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バーレーンの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Bahrain E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

バーレーンのEコマース市場は、予測期間である2022年から2027年の間に14.48%を超えるCAGRで成長すると予想されています。Eコマース業界は、より多くのEコマース事業者が国内に進出することで、飛躍的な成長を遂げ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

バーレーンのEコマース市場は、予測期間である2022年から2027年の間に14.48%を超えるCAGRで成長すると予想されています。Eコマース業界は、より多くのEコマース事業者が国内に進出することで、飛躍的な成長を遂げています。インターネットへのアクセスが世界中で可能になったことで、デジタル経済が著しく発展しています。バーレーン市場では、オンライン小売の需要拡大に対応するため、さまざまな電子商取引市場のベンダーが事業を拡大しています。

主なハイライト
Eコマース(電子商取引)は、インターネットなどの電子ネットワーク上で製品やサービスを購入・販売するものです。企業間取引(B2B)、企業-消費者間取引(B2C)、消費者-消費者間取引、消費者-企業間取引など、あらゆる取引が可能です。バーレーンの市場では、電子商取引が急成長しています。インターネットの普及、テクノロジーに精通した若者層の増加などの要因が、バーレーンのEコマース市場を牽引しています。
スマートフォンやタブレットの普及により、WhatsApp、YouTube、Facebook、Instagramなどのソーシャルメディアアプリケーションが、広告、小売、配送、その他の商業サービスのプラットフォームとして人気を博しています。
同様に、2021年10月、バーレーン中央銀行(CBB)は、電子小切手(e-Cheques)を導入しました。この取り組みは、デジタル変革に向けた継続的な取り組みを推進するために行われたものです。さらに、CBBはBENEFITカンパニー(BENEFIT)に対し、最新技術を活用したバーレーン電子小切手システム(BECS)を導入し、e-Chequeサービスを提供するように指示しました。
さらに、電子商取引の需要の高まりに対応するため、国内ではブランドの買収が進んでいます。例えば、2022年2月、AIを活用した計測ソリューションを提供するMySizeは、オムニチャネルECプラットフォームを提供するOrgadの買収を発表しました。この買収により、MySizeはクライアント企業の収益拡大やコスト削減を加速させることができます。
バーレーン政府は、covid - 19規制と様々な産業の停止により、取引、商品化、小売などのオンライン販売活動を行うオーナー系零細企業の成長と発展を支援するために、オンラインショッピングと仮想マーケットプレイスを導入し、顧客エンゲージメントのためのいくつかの措置を講じました。例えば、2021年、産業・商業・観光省(MoICT)は、バーレーンでオンライン小売を提供する事業の100%外国人所有を許可しました。


主な市場動向

デジタルトランスフォーメーションにより、電子商取引の大幅な成長が期待される


Covid-19が大流行した際、バーレーン政府はサービスの継続性を確保し、在宅勤務、eラーニング、eバンキング、eヘルスなどの取り組みを可能にするためにインフラとセキュリティを強化することを最優先事項としました。デジタル・ワークスペース、ヘルスケア、その他の関連プラットフォームの利用は、バーレーンのeコマース市場にプラスの影響を与えます。
バーレーン政府は、同国のデジタル経済を強化するため、さまざまな取り組みを開始しています。デジタル政府戦略2022」は、デジタルインフラを戦略的に発展させることを目的としています。この戦略では、デジタルインフラ、データ、人工知能の強化、さまざまな公共セクターの変革・連携努力の加速、オープンデータとe-Participationによる説明責任・透明性・市民参加の強化、イノベーションの奨励と起業家精神の育成に焦点を当てます。
バーレーンのeコマース市場は、新興企業によって成長が加速しています。世界貿易機関(WTO)によると、2021年7月には、24のアクセラレーターとインキュベーターが、IoT、テクノロジー、フィンテック、Eコマース、メディア、クリエイティブ産業、医療などさまざまな分野の761のスタートアップ企業のインキュベーションを許可されています。
バーレーンでは、多くの金融サービスベンダーが、顧客の支払いオプションを容易にするためにEコマース市場に参入しています。例えば、2022年5月、Book Now Pay Later(BNPL)を提供するタビーは、金融サービス企業のVisa、APIインフラ企業のM2P FinTechと提携し、タビーVISAカードの提供により店舗での支払いを容易にすると発表しました。
同様に、2022年2月、MastercardはPayment International Enterpriseと提携し、バーレーンのEコマース市場で金融サービスを提供するデジタルプログラム「Flooss」を立ち上げると発表しました。この決済サービスでは、顧客が支払いを行ったり、支払い期限のリマインダーを追加したりできるアプリも提供される予定です。


