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テレビとセットトップボックスの市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Television and Set Top Box Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

テレビとセットトップボックスの市場は、予測期間(2021年~2026年)において、6.21%以上のCAGRを記録すると予想されています。 パンデミックによるサプライチェーンへの最悪の影響により、市場で活動するプレ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

テレビとセットトップボックスの市場は、予測期間(2021年~2026年)において、6.21%以上のCAGRを記録すると予想されています。

パンデミックによるサプライチェーンへの最悪の影響により、市場で活動するプレーヤーは、計画していたSTB製品を開発するために多くの苦しみを経験しました。例えば、ケーブルテレビ局のGTPL Hathway社は、COVID-19パンデミックの影響を受け、ハイブリッド型Androidセットトップボックスの発売を2度目の延期を余儀なくされています。しかし、COVID-19の影響で、2020年4月に情報放送省(MIB)は、テレビ放送局とDTH事業者に対し、視聴者の利益と公共の安全のために、バリューチェーン全体の流通業者と協力するよう要請しました。

- セットトップボックスの設置を義務付ける政府規制、STBベンダーによるオープンOSベースのデバイスの展開、新興国におけるアナログスイッチオフ移行などが、STB市場の需要を牽引しています。
- 例えば、インド政府は、ケーブルテレビネットワーク(規制)法の改正により、STBの設置を義務化しました。セットトップボックスは、デジタル信号により優れた視聴体験を提供するとともに、インドにおける違法チャンネルの放送防止にも役立ちます。インドでは、アナログ放送の終了に伴い、2018年にはデジタルケーブルと衛星放送が有料テレビ市場のほぼすべてを占めるようになると予想されていた。
- 技術革新により、さまざまな機能を搭載した多様なSTBが開発されました。これにより、セットトップボックス企業間の競争が激化しています。デジタルビデオ録画は、視聴者が好きな番組を見たり録画したりすることができるため、最も望まれている機能の一つです。
- さらに、ZTE社は、音声コマンドで動作する遠距離用4K AI STB「S200」のデモを行う可能性があることも発表しました。S200は、IPTV/OTTサービス、スマートスピーカー、ホームコントロール、ホームメディア共有、ホームネットワークなどの機能を備えた、オールインワンのホームアシスタントです。
- また、市場ではOTTとIPTVの融合も進んでいます。例えば、ZTE社は、事業者向けに4KハイブリッドSTBを発売しようとしています。このSTBには、IPTVとGoogleエコシステムが統合されており、Google MusicやGoogle Gamesなどの幅広いGoogleアプリが搭載されているため、ユーザーはIPTVとOTTの両方のサービスに同時にアクセスすることができます。

主な市場動向

衛星放送タイプが大きな市場成長を遂げる見込み

- 衛星テレビは、セットトップボックス市場で最も重要なアプリケーションの一つです。衛星テレビにおける革新的な技術の一つに、番組録画機能の導入があります。これにより、消費者はリアルタイムで番組を録画し、後で自分の都合に合わせて視聴することができます。
- これ以外にも、衛星放送用STBには、ビデオ・オン・デマンドや電子番組表などのインタラクティブな機能が搭載されるようになっています。さらに進んだユニットでは、基本的な機能に加えて、インターネットの閲覧、電子メール、インスタントメッセージなど、一連のインタラクティブなマルチメディアサービスを、ユーザーのテレビシステムを通じて直接提供しています。
- D2hは、既存のLEDテレビをスマートテレビに変換するHD SMARTセットトップボックスを提供しています。このセットトップボックスでは、Twitter、Facebook、Daily Motion、ビデオ・オン・デマンド・サイト、OTTアプリ、ニュースなどのコンテンツを閲覧することができます。HDスマートセットトップボックスは、パーソナライゼーションと新しい顧客体験のためのツールとして機能します。インターネットに接続すれば、これを使って自分のテレビをスマートテレビに変えることができます。
- その上、TRAI(インド電気通信規制局)が開発したこのセットトップボックスは、加入者がインド国内の様々なサービスプロバイダー間で同じSTBを互換的に使用することを可能にします。最近の報道によると、テストの第一段階は終了しており、この相互運用システムの展開は2020年中に行われる可能性があるということです。

