世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

クウェートの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年 - 2027年)


Kuwait E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

クウェートの電子商取引市場は、予測期間である2022年から2027年の間に14.28%を超えるCAGRで成長すると予測されています。Eコマース業界は、より多くのEコマース事業者が国内に進出することで、飛躍的な成長を遂... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
100 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

クウェートの電子商取引市場は、予測期間である2022年から2027年の間に14.28%を超えるCAGRで成長すると予測されています。Eコマース業界は、より多くのEコマース事業者が国内に進出することで、飛躍的な成長を遂げています。インターネットへのアクセスが世界中で可能になったことで、デジタル経済が著しく発展しています。様々な電子商取引市場のベンダーが、オンライン小売の需要増に対応するため、クウェートで事業を拡大しています。

主要なハイライト
COVID-19の危機は、新しい企業、顧客、製品タイプに向けたeコマースの拡大を加速させました。これにより、顧客は便利で安全な自宅から多種多様な製品にアクセスできるようになりました。また、接触制限やその他の制約があっても、企業が事業を継続することが可能になった。
クウェートの電子商取引市場の成長を後押ししているのは、インターネットの普及率の高さ、5Gネットワークの利用拡大、オンラインショッピングの増加、さまざまな電子商取引の新興企業が同国の電子商取引市場に参入していることなど、いくつかの要因が挙げられます。
国際貿易庁によると、クウェートのインターネットユーザーは400万人を超えています。しかし、Eコマースは依然としてオンラインバンキングや金融仲介サービスに主に限定されています。現状では、ほとんどのクウェート企業はオンラインでの企業間取引や企業対消費者取引を行っていない。
クウェート政府の電子政府ウェブサイトでは、企業と個人の双方に向けたサービスを提供している。電子商取引に関する国連国際貿易法委員会(UNCITRAL)の規則に基づいて、電子署名法が認可された。さらに、一部の政府機関では、電子署名が利用されている。
電子商取引では多くの組織がクウェート市場に参入している。例えば、2022年4月には、電子食料品プラットフォームのRahaがクウェート市場への参入を正式に発表した。これは全自動の電子食料品プラットフォームで、食料品、生活必需品、生鮮食品を幅広く提供しています。また、クウェート初の全自動ロボティクス・フルフィルメントセンターや、冷蔵倉庫機能を備えた世界初の同種のセンターの1つも備えています。


主な市場動向

インターネットとスマートフォンの普及


クウェートでは、インターネットの普及が進み、インターネット関連施設やスマートフォンへの需要が高いことが、Eコマース市場を牽引しています。Eコマースでは、決済やブラウジングサービスのためにインターネットへの高い接続性が求められます。さまざまなアプリケーションが関与するスマートフォンでのユーザーの活動やその使用頻度が、スマートフォンの需要を高め、クウェートでの電子商取引の成長を促進しています。
インターネットや通信サービスの利用が高まったことで、投資家や組織がこの地域に投資するための新しい地平が開かれ、取引などのオンライン施設にかかる時間が短縮されることでインターネットサービスのスピードがさらに向上することになります。多くの企業が、この地域でのモバイルおよびインターネットサービスの確立に期待を寄せています。例えば、Ooredoo Telecom傘下のASTtelcoは、クウェートで革新的なデジタルサービスを開始し、同国の光ファイバー住宅地内で200Mbpsの新しい光ファイバーインターネット速度を導入しています。
この地域の通信会社は、クウェートの電子商取引市場での存在感を高めるために、戦略的なM&Aを模索しています。例えば、2021年6月、通信事業者のKalaam Telecomは、クウェートのISPおよびICTサービス企業であるZajil International Telecomの買収を発表した。この買収により、通信事業者は小売、ヘルスケア、教育など多様なEコマース業界への進出を強化する。
また、政府は、同国のデジタルインフラを強化するためにさまざまな措置を講じており、同国における電子商取引の売上増に貢献することでしょう。新クウェート」クウェート・ビジョン2035は、スマートフォン向け5Gの配備に沿ったもので、デジタル化を加速して海外からの投資を呼び込み、持続可能な経済のための基盤を確立し、国内の成長を促進することを意図しています。
この地域では、高速インターネットを利用したスマートフォン向け5Gサービスを強化するため、複数の企業が提携を検討しています。例えば、2022年1月、Zain KuwaitはEricssonと提携し、クウェートで5Gスタンドアロン(SA)充電サービスの商用化を発表した。エリクソンのビジネスサポートシステム(BSS)は、5Gスタンドアロン充電サービスを開始する一方で、同社に効率性の向上と市場投入までの時間の短縮を提供します。このパートナーシップは、将来のデジタル化発展に対する同社のビジョンに沿ったものです。