ファッションが大きなシェアを占めると予想


ファッション業界は、Covi-19の流行期に成長を記録しました。顧客の好みが、さまざまなウェブサイトに簡単にアクセスできるオンラインショッピングにシフトし、実店舗に行く必要性がなくなったからです。ソーシャルメディアやスマートフォンの利用者の増加など、いくつかの要因がオンライン・ショッピングや小売の需要を押し上げています。
多くのEコマースベンダーは、購入者のオンラインショッピングの需要に応えるため、オンラインサイトを立ち上げています。例えば、2022年2月-ラストマイル企業のThe Youappは、バーレーンでマルチバーティカルデリバリープラットフォームを開始する予定である。このアプリは、ファッション、ヘルス&ビューティー、フード&ドリンク、ライフスタイル、食料品、フラワーなどを提供する予定です。
同様に、2021年7月、英国のオンラインファッション小売業者であるBoohooは、バーレーン市場を含む中東地域におけるDebenhamsブランドの構築に向けて、クウェートに拠点を置くAlshaya Groupとの提携を発表した。
オンラインショッピングや在宅勤務の増加により、顧客全体で宅配に出会うためのインターネット利用が進んでいます。例えば、2021年5月、ソフトウェア会社のSitecoreは、バーレーンの顧客の86%がパンデミック以来デジタルに切り替え、今後もあらゆるものをオンラインで購入したいと考えていると報告書で述べています。


競合の状況

バーレーンのEコマース市場は、企業間の競争力の高まりを目の当たりにしています。市場は、Alibaba、Amazon、eBayなど、さまざまな主要プレーヤーで構成されています。市場シェアの観点からは、現在これらの主要プレイヤーがバーレーンのEコマース市場を支配しています。しかし、Eコマースの技術革新が進むにつれ、多くの企業や新興企業が新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。


2022年3月、LuLu GroupはバーレーンでLuLu Express Fresh Marketを立ち上げると発表しました。エクスプレス・フレッシュ・マーケットは、完全に女性によって運営されています。市場には、ベーカリー製品、果物、野菜、その他の食品があります。同市場では、ブランド品、輸入品、地域限定品などを扱っている。
2022年1月 - バーレーンを拠点とする通信サービスプロバイダーのバテルコは、最近、販売者が簡単にオンラインストアを作成できるように、同社のeコマースプラットフォームであるバテルコeSuiteをデビューさせました。また、ローカライズされた支払い方法を備えた、完全にカスタマイズ可能なソリューションも提供する。


その他のメリット

市場推定(ME)シートのExcel形式での提供
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 increasing Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Bahrain (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Bahrain (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Bahrain (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Bahrain in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.com, Inc.
7.1.2 H & M Hennes & Mauritz AB
7.1.3 Aliexpress
7.1.4 Talabat
7.1.5 Namshi General Trading L.L.C
7.1.6 Apple Inc.
7.1.7 LuLu Group International
7.1.8 Noon AD Holdings Ltd
7.1.9 Sharaf DG LLC.
7.1.10 Zalando SE

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Bahrain E-commerce Market is expected to grow at a CAGR of above 14.48% during the forecast period, 2022-2027. The e-commerce industry is growing exponentially as more e-commerce businesses step into the country. The digital economy is significantly developing with access to the internet made available across the globe. Various e-commerce market vendors are expanding their business in the Bahrain Market to meet the growing demand for online retailing.

Key Highlights
E-commerce (electronic commerce) purchases and sells products and services over an electronic network, typically the internet. Business-to-business (B2B), business-to-consumer (B2C), consumer-to-consumer, and consumer-to-business transactions are all possible. E-commerce is witnessing rapid growth in the Bahrain market. The factors like internet penetration, rise in the tech-savvy youth population, and other factors are driving Bahrain's e-commerce market.
Widespread smartphone and tablet usage have made social media applications such as WhatsApp, YouTube, Facebook, and Instagram popular platforms for advertising, retail, delivery, and other commercial services.
Similarly, In October 2021, The Central Bank of Bahrain (CBB) introduced electronic cheques (e-Cheques). This initiative was taken to promote the ongoing efforts toward digital transformation. Furthermore, The CBB directed the BENEFIT Company (BENEFIT) to implement the Bahrain Electronic Cheque System (BECS), leveraging the latest technology, to provide e-Cheque services.
Moreover, brand acquisitions are taking place in the country to meet the growing demand for e-commerce. For instance, In February 2022, MySize, the provider of AI-driven measurement solutions, announced the acquisition of Orgad, an omnichannel e-commerce platform. The acquisition will help MySize accelerate its revenue growth and reduction costs for its business clients.
Due to the covid - 19 regulations and the shutdown of various industries, the Bahrain government took some measures for customer engagement by introducing online shopping and a virtual marketplace to support the growth and development of owner-operated micro-businesses engaged in online sales activities, such as trading, merchandising, and retail. For instance, In 2021, the Ministry of Industry, Commerce, and Tourism (MoICT) has permitted 100% foreign ownership of businesses that provide online retailing in Bahrain.