アジア太平洋地域が主要なマーケットシェアを占める

- 有料テレビの消費者が飽和状態にあり、競争が激化しているため、比較的競争の激しいアジア太平洋地域のベンダーは、ゲートウェイ機能、セキュリティ、アプリケーション、HD機能など、スマートアンドロイドベースのテレビに機能を追加しようと常に努力しています。
- しかし、技術の進歩に伴い、より質の高い映像や技術との強力なインターフェースへの関心が高まっていることが、この地域のテレビおよびセットトップボックス市場の成長を促進する主な要因となっています。
- 2020年は、有料テレビ業界に大きな影響を与えました。消費者の行動や消費の進化が加速しているため、すでに高度にダイナミックな業界は、長期的な計画の見直しを余儀なくされています。進化のスピードと常に精通している消費者の両方に対応するために必要なイノベーションの必要性は、NAGRAやサムスンのTVKeyのようなソリューションを浮き彫りにしています。
- Reliance Industries社は、「デジタル・インディア」に向けた次のステップとして、1回のサインオンで12のOTTプレーヤーのコンテンツを提供する「Jio TV+」を発表した。このサービスでは、1つのログインIDで、YouTube、Voot、Prime Video、Sony Liv、Sun Nxt、Amazon Prime Video、Disney Hotstar、Netflixなどのコンテンツを利用することができます。

競争状況

テレビ業界は、ここ数年で無数の変化を遂げ、かつてないほど多様化しています。プレーヤーは継続的に革新を行い、様々な戦略的M&Aやパートナーシップを通じて市場拡大をますます追求しています。

- 2020年4月 - D2hは、HD RFセットトップボックスとMagic stickのコンボキャンペーンを開始しました。このセットトップボックスには、「Gold HD Combo」チャンネルパックの1ヶ月間の利用権が付いています。D2hは、HDおよびSDセットトップボックスの価格を100インドルピー値下げした数日後に、この新商品を発売しました。同社は先月、Androidベースのセットトップボックス「D2h Stream」とともに、「D2h Magic stick」を発売したばかりです。

本レポートを購入する理由

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目次

1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場の定義1.2 調査の範囲2 調査方法3 エグゼクティブサマリー4 市場の動向4.1 市場の概要4.2 COVID-19が市場に与える影響4.3 市場の推進要因4.3.1 高度な技術革新4.3.2 新興市場での採用拡大4.3 OSベースのデバイスの導入4.4 市場の課題4.4.1 成長鈍化予測の主な理由として挙げられている生産コストの増加とベンダーの統合4.4.2 市場が危機に瀕していることを踏まえて3.3 OSベースのデバイスの導入4.4 市場の課題4.4.1 製造コストの増加とベンダーの統合が、成長予測の鈍化の主な理由として挙げられている4.4.2 市場が成熟期に達しつつあることを踏まえて4.5 業界のステークホルダー分析4.6 ポーターズファイブフォース分析4.1 新規参入者の脅威4.6.1 新規参入者の脅威4.6.2 購入者/消費者の交渉力4.6.3 供給者の交渉力4.6.4 代替製品の脅威4.6.5 競争の激化4.7 市場機会5 技術スナップショット6 セットトップボックス市場のセグメント化6.1 技術6.1.1 衛星/DTH6.1.2 IPTV6.1.3 ケーブルテレビ6.1.4 その他のタイプ(DTTおよびOTT)6.2 解像度6.2.1 SD6.2.2 HD6.2.3 Ultra-HD and Higher6.3 地域6.3.1 北米6.3.2 欧州6.3.3 アジア太平洋地域6.3.4 その他の地域7 テレビ市場のセグメント化7.1 解像度7.1.1 HD/FHD7.1.2 4K7.1.3 8K7.2 サイズ(インチ)7.2.1<=327.2.2 39-437.2.3 48-507.2.4 55-607.2.5 >=657.3 技術7.3.1 LCD7.3.2 OLED7.3.3 QLED7.4 地域7.4.1 北米7.4.2 欧州7.4.3 アジア太平洋地域7.4.4 その他の地域8 ベンダー市場シェア分析8.1 セット・トップ・ボックス市場におけるベンダーのシェア8.2 ベンダーシェア テレビ市場9 COMPETITIVE LANDSCAPE9.1 企業プロフィール9.1.1 STBベンダー分析9.1.1 ARRIS International PLC (CommScope Inc.)9.1.1.2 Technicolor SA9.1.1.3 Intek Digital Inc.9..1.1.4 HUMAX Electronics Co., Ltd.9.1.1.5 ZTE Corporation9.1.1.6 Skyworth Digital Ltd9.1.1.7 Sagemcom SAS9.1.1.8 Gospell Digital Technology Co.Limited9.1.1.9 Kaon Media Co.Limited9.1.1.10 Shenzhen Coship Electronics Co.Ltd.9.1.1.11 Evolution Digital, LLC.9.1.1.12 Shenzhen SDMC Technology Co., Ltd.9.1.2 テレビベンダーの分析9.1.2.1 Samsung Electronics Co.Ltd.9.1.2 LG Electronics9.1.2.3 TCL9.1.2.4 Hisense9.1.2.5 Xiaomi10 投資分析11 市場の将来性

