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韓国の電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


South Korea E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

韓国の電子商取引市場は、予測期間中(2022年~2027年)にCAGR 25%で成長すると予測されています。小売業は、チャネルシフトにとどまらず、デジタルに触発された革新的な技術によって再配線されています。Covid-... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

韓国の電子商取引市場は、予測期間中(2022年~2027年)にCAGR 25%で成長すると予測されています。小売業は、チャネルシフトにとどまらず、デジタルに触発された革新的な技術によって再配線されています。Covid-19 の流行により、新しいビジネスモデルが人気を博し、商取引のエコシステムが進化し、小売業者やブランドがデジタルでつながった顧客とどのように交流するかが変化しています。デジタル革命の結果、過去 10 年間で小売市場はより複雑化し、断片化しました。マーケットプレイス、消費者直販ブランド、ソーシャルコマース、ライブ販売、ボイスコマースなどは、最終消費者に至る様々な道のりのほんの一例です。

主なハイライト
国際貿易庁によると、Eコマースは韓国の消費者産業全体の中で重要な位置を占めており、その数は増加の一途をたどっています。韓国は技術的に進んだ国であり、韓国の家庭の約99.5%がコンピューター、携帯電話、その他のデバイスを通じてインターネットに接続している。
韓国銀行の調査によると、パーソナルコンピューター(PC)やモバイルプラットフォームを利用する顧客の決済手段として、クレジットカードが最も多く利用されています。オンラインショッピングの発展に伴い、PCやモバイルを利用した電子決済サービスはより一般的になってきています。クレジットカードをベースとしたPayment Gateway(PG)サービスの1日平均利用件数は1,600万件を超えています。さらに、サムスンペイやネイバーペイなどのモバイル決済やデジタルウォレットサービスが人気を博しています。
Eコマースが韓国の小売市場を牽引しています。Eコマースの急成長に伴い、従来の小売店舗は苦境に立たされています。消費者は、従来の店舗でウィンドウショッピングをすることを好みますが、最大の掘り出し物を手に入れ、購入を完了するために、小売業のインターネットサイトにアクセスするのです。他のプラットフォームとの融合は、インターネット小売業における最も重要なトレンドの1つです。消費者は、商品のレビューや価格、購入、そしてプラットフォームと連携した新しいオンライン決済ソリューションによる支払いなど、ワンストップでのショッピング体験を望んでいます。インターネットポータルサイト、ソーシャルネットワークサービス、テレビ通販など、あらゆるプラットフォームがオンラインショッピング機能を持つようになり、その人気はますます高まっています。
人々の時間とお金の大半はオンラインで費やされています。その結果、サイバー犯罪やサイバー危険が増加するのは当然のことです。データ盗難やセキュリティ侵害が増加するにつれ、サイバーセキュリティを向上させる必要性も高まっています。より安全なサーバーとチェックアウトプロセスに投資することで、このような問題を改善することができます。消費者は、何よりも自分の個人データや財務データの安全性を保証することを求めています。
ロッテショッピングは、急速にデジタル化する市場に対応するため、店舗型小売業を営む韓国の大手コングロマリットとして、ロッテオンを設立しました。このプラットフォームは、ロッテの小売ブランドのオンラインストアフロントを統合したものです。COVID-19は、2020年初めから実店舗を再編することを示唆するものでしたが、ロッテショッピングは、オンラインとオフラインの店舗を統合するシームレスなオムニチャネルを実現することを目的としています。ロッテオンは、顧客の過去の購買履歴をもとに商品を推薦し、顧客に個別化されたショッピング体験を提供したいと考えている。


