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カタールの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年~2027年)


Qatar E-Commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 impact, and Forecasts (2022 - 2027)

カタールのeコマース部門は著しい勢いで拡大しており、その巨大な成長の可能性は、あらゆるタイプのビジネスにとって多くの驚くべき新しい機会を示しています。世界中の企業が電子商取引で前向きな成長を見せてお... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

カタールのeコマース部門は著しい勢いで拡大しており、その巨大な成長の可能性は、あらゆるタイプのビジネスにとって多くの驚くべき新しい機会を示しています。世界中の企業が電子商取引で前向きな成長を見せており、カタールの電子商取引も勢いを増しています。予測期間中(2022年~2027年)の年平均成長率は13.6%と予想されています。

主なハイライト
商品やサービスがデジタルで、シームレスに、迅速に提供されることを期待する消費者が増え、Eコマースの導入が進んでいます。企業は競ってEコマースのトレンドに参加しています。カタールでは、Eコマース市場は今後数年間、特にサービス分野で健全な成長を見せると予想されています。
カタールは2022年のワールドカップに向けてキャッシュレス化を進めており、カタール中央銀行(QCB)は電子財布を利用して環境をさらに整備し、同国の電子決済を高度化させました。また、カタール中央銀行は、QRコードの統一仕様・規格を発行しました。これにより、小売店や公共交通機関で携帯電話を使ってレスポンスコード(QRコード)をスキャンすることで決済ができるようになりました。
カタールは、中東と北アフリカで最大のeマーケットプレイスの一つであると主張しています。カタール政府は、起業家や投資家を惹きつけるという役割以外にも、国家経済を活性化させる上でeコマースが重要であると考えています。その結果、この種のビジネスを受け入れ、経験豊かで健全な雰囲気を作り出すために、多くの優れた施設が作られました。
投資家に提供される施設に加え、カタール政府は、金融取引を行う際の電子取引の仕組みについて市民を啓蒙しています。カタールとアラブ首長国連邦は、アラブ世界と中東で自治体を電子空間に移行させた最初の国の一つです。
カタールにおける電子商取引活動は、Covid-19の大流行によって消費者と小売業者に課された制限により、2020年に大幅に増加しました。消費者の好みが変化し、オンラインでの家庭用品の購入需要が高まる中、カタールの小売業者は、販売・マーケティング戦略の分析、オンライン販売のアプリケーションやプラットフォームの拡大・近代化により、この新たな成長を発展させていくでしょう。


主な市場動向

ファッション&ビューティー:カタールでは大きな成長を維持


この市場は主に、外見に気を配り、パーソナルケアへの投資に意欲的な各国の若い労働力によって牽引されています。また、さまざまなメーカーが化粧品に天然成分を使用する傾向にあります。この傾向は、自然化粧品やオーガニック化粧品に対するお客様の要望がますます高まっていることに対応しています。これらの化粧品は、製品の安全性を確保するため、政府機関が定めた規制に基づいて表示・製造されています。
また、化粧品の機能性向上や環境への配慮を求める消費者ニーズは、化粧品のパッケージやデザインに革命をもたらしています。しかし、国内での生産が限られていることや価格変動などの要因が、同地域の市場成長を抑制しています。
オンラインストアでは、さまざまな価格とサイズのユニークなスタイルの衣類を無数に提供しています。エレガントなブティックスタイルから、日常的なストリートスタイルまで、お客様は忙しい大学生活を含む毎日の用事のために、定番のワードローブの服を選ぶことができるのです。さらに、これらのサイトの多くは、カタール市場で見られるような低価格で追加のセールやプロモーションを提供しています。
カタールの渡航制限は着実に増え、COVID-19の流行で株式市場が急落するなど、ファッション市場の先行きはまだまだ暗いと言わざるを得ません。安価な小売店であることに加え、パリのファッションハウスであるバルマンは、ヴァレンティノも所有するメイホーラが買収するなど、ヨーロッパの高級住宅はカタールの資金を背景にしたものが多く、中東の投資家の高級志向が強調されている。
湾岸諸国の裕福で石油に恵まれた国民は、一貫してヨーロッパの高級品に多大な需要を示しており、カタールは一人当たりのGDPが世界一を誇っている。しかし、政治的な閉塞感は、確かにファッションの未来を支配している。さらに、ソーシャルメディア、デジタルマーケティング、世界との強い結びつきが、世界中の様々なブランドをカタールに進出させる要因となっています。これは、カタールのファッション業界を活性化させます。


