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南アフリカの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


South Africa E-Commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 impact, and Forecasts (2022 - 2027)

南アフリカでは、Eコマースがかつてないほどの勢いで成長している。Business Insiderによると、この急増は、従来の小売店舗に課せられた制限の影響をほとんど受けており、店頭での買い物は30%減少した。2020年に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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101 英語

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サマリー

南アフリカでは、Eコマースがかつてないほどの勢いで成長している。Business Insiderによると、この急増は、従来の小売店舗に課せられた制限の影響をほとんど受けており、店頭での買い物は30%減少した。2020年には経済のいくつかの分野が様々な程度の締め付けによって足かせとなったが、南アフリカの人々はショッピングモールや店舗よりも宅配を選んだため、インターネット小売業者は売上を急増させた。さらに、予測期間中(2022年〜2027年)には、年平均成長率12.5%で市場が成長すると予想されています。

主なハイライト
スマートデバイスの普及とインターネット接続の拡大により、Eコマースのプラットフォームが形成されています。それ以外にも、クラウドコンピューティング、人工知能、予測分析など、さまざまな先進技術とeコマースプラットフォームの統合が進んでいることも、南アフリカのeコマース市場の成長を後押ししています。
支払いモードに基づくと、銀行振込、カード、代金引換、直接配達、電子財布など、さまざまなデジタル決済が南アフリカの国々で人気を集めています。
また、消費者はオンライン決済に電子財布サービスやEFTを利用しています。さらに、電子財布を使えば、顧客はインターネットに接続しているかどうかにかかわらず、携帯電話でお金を受け取り、保管し、使用することができます。南アフリカの人々はオンラインショッピングに慣れ親しみ、オンラインショッピングの利便性を体験しており、将来的にはより頻繁にオンラインショッピングを行う可能性があります。
スマートフォンの普及率も、ショッピングのトレンドにおいて非常に重要な役割を果たしている。これは、利便性がオンラインショッピングを選択するもう一つの大きな理由であるという事実によるものです。彼らは幅広い製品にアクセスし、レビューを比較し、ボタンをクリックするだけで即座に購入に満足することができます。南アフリカでは、従来の宅配便サービスに代わる柔軟なサービスを提供することで、配達の遅れを防ぎ、電子商取引を継続的に成長させることができるのです。
電子商取引は、COVID-19の中で消費者の交流が盛んになった数少ない分野の一つである。南アフリカでは、2020年のロックダウンにより、オンラインショッピングがトレンドになりました。これらのロックダウンや自宅注文は、消費者が家にいることを余儀なくされ、南アフリカで他のデジタルショッピングの選択肢を見つけることで、Eコマースの価値を浮き彫りにしています。


主な市場動向

ファッション業界は国内で大きな成長を遂げる


南アフリカではここ数年、デジタル化が進展している。国内外の主要なアパレル小売業者はすべてオンラインに進出し、ユーザーエクスペリエンスを向上させるためにEコマースプラットフォームに多額の投資を行っています。SuperbalistsやZandoのようなオンラインのみの小売業者も、すでにモバイルアプリでEコマース事業を展開し、アパレル専門店に対して競争優位に立っている。携帯電話の普及により、南アフリカではオンラインショッピングの市場が拡大しています。
また、南アフリカの小売業者は、ハイブリッドモデルへの適応に成功した企業の経験から多くを学ぶことができる。より良い顧客体験を提供するための広範な変革の一環として、オンライン体験に投資した小売チェーンは、軌道に乗っている。ウォルマートは、オンラインのカスタマーエクスペリエンスを向上させるために多大な投資を行ってきました。同社のウェブサイトは、大手ECサイトに見られるようなシンプルで直感的なインターフェースと多くの商品情報を備えている。顧客はオンラインで注文し、商品を配送することも、オンラインで購入し、カウンターで受け取ることもできる。
さらに、デジタル化はショッピングだけでなく、支払いや配送など、ビジネスのさまざまな側面に影響を及ぼします。同国の企業は、地元の人々が慣れ親しんでいる伝統的なレイバイ方式をデジタル化したPayJust Nowなど、決済ソリューションの革新に力を入れている。PayJust Nowは、顧客が注文品を受け取る前に全額を支払わなければならない従来の店舗とは異なり、最初の支払い後に商品を受け取ることができる。このようなプラットフォームは、国内のファッション業界にとってオンラインショッピングを活用するものです。
国内では、ファッションに対する需要が不足しているわけではありません。しかし、インターネット普及率の上昇やモバイルファーストの普及に伴い、国内では供給が増加しています。ファッションEコマースブームの舞台は整ったのです。さらに、この機会を最大限に活用するためには、消費者と起業家をつなぐ強固で効果的なプラットフォームを構築する必要があります。
さらに、アフリカ開発銀行グループによると、サブサハラ・アフリカは世界のファッション輸出のほぼ1%を占めている。世界的な顧客基盤は、アフリカのデザイナー、特にハイエンドのアフリカのデザイナーに、価格に見合った購買力を持つより多くの顧客を引きつける機会を提供する。デジタルツールの利用は、アフリカのファッションブランドが世界的な成功を追求するのに役立つ。


