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ブラジル電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Brazil E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

ブラジルのeコマース市場は、2022年から2027年の間に10.23%のCAGRを記録すると予想されています。ブラジルはラテンアメリカ最大の経済国で、国土と人口で5番目に大きな国です。総人口2億900万人以上のうち、1億50... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ブラジルのeコマース市場は、2022年から2027年の間に10.23%のCAGRを記録すると予想されています。ブラジルはラテンアメリカ最大の経済国で、国土と人口で5番目に大きな国です。総人口2億900万人以上のうち、1億5000万人のインターネットユーザーを抱え、世界第4位のインターネット市場となっています。さらに、1億3千万人のアクティブなFacebookユーザーを抱え、ブラジルは世界で3番目に人気のあるソーシャルメディアサイトです。

主要なハイライト
ブラジルは、国際的な商品やサービスの購入に熱心な大規模な消費者市場と、外国文化を受け入れる若い人口のおかげで、世界中の経験豊富なビジネスから注目を集めています。AliExpressやLight in the BoxといったEコマース大手は、この分野に多大な投資を行っている。ブラジルの顧客にとっては、現地の店舗で購入するよりもこれらの海外サイトから購入したほうが安いからだ。現地店舗は多額の税金がかかるため、高い料金を支払わなければならないからである。
サイバーセキュリティについては、特にオンライン詐欺が懸念されます。ブラジル人の大半は海外のクレジットカードを持っていないため、現地の人にとっても旅行者にとっても、国際的な取引は困難です。ホテルや観光地でのクレジットカードの使用はそれなりに簡単ですが、オンラインショッピングの場合はそうはいきません。ブラジルの多くのウェブサイトは国際的なクレジットカードを受け付けないため、フードデリバリーや映画チケットなどのサービスをオンラインで支払うことは困難です。
ブラジルのeコマース業界は拡大を続けているが、税関、税金、配送、カスタマーサービス、リバースプロセス、クロスボーダー決済などの問題があるため、現地に拠点を持たないと厳しいかもしれない。販売者は、ブラジルでの購入に適用される現地の消費者ルールをよく理解しておく必要があります。
COVID-19の流行は、オンライン購入の大幅な増加の原因となっています。ブラジル人の多くはデジタルウォレットでパンデミック救済を受け、何百万人もの人々が初めてオンラインビジネスにアクセスできるようになった。サンパウロやリオデジャネイロを含むブラジル南東地域は、依然としてブラジルで最も重要な販売地域である。昨年は、eコマースの拡大に51%貢献しています。


主な市場動向

インターネット普及率の上昇


ブラジルにおける電子商取引は、近年着実に増加している。2021年には2020年比で15%増加した注文量が、越境ECの成長を牽引しています。海外のウェブサイトで買い物をする顧客は、より多くの買い物をする可能性が高い。
ブラジルのEコマース売上は、主に若年層に集中している。南部と南東部の地域が最も売上が集中しており、これは同国のインターネットと資源の普及率の高さを反映しています。インターネット利用率の増加(ブラジルは世界第4位の接続国であり、1億2000万人以上のオンラインユーザーがいる)により、ブラジルのEコマースは今後さらに拡大するために必要なすべてを備えており、世界中の商人がこのチャンスを生かすことができます。
さらに、ブラジルでは、モバイルが指数関数的な勢いで増加しています。ブラジルのeコマースニュース社が行った調査によると、オンラインストアの41%がeコマースによる販売の準備をしています。オンラインショップの384%で、スマートフォンによる売上が全体の約10%を占めています。
ブラジルでは、モバイル決済がEコマースの成長を助けている。例えば、Googleは最近、AndroidユーザーがGoogleアカウントに保存されている決済情報を使って数回クリックするだけで決済できるAPIをリリースしました。Pay with Google API は、EBANX との統合により、現地の支払方法を可能にし、ブラジルでの商品の種類を増やし、モバイルショッピング熱に拍車をかけています。


競合他社の状況

ブラジルのeコマース市場は、市場プレーヤーの数が多いため、競合のレベルが高いです。eコマース市場に参入しているローカルおよびグローバルブランドの数は、競争を激化させています。アマゾンやアップルなどのほか、Magazine Luizaのような小売ブランドも実店舗ですでに大きな存在感を示しており、Eコマース市場への参入に向けた準備を進めているため、プレーヤー間の競争はさらに激化しています。ブラジルのeコマース市場における主要プレーヤーには、アマゾン、Shopee、Americanasなどがあります。


2020年11月 - アップルは、小規模企業や独立系開発者がイノベーションを加速させ、App Storeの次世代革命的なアプリでビジネスを前進させることを支援する、業界最先端の新しい開発者プログラムを導入しました。新しいApp Store、Small Business Programは、有料アプリやアプリ内課金の手数料を引き下げることで、同ストアでデジタル商品やサービスを提供する大多数のデベロッパを支援します。
2022年5月 - ブラジルの中央銀行が、シンガポールのショッピングアプリShopeeに決済機関として運営する許可を与えた。Shopeeは、資金があらかじめ入金されているプリペイド式の決済口座を扱うことができるようになる。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Contactless Forms of Payment
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 High Cost of Internet
5.2.2 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Brazil (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Brazil (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Brazil (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Brazil in the E-commerce industry in region Latin America