インターネットや携帯電話の普及が市場を牽引する


Covid-19の大流行で顧客や店舗に規制が課せられた結果、2020年にカタールで電子商取引の転用が広範囲に改善されました。顧客のオプションがシフトし、オンラインでより多くの家族の購入のための呼び出しが増加するにつれて、カタールのショップは、彼らの収入と広告およびマーケティング技術を研究し、彼らのオンライン収入プログラムとプラットフォームを増加し、近代化を通じて、この新しい、発展中のファッションを活用するアプローチを考え出しています。
国際貿易局によると、カタールの国家ビジョン2030は、運輸通信省(MOTC)がカタールの快適なライフスタイルを飾るために世界有数の世代のインフラとサービスを拡大するという特別な目標で構成されています。
ここ数年のICT近代化の努力により、電子商取引の収益を支えることができるますます近代的なデジタル環境が構築され、高いクレジットカード普及率と高速モバイルおよび固定インターネットが、電子商取引の導入を促進する環境として貢献しています。
オンライン・ポータル開発から決済ゲートウェイまで、世界トップクラスのEコマース・サービスとソリューションを提供することで、米国企業はカタール市場で競争する大きなチャンスに恵まれています。同市場は、家庭用品や家具、電子機器、健康・美容製品のオンライン販売業者に電子商取引技術と中程度の可能性を提供しています。
より多くの電子商取引の導入を追求することは、経済発展に貢献し、ビジネスの効率を高め、貿易と投資の機会を拡大し、イノベーション、多様性、競争力を促進するための実行可能な新手法といえます。カタールは、ポータルサイトの構築から決済ゲートウェイまで、電子商取引サービスの提供においてまだ初期段階にあり、国際競争力のある世界水準の電子商取引サービスを提供できるソリューションプロバイダーによるセクター開発の余地を残しています。


競合他社の状況

カタールの電子商取引市場は、国内の主要プレーヤーによって適度に細分化されています。また、新規参入組が革新的なオンラインショッピング技術やソリューションを提供することで、競争は激化しています。


2020年9月世界最大の家具ブランドの1つであるIKEAは、カタールでEコマースストアを立ち上げ、地元の買い物客がお気に入りの商品をオンラインで注文し、クレジットカードで支払えるようにすると発表しました。IKEAは、迅速かつ安全で便利なオンライン決済を実現するため、中東・アフリカ地域の金融機関であるQNBと提携し、Mastercardの決済ゲートウェイプラットフォームと組み合わせて、信頼性の高い現地取得サービスを提供します。
2022年3月 - カタールで人気のグローバルオンラインショッピングプラットフォーム、Ubuy Qatarは、事業拡大の一環として、アプリとウェブサイトでラマダン祭りのセールを開始しました。お客様は、お気に入りの商品を購入したり、愛する人のためにラマダン・ギフト・バスケットを用意したりして、この祭りの時期を十分に楽しむことができます。このショッピングプラットフォームは、お客様がラマダンセールを開始し、良いショッピングの楽しみを発見できるよう支援します。この国際的なショッピングサイトでは、グローバルブランドの独占的な取引と割引を提供し、ショッピングを価値あるものにします。


追加の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Stringent Regulatory Frameworks
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Qatar (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Qatar (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Qatar (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Qatar in the ecommerce industry in region Middle East

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 OLX
7.1.2 IKEA Qatar
7.1.3 AlAnees Qatar
7.1.4 Baqaala
7.1.5 Blye Lynx
7.1.6 Discounts Qatar
7.1.7 Ourshopee.Qatar
7.1.8 Ubuy Qatar
7.1.9 Next Qatar
7.1.10 Carrefour

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Qatar's e-commerce sector is expanding at a significant rate, and its enormous growth potential represents many incredible new opportunities for businesses of all types. Companies are showing positive growth in e-commerce worldwide, and Qatar's e-commerce is gaining momentum. The market is expected to grow at a CAGR of 13.6% during the forecast period (2022 - 2027).

Key Highlights
E-commerce adoption is increasing as more consumers expect their products and services to be delivered digitally, seamlessly, and promptly. Companies are competing to participate in e-commerce trends. In Qatar, the e-commerce market is showing healthy growth over the next few years, especially in the services sector.
As Qatar continues to move toward a cashless economy towards the 2022 World Cup, the Qatar Central Bank (QCB) used electronic wallets to further develop the environment and make the country's electronic payments high. Qatar Central Bank has also issued a unified specification and standard for QR codes. This allows users to make payments by scanning the response code (QR code) via their mobile phones at retail stores or public transportation.
Qatar is claimed to be one of the largest e-marketplaces in the Middle East and North Africa. The Qatari government believes in the importance of e-commerce in revitalizing the national economy, apart from its role in attracting entrepreneurs and investors. As a result, many outstanding facilities have been created to accommodate this type of business and create an experienced and healthy atmosphere.
In addition to the facilities provided to investors, the Qatar government is educating citizens about the mechanism of electronic trading when conducting financial transactions. Qatar and the United Arab Emirates are among the first countries in the Arab world and the Middle East to transfer municipalities to e-space.
E-commerce activity in Qatar increased significantly in 2020 due to the restrictions imposed on consumers and retailers by the Covid-19 pandemic. As consumer preferences change and the demand for online household purchases grows, Qatar retailers will develop this new growth by analyzing sales and marketing strategies and expanding and modernizing online sales applications and platforms.


