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ペット用栄養補助食品:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Pet Dietary Supplements - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

ペット用栄養補助食品市場規模は2024年に25.4億米ドルと推定され、2029年には33.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.90%である。 主なハイライト 栄養補助食品は、ペ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ペット用栄養補助食品市場規模は2024年に25.4億米ドルと推定され、2029年には33.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.90%である。

主なハイライト

  • 栄養補助食品は、ペットのかゆみを伴う皮膚、消化器系の問題、肥満、アレルギーなど、病気や診断された健康障害の管理を助けるために特別に処方された動物用食品で構成されている。北米、中南米、アジア太平洋の新興諸国におけるブランド価値の向上と、プレミアム製品に対する消費者の認識が、市場の成長を後押ししている。多国籍企業は、複数のチャネルを通じて消費者の嗜好を強化するため、製品の認知度向上に多額の投資を行っている。
  • さらに、市場は新興企業の成長とペット業界の大手企業による市場参入のための買収を目撃してきた。例えば、2021年に設立されたピープル・フォー・ペッツは、犬用サプリメントの新たな基準を打ち立て、目覚ましい成長を達成した。同社は、オーストラリア産で初の植物由来の薬用水おやつシリーズ「ネクター・オブ・ザ・ドッグス」を発売し、2022年にオーストラリアのリアルペットフード社に買収された。
  • さらに、栄養補助食品市場の犬セグメントは、予測期間中に最も速い成長を目撃する可能性があります。ペットのために健康的で栄養価の高い食品を購入したいという犬の飼い主の関心が、世界的にさまざまな種類のドッグフードの販売を促進し、さまざまな栄養補助食品製品の発売につながっている。さらに、世界的なペットの犬の人口の増加とペットの飼い主の健康への関心の高まりが、予測期間中の犬の栄養補助食品の世界的な売上高の増加につながる。

ペット用栄養補助食品の市場動向

ペット用健康補助食品の購入決定に影響を与えるペットの人間化

ペットの飼い主が動物を子供のように扱い、自分のために使うのと同じような製品を非常に好む「ペットは家族」という傾向は、ペットのヒューマニゼーション(人間化)の自然な表現である。確かに、ペットを家族のように大切にする飼い主は増えている。

近年、主流メディアはペットの人間化に注目している。ペットの人間化が消費者のペットフード購買行動に与える影響を理解することは不可欠である。ペットが家族の一員とみなされるようになり、飼い主はペット用サプリメントへの年間支出を増やしたいと考えるようになっている。2021年に米国ペット用品協会(APPA)が実施した調査によると、消費者の51%がプレミアムペットフードを購入し、33%がペットにビタミン剤やサプリメントを与え、21%がペットのために料理をし、18%が何らかのペット医療保険に加入しており、消費者のペット用栄養補助食品への支出パターンを示している。

さらに、ペットフード製造業者協会(PFMA)によると、2022年には英国の総人口の62%を占める1,740万世帯がペットを飼うことになり、2021年から2.3%増加する。このように、ペットの人間化と所有の増加という消費者の傾向は、ペットの健康問題の増加と相まって、予測期間中にペット用栄養補助食品に十分なスペースを生み出すと予想される。

北米がペット用サプリメント市場を牽引

ペットやコンパニオンアニマルのための栄養補助食品や栄養補助食品の使用は、北米市場で活況を呈しており、北米の栄養補助食品市場の75.0%以上を米国が占めている。米国ペット製品協会(APPA)によると、米国には8970万匹のペットの犬がいる。ペットの飼い主は、犬のデンタルケアに年間平均49.70米ドルを費やし、2021年にはペットフードとおやつに500億米ドルを費やすだろう。2021年の全米ペット飼育者調査によると、アメリカ人の約半数がペットの医療費に自分の医療費と同額かそれ以上を費やしている。北米は世界のペットフード生産量の31.0%を占めており、ペットケアに対する莫大な需要がアメリカのペット用サプリメント市場を牽引している。

さらに、米国獣医歯科学会によると、犬の80%以上が3歳までに歯周病になり、猫の70%以上が同じ年齢で同じ問題に直面するという。さらに、糖尿病も国内のペットを襲う主要な病気のひとつである。ペットの健康に対する意識の高まりと動物医療費の増加は、同地域の予測期間中の市場成長を促進すると予想される。

ペット用栄養補助食品産業の概要

ペット用栄養補助食品市場は統合されており、大手企業が市場の45%近くを占めているため、特に市場参入企業にとっては非常に厳しい競争となっている。買収と合併は、これらの主要プレーヤーが採用する主要な戦略的活動であり、ペット用栄養補助食品市場における市場統合を強化している。企業は、マーケティング費用やキャンペーンを通じてブランド認知度の向上に努めている。主要な市場プレーヤーは、買収、拡張、製品革新、パートナーシップを通じてブランドエクイティを構築している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 供給者の交渉力
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 専門タイプ
5.1.1 尿路疾患
5.1.2 糖尿病
5.1.3 腎臓
5.1.4 消化器過敏症
5.1.5 オーラルケア
5.1.6 その他の専門タイプ
5.2 ペットの種類
5.2.1 犬
5.2.2 猫
5.2.3 鳥
5.2.4 その他のペットタイプ
5.3 地理
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 アメリカ
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北米地域
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 ロシア
5.3.2.5 スペイン
5.3.2.6 イタリア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ
5.3.3 アジア太平洋
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南米
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南米地域
5.3.5 中東・アフリカ
5.3.5.1 エジプト
5.3.5.2 南アフリカ
5.3.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 マース
6.3.2 ヒルズ ペット ニュートリション社
6.3.3 ネスレSA
6.3.4 ブルー・バッファロー・ペット・プロダクツ社
6.3.5 アイベット・プロフェッショナル・フォーミュラス
6.3.6 ファルミナペットフーズ
6.3.7 フォルツァ10 USA
6.3.8 The Higgins Group Corp.
6.3.9 NOW Foods
6.3.10 ペットナチュラルズ
6.3.11 Affinity Petcare S.A

