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マレーシアの電子商取引市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Malaysia E-commerce Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, And Forecasts (2022 - 2027)

マレーシアのEコマース市場は、2022年から2027年までの予測期間において、CAGR9.8%を記録すると予想されています。 主なハイライト 国際貿易庁によると、マレーシアは2021年時点でアクティブなインターネッ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

マレーシアのEコマース市場は、2022年から2027年までの予測期間において、CAGR9.8%を記録すると予想されています。

主なハイライト
国際貿易庁によると、マレーシアは2021年時点でアクティブなインターネットユーザーの人口が多く(2740万人、80%)、携帯電話の普及率が高い(84.2%)ことに支えられ、Eコマースの導入率が高いとされています。さらに、2021年1月時点で、同国のソーシャルメディアユーザーは2800万人、モバイルコネクティング=onは3990万人に達しています。
さらに、同国では電子商取引の成長を支援するために、多くの政府イニシアチブが実施されています。政府は、国家電子商取引戦略ロードマップ2.0(NeSR2.0)の実施を推進するため、さまざまな省庁からなる国家電子商取引協議会を設立しています。
国家電子商取引戦略ロードマップ2.0's(NeSR2.0)は、国家デジタル経済・4IR協議会の支持を受け、電子商取引の導入強化、エコシステムの開発強化、電子商取引の政策・規制強化という3つの目標に沿って進められる予定です。
マレーシアの商業犯罪捜査局(CCID)によると、2021年10月31日までに報告されたEコマース詐欺事件は、2018年の3,318件(2239万リンギ)から8,162件(573万リンギ)に増加し、損失額も増加しています。このような詐欺行為の高い粘り強さが、購入者の信頼を失墜させ、市場の成長を抑制しています。
マレーシア通信マルチメディア委員会(MCMC)によると、マレーシアのインターネットトラフィックは、パンデミック期間中に30%以上増加したとのことです。また、マレーシア政府は、同国におけるeコマースの成長を認識し、MSMEによるeコマースの導入を支援してきました。さらに、「Buy Malaysia」や「#SayaDigital」などのデジタルキャンペーンを通じて、e-Commerceの導入を積極的に推進していたのです。


主な市場動向

デジタルソリューションの採用を促進する政府の取り組み


マレーシア財務省によると、2020年にはマレーシアのデジタル経済が国内総生産の22%を占めるという。また、2025年までに50万人以上の雇用が創出されると予想されています。こうした動きを受けて、政府は民間セクターと戦略的に連携し、人々のデジタルサービス導入へのインセンティブを高めるとともに、中小企業への助成金や支援を行っています。
政府は最近、6つの分野への介入のためのロードマップを示しました。これらの分野には、売り手の電子商取引導入の加速、企業による電子調達の導入拡大、非関税障壁の撤廃(電子決済、越境、消費者保護)、既存の経済インセンティブの再編成、厳選した電子商取引業者への戦略的投資、越境電子商取引を後押しする国家ブランドの推進が含まれます。
その他、政府は、電子商取引や革新的な技術の導入を通じて、零細・中小企業(MSME)のデジタル化を強化するなどの取り組みを行っています。さらに、国境を越えた電子商取引を促進し、MSMEの世界市場へのアクセスを拡大するために、デジタル自由貿易地域が立ち上げられました。


