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イギリスの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


United Kingdom E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

イギリスのEコマース市場は、予測期間中(2022年〜2027年)に年平均成長率21.76%で成長すると予測されています。ここ数十年、消費者の支出がオンラインショップに移行するのに伴い、Eコマースの人気が高まってい... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

イギリスのEコマース市場は、予測期間中(2022年〜2027年)に年平均成長率21.76%で成長すると予測されています。ここ数十年、消費者の支出がオンラインショップに移行するのに伴い、Eコマースの人気が高まっています。供給側では、インターネットに特化した企業の投資と、物理的なチャネルを通じて顧客に商品を供給することで事業を構築してきた販売者の組み合わせにより、国内および海外の市場に選択肢が広がりました。従来の小売業の売上が伸び悩む中、インターネット通販の地域別売上高は劇的に増加しています。

主要なハイライト
オンライン小売の成長は、価格に見合う価値の絶え間ない追求を後押ししています。買い物客は最安値やお買い得品を求めてオンラインを利用し続け、オンラインショッピングで消費される金額の割合が拡大しています。インターネットは、ファッション、ヘルス&ビューティー、家電、ホーム&ガーデン、旅行サービスを探す買い物客にとって自然な場所となっています。
英国に拠点を置くほぼすべてのオンライン・ビジネスでは、顧客がクレジットカードやデビットカードで支払うことができる。VisaとMasterCardが最も多く、American Express、Diners Club、JCBはそれほど多くありません。いくつかのウェブサイトでは、Pay Palまたはその他の類似のサービスを使用しています。国内の消費者は、オンラインでの個人情報保護に対する認識が高まっており、一般的に安全なウェブサイトでのみ金融取引を行うようになっている。
ソーシャルネットワーキングとモバイルインターネットアクセスの継続的な増加に伴い、ソーシャルメディアマーケティングは、企業が今後数年間でEコマースへの投資を最も強化する可能性が高い重要なチャネルです。オンライン販売の利点と強さは、実店舗が倒産や経営不振に陥るなど、実店舗型小売業の憂鬱さとは対照的です。
Eurostatが発表した統計によると、インターネットにアクセスする人口の割合は、2020年には98%に増加し、2021年末には99%に達するという予測値とともに発表されています。インターネット人口の増加は、国内における電子商取引産業の成長にも欠かせない要素となっています。
COVID-19の流行は小売業界に長期的な影響を与え、消費者の買い物習慣や店舗・ブランドの優先順位を変化させています。最も注目すべきは、店舗の閉鎖が相次いだため、消費者がインターネットに依存するようになり、企業がインターネットに大きくシフトしていることです。アマゾンのような強力なeコマース・ビジネスが、ここから大きな利益を得ることは間違いないでしょう。


主な市場動向

代替決済手段の利用しやすさの向上が市場を牽引


英国はかつてないほどeコマースに目を向けており、Hootsuiteによると、2021年には同国民の85%以上がすでにオンラインで買い物をしているという。従来の現金取引とは別に、別の支払い方法を簡単に利用できることが、同国のEコマース売上高の伸びを後押ししています。
先進国の多くと同様、同国ではほぼすべての金融取引が何らかのテクノロジーに依存しています。しかし、他の先進国とは異なり、英国市場では、代替支払方法による購入がかなりの割合を占めています。英国の消費者は、非接触型決済、今すぐ購入、後払い、銀行振込などのサービスを利用して、定期的に支払いを行うようになってきている。
デビットカードとクレジットカードは、英国における主要な決済手段である。イングランド銀行によると、英国ではデビットカードが大幅に利用されており、近年は現金を抜いてデビットカードの人気が高まっている。
また、非接触型決済に傾倒する割合も増えている。しかも、その大半はモバイルカードやタップカードを利用している。最も人気のある非接触型決済方法には、Google PayとApple Payがあります。
さらに、国内でのモバイルショッピングの拡大により、電子財布の普及が徐々に加速しています。電子財布の利用率はカードの2倍のペースで伸びており、PayPalがその先頭を走っています。オンラインショッピングの利用者がヨーロッパの他の地域との国境を越えたショッピングをより多く受け入れるようになれば、英国でのeウォレットの普及はさらに加速する可能性があります。