主な市場動向

インターネットが市場成長に重要な役割を果たす


韓国科学技術省の調査によると、2021年9月時点で、20歳から29歳の回答者の97.9%がインターネット上で商品やサービスを購入(予約を含む)したことがある。
Ooklaのデータによると、韓国のインターネットユーザーは、2022年初頭、104.98Mbpsが携帯電話ネットワーク経由の平均モバイルインターネット接続速度であると予想していた可能性があります。Ooklaのデータによると、韓国のモバイルインターネット接続速度の中央値は、2022年の開始までの1年間に19.42Mbps上昇した。このようなブロードバンド速度の向上は、顧客がオンラインを通じて商品を購入することを促進する可能性があります。
COVID-19によるリモートワークは、2020年のインターネットのトラフィックドライバーの1つである。5Gは相当数のアーリーアダプターを獲得することが決まっており、同地域では高成長が続くと予想される。エリクソンによると、この地域で5G接続の主要な導入国の1つである韓国では、5G加入者1人あたりの月間平均データ使用量は25GB以上です。スマートフォン1台あたりのデータ通信量は、2026年に月間41GBに達する見通しです。
この地域でのインターネット利用の増加と5G技術の開発は、コスヌマーがオンラインで商品を購入することを考えるきっかけとなるでしょう。5Gは、拡張モバイルブロードバンド(eMBB)として特徴づけられ、国内の高密度または高モビリティ環境において、モバイルインターネットユーザーの高速化とユーザー体験の向上を実現すると予想されます。


化粧品とパーソナルケアは市場を牽引する要因のひとつ


科学情報通信部(韓国)の調査によると、2021年9月時点で、20歳から29歳の回答者のほぼ97.9%がインターネットでの商品・サービスの購入(予約を含む)を経験しています。
Ooklaのデータによると、韓国のインターネットユーザーは、2022年初頭、104.98Mbpsが携帯電話ネットワーク経由の平均モバイルインターネット接続速度であると予想していた可能性があります。Ooklaのデータによると、韓国のモバイルインターネット接続速度の中央値は、2022年の開始までの1年間に19.42Mbps上昇しました。このようなブロードバンド速度の向上は、顧客がオンラインで商品を購入することを促進する可能性があります。
COVID-19によるリモートワークは、2020年のインターネットのトラフィックドライバーの1つである。5Gは相当数のアーリーアダプターを獲得することが決まっており、同地域では高成長が続くと予想される。エリクソンによると、アジア太平洋地域で5G接続の主要な導入国の1つである韓国では、5G加入者1人あたりの月間平均データ使用量は25GBを超えています。スマートフォン1台あたりのデータ通信量は、2026年に月間41GBに達する見通しです。
この地域でのインターネット利用の増加と5G技術の発展は、消費者が商品のオンライン購入に大きな関心を寄せるきっかけとなるでしょう。5Gは、Enhanced Mobile Broadband(eMBB)として特徴づけられ、国内の密集した環境や高いモビリティ環境において、モバイルインターネットユーザーの高速化とユーザーエクスペリエンスの向上が期待されています。


競合他社の状況

韓国では、顧客がオンライン販売チャネルを採用するようになったため、Eコマース市場の競争が激化しており、市場は適度に断片化されています。市場は適度に細分化されています。この成長は、インターネットの普及率の上昇に助けられています。さらに、Coupang CorpやNaver Shoppingなどのブランドは、顧客のオンラインショッピング体験を向上させる顧客中心のサービスを提供することで、その範囲を広げています。


2022年2月 - ニューベッセルは、韓国と日本の市場に参入するため、ネイバー、CKDベンチャーキャピタル、ウーシン・ベンチャーインベストメントが主導し、ライトハウスコンバインドインベストメントとS&Cネットワークスが参加した非公開のシードラウンドに資金を提供しました。この新たな資金は、韓国と日本のEコマース企業の買収や、ブランドマネージャー、マーケッター、サプライチェーンマネージャーの増員などに充てられる予定です。
2022年3月 - シンガポールのeコマースアグリゲーターであるUna Brandsは、韓国の同業者であるKlickBrandsと提携し、同国での存在感を高めています。韓国のEコマース企業は、現地や新しいアジア市場に進出する際に、この戦略的関係の恩恵を受けることになります。2021年のスタート以来、アジアの主要なEコマースアグリゲーターの1つであるUnaは、シンガポール、オーストラリア、インド、中国、インドネシア、マレーシア、台湾で存在感を高めています。