ファッション業界からの需要拡大


家庭の消費とファッショントレンドの成長が、クウェートのEコマース市場におけるファッション分野の成長を牽引しています。多くの大手企業は、Instagramなどのソーシャルメディアサイトを通じてデジタルプロモーションを行い、より多くの顧客を獲得しています。さらに、現在進行中のデジタルトランスフォーメーションにより、クウェートでの新たなビジネスが可能になります。
プレミアム商品に対する顧客の需要が高まる中、世界中の高級ブランドがクウェートのEコマース市場に参入しています。例えば、2021年3月、イタリアの高級ファッションブランドであるOffWhiteは、クウェートシティのAvenues Mallに店舗を開設することを発表しました。
クウェートでは、あらゆる年代で、しかも高齢者でもソーシャルネットワークの利用率が非常に高い。人々は、ソーシャルネットワークを社会的な目的と情報的な目的のために組み合わせて利用しています。情報提供の中では、ニュースや情報を受け取ることが最も多く、次いでソーシャルネットワーク上のさまざまなリンクを探索し、外部のウェブページにユーザーを誘導することが多いようです。様々なeコマースサイトに到達した外部リンクは、お客様が商品を購入するために再びサイトを訪れるよう惹きつけます。
Eコマース市場の需要が高まっているため、この地域では様々なEリテールショップが立ち上げられています。例えば、2021年1月、フランスの小売企業であるラコステがクウェートでオンラインショップを導入した。このオンラインショップでは、48時間以内の無料配送を約束している。さらに、このオンラインショップでは、靴、アパレル、レザーグッズ、アクセサリーなどさまざまなカテゴリーで、ラコステの全コレクションを網羅した幅広い商品を提供する予定です。


競合他社の状況

クウェートのEコマース市場は、企業間の競争が激化しています。市場は、6th Street、Ubuy、H&Mなど、さまざまな主要プレーヤーで構成されています。市場シェアの観点からは、これらの主要プレーヤーが現在クウェートのEコマース市場を支配しています。しかし、Eコマースの技術革新が進むにつれて、多くの企業が新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。


2021年1月 - 英国のオンラインファッション小売業者Boohooが、クウェートに拠点を置くAlshaya Groupと提携し、中東地域でDebenhamsブランドを構築することを発表した。
2022年5月 - 食料品配送のeコマース新興企業であるFizが、食料品配送プラットフォーム導入のために250万米ドルを確保する投資を行った。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.1.2 Favourable Government Initiatives aiding the growth of SMEs
5.2 Market Challenges
5.2.1 Primitive Logistics Systems restraining the delivery of goods
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Kuwait (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Kuwait (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Kuwait (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Kuwait in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 6th Street
7.1.2 Namshi General Trading L.L.C
7.1.3 H & M Hennes & Mauritz AB
7.1.4 Ubuy Inc
7.1.5 Amazon.com, Inc.
7.1.6 VogaCloset Ltd
7.1.7 Farfetch UK Limited
7.1.8 Noon AD Holdings Ltd
7.1.9 Yoox Net-a-porter Group S.P.A.
7.1.10 Jarir Bookstore

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Kuwait E-commerce Market is expected to grow at a CAGR of above 14.28% during the forecast period, 2022-2027. The e-commerce industry is growing exponentially as more e-commerce businesses step into the country. The digital economy is significantly developing with access to the internet made available across the globe. Various e-commerce market vendors are expanding their business in Kuwait to meet the growing demand for online retailing.

Key Highlights
The COVID-19 crisis accelerated an expansion of e-commerce towards new firms, customers, and types of products. It has provided customers with access to a significant variety of products from the convenience and safety of their homes. It has enabled firms to continue operating despite contact restrictions and other confinement measures.
Several factors are compelling the growth of the e-commerce market in Kuwait, such as high internet penetration, growing usage of 5G networks, increase online shopping, various e-commerce startups are entering the country's e-commerce market, and other such factors.
According to International Trade Administration, Kuwait has over four million Internet users. However, e-commerce remains predominately limited to online banking and financial brokerage services. As it stands today, most Kuwaiti companies do not conduct online business-to-business or business-to-consumer transactions.
The Kuwait Government's e-Government website offers services for both enterprises and individuals. Based on the United Nations Commission on International Trade Law (UNCITRAL) regulations on electronic commerce, an electronic signature law has been authorized. Moreover, e-signatures are being used by some government organizations.
Many organizations in e-commerce are entering Kuwait's market. For instance, in April 2022, Raha, an e-grocery platform, officially announced its launch in Kuwait's market. It is a fully automated e-grocery platform, offering a wide range of groceries, household essentials, and fresh produce. It also features Kuwait's first fully-automated robotics-fulfillment center and one of the first centers of its kind globally, with a chilled warehouse capability.