インターネットとスマートフォンの普及が、同国のEコマース市場を牽引している


南アフリカでは、スマートフォンの利用が急増し、固定電話のインフラが貧弱なため、電子商取引が魅力的です。このため、オンライン小売業者にとっては、モバイル支出の増加が見込まれ、絶好の機会が到来しています。企業は、自社のEコマース製品にモバイル最適化を取り入れ、購買体験を向上させる必要があります。
銀行、カード会社、小売業者、通信事業者が現金に代わる決済手段を提供するようになり、携帯電話は財布に取って代わりました。Eコマースでは、商品やサービスの支払いに携帯電話を使用しますが、同国ではモバイルバンキングの枠を超えて、デビットカードやクレジット取引へと発展しています。
南アフリカでは、小売業者は店舗とオンラインの両方の小売戦略を追求する必要があります。eコマースで世界から遅れをとっている南アフリカの小売業者は、グローバルな組織から学び、クラス最高の企業に飛躍することができます。オンラインとオフラインを統合することで、店舗での買い物、モバイル機器によるオンライン、またはソーシャルメディアとのやり取りを含むオムニチャネル体験に必要なデータ交換やシステムの相互接続を容易にサポートできるようになります。
通信局(DoC)およびデジタル技術局(DCDT)は、2021年半ばまでにデジタル経済マスタープランを完成させ、さまざまな関係者に実施計画の策定を依頼しました。その後、同部門は、デジタル経済の創造と参加に必要なスキルをすべての南アフリカ国民に提供する、教育とスキル開発のエコシステムの構築を目的とした国家デジタルおよび将来のスキル戦略を策定しました。
日常生活における依存度の高まりとオンライン活動への移行に伴い、より多くの南アフリカ人をインターネットに接続することで、消費者にとって娯楽、コミュニケーション、商業、教育に関連した新しい形の利便性へのアクセスなど、さまざまな部門にわたって複数の利点と機会が提供されます。インターネットは現在、同国において効果的なプロモーションツールとなっており、将来的には世界中に接続することで様々なビジネスを向上させることができるでしょう。


競合他社の状況

南アフリカのEコマース市場は、様々な主要企業が参入しており、適度に細分化されています。各社は新しい技術に対応することで、新しいソリューションを生み出すことに注力しています。また、新規参入企業も消費者に簡単なソリューションを提供することで、Eコマース市場を牽引しています。


2021年5月 - 世界最大級のスポーツ用品小売業者であるDecathlonは、南アフリカのヨハネスブルグに「世界初」のスポーツハブをオープンする予定です。このハブは、2階建ての小売スペース、3階にウェルネス、ストレングス、コンディショニングのスタジオ、160台の屋根付き駐車スペースを備えている。
2021年10月 - 南アフリカのEコマース小売業者Takealot Groupは、ケープタウンに新しい配送センター(DC)の建設を開始しました。2022年8月にオープン予定。24,000平方メートルの施設は22,000平方メートルの倉庫スペースと2,000平方メートルのオフィスで構成され、初期段階で50,000平方メートルの倉庫スペースを追加するTakealotの拡張オプションが提供される。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Slow Internet Speed
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in South Africa (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in South Africa (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in South Africa (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country South Africa in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Superbalist.com
7.1.2 Takealot online Pty Ltd.
7.1.3 Jumia
7.1.4 Zando
7.1.5 Decathlon
7.1.6 ToysRUs
7.1.7 SoFresh
7.1.8 UCook
7.1.9 Cosmetic SA
7.1.10 Care to Beauty
7.1.11 Evetech Pty. Ltd

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

E-commerce is growing at an unprecedented rate in South Africa. According to Business Insider, this surge was mostly influenced by restrictions placed on traditional retail outlets, which resulted in a 30% fall in in-store shopping. While several sectors of the economy were hamstrung by various degrees of lockdown in 2020, internet retailers saw a surge in sales as South Africans opted for home delivery over shopping malls and stores. Further, the market is expected to grow at a CAGR of 12.5% during the forecast period (2022 - 2027).

Key Highlights
The proliferation of smart devices and the expansion of internet connectivity has created an e-commerce platform. Apart from that, increasing integration of e-commerce platforms with various advanced technologies such as cloud computing, artificial intelligence, and predictive analytics is also driving the growth of the South African e-commerce market.
Based on the payment mode, various digital payments such as bank transfers, cards, cash on delivery (COD), direct delivery, electronic wallet, etc. are becoming more popular in South African countries.
Consumers also use electronic wallet services and EFT for online payments. Moreover, with e-wallet, customers can receive, store, and use money on their mobile phones with or without internet access. South Africans are familiar with online shopping, experience the convenience of online shopping, and may shop online more often in the future.
Smartphone penetration is also playing a very important role in shopping trends. This is due to the fact that convenience is another major reason why people choose to shop online. They have access to a wide range of products to compare reviews and can instantly satisfy their purchase with the click of a button. With flexible alternatives to traditional courier services, South Africa can continue to grow e-commerce by ensuring that deliveries are not missed.
E-commerce is one of the few sectors in COVID-19 where consumer interaction has increased. In South Africa, the lockdowns in 2020 has made online shopping a trend. These lockdowns or home orders highlight the value of e-commerce as consumers are forced to stay home and find other digital shopping options in South Africa.