Key Market Trends

Fashion & Beauty to hold significant growth in Qatar


The market is primarily driven by a young workforce in countries that are conscious of appearance and willing to invest in personal care. In addition, there is a tendency for various manufacturers to use natural ingredients in cosmetics. This trend addresses the ever-increasing demand from customers for natural or organic cosmetics. These cosmetics are labeled and manufactured by regulations established by government agencies to ensure product safety.
In addition, consumer demand for improved functionality and environmental friendliness in cosmetic design is revolutionizing cosmetic packaging and design. However, factors such as the limited production in the country and price volatility are restraining the growth of the regional market.
The online store offers a myriad of unique styles of clothing at different prices and sizes. From elegant boutique styles to cheap everyday street styles, customers can choose the classic wardrobe outfit for everyday errands, including busy college days. In addition, many of these sites offer additional sales and promotions at lower prices than those found in the Qatar market.
The future of the fashion market was still bleak as Qatar's travel restrictions are steadily increasing and the stock market is plunging during the COVID-19 pandemic. In addition to being a cheap retail destination, many European luxury homes are backed by Qatar's funding, such as Balmain is, a fashion house in Paris acquired by Mayhoola, also owned by Valentino, emphasizing the desire of Middle Eastern investors for luxury.
The wealthy and oil-rich populations of the Gulf countries have consistently shown tremendous demand for European luxury, with Qatar boasting the highest GDP per capita in the world. But political confinement is indeed dominating the future of fashion. Moreover, social media, digital marketing, intense connectivity with world is makng various brands across the world to establish businesses in the country. This inturn leverages the fashion industry in Qatar.


Increased used of internet and mobile phones is driving the market


As a result of the regulations imposed on customers and shops with the Covid-19 pandemic, e-commerce diversion extensively improved in Qatar in 2020. As patron options shift and calls will increase for extra family purchases online, shops in Qatar are studying their income and advertising and marketing techniques and figuring out approaches to leverage this new and developing fashion via increasing and modernizing their online income programs and platforms.
According to International Trade Administration, Qatar`s National Vision 2030 consists of a particular goal for the Ministry of Transport and Communications (MOTC) to expand a world-magnificence generation infrastructure and offerings to decorate the pleasant lifestyles in Qatar.
The last few years of ICT modernization efforts have created an increasingly modern digital environment that can support e-commerce revenues, high credit card penetration and high-speed mobile and landline internet all contribute to the environment that drives e-commerce adoption.
By providing world-class e-commerce services and solutions, from online portal development to payment gateways, there is a great opportunity for US companies to compete in the Qatar market. The market offers e-commerce technology and moderate potential to online sellers of household goods and furniture, electronics, and health and beauty products.
Pursuing the adoption of more e-commerce is a viable new to contribute to economic development, improve business efficiency, expand trade and investment opportunities, and promote innovation, diversity, and competitiveness. Qatar is still in its infancy in providing e-commerce services from portal development to payment gateways, leaving room for sector development with solution providers capable of providing globally competitive, world-class e-commerce services.


Competitive Landscape

The Qatar E-Commerce market i moderately fragmented with major players in the country. Further, the competition is increasing with new entrants in the country delivering innovative online shopping technologies and solutions.


September 2020: IKEA, one of the world's largest furniture brands, announced the launch of an e-commerce store in Qatar to allow local shoppers to order their favorite items online and pay by credit card. To ensure a fast, secure and convenient online payment experience, IKEA has partnered with QNB, the financial institution in the Middle East and Africa, to provide reliable local acquisition services in combination with Mastercard's payment gateway platform.
March 2022 - Ubuy Qatar, Qatar's popular global online shopping platform, has launched the Ramadan Festival sale on its app and website as part of business expansion. Customers can buy favorite products or prepare a Ramadan gift basket for loved ones to fully enjoy this festive period. This shopping platform will help customers start a Ramadan sale and discover good shopping fun. This international shopping site offers exclusive deals and discounts for global brands to make shopping worthwhile.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Stringent Regulatory Frameworks
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Qatar (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Qatar (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Qatar (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Qatar in the ecommerce industry in region Middle East

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 OLX
7.1.2 IKEA Qatar
7.1.3 AlAnees Qatar
7.1.4 Baqaala
7.1.5 Blye Lynx
7.1.6 Discounts Qatar
7.1.7 Ourshopee.Qatar
7.1.8 Ubuy Qatar
7.1.9 Next Qatar
7.1.10 Carrefour

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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