Key Market Trends

Penetration of Internet and Smartphone Usage


The growing internet penetration and high demand for internet-related facilities and smartphones in Kuwait drive the e-commerce market. E-commerce requires high connectivity to the internet for payment and browsing services. The activity of users on smartphones with the involvement of different applications and the frequency of using them has increased the demand for smartphones, thus driving the growth of e-commerce in Kuwait.
The rising use of internet and telecommunication services has opened new horizons for investors and organizations to invest in the region, which will further enhance the speed of internet services by reducing the time taken for online facilities like transactions and others. Many companies are looking forward to establishing mobile and internet services in the region. For instance, ASTtelco, the company owned by Ooredoo Telecom, has launched innovative digital services in Kuwait and introduced new fiber-optic internet speeds of 200 Mbps within its fiber residential areas in the country.
Telecommunication companies in the region are looking for strategic mergers and acquisitions to boost their presence in the Kuwait e-commerce market. For instance, In June 2021, Kalaam Telecom, a telecommunications provider, announced its acquisition of Zajil International Telecom, a Kuwaiti ISP and ICT services company. The acquisition will enhance the telecom company to expand into diverse e-commerce industries like Retail, Healthcare, and Education.
The government is also taking various steps in order to boost the country's digital infrastructure, which will help increase e-commerce sales in the country. The 'New Kuwait' Kuwait Vision 2035 is in line with the deployment of 5G for smartphones, which intends to accelerate digital advancement to attract foreign investment and establish the groundwork for a sustainable economy, and stimulate domestic growth in the country.
Several companies in the region are looking for a partnership to boost their 5G services for smartphones using high-speed internet. For instance, in January 2022, Zain Kuwait announced its partnership with Ericsson for the commercial launch of 5G Standalone (SA) charging services in Kuwait. Ericsson Business Support System (BSS) will provide the company with increased efficiency and reduction in time-to-market while launching 5G Standalone charging services. The partnership is in-line with the company's vision for future digitalization developments.


Growing Demand from Fashion Industry


The growth in household consumption and fashion trends drives fashion segment growth in the Kuwait e-commerce market. Many major market players go for digital promotion through social media sites like Instagram to attract more customers. Furthermore, the ongoing Digital transformation will enable new business in Kuwait.
With increased customer demand for premium products, luxury brands from across the world are stepping into the Kuwait e-commerce market. For instance, in March 2021, OffWhite, an Italian luxury fashion label, announced the launch of its store at Avenues Mall in Kuwait City.
The usage of social networks is very high in Kuwait across all ages – even among older people. People use social networks for a mix of social and informational purposes. Among informative activities, receiving news and information ranks highest, which is followed by exploring various links on social networks to get users to external web pages. The external links reaching the various e-commerce websites attract the customers to visit the sites again to buy their products.
Various e-retail stores are launched in the region because of the growing demand in the e-commerce market. For instance, In January 2021, Lacoste, a French retail company, introduced its online shop in Kuwait. The online shop promises free delivery within 48 hours. Furthermore, the online store will offer a wide range of products in different categories such as shoes, apparel, leather goods, and accessories with the full range of Lacoste collections.


Competitive Landscape

Kuwait's E-commerce Market is witnessing a rise in competitiveness among companies. The market consists of various major players, such as 6th Street, Ubuy, H&M, and others. In terms of market share, these significant players are presently dominating the e-commerce market in Kuwait. However, with increasing innovations in e-commerce, many companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.


January 2021 - Boohoo, British Online Fashion Retailer, has announced a partnership with Kuwait-based Alshaya Group to build its Debenhams brand in the Middle East region.
May 2022 - Fiz, an grocery delivery e-commerce startup, secured an investment of secured USD 2.5 million for introducing its grocery delivery platform.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.1.2 Favourable Government Initiatives aiding the growth of SMEs
5.2 Market Challenges
5.2.1 Primitive Logistics Systems restraining the delivery of goods
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Kuwait (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Kuwait (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Kuwait (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Kuwait in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 6th Street
7.1.2 Namshi General Trading L.L.C
7.1.3 H & M Hennes & Mauritz AB
7.1.4 Ubuy Inc
7.1.5 Amazon.com, Inc.
7.1.6 VogaCloset Ltd
7.1.7 Farfetch UK Limited
7.1.8 Noon AD Holdings Ltd
7.1.9 Yoox Net-a-porter Group S.P.A.
7.1.10 Jarir Bookstore

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(e-commerce)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る