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イギリスのヘアケア市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


United Kingdom Hair Care Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

イギリスのヘアケア市場は、予測期間2020年~2025年にかけて年平均成長率3.1%で成長すると予測されています。 主なハイライト 薄毛、抜け毛、フケ、敏感肌など、頭皮の健康に対する消費者の関心が高まって... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

イギリスのヘアケア市場は、予測期間2020年~2025年にかけて年平均成長率3.1%で成長すると予測されています。

主なハイライト
薄毛、抜け毛、フケ、敏感肌など、頭皮の健康に対する消費者の関心が高まっていることが、市場の主な要因となっています。また、特定の消費者層(抜け毛に悩む女性)をターゲットとした新しいヘアケア製品の投入や、英国における消費者の一人当たりのパーソナルケア製品への支出の増加が人気を集め、結果的に市場の成長をもたらしています。また、身だしなみのためのオーガニック・ナチュラル製品に対する需要の高まりも、個人にとっての主要な関心事の一つとなっています。
しかし、ヘアケア製品の潜在的な副作用に関する意識の高まりなどが、市場の成長を抑制しています。


主な市場動向

地域におけるヘアオイルの需要の高まり

ヘアオイル市場は、この地域で需要が高まっていることが確認されています。オイルを塗ることで髪の質感やコンディションが向上するため、女性はさまざまなタイプのヘアオイル、特にオーガニックやナチュラルなヘアオイル製品に多くのお金を費やすようになりました。さらに、メーカーは、消費者のニーズの進化に基づいて、ヘアオイルのさらなる改善と強化のための研究開発活動を増やしています。例えば、企業は製品の利点を最大化するために、ヘアオイルにカンナビジオールオイルを配合しています。例えば、Goddessyが提供するGoddess Oilは、オーガニックホホバオイル、フルスペクトルCannabidiolオイル、ラベンダーなどの成分を含んでいます。

広告・販促活動への支出の増加

ヘアケアは、国内のあらゆる消費者層の間で絶大な人気を集めています。この人気の主な理由は、主に若い消費者に向けられた積極的なマーケティングキャンペーンに直接関係しています。さらに、エナジードリンクが頭皮の健康を促進し、髪の質を向上させることを宣伝しています。例えば、P&GブランドのPanteneは、Virgin V Festival Northと提携してキャンペーンを行い、主要メディアやインフルエンサーにVIP体験を提供し、Panteneブランドのソーシャルメディアバズを引き起こすことを目的としています。また、パンテーンは英国で最も人気のあるフェスティバルと提携し、英国で最も権威のあるメディアやソーシャルメディアのインフルエンサーにリーチすることに成功したのです。

競合の状況

英国のヘアケア市場は、多くの地域および国内のプレーヤーが存在するため、競争が激しく断片的な市場となっています。消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用した戦略的アプローチとして、新製品開発とともに企業の合併、拡大、買収、提携に重点が置かれています。市場を支配している主な企業は、L'Oréal、Unilever、Procter & Gamble、花王株式会社、CHIヘアケア、Henkel Corporationなどです。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Shampoo
5.1.2 Conditioner
5.1.3 Hair Oil
5.1.4 Hair Spray
5.1.5 Others
5.2 B y Distributiion Channel
5.2.1 Hypermarket/Supermarket
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Specialty Stores
5.2.4 Online Stores
5.2.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 L'Oreal Professionnel
6.3.2 Unilever
6.3.3 Procter & Gamble
6.3.4 Kao Corporation
6.3.5 CHI Haircare
6.3.6 Henkel Corporation
6.3.7 Kerastase UK
6.3.8 The Hut.com Ltd.
6.3.9 Cult Beauty
6.3.10 Harrods Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The United Kingdom haircare market is projected to grow at a CAGR of 3.1% during the forecast period 2020 - 2025.

Key Highlights
The market is majorly driven by the increased consumer concerns about scalp health, mainly problems related to hair thinning, hair loss, dandruff, and sensitive scalp. Furthermore, the introduction of new hair care products to target specific consumer groups (females suffering from hair loss problems), along with increasing per capita spending of the consumers in the United Kingdom on personal care products is gaining popularity, thereby eventually resulting in the growth of the market. In addition, the growing demand for organic/natural products for personal grooming has also become one of the primary concerns for individuals.
However, factors such as rising awareness regarding the potential side effects of hair care products are restraining market growth.


Key Market Trends

Rising Demand for Hair Oil in the Region

The hair oil market is witnessed to have a rising demand in the region. As oiling improves the texture and condition of hair, this encouraged women to spend more on different types of hair oils, especially organic and natural hair oil products. Moreover, manufacturers are increasing R&D activities for further improvement and enhancement of hair oils based on evolving consumer needs, such as companies are including Cannabidiol oil in hair oils to maximize the benefits of the products. For instance, Goddess Oil, offered by Goddessy, which includes ingredients, such as organic jojoba oil, full-spectrum Cannabidiol oil, and lavender.

Increasing Expenditure on Advertisement & Promotional Activities

Haircare is gaining immense popularity among all consumer groups in the country. The primary reason for this popularity is directly related to the aggressive marketing campaigns, which are mainly directed toward young consumers. Furthermore, advertisements are promoting that energy drinks ignite scalp health, and enhance hair quality. For instance, as part of the promotional strategy, key players like Pantene, a P&G brand, partnered with Virgin V Festival North for campaignings, aimed to offer a VIP experience for key media and influencers to create a social media buzz for the Pantene brand. Also, Pantene partnered with one of the UK’s most popular festivals, which helped the brand to reach out to some of the UK’s most prestigious media outlets and social media influencers.

Competitive Landscape

The United Kingdom haircare market is competitive and fragmented in nature owing to the presence of many regional and domestic players. Emphasis is given on the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. Key players dominating the market include L’Oréal, Unilever, Procter & Gamble, Kao Corporation, CHI Haircare, and Henkel Corporation, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Shampoo
5.1.2 Conditioner
5.1.3 Hair Oil
5.1.4 Hair Spray
5.1.5 Others
5.2 B y Distributiion Channel
5.2.1 Hypermarket/Supermarket
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Specialty Stores
5.2.4 Online Stores
5.2.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 L'Oreal Professionnel
6.3.2 Unilever
6.3.3 Procter & Gamble
6.3.4 Kao Corporation
6.3.5 CHI Haircare
6.3.6 Henkel Corporation
6.3.7 Kerastase UK
6.3.8 The Hut.com Ltd.
6.3.9 Cult Beauty
6.3.10 Harrods Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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