マレーシアのペットフード市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測
Malaysia Pet Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029
マレーシアのペットフード市場規模は2024年に3億1,730万米ドルと推定され、2029年には4億4,303万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.90%で推移する見込みである。 マレーシ... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。
サマリー マレーシアのペットフード市場規模は2024年に3億1,730万米ドルと推定され、2029年には4億4,303万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.90%で推移する見込みである。 マレーシアのペットフード市場は、猫のペット人口が多いことからキャットフードが大半を占める- マレーシアのペットは、多くの家庭にとって不可欠な存在である。ペットの人間化の傾向が強まったことで、マレーシアのペットオーナーは最良の栄養を確保することをより意識するようになった。その結果、ペットフード市場は2017年から2022年にかけて37.2%成長したが、これは同期間のペット人口が30.5%増加したことによる。
- キャットフードは、2017年から2022年にかけて50%以上増加した猫人口の大幅な増加により、予測期間中のCAGRは9.0%と予測され、同国最大の急成長市場である。猫人口の増加は、同国におけるキャットフード製品の需要も増加させた。猫はメンテナンスの必要性が低く、費用対効果が高いため、ペットとして人気を集めている。
- マレーシアのペットフード市場では、ドッグフード部門が第2位の市場シェアを占め、2022年の市場規模は7,390万米ドルであった。この成長は、犬に対する支出の増加とともに、同国で家庭料理から市販のペットフードに移行する犬の飼い主が増加しているためと考えられる。その結果、ドッグフード分野は2017年の5750万米ドルから2022年には7390万米ドルに成長した。
- その他の動物には、鳥類、小型哺乳類、げっ歯類などがある。マレーシアでその他の動物の導入が増加しているのは、こうした非伝統的なペットへの関心が高まっているためである。その結果、その他のペットセグメントは2022年に5650万米ドルと評価された。
- 同国のペットフード市場は、ペット飼育に対する消費者の関心の高まりと、ペットへの支出の増加、さらにペットの栄養と食事に対する意識の高まりによって牽引されると予想される。
マレーシアのペットフード市場動向猫カフェの増加や猫にまつわるメンテナンスの手間の少なさが、国内の猫人口を増加させている。- マレーシアでは猫はペットとして非常に人気があり、2022年現在、猫のペット人口はペット人口全体の55.3%を占めている。ペットの猫人口がこのように優勢なのは、マレーシアではかなりの数の猫が路上で生活しており、地域住民が頻繁に餌を与えたり世話をしたりしていることが主な理由である。その結果、猫は犬よりも人に飼われる可能性が高い。一般的に、猫は犬よりも飼うのにお金がかからない。
- 2019年から2022年にかけて、マレーシアのペット猫人口は約32.2%増加したが、これは主にCOVID-19の流行によるもので、人々は戸締まりや移動制限のために家で過ごす時間が長くなり、多くの人が交友のために猫を含むペットを求めるようになった。2020年の時点で、国内の猫のペット人口は犬より147.7%多く、2025年末には国内の猫の総人口は130万人に達すると予想されている。この成長は、ペットの飼育率の増加、ペットとしての猫の人気、ペットの猫を飼うことに伴う精神衛生上の利点など、いくつかの要因によるものと考えられる。
- ペットの猫を飼う世帯数は年々着実に増加しており、2016年の60万世帯から2020年には65万世帯となる。この成長は、ペット飼育の利点に対する意識の高まり、猫の世話やメンテナンスのための資源の利用可能性の増加、猫と戯れながらリラックスしてコーヒーを楽しむ猫カフェの増加傾向に起因すると考えられる。全体として、これらの要因が予測期間中のマレーシアにおけるペット猫人口の大幅な成長に寄与している可能性がある。
ペットの健康上の懸念に対処するための特別な栄養への需要の高まりと、プレミアム化の進展がマレーシアのペット支出を牽引している。- マレーシアでは、ペットフード支出は2019年から2022年にかけて約17.9%増加したが、これは主にペットの人間化の進展に起因するもので、その結果、自然ペットフードやグレインフリーペットフードのようなプレミアム製品の需要が高まった。ペットの飼い主がペットの健康を重視するようになったことが、ペット支出の増加傾向に寄与している。
- 猫のペットフード支出は約22.3%増加した。犬については21.4%増加し、その他の動物の食費は2019年から2022年にかけて約8.6%増加した。マレーシアのペットオーナーは、ペットの人間化にますます重点を置くようになっており、高所得のペットオーナーは、天然成分の使用と製品のプレミアム化を通じて売上高の成長を促進している。例えば、Royal Canineのようなプレミアムペットフードブランドの小売販売額は、2017年の670万米ドルから2019年には910万米ドルに上昇し、CAGRは10.7%であったが、これはプレミアムペット製品に対する需要の高まりを反映している。
- 国内におけるペットフードの需要は増加しており、特に安全面や健康面に配慮した特殊栄養への需要が高まっている。このような特別食や原材料を求める傾向は、特にプレミアム・セグメントとスーパー・プレミアム・セグメントにおける平均単価の上昇につながっている。2020年には、プレミアム価格のドッグフードはドライドッグフード全体の50.4%を占め、プレミアムペットフードに対する需要の高さを示している。スーパーマーケットや専門店などオフラインの小売店がペットフード販売の約79.0%を占め、2022年にはeコマースが21.0%を占める。高品質なペットフードの利点に対する意識の高まりと、ペットフードのプレミアム化の進展は、今後も同国のペット支出を促進すると予想される。
マレーシアのペットフード産業概要マレーシアのペットフード市場は適度に統合されており、上位5社で62.70%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズペットニュートリション社)、ファーマナ・ペットフーズ、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ)である(アルファベット順)。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
ページTOPに戻る
目次 1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果
2 レポートの内容
3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法
4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.1.1 猫
4.1.2 犬
4.1.3 その他のペット
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析
5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 ペットフード製品
5.1.1 フード
5.1.1.1 サブ製品別
5.1.1.1.1 ドライペットフード
5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別
5.1.1.1.1.1 キブル
5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード
5.1.1.1.2 ウェットペットフード
5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント
5.1.2.1 サブプロダクト別
5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ
5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸
