米国ペット動物用食事療法:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測
United States Pet Veterinary Diet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029
米国のペット用動物病院食市場規模は2024年に92.6億米ドルと推定され、2029年には152.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は10.46%である。 ペットの健康に対する飼い主の関... もっと見る
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サマリー 米国のペット用動物病院食市場規模は2024年に92.6億米ドルと推定され、2029年には152.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は10.46%である。 ペットの健康に対する飼い主の関心の高まりにより、犬用動物用飼料市場が最も急成長している。- 米国のペット用動物飼料市場は北米最大で、2022年の市場金額の約89.3%を占める。この優位性は、同国のペット数の多さ(約69.2%)に起因している。犬・猫用動物用飼料市場は、ペットの健康に対する意識の高まりと、特定の健康状態に対処するための特殊な飼料へのニーズが原動力となって、着実に成長している。
- 米国のペット用動物療法食市場は犬が支配的で、2022年には約55.3%の最大市場シェアを占めた。これは主に犬の人口が多いためで、2022年には約9,240万頭に達した。犬は一般的に、肥満、糖尿病、関節の問題などの健康状態を管理するために特殊な食事を必要とする。動物用食事療法の犬用セグメントは、予測期間中に12.8%のCAGRを記録すると予想されている。これは、国内におけるペットの人間化とプレミアム化の傾向の高まりに後押しされ、最も急成長するセグメントと予想される。
- 動物用食餌市場の猫セグメントは2番目に大きく、2022年の市場金額の28.4%を占める。猫が特殊な食事を必要とする一般的な健康状態には、腎臓病、尿路疾患、糖尿病などがある。猫のセグメントは予測期間中にCAGR 9.3%を記録すると予測されている。
- 鳥類、小型哺乳類、爬虫類などの他のペットにも動物用専用食があるが、犬や猫に比べると市場シェアは小さい。ペットの飼い主がペットの健康を重視し続けるにつれて、専用食の需要は増加し、予測期間中の市場を牽引すると予想される。
米国ペット動物用食事療法の市場動向ミレニアル世代の間でコンパニオンペットとして猫を求める人が増え、国内での猫の飼育が増加している。- アメリカでは猫の人口が増えている。同国では、コンパニオンとしての需要が高く、他のペットに比べてペットフードへの支出が少ないことから、ペットとしての猫が飼われている。同国では、ペットの人間化が進み、また、猫は犬よりも居住面積を必要としないため、ペットとしての猫のシェアは2017年から2022年の間に10.8%増加した。例えば米国では、2020年には26%の世帯が猫をペットとして飼っていたが、2022年には53.5%に増加した。
- 米国では、在宅勤務の文化があるため、ペットの同伴需要が高く、ペットを飼う人の多くがミレニアル世代である。例えば、2022年には、ミレニアル世代が米国でペットを飼う人の33%を占め、2020年には、猫人口の40%が動物保護施設から飼われるようになった。2020年、米国ではペットの親の43%が高収入を理由にペットショップから猫を購入している。したがって、2020年から2022年にかけて、同国のペットとしての猫は4.5%増加した。
- 猫を家族の一員として扱う猫の親は、2017年から2018年にかけて猫の飼い主の76%を占めた。これは、ペットの親が栄養価の高い特殊なペットフードをペットに与えたいと考えているため、ペットフードを含むペット用品の成長に役立つと予想される。また、愛する人に猫を贈る人もおり、2021年の米国における猫所有者の3%を占めている。
- 猫の飼育や購入の増加、ペットの人間化の進展といった要因が、ペット人口の増加を後押しすると予想される。ペット人口の増加は、国内のペットフード市場の成長を促進するだろう。
ペットの飼い主の可処分所得が増加し、ペットの健康と福祉への関心が高まっているため、ペットの支出が増加している。- 米国におけるペット支出は年々着実に増加している。同国のペット支出全体は、2021年の1,236億米ドルから2022年には1,368億米ドルへと10.7%増加した。このようなペット支出の増加は主に、ペットの人間化の進展、ペット所有者の可処分所得の増加、ペットの健康と幸福に対する所有者の関心の高まりに起因している。
- ペットの動物用食事への支出は、2022年のペット1匹当たりの平均ペットフード支出の約21.4%を占めた。同国のペット1匹当たりの動物用飼料支出は、2017年の334.3米ドルから2022年には420.4米ドルに増加した。この増加は主に、ペットの病気の発生率の増加、ペットの人間化の増加、予防医療への支出の増加、ペットの動物用食事に関連する様々な健康上の利点に起因する。ペット動物の中では、犬に対するペット用動物食の支出が最も高く、2022年には犬1頭当たり167.0米ドルと評価された。次いで猫が134.7米ドル、その他のペットが118.6米ドルとなっている。
- ペットの親は、オンライン小売店、スーパーマーケット、ペットショップを通じてペットの動物用飼料を購入する。専門店やオンライン小売店経由のペット用動物用飼料の売上は、ペットの親が電子商取引プラットフォームで利用可能なペット用動物用飼料の幅広い製品を持っているため、高い。また、パンデミック(世界的大流行)により、オンライン注文の需要が増加した。国内におけるオンラインチャネルを通じたペット用動物用飼料の販売シェアは、2019年の29.1%から2022年には30.6%に増加した。高品質フードの利点に対する意識の高まりとペットフード製品のプレミアム化は、同国におけるペット支出を引き続き促進すると予想される要因である。
米国ペット動物用食事療法の産業概要米国のペット用動物病院食市場は適度に統合されており、上位5社で43.28%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ社)、シェル&カンペター社(ダイヤモンドペットフーズ社)である(アルファベット順)。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果
2 レポートの内容
3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法
4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.1.1 猫
4.1.2 犬
4.1.3 その他のペット
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析
5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 サブプロダクト
5.1.1 糖尿病
5.1.2 消化器過敏症
5.1.3 口腔ケア食
5.1.4 腎臓
5.1.5 尿路疾患
5.1.6 その他の動物用飼料
