demands various novel protein pet treats and increased pet health, driving the pet treat expenditure in the country.
  • Offline retail channels such as pet shops, vet clinics, and supermarkets are the preferred distribution channels for purchasing pet food products in the country. However, e-commerce has gained popularity in recent years, particularly due to the pandemic. Pets at Home is one of the leading pet food retailers in the country and operates more than 452 stores. Growing awareness of the benefits of high-quality pet treats and the increasing premiumization of pet treats are projected to continue driving pet expenditure in the country.

UK Pet Treats Industry Overview

The UK Pet Treats Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 43.98%. The major players in this market are ADM, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Real Pet Food Co. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.1.1 Cats
4.1.2 Dogs
4.1.3 Other Pets
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Sub Product
5.1.1 Crunchy Treats
5.1.2 Dental Treats
5.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.5 Other Treats
5.2 Pets
5.2.1 Cats
5.2.2 Dogs
5.2.3 Other Pets
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Convenience Stores
5.3.2 Online Channel
5.3.3 Specialty Stores
5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.5 Other Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 ADM
6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 Dechra Pharmaceuticals PLC
6.4.5 General Mills Inc.
6.4.6 Mars Incorporated
6.4.7 Nestle (Purina)
6.4.8 Real Pet Food Co.
6.4.9 Vafo Praha, s.r.o.
6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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