追加のメリット

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Smartphone and Internet Penetration Across the Country
5.1.2 High Demand of Food Delivery Services
5.2 Market Challenges
5.2.1 Data Security
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in South Korea (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in South Korea (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-border E-commerce Industry in South Korea(Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current Positioning of South Korea in the E-commerce Industry in Asia Pacific

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the Period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Coupang Corp
7.1.2 Naver Shopping
7.1.3 eBay, Inc.
7.1.4 Amazon.com Inc
7.1.5 Gmarket
7.1.6 Auction.co.kr
7.1.7 Tmon
7.1.8 11Street
7.1.9 SSG.com Corp.
7.1.10 Apple, Inc.

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The South Korea E-commerce Market is anticipated to grow with the CAGR 25% during the forecast period (2022- 2027). Retail is being rewired by digitally inspired innovations that go beyond channel shift. Owing to the Covid-19 pandemic, new business models have gained traction, and commerce ecosystems have evolved, altering how retailers and brands interact with digitally connected audiences. The digital revolution has resulted in a more convoluted and fragmented retail market during the previous decade. Marketplaces, direct-to-consumer brands, social commerce, live selling, and voice commerce are just a few examples of the various paths to the end consumer.

Key Highlights
According to International Trade Administration, E-commerce is a significant part of Korea's entire consumer industry, and it is continually rising. Korea is a technologically advanced country, with about 99.5% of Korean households having an internet connection through computer, mobile phone, or other device.
According to a Bank of Korea survey, credit cards are the most popular payment method for clients utilizing personal computers (PCs) and mobile platforms. Electronic payment services via PC and mobile are becoming more popular as online shopping continues to develop. The average daily utilization of the Payment Gateway (PG) service based on credit cards exceeded 16 million. Furthermore, mobile payment and digital wallet services like Samsung Pay and Naver Pay are gaining popularity.
E-commerce is driving the Korean retail market forward. Traditional retailing outlets are hurting as e-commerce grows rapidly. Consumers prefer to window shop in conventional stores but turn to retail internet sites to get the greatest bargains and complete their purchases. Convergence with other platforms is one of the most critical trends in internet retailing. Consumers want a one-stop shopping experience that includes product reviews and prices, purchasing, and paying with new online payment solutions associated with the platforms. Internet portal sites, social network services, TV home shopping, and other platforms now all have online shopping functions, and the popularity of their platforms is growing.
The majority of people's time and money is spent online. As a result, the rise in cybercrime and cyber dangers is unsurprising. As data theft and security breaches grow, so does the need to improve cybersecurity. Investing in more secure servers and checkout processes can remedy such issues. Consumers, above all, demand assurances about the security of their personal and financial data.
To stay relevant in a rapidly digitizing market, Lotte Shopping, one of South Korea's leading conglomerates in the store-based retailing channel, established Lotte ON. This platform unites the online storefronts of Lotte's retail brands. While COVID-19 undoubtedly signaled to the corporation that physical retail locations would be restructured beginning in early 2020, Lotte's Shopping aims to produce a seamless omnichannel capable of integrating its online and offline stores. Lotte ON wants to give customers individualized shopping experiences by making product recommendations based on their previous purchases.