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Magazine Luiza
7.1.2 Amazon
7.1.3 Casas Bahia
7.1.4 Shopee
7.1.5 Americanas
7.1.6 Apple
7.1.7 Kabum
7.1.8 Submarino
7.1.9 MadeiraMadeira
7.1.10 Extra

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Brazil e-commerce market is expected to register a CAGR of 10.23% during the period 2022-2027. Brazil is Latin America's largest economy and the fifth largest country by land and population. With 150 million internet users out of a total population of more than 209 million, it is the world's fourth-largest internet market. Furthermore, with 130 million active Facebook users, Brazil is the third most popular social media site globally.

Key Highlights
Brazil is attracting the attention of savvy businesses worldwide, thanks to a large consumer market eager to purchase international goods and services and a young population that embraces foreign culture. E-commerce giants like AliExpress and Light in the Box are heavily investing in this sector since it is cheaper for Brazilian customers to buy from these international websites than from local stores, owing to the higher rates local stores must charge due to the hefty taxation costs they face.
Cybersecurity is still a worry, especially when it comes to online fraud. Because the majority of Brazilians do not have foreign credit cards, international transactions can be difficult for both locals and visitors. While using credit cards in hotels and tourist attractions is reasonably straightforward, the same cannot be said for online purchases. Many Brazilian websites do not accept international credit cards, making it difficult for people to pay for services like food delivery or movie tickets online.
Despite its ongoing expansion, the Brazilian eCommerce industry can be tough to traverse without a local presence due to issues with customs, taxes, shipping, customer service, the reverse process, and cross-border payments. Any sellers should be familiar with the local consumer rules that apply to any purchase made in Brazil.
The COVID-19 outbreak is responsible for the massive increase in online purchasing. Most Brazilians received pandemic relief via digital wallets, giving millions of them access to online businesses for the first time. The Southeast region of Brazil, which includes Sao Paulo and Rio de Janeiro, remains the most important sales region in the country. Last year, it contributed 51 percent to the expansion of e-commerce.


Key Market Trends

Rise in Internet Penetration


E-commerce in Brazil has been steadily increasing in recent years. The quantity of orders, which increased 15% in 2021 compared to 2020, has driven the growth in cross-border trade. Customers who shop on international websites are more likely to buy more.
Brazilian e-commerce sales are primarily concentrated among the younger population. The South and Southeast regions have the most significant sales concentrations, reflecting the country's high internet and resource penetration. With increasing internet usage rates (Brazil is the world's fourth most connected country, with over 120 million online users), e-commerce in Brazil has all it needs to expand even more in the coming years, and merchants from all over the world can take advantage of this opportunity.
Furthermore, in Brazil, mobile is increasing at an exponential rate. According to research conducted by an e-commerce news outlet in Brazil, 41 percent of online stores are prepared to sell via e-commerce. Smartphone sales account for roughly 10% of total sales for 384% of online retailers.
In Brazil, mobile payments are assisting the growth of e-commerce. For example, Google recently released an API that allows Android users to pay with only a few clicks using payment information stored in their Google accounts. The Pay with Google API now enables local payment methods thanks to its integration with EBANX, expanding the product's variety in Brazil and fueling mobile shopping fever.


Competitive Landscape

The level of rivalry in Brazil's e-commerce market is high due to the large number of market players. The number of local and global brands in the e-commerce market has increased competition. Apart from Amazon, Apple, etc., some retail brands, like Magazine Luiza, already enjoy a considerable presence in physical retail and are gearing up to enter the e-commerce market, further intensifying the overall rivalry between players. Some of the key players in the Brazil e-commerce market are Amazon, Shopee, and Americanas.


November 2020 - Apple has introduced an industry-leading new developer program to help small companies and independent developers accelerate innovation and move their businesses forward with the next generation of revolutionary apps on the App Store. The new App Store, Small Business Program, will help the vast majority of developers that offer digital goods and services on the store by lowering commissions on paid apps and in-app purchases.
May 2022 - The central bank of Brazil has granted Shopee, the Singaporean shopping app, permission to operate as a payment institution. Shopee will have the ability to handle prepaid payment accounts in which funds have been pre-deposited.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Contactless Forms of Payment
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 High Cost of Internet
5.2.2 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Brazil (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Brazil (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Brazil (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Brazil in the E-commerce industry in region Latin America

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Magazine Luiza
7.1.2 Amazon
7.1.3 Casas Bahia
7.1.4 Shopee
7.1.5 Americanas
7.1.6 Apple
7.1.7 Kabum
7.1.8 Submarino
7.1.9 MadeiraMadeira
7.1.10 Extra

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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