コンシューマーエレクトロニクス部門が大きなシェアを占める


マレーシア統計局によると、2021年のマレーシアにおける製造家電の販売額は約385億9,000万リンギでした。長年にわたり、製造された消費者向け電子機器の販売額は変化してきました。しかし、一般消費者がオンライン・チャネルを通じて商品を購入するようになり、電子商取引は極めて重要な役割を果たすようになりました。
家電製品は、テクノロジーの力によって人々の生活を豊かにします。インダストリー4.0の出現は、IoT(モノのインターネット)、AI(人工知能)、AR(拡張現実)、VR(仮想現実)などの最新技術を組み込んだ、よりスマートな消費財の需要を生み出し、新しい高度な消費財の開発を後押ししています。
コンシューマーエレクトロニクスには、スマートフォン、家電製品、コンピューター、ノートパソコン、その他テレビ、ゲーム機、ウェアラブルなどの民生用電子機器が含まれます。コンシューマーエレクトロニクス分野での製品発売の増加に伴い、コンシューマーエレクトロニクス製品の購入にeコマースを活用する動きが広がっています。
また、配送の手間を省くことができたり、サプライヤーの物流コストを削減できるなどの利点があるため、家電製品のeコマースへの需要が高まっています。また、各社が継続的に新製品開発に取り組んでいることから、家電製品のe-コマースは今後も拡大すると言われています。


競合他社の状況

マレーシアのeコマース市場における競合のレベルは、少数の重要なプレーヤーが存在するため、中程度である。Eコマース市場におけるローカルおよびグローバルブランドの数は増加しており、市場での競争は激化しています。


2022年4月 - Mouqy Eyewareは、国内の様々な地域にリーチを広げるため、新しいeコマースストアを立ち上げました。このウェブサイトは、顧客が何かを購入する前に、異なるフレームデザインが自分の顔にどのように見えるかをプレビューできる便利な仮想試着機能も提供しています。
2022 年 4 月 - Unifi Business は、マレーシアの小・中・小規模企業(MSME)向けの一連のソリューションに新機能を追加しました。これには、使いやすいインターフェイスで単一の統合プラットフォームを提供するUnifi e-Commerce Hubが含まれます。このソリューションにより、企業はオフラインとオンラインの販売チャネルの同期、製品在庫と注文の管理、売上と収益のモニタリング、ソーシャルメディアからの問い合わせの管理を行うことができます。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase in adoption of digital Solutions
5.1.2 Promotion of e-Commerce by the Government Sectors
5.2 Market Challenges
5.2.1 Online Frauds and Cybersecurity Issues
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Malasiya (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Malasiya (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Malasiya (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of Malasiya in the ecommerce industry in South East Asia

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Intelligence
7.1 Company Profiles
7.1.1 Shopee Pte. Ltd.
7.1.2 Lazada Group
7.1.3 Lelong.my
7.1.4 Zalora Group
7.1.5 Astro GS Shop Sdn Bhd
7.1.6 eBay Inc.
7.1.7 Presto Mall Sdn Bhd.
7.1.8 ezbuy (EZbuy Holdings Limited)
7.1.9 Hermo Creative Sdn Bhd
7.1.10 Sephora Digital SEA Pte Ltd

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Malaysia E-commerce market is expected to register a CAGR of 9.8% over the forecast period from 2022 to 2027.

Key Highlights
According to the International Trade Administration, Malaysia has a high e-commerce adoption rate, supported by a large population of active internet users (27.4 million or 80%) and high mobile phone penetration (84.2%) in 2021. Further, as of January 2021, there were 28 million social media users and 39.9 million mobile connectin=ons in the country.
Further, many government initiatives are being implemented to support the growth of e-commerce in the country. The government has established the National e-Commerce Council, comprising various ministries and government agencies, to drive the implementation of the National eCommerce Strategic Roadmap 2.0's (NeSR2.0).
The National eCommerce Strategic Roadmap 2.0's (NeSR2.0) is endorsed by the National Council of Digital Economy and 4IR and will be guided by three objectives: intensifying e-commerce adoption, enhancement of ecosystem development, and strengthening of e-Commerce policies and regulations.
According to the Commercial Crime Investigation Department (CCID) of Malaysia, E-Commerce fraud cases have increased from 3,318 cases amounting to RM 22.39 million in 2018 to 8,162 cases of e-commerce fraud with losses amounting to RM 57.73 million, which were reported until October 31 in 2021. Such high tenacity of fraudulence has restrained the market's growth, disassociating the buyers' trust.
According to the Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC), internet traffic in Malaysia has increased by more than 30% during the pandemic. The Malaysian government has also recognized the growth of e-Commerce in the country and has supported MSME in adopting e-commerce. Further, the government was also proactively promoting the adoption of e-Commerce through digital campaigns such as "Buy Malaysia" and #SayaDigital.