Key Market Trends

Fashion industry to have significant growth in the country


Digitization has progressed in South Africa in the last few years. All major domestic and international clothing retailers have an online presence and are investing heavily in e-commerce platforms to improve the user experience. Even online-only retailers like Superbalists and Zando already have a competitive advantage over apparel specialists in the e-commerce business with their mobile apps. Mobile phone penetration is increasing the market for online shopping in South Africa.
South African retailers can also learn a lot from the experience of companies that have successfully adapted to hybrid models. Retail chains that have invested in online experiences as part of a broader transformation to deliver a better customer experience are on track. Walmart has made significant investments to improve the online customer experience. Their website has the same simple and intuitive interface and many product information found on major e-commerce sites. Customers can order online, deliver the item, or buy online and receive it over the counter.
Further, digitization affects many aspects of the business, not only in shopping but also in payments and deliveries. Companies in the country are focused on innovating payment solutions such as PayJust Now, a digital version of the traditional lay-by method that locals are accustomed to. PayJust Now allows users to collect items after the first payment, unlike traditional stores where customers have to pay the full amount before they receive the order. Platforms like this will leverage online shopping for the fashion industry in the country.
There is no shortage of demand for fashion across the country. However, the country is witnessing a rise in supply with growing internet penetration and a mobile-first population. The stage is set for a fashion e-commerce boom. Further, it needs to build robust and effective platforms that connect consumers to entrepreneurs to maximize the opportunity.
Moreover, according to the African Development Bank Group, sub-Saharan Africa accounts for almost 1 percent of the world's fashion exports. The global customer base provides African designers, especially high-end African designers, with the opportunity to attract more customers with price-worthy purchasing power. The use of digital tools can help African fashion brands pursue global success.


Internet and Smartphone penetration are driving the e-commerce market in the country


E-commerce is attractive in South Africa due to the surge in smartphone usage and poor landline infrastructure. This presents immense opportunities for online retailers as mobile spending is expected to increase. Enterprises need to incorporate mobile optimization into their e-commerce products to improve their buying experience.
Mobile phones have replaced wallets as banks, card operators, retailers, and carriers offer cash alternatives as a payment methods. E-commerce uses mobile phones to pay for goods and services but has evolved beyond mobile banking into debit and credit transactions in the country.
In South Africa, retailers should pursue both in-store and online retail strategies. Being behind the rest of the world in eCommerce allows South African retailers to learn from global organizations and leapfrog to best in class. Integration between online and offline will make it easier to support the data exchanges and system interconnections needed for the omnichannel experience, which covers shopping in stores, online via mobile devices, or through social media interactions.
The Communications Department (DoC) and Digital Technology (DCDT), by-mid 2021 has completed the Digital Economy Master Plan and commissioned various stakeholders to develop an implementation plan. The division then developed a national digital and future skills strategy aimed at building an ecosystem of education and skills development that provides all South Africans with the skills needed to create and participate in the digital economy.
With increasing dependence and the transition to online activities in daily life, connecting more South Africans to the internet offers multiple benefits and opportunities across various sectors, such as access to new forms of convenience related to entertainment, communication, commerce, and education for consumers. The internet is an effective promotional tool in the country today and will improve various businesses in the future with connectivity across the world.


Competitive Landscape

The South Africa E-commerce Market is moderately fragmented with various key players in the market. The companies are focusing on innovating new solutions by adapting to new technologies. New entrants in the market are also driving the e-commerce market by offering easy solutions to consumers.


May 2021 - Decathlon, one of the world's largest retailers of sporting goods, plans to open a "first of its kind" sports hub in Johannesburg, South Africa. The hub has a two-story retail space, wellness, strength and conditioning studio on the third floor, and 160 covered parking spaces.
October 2021 - South African e-commerce retailer Takealot Group has begun construction of a new distribution center (DC) in Cape Town. It is scheduled to open in August 2022. The 24,000 sqm facility consists of 22,000 sqm warehouse space and 2,000 sqm offices, offering Takealot's expansion options to add 50,000 sqm warehouse space in the early stages.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Slow Internet Speed
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in South Africa (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in South Africa (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in South Africa (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country South Africa in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Superbalist.com
7.1.2 Takealot online Pty Ltd.
7.1.3 Jumia
7.1.4 Zando
7.1.5 Decathlon
7.1.6 ToysRUs
7.1.7 SoFresh
7.1.8 UCook
7.1.9 Cosmetic SA
7.1.10 Care to Beauty
7.1.11 Evetech Pty. Ltd

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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