5.2 ペット
5.2.1 猫
5.2.2 犬
5.2.3 その他のペット
5.3 流通チャネル
5.3.1 コンビニエンスストア
5.3.2 オンライン・チャネル
5.3.3 専門店
5.3.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.5 その他のチャネル
6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 オールテック
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 ゼネラル・ミルズ社
6.4.6 マース・インコーポレイテッド
6.4.7 ネスレ(ピュリナ)
6.4.8 PLBインターナショナル
6.4.9 シェル&カンペター社(ダイヤモンドペットフーズ)
6.4.10 ビルバック
ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問
8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集
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Summary The United States Pet Veterinary Diet Market size is estimated at USD 9.26 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.23 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.46% during the forecast period (2024-2029).
The veterinary diets market for dogs is the fastest growing due to pet owners' increased focus on pet health
- The pet veterinary diet market in the United States is the largest in North America, representing about 89.3% of the market value in 2022. This dominance can be attributed to the high number of pets in the country, accounting for about 69.2%. The market for veterinary diets for dogs and cats has been growing steadily, driven by increasing awareness of pet health and the need for specialized diets to address specific health conditions.
- The pet veterinary diet market in the United States is dominated by dogs, which held the largest market share of about 55.3% in 2022. This was mainly due to the large population of dogs, which reached about 92.4 million in 2022. Dogs commonly require specialized diets to manage health conditions such as obesity, diabetes, and joint problems. The dog segment of the veterinary diet market is anticipated to register a CAGR of 12.8% during the forecast period. It is anticipated to be the fastest-growing segment, fueled by the rising trend in pet humanization and premiumization in the country.
- The cat segment of the veterinary diets market is the second largest, accounting for 28.4% of the market value in 2022. Common health conditions for which cats require specialized diets include kidney disease, urinary tract problems, and diabetes. The cat segment is anticipated to register a CAGR of 9.3% during the forecast period.
- Other pets, such as birds, small mammals, and reptiles, also have specialized veterinary diets available, but they hold a smaller market share compared to dogs and cats. As pet owners continue to focus on pet health, the demand for specialized diets is expected to increase, driving the market during the forecast period.
United States Pet Veterinary Diet Market Trends
The increase in people seeking cats as companion pets among millennials is increasing cat adoption in the country
- The cat population in the United States is increasing. Cats as pets have been adopted in the country due to the high demand for companionship and less expenditure on pet food than other pets. In the country, the share of cats as pets increased by 10.8% between 2017 and 2022 due to a rise in pet humanization and because cats require less area to live than dogs. For instance, in the United States, 26% of households owned a cat as a pet in 2020, which increased to 53.5% in 2022.