 

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Summary

The television and set-top box market is expected to register a CAGR of over 6.21%, over the forecast period (2021 - 2026).

With the worst effect of the pandemic on the supply-chain, players operating in the market had suffered a lot in order to develop their planned STB products. For instance, GTPL Hathway, a cable feed provider, has been forced to postpone the launch of its hybrid Android set-top-box for the second time after the COVID-19 pandemic hit its supply line. However, amid due to covid-19, in April 2020, The Ministry of Information & Broadcasting (MIB) asked the television broadcasters and DTH operators to cooperate with distributors across the value chain to provide for the interest of viewers and public safety.

- The government regulations mandating the installation of set-top-boxes, deployment of open OS based devices by STB vendors, and analog switch-off transition in emerging countries are driving the demand of the STB market. ​
- For instance, the Government of India has made STBs compulsory through an amendment to the Cable Television Networks (Regulation) Act. Set-top boxes provide a better viewing experience because of digital signal and help in preventing illegal channels from being broadcasted in India. The analog switch-off transition in India was expected to result in digital cable and satellite almost entirely making up the Pay TV market in the country in 2018.​
- Technological innovations led to the development of a wide range of STBs equipped with various features. This, in turn, has made the competition fierce among the set-top-box companies. Digital video recording is one of the most desired features, as it enables the viewers to watch and record their favorite shows. ​
- Furthermore, ZTE also announced that it may demonstrate its far-field 4K AI STB S200 that can work with voice commands. The S200 is an all-in-one home assistant, with functions, like IPTV/OTT services, smart speaker, home control, home media sharing, and home networking.
- Also, the market is also witnessing an integration of OTT and IPTV. For instance, ZTE is about to launch its 4K Hybrid STB for operators. This STB has been integrated with IPTV and Google ecosystem functioning with a wide range of Google apps, like Google Music and Google Games, thereby allowing users to access both the IPTV and OTT services at the same time.

Key Market Trends

Satellite Type is Expected to Witness Significant Market Growth

- Satellite television is one of the most important applications of the set-top box market. One of the innovations in satellite TV is the introduction of a show-recording facility, which enables consumers to record their shows in real-time and watch it later, as per their convenience.
- Apart from this, Satellite STB units are also being increasingly equipped with interactive features, like video-on-demand, electronic program guide, etc. More advanced units also provide a suite of interactive and multimedia services directly through a user television system, such as internet browsing, email, and instant messaging, in addition to basic functionality.
- D2h provides HD SMART Set top Box that converts an existing LED TV into a Smart TV. This set top box allows the users to browse content from Twitter, Facebook, Daily Motion, video on demand sites, OTT apps, and news. HD Smart Set Top Box will work as a tool for personalization and new customer experiences. With internet connectivity, one can convert one’s TV into a smart TV by using it. ​
- Besides, this set top box, developed by TRAI (Telecom Regulatory Authority of India), allows the subscribers to use the same STB interchangeably between various service providers in India. According to recent reports the first phase of testing is over, and this could mean that the deployment of these interoperable systems could take place sometime in 2020.