Key Market Trends

Government Initiatives supporting the increased adoption of Digital Solutions


According to the Finance Ministry of Malaysia, in 2020, Malaysia's digital economy accounted for 22% of the total Gross Domestic Product. It is expected to create more than 500,000 jobs by 2025. With such developments, the Government is strategically collaborating with the private sector to incentivize people to adopt digital services and provide grants and assistance to smaller businesses.
The Government has outlined a roadmap for intervention in six areas in recent times. These areas include accelerating seller adoption of e-Commerce, increasing adoption of eProcurement by businesses, lifting non-tariff barriers (e-Fulfillment, cross-border, e-Payment, consumer protection), and realigning existing economic incentives, Making strategic investments in select eCommerce player and Promote national brand to boost cross-border eCommerce.
Other initiatives by the Government include strengthening digitalization among micro, small and medium enterprises (MSMEs) through eCommerce and innovative technology adoption. Further, Digital Free Trade Zones were launched to facilitate cross-border eCommerce and widen the global market access for MSMEs.


Consumer Electronics Segment Accounts for Significant Share


According to Department of Statistics Malaysia, In 2021, the sales value of manufactured consumer electronics in Malaysia was approximately MYR 38.59 billion. Over the years, the sales value of manufactured consumer electronics has varied. However, E-commerce has played a pivotal role with the commoners increasing buying goods through online channels.
Consumer electronics enhance people's lives through the power of technology. The emergence of Industry 4.0 has enhanced the development of new and advanced consumer goods that generate the demand for smarter consumer products embedding the latest technologies such as IoT (internet of things), AI (artificial intelligence), AR (augmented reality), and VR (virtual reality).
Consumer Electronics include Smartphones, Household Appliances, Computers, laptops, and other consumer electronics such as Television, Gaming Consoles, Wearables, etc. With the increasing number of product launches in the consumer electronics sector, there is a growing utilization of e-Commerce for purchasing of consumer electronics.
With advantages such as door shipping and reduced logistics spending by suppliers there has been an increase in demand for ecommerce in consumer electronics. Also, as companies are involved in continuous development of new products the e-Commerce for consumer electronics is said to grow in the future.


Competitive Landscape

The level of rivalry in Malaysia's e-commerce market is medium due to the presence of few significant market players. The number of local and global brands in the e-commerce market is increasing, which increases the competition in the market.


April 2022 - Mouqy Eyeware has launched its new e-Commerce store to expand its reach across different regions in the country. The website also offers a convenient virtual try-on feature that will let customers preview how different frame designs will look on their faces before they purchase anything.
April 2022 - Unifi Business launched new features in its suite of solutions for Malaysia's Micro, Small, and Medium Enterprises (MSMEs). This includes Unifi e-Commerce Hub which offers a single integrated platform, with an easy-to-use interface. This suit enables businesses to sync their offline and online sales channels, manage product inventories, and orders, monitor sales and revenue, as well as manage social media inquiries.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase in adoption of digital Solutions
5.1.2 Promotion of e-Commerce by the Government Sectors
5.2 Market Challenges
5.2.1 Online Frauds and Cybersecurity Issues
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Malasiya (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Malasiya (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Malasiya (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of Malasiya in the ecommerce industry in South East Asia

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Intelligence
7.1 Company Profiles
7.1.1 Shopee Pte. Ltd.
7.1.2 Lazada Group
7.1.3 Lelong.my
7.1.4 Zalora Group
7.1.5 Astro GS Shop Sdn Bhd
7.1.6 eBay Inc.
7.1.7 Presto Mall Sdn Bhd.
7.1.8 ezbuy (EZbuy Holdings Limited)
7.1.9 Hermo Creative Sdn Bhd
7.1.10 Sephora Digital SEA Pte Ltd

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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