- The United States witnessed higher adoption of cats as pets during the pandemic because of the work-from-home culture, leading to a demand for companionship and a higher number of pet owners being millennials. For instance, in 2022, millennials comprised 33% of pet parents in the United States, and in 2020, 40% of the cat population was adopted from animal shelters. In 2020, in the United States, 43% of pet parents purchased cats from pet stores due to high income. Therefore, cats as pets in the country increased by 4.5% between 2020 and 2022.
- Cat parents treating their cats as a part of their family accounted for 76% of cat owners between 2017 and 2018. This is expected to help in the growth of pet products, including pet food, as pet parents want to provide their pets with nutritious, specialized pet food. People also gifted cats to their loved ones, accounting for 3% of cat owners in the United States in 2021.
- Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and an increase in pet humanization are expected to boost the growth of the pet population. The increase in pet population would drive the growth of the pet food market in the country.
The increasing disposable income of pet owners and increased focus on pet health and well-being are increasing pet expenditure
- Pet expenditure in the United States has been steadily increasing over the years. The overall pet expenditure in the country increased from USD 123.6 billion in 2021 to USD 136.8 billion in 2022, representing a 10.7% increase in the overall pet expenditure. This rise in pet expenditure is mainly attributed to the growing pet humanization, increasing disposable incomes of pet owners, and increased focus of owners on their pets’ health and well-being.
- Expenditure on pet veterinary diets accounted for about 21.4% of the average pet food expenditure per pet in 2022. The veterinary diet expenditure per pet in the country increased from USD 334.3 in 2017 to USD 420.4 in 2022. This increase was mainly attributed to the growing incidence of pet diseases, increased pet humanization, increased spending on preventive care, and the various health benefits associated with pet veterinary diets. Among pet animals, the pet veterinary diet expenditure on dogs is the highest and was valued at USD 167.0 per dog in 2022. This is followed by cats and other pets, which were valued at USD 134.7 and USD 118.6, respectively, in the same year.
- Pet parents purchase pet veterinary diets through online retailers, supermarkets, and pet stores. Sales of pet veterinary diets through specialty stores and online retailers are high, as pet parents have a wide range of pet veterinary diet products available on e-commerce platforms. Also, the pandemic increased the demand for online orders. The share of sales of pet veterinary diets through online channels in the country increased from 29.1% in 2019 to 30.6% in 2022. The growing awareness of the benefits of quality food and the premiumization of pet food products are factors anticipated to continue driving pet expenditure in the country.
United States Pet Veterinary Diet Industry Overview
The United States Pet Veterinary Diet Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 43.28%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION 3.1 Study Assumptions & Market Definition 3.2 Scope of the Study 3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS 4.1 Pet Population 4.1.1 Cats 4.1.2 Dogs 4.1.3 Other Pets 4.2 Pet Expenditure 4.3 Regulatory Framework 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects) 5.1 Sub Product 5.1.1 Diabetes 5.1.2 Digestive Sensitivity 5.1.3 Oral Care Diets 5.1.4 Renal 5.1.5 Urinary tract disease 5.1.6 Other Veterinary Diets 5.2 Pets 5.2.1 Cats 5.2.2 Dogs 5.2.3 Other Pets 5.3 Distribution Channel 5.3.1 Convenience Stores 5.3.2 Online Channel 5.3.3 Specialty Stores 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets 5.3.5 Other Channels
6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Key Strategic Moves 6.2 Market Share Analysis 6.3 Company Landscape 6.4 Company Profiles 6.4.1 ADM 6.4.2 Alltech 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.) 6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.) 6.4.5 General Mills Inc. 6.4.6 Mars Incorporated 6.4.7 Nestle (Purina) 6.4.8 PLB International 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods) 6.4.10 Virbac
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS
8 APPENDIX 8.1 Global Overview 8.1.1 Overview 8.1.2 Porter’s Five Forces Framework 8.1.3 Global Value Chain Analysis 8.1.4 Market Dynamics (DROs) 8.2 Sources & References 8.3 List of Tables & Figures 8.4 Primary Insights 8.5 Data Pack 8.6 Glossary of Terms
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