Asia Pacific to Hold the Major Market Share

- Due to the market saturation of Pay TV consumers and stiff competition, the vendors in Asia Pacific (a relatively competitive market) region are constantly trying to add features to their Smart android based Televisions, such as gateway abilities, security, Applications and HD functionality.
- However, with the advancements in technology, the growing focus on better quality videos and powerful interfaces with technology are the major factors driving the growth of Television and Set-Top Box Market in the region.
- The year 2020 had a significant impact on the pay-TV industry and forced an already highly dynamic industry to review their long term plans due to the accelerated evolution of consumer behaviour and consumption. This need for innovation, required to match both the speed of evolution and the ever-savvy consumer, brings solutions like NAGRA and Samsung's TVKey into sharp focus.
- Reliance Industries' next steps for a 'digital India' include Jio TV+ to offer content from 12 OTT players on one sign on. The service has content from the likes of YouTube, Voot, Prime Video, Sony Liv, Sun Nxt, Amazon Prime Video, Disney Hotstar and Netflix under one login ID.

Competitive Landscape

The television industry has been witnessing a myriad of changes over the past several years, and it has become more diverse than ever. The players are innovating continuously and increasingly seeking market expansion through various strategic mergers and acquisitions, as well as partnerships.

- April 2020 - D2h launched an HD RF Set-Top Box with Magic stick combo offer. It come along with a one-month subscription of the Gold HD Combo channel pack. The new development emerged just days after D2h reduced the prices of its HD and SD set-top boxes by INR 100. The company also just last month launched the D2h Magic stick alongside its Android-based set-top box D2h Stream.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Impact of COVID-19 on the Market 4.3 Market Drivers 4.3.1 High Levels of Technological Innovations 4.3.2 Growing Adoption in the Emerging Markets 4.3.3 Deployment Of OS-based Devices 4.4 Market Challenges 4.4.1 Growing Production Costs and Vendor Consolidation Cited as the Key Reasons for Slow Growth Forecast 4.4.2 Given that the Market is on the Verge of Reaching Maturity 4.5 Industry Stakeholder Analysis 4.6 Porters Five Force Analysis 4.6.1 Threat of New Entrants 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers 4.6.4 Threat of Substitute Products 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.7 Market Opportunities 5 TECHNOLOGY SNAPSHOT 6 SET-TOP BOX MARKET SEGMENTATION 6.1 Technology 6.1.1 Satellite/DTH 6.1.2 IPTV 6.1.3 Cable 6.1.4 Other Types (DTT and OTT) 6.2 Resolution 6.2.1 SD 6.2.2 HD 6.2.3 Ultra-HD and Higher 6.3 Geography 6.3.1 North America 6.3.2 Europe 6.3.3 Asia Pacific 6.3.4 Rest of the World ​ 7 TELEVISION MARKET SEGMENTATION 7.1 Resolution 7.1.1 HD/FHD 7.1.2 4K 7.1.3 8K 7.2 Size(in inches) 7.2.1 <=32 7.2.2 39-43 7.2.3 48-50 7.2.4 55-60 7.2.5 >=65 7.3 Technology 7.3.1 LCD 7.3.2 OLED 7.3.3 QLED 7.4 Geography 7.4.1 North America 7.4.2 Europe 7.4.3 Asia Pacific 7.4.4 Rest of the World ​ 8 VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS 8.1 Vendor Market Share Set-Top Box Market 8.2 Vendor Market Share Television Market 9 COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1 Company Profiles 9.1.1 STB Vendor Analysis 9.1.1.1 ARRIS International PLC (CommScope Inc.) 9.1.1.2 Technicolor SA 9.1.1.3 Intek Digital Inc. 9.1.1.4 HUMAX Electronics Co., Ltd 9.1.1.5 ZTE Corporation 9.1.1.6 Skyworth Digital Ltd 9.1.1.7 Sagemcom SAS 9.1.1.8 Gospell Digital Technology Co. Limited 9.1.1.9 Kaon Media Co. Limited 9.1.1.10 Shenzhen Coship Electronics Co. Ltd 9.1.1.11 Evolution Digital, LLC. 9.1.1.12 Shenzhen SDMC Technology Co., Ltd 9.1.2 Television Vendor Analysis 9.1.2.1 Samsung Electronics Co. Ltd. 9.1.2.2 LG Electronics 9.1.2.3 TCL 9.1.2.4 Hisense 9.1.2.5 Xiaomi 10 INVESTMENT ANALYSIS 11 MARKET OUTLOOK

 

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