ファッション・アパレル部門が市場で大きなシェアを占める


2021年、ファッション・アパレルセグメントが市場に大きなシェアを占めることが予想される。Office for National Stasticsによると、英国(UK)の繊維・衣料・履物製品の月間インターネット小売販売指数は、2020年12月に217.5となり、4年ぶりの高水準を達成した。2022年1月現在、アパレルのインターネット販売は113.6指数ポイントに減少しています。
さらに、Office of National Stasticsによると、英国(UK)の家庭の消費者はアパレルとフットウェアへの支出を長期的に増やしており、2021年には支出が6800万GBPを超えるとされています。
2021年にKlarnaが実施した調査によると、英国でファッションを購入する際に最も人気のあるオンライン専用小売業者はアマゾンです。調査対象者の3分の2以上が、アマゾンのマーケットプレイスを訪問し、買い物をしたことがあると回答しています。一方、20%の人はアマゾンを訪れたが、購入はしなかったと回答しています。ASOSとVeryは、購入に至らなかった訪問者の割合が同じでした。
ファッションブランドや小売業者は、eコマース技術を他のもっと興味深い目的に利用することを避けてはいません。モデルがアンサンブル全体を着用しているのを見た顧客は、各アイテムをクリックしてカートに入れたり、より詳しい商品情報を読んだりすることがあります。ファッション小売業者は、魅力的な画像、インテリジェントなスタイリングアルゴリズム、そして時には人間のスタイリストによるインプット(AOV)により、大量のブランドロイヤリティを生み出し、消費者を魅了し平均注文額を上げる素晴らしいブランド発見体験を提供している。このようなテクノロジーの活用が、この地域の市場を牽引していくでしょう。
最後に、ファッション業界の顧客は、商品を素早く見つけられることを望んでいる。オンラインストアのインターフェースは、シンプルで効果的なフィルターシステムによって恩恵を受ける。顧客は、最適なフィルタリング(例えば、「ストライプシャツ > ブルーストライプシャツ」)を使って、オンラインファッション・ビジネスの追加エリアに簡単にアクセスすることができます。これにより、バイヤーはショッピングを楽しみながら、探していた商品と類似した商品を見つけることができます。また、ファッションバイヤーは、様々なアウトレットを利用して、自分自身でフィルタリングすることができます。


競合状況

英国のeコマース市場は、かなりの数のプレーヤーが存在し、断片化されている。しかし、Amazon UKのような少数の大規模なプレーヤーが市場でかなりのシェアを占めています。市場での競争は激しく、様々なプレイヤーが市場での収益を上げようとしています。ebayやAsosなどのプレーヤーも、市場でのシェアを拡大しようとしています。そのため、市場参加者は、製品ポートフォリオの強化など、さまざまな戦略を行っています。さらに、国内でのeコマース産業の成長も、国内各地での配送センターの開発を促進しています。


2022年5月 - 英国のEコマースアグリゲーターであるオルサムは、米国のマーケットフリートの買収を発表した。オルセアムはアマゾンの出品者を買収し、自社プラットフォームのデータ、運用ノウハウ、技術を活用して、収益拡大を図る。2021年に調達した資金で、Flywheel Commerceという別のアグリゲーターを買収した。
2021年10月~ アーユルヴェーダスキンケアのForest Essentialsが、ロンドンにあるヨーロッパの美容オンラインショップLookfantastic.comとパートナーシップを確立。英国での販売開始により、世界展開に向けた重要な一歩を踏み出しました。LOOKFANTASTICは、世界で最も成功しているビューティーウェブサイトの一つであり、660以上のプレミアムブランドのポートフォリオを持ち、過去4年間で収益シェアが前年比40%増となっています。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(エクセル形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase developments of 5G Technology
5.1.2 Increased Adoption of Online Payments
5.2 Market Challenges
5.2.1 Data Security
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in United Kingdom (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in United Kingdom (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-border E-commerce Industry in United Kingdom(Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current Positioning of United Kingdom in the E-commerce Industry in Region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the Period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.com Inc
7.1.2 Ebay UK
7.1.3 Asos
7.1.4 Currys PC World
7.1.5 Gumtree
7.1.6 Argos
7.1.7 John Lewis and Partners
7.1.8 Tesco
7.1.9 Marks and Spencers
7.1.10 Asda

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The United Kingdom E-Commerce Market is anticipated to grow with a CAGR of 21.76 % during the forecast period (2022- 2027). E-commerce has grown in popularity in recent decades as consumers shift their spending to online outlets. On the supply side, investment from Internet-focused enterprises, paired with sellers whose operations were built by supplying customers through physical channels, has resulted in the expansion of choice to domestic and international markets. While traditional retail sales have remained stagnant, regional revenues from Internet shopping have risen dramatically.

Key Highlights
The growth of online retailing is augmenting a relentless pursuit of value for money. Shoppers continue to look online for the best prices and deals, expanding the proportion of money being spent online. The internet has become the natural place for shoppers to look for fashion, health and beauty, consumer electronics, home and garden, and travel services.
Almost all online businesses based in the UK allow customers to pay with credit or debit cards. Visa and MasterCard are the most accepted, while American Express, Diners Club, and JCB are less. Several websites use Pay Pal or other similar services. Consumers in the country are becoming much more aware of online identity theft and will generally only conduct financial transactions on secure websites.
With the continuous rise of social networking and mobile internet access, social media marketing is a crucial channel in which firms are most likely to be boosting their investment in e-commerce over the coming years. The advantages and strength of online sales contrast with the gloom in bricks-and-mortar retailing, with physical stores falling into bankruptcy or administration.
According to the statistics released by Eurostat, the percentage of the population accessing the internet increased to 98% in 2020, along with a forecasted figure of reaching 99% by the end of 2021. The increasing internet population is also a critical factor in the growth of the e-commerce industry across the country.
The COVID-19 epidemic has had a long-term impact on the retail industry, changing consumer shopping habits and store and brand priorities. Most notably, companies see a significant shift to the internet as consumers have become reliant on it due to a slew of store closures. Strong eCommerce businesses, such as Amazon will undoubtedly benefit substantially from this.