Key Market Trends

Significant Growth in E-Commerce is Expected due to Digital Transformation


During the Covid-19 pandemic, the Bahrain Government's priority was to ensure the continuity of services and ramp up its infrastructure and security to enable Work From Home, e-Learning, e-Banking, and e-Health initiatives. The use of digital workspace, healthcare, and other related platforms positively affects Bahrain's e-commerce market.
Bahrain's government is launching various initiatives to strengthen the country's digital economy. The Digital Government Strategy 2022 aims to develop the digital infrastructure strategically. This strategy will focus on Strengthening digital infrastructure, data, and artificial intelligence, Accelerating the transformation and collaboration efforts of various public sector entities, Strengthening accountability, transparency & civic engagement through open data and e-Participation, and Encouraging innovation & nurturing entrepreneurship.
Startups are accelerating the growth of Bahrain's e-commerce market. According to World Trade Organisation, in July 2021, 24 accelerators and incubators have been authorized to incubate 761 startup businesses in different fields such as IoT, Technology, Fintech, E-commerce, Media, Creative industry & Medical.
Many financial service vendors are entering the e-commerce market in Bahrain to ease the payment options for customers. For instance, In May 2022, Tabby, a provider of Book Now Pay Later(BNPL), announced its partnership with Visa, financial services corporation, and M2P FinTech, an API infrastructure company, to make in-store payments easier with the availability of Tabby Visa Card.
Similarly, In February 2022, Mastercard announced its partnership with Payment International Enterprise to launch a digital program, Flooss, that will provide financial services in the Bahrain e-commerce market. This payment service will also offer an app through which the customers can make payments and add reminders for payments that are due.


Fashion is Expected to Hold a Major Share


The fashion industry has recorded growth during the Covi-19 outbreak because the customer preferences shifted towards online shopping with easy access to different websites, eliminating the need to visit physical stores. Several factors have boosted the demand for online shopping and retailing, such as the rise in users of social media and smartphones.
Many e-commerce vendors are launching their online sites in order to meet the online shopping demands of buyers. For instance, In February 2022 - The Youapp, a last-mile company, will be launching its multi-vertical delivery platform in Bahrain. This app will provide Fashion, Health & Beauty, Food & beverages, Lifestyle, Grocery, and Flowers.
Similarly, In July 2021, Boohoo, a British online fashion retailer, announced its partnership with Kuwait-based Alshaya Group for building its Debenhams brand in the MIddle east region that will include the Bahrain market.
The rise in online shopping and work from home has driven the use of the internet for meeting home delivery across the customers. For instance, In May 2021, Sitecore, a software company stated in their report that 86% of customers in Bahrain have switched to digital since the pandemic and want to continue purchasing everything online.


Competitive Landscape

Bahrain's E-commerce Market is witnessing a rise in competitiveness among companies. The market consists of various major players, such as Alibaba, Amazon, eBay, and others. In terms of market share, these significant players are presently dominating the e-commerce market in Bahrain. However, with increasing innovations in e-commerce, many companies and startups are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.


In March 2022 - LuLu Group announced the launch of its LuLu Express Fresh Market in Bahrain. The Express fresh market is completely run by women. The market has bakery products, fruits, vegetables, and other food products. The market offers branded, imported products and regional offerings.
January 2022 - Batelco, a telecom services provider based in Bahrain, recently debuted Batelco eSuite, its eCommerce platform, to help sellers create an online store easily. It will also provide a completely customizable solution with localized payment methods.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 increasing Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Bahrain (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Bahrain (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Bahrain (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Bahrain in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.com, Inc.
7.1.2 H & M Hennes & Mauritz AB
7.1.3 Aliexpress
7.1.4 Talabat
7.1.5 Namshi General Trading L.L.C
7.1.6 Apple Inc.
7.1.7 LuLu Group International
7.1.8 Noon AD Holdings Ltd
7.1.9 Sharaf DG LLC.
7.1.10 Zalando SE

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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