5.1.2.1.3 プロバイオティクス
5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド
5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル
5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品
5.1.3 ペット用おやつ
5.1.3.1 サブプロダクト別
5.1.3.1.1 カリカリおやつ
5.1.3.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ
5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ
5.1.3.1.5 その他のおやつ
5.1.4 ペット用動物飼料
5.1.4.1 サブプロダクト別
5.1.4.1.1 糖尿病用
5.1.4.1.2 消化器過敏症
5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料
5.1.4.1.4 腎臓用
5.1.4.1.5 尿路疾患
5.1.4.1.6 その他の動物用飼料
5.2 ペット
5.2.1 猫
5.2.2 犬
5.2.3 その他のペット
5.3 流通チャネル
5.3.1 コンビニエンスストア
5.3.2 オンライン・チャネル
5.3.3 専門店
5.3.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.5 その他のチャネル
6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 オールテック
6.4.2 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.3 EBOSグループ・リミテッド
6.4.4 ファルミナペットフード
6.4.5 General Mills Inc.
6.4.6 マース・インコーポレーテッド
6.4.7 ネスレ(ピュリナ)
6.4.8 PLBインターナショナル
6.4.9 Schell & Kampeter Inc.(ダイヤモンドペットフーズ)
6.4.10 Vafo Praha, s.r.o.
ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問
8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集
ページTOPに戻る
Summary The Malaysia Pet Food Market size is estimated at USD 317.30 million in 2024, and is expected to reach USD 443.03 million by 2029, growing at a CAGR of 6.90% during the forecast period (2024-2029).
Cat food dominated the Malaysian pet food market due to the large pet cat population in the country
- Pets in Malaysia are an integral part of many households. The growing trend of pet humanization made Malaysian pet owners more conscious about ensuring the best nutrition. As a result, the pet food market grew by 37.2% between 2017 and 2022, driven by an increase in the pet population of 30.5% during the same period.
- Cat food is the largest and fastest-growing market in the country, with a projected CAGR of 9.0% during the forecast period, owing to the significant increase in the cat population, which grew by more than 50% between 2017 and 2022. The increasing cat population also increased the demand for cat food products in the country. Cats are gaining popularity as pets due to their low maintenance requirements and cost-effectiveness.
- In the Malaysian pet food market, the dog food segment held the second-largest market share, valued at USD 73.9 million in 2022. This growth can be due to the growing number of dog owners shifting from home-cooked food to commercial pet food in the country, along with the growing expenditures on dogs. As a result, the dog food segment grew from USD 57.5 million in 2017 to USD 73.9 million in 2022.
- Other animals include birds, small mammals, and rodents. The increasing adoption of other animals in Malaysia is driven by a growing interest in these non-traditional pets. As a result, the other pets segment was valued at USD 56.5 million in 2022.
- The pet food market in the country is expected to be driven by the growing consumer interest in pet adoption and the increasing expenditures on pets, coupled with the growing awareness of pet nutrition and diet.
Malaysia Pet Food Market Trends
Increasing trend of cat cafes and less maintenance associated with cats are driving their population in the country
- Cats are extremely popular as pets in Malaysia, with a pet cat population that made up 55.3% of the total pet population as of 2022. This dominance of the pet cat population is primarily due to the fact that a significant number of cats live on the streets in Malaysia, and local residents frequently feed and care for them. As a result, cats are more likely to be adopted by people than dogs. Cats are generally less expensive to own than dogs, as they require less food and veterinary care.