Key Market Trends

Growing Ease of Using Alternate Payment Methods will Drive the Market


The UK has been turning toward eCommerce like never before, and according to Hootsuite, in 2021, more than 85% of the country's residents were already shopping online. The ease of using alternate payment methods apart from the traditional cash transactions is driving the growth of e-commerce sales in the country.
Similar to most of the developed world, nearly every financial transaction in the country relies on some form of technology. However, unlike its counterparts, the UK market witnesses a considerable percentage of purchases made through an alternative payment method. Consumers in the UK are increasingly making regular payments with contactless, buy now-pay later, and bank transfer services.
Debit and Credit cards are the key form of payment method in the country. According to the Bank of England, debit card is significantly used in the UK, and the popularity of debit cards has taken over cash in recent years.
An increasing percentage of transactions are inclining toward contactless payments. Moreover, the majority of these consumers use mobile and tap cards. Two of the most popular contactless payment methods include Google Pay and Apple Pay.
Further, the growth of mobile shopping in the country is gradually accelerating the popularity of eWallets. eWallet utilization is growing at twice the pace of cards, with PayPal leading the way. The adoption of eWallets in the UK may accelerate even more as online shoppers embrace more cross-border shopping with the rest of Europe.


Fashion and Apparel Segment to Hold a Significant Share in the Market


The Fashion and Apparel Segment is anticiapted to contribute significant share to the market in 2021. According to Office for National Stastics, The monthly internet retail sales index of textiles, clothes, and footwear products in the United Kingdom (UK) achieved a four-year high in December 2020, when the sales index stood at 217.5. As of January 2022, the internet sales of apparel decreased to 113.6 index points.
Furthremore, according to Office of National Stastics, Consumers in the United Kingdom (UK) households have increased their spending on apparel and footwear over time, with spending exceeding GBP 68 million in 2021.
According survey conducted by Klarna in 2021, Amazon is the most popular online only retailer for fashion purchasing in the United Kingdom. More over two-thirds of those polled claimed they have visited the Amazon marketplace and shopped there. Meanwhile, 20% of those polled visited Amazon but did not make a purchase. ASOS and Very both had the same percentage of non-buying visits.
Fashion brands and retailers haven't shied away from using eCommerce technology for other, more interesting purposes. When customers see models wearing an entire ensemble, they may click on each item and add it to their cart or read more product information. Fashion retailers have generated great amounts of brand loyalty and delivered brilliant brand discovery experiences that engage consumers and raise average order value, thanks to attractive images, intelligent styling algorithms, and occasionally human stylist input (AOV). Such usage of technology will drive the market in the region.
Finally, fashion customers want to be able to locate a product quickly. An online store's interface benefits from a simple and effective filter system. Customers can simply access additional areas of an online fashion business using the best filtering (for example,'striped shirts > blue striped shirts'). This allows buyers to find similar products to the ones they were looking for while still having fun shopping. Fashion buyers can also filter for themselves using a variety of outlets.


Competitive Landscape

The UK e-commerce market is fragmented with the presence of a significant number of players in the market. However, there are a few large players in the market, such as Amazon UK, that occupy a considerable share in the market. The competitive rivalry in the market is high with various players trying to increase their revenue in the market. Players such as ebay and Asos are also trying to increase their share in the market. As such, the market players are undertaking various strategies such as enhancing the product portfolio, among various others. Moreover, the growing e-commerce industry in the country is also encouraging the development of distribution centers across the country.


May 2022 - Olsam, a British e-commerce aggregator, announced the acquisition of US-based MarketFleet. Olsam acquires sellers on Amazon and uses its own platform’s data, operational expertise, and technology to drive revenue and profit growth. With the capital raised in 2021, it acquired another aggregator named Flywheel Commerce.
October 2021- Forest Essentials, a Ayurvedic skincare product, has established a partnership with Lookfantastic.com, Europe's online beauty retailer, situated in London. With the launch in the United Kingdom, the relationship allows the brand to make important inroads toward worldwide expansion. LOOKFANTASTIC is one of the most successful beauty websites in the world, with a portfolio of over 660 premium brands and a revenue share that has increased by 40% year over year in the last four years.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase developments of 5G Technology
5.1.2 Increased Adoption of Online Payments
5.2 Market Challenges
5.2.1 Data Security
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in United Kingdom (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in United Kingdom (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-border E-commerce Industry in United Kingdom(Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current Positioning of United Kingdom in the E-commerce Industry in Region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the Period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.com Inc
7.1.2 Ebay UK
7.1.3 Asos
7.1.4 Currys PC World
7.1.5 Gumtree
7.1.6 Argos
7.1.7 John Lewis and Partners
7.1.8 Tesco
7.1.9 Marks and Spencers
7.1.10 Asda

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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