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Pet Dietary Supplements Market size is estimated at USD 2.54 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.39 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.90% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Dietary supplements comprise animal foods specifically formulated to aid in managing illnesses and diagnosed health disorders, such as itchy skin, digestive issues, obesity, allergies, etc., in pets. Brand value enhancement in North America, Latin America, and the emerging countries of Asia-Pacific and consumer awareness about premium products fuel the growth of the market. Multinational players are making significant investments in increasing product awareness to strengthen consumer preference through several channels.
  • Moreover, the market has witnessed the growth of start-up companies and acquisitions by the major players in the pet industry to enter the market. For instance, People for Pets, launched in 2021, achieved impressive growth by setting a new standard for dog supplements. The company launched Nectar of the Dogs, the first range of Australian-made, plant-based, medicinal water treats, and was acquired by the Australian Real Pet Food Company in 2022.
  • Further, the dog segment of the dietary supplement market is likely to witness the fastest growth over the forecast period. Dog owners' interest in purchasing healthy and nutritious foods for their pets drives the sales of different types of dog foods globally, leading to the launch of various dietary supplement products. Further, the rising pet dog population worldwide, coupled with the increasing health concerns of pet owners, leads to an increase in global sales of dog dietary supplements during the forecast period.

Pet Dietary Supplements Market Trends

Pet Humanization to Influence the Purchase Decisions of Pet Dietary Supplement Products

The "pets as a family" trend, in which pet owners treat their animals like children and are extremely receptive to products comparable to those they use for themselves, is a natural expression of pet humanization. Undoubtedly, an increasing number of pet owners treat their animals like family.

In recent years, mainstream media has paid close attention to pet humanization.It is essential to understand the impact of pet humanization on consumer pet food buying behavior. As pets have increasingly become viewed as family members, pet owners are willing to increase their annual spending on pet dietary supplements. According to the survey conducted by the American Pet Products Association (APPA) in 2021, 51% of consumers purchase premium pet food, 33% give their pets vitamins and supplements, 21% cook for their pets, and 18% have some kind of pet medical insurance, illustrating the spending pattern of consumers on pet dietary products.

Furthermore, according to the Pet Food Manufacturers' Association (PFMA), in 2022, 17.4 million households, which constitute 62% of the total population in the United Kingdom, will own a pet, an increase of 2.3% from 2021. Thus, this consumer trend toward pet humanization and increased ownership, coupled with rising health issues in pets, is anticipated to create ample space for pet dietary supplements over the forecast period.

North America to Drive the Pet Dietary Supplements Market

The use of dietary supplements and nutraceuticals for pets and companion animals is booming in the North American market, subjecting the United States to garner more than 75.0% of the North American dietary supplement market. According to the American Pet Product Association (APPA), the United States has 89.7 million pet dogs. Pet owners spend an average of USD 49.70 on a dog's dental care annually and will spend USD 50 billion on pet food and treats in 2021. According to the National Pet Owners Survey in 2021, it was observed that around half of Americans spent the same amount or more on the healthcare of their pets than they did for themselves. North America is responsible for 31.0% of pet food production worldwide, with the huge demand for pet care driving the American pet dietary supplement market.

Further, according to the American Veterinary Dental Society, more than 80% of dogs develop gum disease by the age of three, and over 70% of cats face the same problem at the same age. Additionally, diabetes is also one of the major diseases attacking pets in the country. The rise in awareness of pet health and the increase in veterinary health expenditure are expected to propel market growth during the forecast period in the region.

Pet Dietary Supplements Industry Overview

The pet dietary supplement market is consolidated, with the major players accounting for almost 45% of the market, resulting in very stiff competition, especially for market entrants. Acquisitions and mergers are the major strategic activities adopted by these key players, strengthening market consolidation in the pet dietary supplement market. Companies are striving to increase brand awareness through marketing expenditures and campaigns. Major market players are building their brand equity through acquisitions, expansions, product innovations, and partnerships.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Specialty Type
5.1.1 Urinary Tract Disease
5.1.2 Diabetes
5.1.3 Renal
5.1.4 Digestive Sensitivity
5.1.5 Oral Care
5.1.6 Other Specialty Types
5.2 Pet Type
5.2.1 Dog
5.2.2 Cat
5.2.3 Bird
5.2.4 Other Pet Types
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Italy
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 Egypt
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Inc.
6.3.2 Hill's Pet Nutrition Inc.
6.3.3 Nestlé SA
6.3.4 Blue Buffalo Pet Products Inc.
6.3.5 iVet Professional Formulas
6.3.6 Farmina Pet Foods
6.3.7 Forza10 USA
6.3.8 The Higgins Group Corp.
6.3.9 NOW Foods
6.3.10 Pet Naturals
6.3.11 Affinity Petcare S.A

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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