- Between 2019 and 2022, the pet cat population in Malaysia grew by about 32.2%, mainly due to the COVID-19 pandemic, as people spent more time at home due to lockdowns and movement restrictions, leading many to seek pets, including cats, for companionship. As of 2020, the pet cat population in the country was 147.7% higher than dogs, and the overall cat population in the country is expected to reach 1.3 million by the end of 2025. This growth can be attributed to several factors, including increased pet adoption rates, the popularity of cats as pets, and the mental health benefits associated with owning a pet cat.
- The number of households owning a pet cat has steadily increased over the years, from 600 thousand in 2016 to 650 thousand in 2020. This growth can be attributed to the rising awareness of the benefits of pet ownership, the increased availability of resources for cat care and maintenance, and the increasing trend in cat cafes, where people enjoy their coffee by relaxing and playing with cats. Overall, these factors may contribute to the significant growth of the pet cat population in Malaysia during the forecast period.
Increasing demand for specific nutrition to address health concerns in pets and growing premiumization are driving pet expenditure in Malaysia
- In Malaysia, pet food expenditure increased by about 17.9% between 2019 and 2022, mainly attributed to the growing pet humanization, which resulted in a greater demand for premium products like natural pet food and grain-free pet food. The increasing pet owner's focus on their pet health has contributed to the growing trend of pet expenditure.
- The pet food expenditure on cats increased by about 22.3%. For dogs, it rose by 21.4%, while other animals' food expenditure increased by about 8.6% between 2019 and 2022. Pet owners in Malaysia are increasingly focused on pet humanization, and higher-income pet owners are driving sales growth through the use of natural ingredients and product premiumization. For instance, the retail sales value of premium pet food brands such as Royal Canine saw a rise from USD 6.7 million in 2017 to USD 9.1 million in 2019, with a CAGR of 10.7%, reflecting the escalating demand for premium pet products.
- Pet food demand in the country is increasing, especially for specific nutrition that addresses safety and health concerns. This trend toward special diets and ingredients has led to a rise in the average unit price, particularly in the premium and super-premium segments. In 2020, premium-priced dog food made up 50.4% of total dry dog food sales, indicating a high demand for premium pet food. Offline retail stores, such as supermarkets and specialty stores, accounted for around 79.0% of pet food sales, and e-commerce accounted for 21.0% in 2022. The growing awareness of the benefits of high-quality pet food and the increasing premiumization of pet food are expected to continue driving pet expenditure in the country.
Malaysia Pet Food Industry Overview
The Malaysia Pet Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 62.70%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), FARMINA PET FOODS, General Mills Inc., Mars Incorporated and Nestle (Purina) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
ページTOPに戻る
Table of Contents 1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION 3.1 Study Assumptions & Market Definition 3.2 Scope of the Study 3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS 4.1 Pet Population 4.1.1 Cats 4.1.2 Dogs 4.1.3 Other Pets 4.2 Pet Expenditure 4.3 Regulatory Framework 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects) 5.1 Pet Food Product 5.1.1 Food 5.1.1.1 By Sub Product 5.1.1.1.1 Dry Pet Food 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food 5.1.1.1.2 Wet Pet Food 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements 5.1.2.1 By Sub Product 5.1.2.1.1 Milk Bioactives 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids 5.1.2.1.3 Probiotics 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals 5.1.3 Pet Treats 5.1.3.1 By Sub Product 5.1.3.1.1 Crunchy Treats 5.1.3.1.2 Dental Treats 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats 5.1.3.1.5 Other Treats 5.1.4 Pet Veterinary Diets 5.1.4.1 By Sub Product 5.1.4.1.1 Diabetes 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity 5.1.4.1.3 Oral Care Diets 5.1.4.1.4 Renal 5.1.4.1.5 Urinary tract disease 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets 5.2 Pets 5.2.1 Cats 5.2.2 Dogs 5.2.3 Other Pets 5.3 Distribution Channel 5.3.1 Convenience Stores 5.3.2 Online Channel 5.3.3 Specialty Stores 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets 5.3.5 Other Channels
6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Key Strategic Moves 6.2 Market Share Analysis 6.3 Company Landscape 6.4 Company Profiles 6.4.1 Alltech 6.4.2 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.) 6.4.3 EBOS Group Limited 6.4.4 FARMINA PET FOODS 6.4.5 General Mills Inc. 6.4.6 Mars Incorporated 6.4.7 Nestle (Purina) 6.4.8 PLB International 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods) 6.4.10 Vafo Praha, s.r.o.
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS
8 APPENDIX 8.1 Global Overview 8.1.1 Overview 8.1.2 Porter’s Five Forces Framework 8.1.3 Global Value Chain Analysis 8.1.4 Market Dynamics (DROs) 8.2 Sources & References 8.3 List of Tables & Figures 8.4 Primary Insights 8.5 Data Pack 8.6 Glossary of Terms
ページTOPに戻る
Mordor Intelligence社の動物栄養・健康分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
- 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。
よくあるご質問
Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?
Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る
調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?
在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。
注文の手続きはどのようになっていますか?
1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?
納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。
データリソース社はどのような会社ですか?
当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。
|
|