Key Market Trends

Internet Plays a Significant Role in Market Growth


According Ministry of Science and ICT (South Korea) survey, as of September 2021, almost 97.9% of respondents aged 20 to 29 had purchased products and services (including making reservations) on the internet.
According to data from Ookla, internet users in South Korea may have expected 104.98 Mbps is the average mobile internet connection speed via cellular networks at the start of 2022. According to Ookla's data, the Republic of Korea's median mobile internet connection speed rose by 19.42 Mbps in the year leading up to the start of 2022. Such increase in broadband speed may encourage the customers to purchase goods through online.
Remote working due to COVID-19 is one of the traffic drivers of internet in 2020. With 5G set to capture a considerable number of early adopters, it is expected to continue high growth in the region. In South Korea, one of the leading adopters of 5G connections in the area, the average monthly data usage per 5G subscriber is more than 25GB, according to Ericsson. The data traffic per smartphone is poised to reach 41GB per month in 2026.
The increasing usage of the internet in the region and the devlopments that are happening the 5g technology will drive the cosnumers to signifanctly give a thought towards the online purchase of goods. 5G, characterized as Enhanced Mobile Broadband (eMBB), is expected to improve mobile internet users with higher speeds and better user experience in dense or high mobility environment in the country.


Cosmetic and Personal Care is One of the Factor Driving the Market


According to Ministry of Science and ICT (South Korea) survey, as of September 2021, almost 97.9% of respondents aged 20 to 29 had purchased products and services (including making reservations) on the internet.
According to data from Ookla, internet users in South Korea may have expected 104.98 Mbps is the average mobile internet connection speed via cellular networks at the start of 2022. According to Ookla's data, the Republic of Korea's median mobile internet connection speed rose by 19.42 Mbps in the year leading up to the start of 2022. Such an increase in broadband speed may encourage the customers to purchase goods online.
Remote working due to COVID-19 is one of the traffic drivers of the internet in 2020. With 5G set to capture a considerable number of early adopters, it is expected to continue high growth in the region. According to Ericsson, in South Korea, one of the leading adopters of 5G connections in the Asia Pacific, the average monthly data usage per 5G subscriber is more than 25GB. The data traffic per smartphone is poised to reach 41GB per month in 2026.
The increasing usage of the internet in the region and the developments in the 5g technology will drive the consumers to significantly give a thought towards the online purchase of goods. 5G, characterized as Enhanced Mobile Broadband (eMBB), is expected to improve mobile internet users with higher speeds and better user experience in dense or high mobility environments in the country.


Competitive Landscape

In South Korea, the competition in the E-commerce market has increased as the customer's adoption of online sales channels has grown.The market is moderately fragmented. This growth is aided by an increase in internet penetration. Further, brands such as Coupang Corp, Naver Shopping, and many more expand their reach by providing customer-centric services that enhance customers' online shopping experience.


February 2022 - New Vessel has funded an undisclosed seed round led by Naver, CKD Venture Capital, and Wooshin Venture Investment, with participation from Lighthouse Combined Investment and S&C Networks, to enter the South Korean and Japanese markets. The fresh funds will be used to buy Korean and Japanese e-commerce firms as well as hire more brand managers, marketers, and supply chain managers.
March 2022 - Una Brands, a Singapore-based e-commerce aggregator, has teamed with KlickBrands, a South Korean peer, to increase its presence in the country. South Korean e-commerce firms will benefit from the strategic relationship as they expand locally and into new Asian markets. Since its start in 2021, Una, one of Asia's major e-commerce aggregators, has grown a presence in Singapore, Australia, India, China, Indonesia, Malaysia, and Taiwan.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Smartphone and Internet Penetration Across the Country
5.1.2 High Demand of Food Delivery Services
5.2 Market Challenges
5.2.1 Data Security
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in South Korea (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in South Korea (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-border E-commerce Industry in South Korea(Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current Positioning of South Korea in the E-commerce Industry in Asia Pacific

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the Period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Coupang Corp
7.1.2 Naver Shopping
7.1.3 eBay, Inc.
7.1.4 Amazon.com Inc
7.1.5 Gmarket
7.1.6 Auction.co.kr
7.1.7 Tmon
7.1.8 11Street
7.1.9 SSG.com Corp.
7.1.10 Apple, Inc.

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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