世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

米国の洗車サービス市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(トンネル、ロールオーバー/インベイ、セルフサービス)、支払い形態別(現金支払い、キャッシュレス支払い)、国別、セグメント別予測、2025~2030年


U.S. Car Wash Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Tunnels, Roll-over/In-bay, Self-service), By Mode of Payment (Cash Payment, Cashless Payment), By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

米国洗車サービス市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の洗車サービス市場規模は2030年までに169.5億米ドルに達すると推定され、2025年から2030年までの年平均成長率は2.1... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月25日 US$3,450
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
110 英語

 

サマリー

米国洗車サービス市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の洗車サービス市場規模は2030年までに169.5億米ドルに達すると推定され、2025年から2030年までの年平均成長率は2.1%で推移すると予測している。車両メンテナンスへの注目の高まり、日々のスケジュールの多忙化、持続可能な洗車方法の増加が、米国の洗車サービス市場の成長を後押しする要因となっている。最小限の労働力要件、大量生産、迅速なリターンにより、投資家の同市場への関心がさらに成長を後押ししている。

米国政府が屋外、大通り、公共スペースでの洗車を禁止しているため、現在ではより多くの消費者がプロの洗車サービスを選ぶようになっている。一般的に、自動洗車機では車1台あたり10~60ガロンの水を使用するのに対し、家庭用洗車機では60ガロン以上の水を使用する。その結果、環境意識の高い消費者は、水を節約するためにプロの洗車サービスを好むようになっている。米国の洗車サービス市場は、今後数年間で顕著な成長率を示すと予測されており、国内の新興市場にはフランチャイズ加盟の機会が豊富にある。

また、消費者の可処分所得の増加により、洗車サービスを含む専門的サービスへの支出が増えている。こうした洗車サービスが提供するスピードと利便性により、消費者は自分で洗車することを着実に減らしている。さらに、国民の大多数は、車のメンテナンスが車の寿命を延ばすと考えている。例えば、2022年のモーニング・コンサルタントのレポートによると、メンテナンスによって車の寿命が延びると考えるベビーブーム世代の割合は、同じことを考えるZ世代の割合よりも高い(それぞれ84%対59%)。

さらに、セルフ洗車は、自分で洗車することを好む顧客の間で非常に人気がある。水、泡、ブラシ、その他の洗車用具の使い方がフレキシブルであること、使用したアメニティのみの支払いが可能であることが、このサービスの人気を後押ししている要因のひとつである。さらに、多くの洗車場が年中無休で営業していることも、消費者の間でこのサービスの利便性をさらに後押ししている。

この市場に参入している企業は、流通網を拡大することで消費者基盤を改善し続けている。例えば、2020年8月、Zips Carwashは、グレーター・シンシナティ(オハイオ州)、アッシュビル地域、グリーンズボロ(ノースカロライナ州)に新しいサービスセンターを開設し、市場獲得のための積極的な戦略を展開している。さらに、安全な決済を実行するため、市場の多くの事業者はキャッシュレス決済モードの利用に傾倒している。Eコマース業界の堅調な成長により、オンラインポータルやウェブサイトの利用が洗車サービス市場で牽引力を増している。

米国洗車サービス市場レポートハイライト

- ロールオーバー/インベイセグメントは、より簡単な顧客対応、衝動買い、狭いスペースに最適などの様々な利点により、市場シェアを独占する見込み

- キャッシュレス決済は、今後数年間、収益面でより大きなシェアを占めると予想される。統合された決済システムは、ビジネスの管理を簡素化し、消耗品の追跡を容易にし、消費者データの把握に役立ち、複数の決済方法を受け入れる。

- さらに、技術の進歩もオンデマンド洗車サービスの様相を変えつつある。洗車技術の進歩の主な目標は、摩擦や手作業による車の下準備を減らし、より清潔で乾燥した車をより早く作り出すことである。タッチフリー洗車やハイブリッド洗車などの技術が、市場の成長を促進している。

ページTOPに戻る


目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次資料と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場情報とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブサマリー
2.1.市場概要
2.2.タイプ別展望
2.3.支払い方法の展望
2.4.競合状況のスナップショット
第3章 米国洗車サービス市場米国の洗車サービス市場の変数、動向、スコープ
3.1.市場の系譜の展望
3.1.1.親市場の展望
3.2.産業バリューチェーン分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.サービス予約の決定要因
4.4.消費者のサービス導入傾向
4.5.考察と提言
第5章.米国の洗車サービス市場タイプ別推定と動向分析
5.1.米国の洗車サービス市場:タイプ別主要なポイント
5.2.タイプ別動向分析と市場シェア、2024年と2030年
5.3.2018年~2030年のタイプ別市場推定・予測(億米ドル、百万台)
5.3.1.トンネル
5.3.1.1.2018年~2030年の市場推定と予測(億米ドル、百万ユニット)
5.3.2.ロールオーバー/インベイ
5.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(億米ドル、百万台)
5.3.3.セルフサービス
5.3.3.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(10億米ドル、百万台)
第6章.米国の洗車サービス市場支払い形態の推定と動向分析
6.1.米国の洗車サービス市場:支払方法別主要なポイント
6.2.支払いモードの動向分析と市場シェア(2024年、2030年
6.3.2018年~2030年の支払いモード別市場推定・予測(億米ドル、百万トランザクション)
6.3.1.現金決済
6.3.1.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion, Million Transactions)
6.3.2.キャッシュレス決済
6.3.2.1.市場の推計と予測、2018年~2030年(10億米ドル、百万トランザクション)
第7章.米国の洗車サービス市場競合分析
7.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
7.2.企業の分類
7.3.参加企業の概要
7.4.財務実績
7.5.サービスベンチマーク
7.6.各社の市場シェア分析、2024年(%)
7.7.企業ヒートマップ分析
7.8.戦略マッピング
7.9.企業プロフィール
7.9.1.ドリブンブランズ社
7.9.1.1.会社概要
7.9.1.2.業績
7.9.1.3.サービスポートフォリオ
7.9.1.4.戦略的イニシアティブ
7.9.2.トミーズエクスプレス
7.9.2.1.会社概要
7.9.2.2.業績
7.9.2.3.サービスポートフォリオ
7.9.2.4.戦略的イニシアティブ
7.9.3.スプラッシュカーウォッシュ
7.9.3.1.会社概要
7.9.3.2.業績
7.9.3.3.サービスポートフォリオ
7.9.3.4.戦略的イニシアティブ
7.9.4.ジップス洗車場
7.9.4.1.会社概要
7.9.4.2.業績
7.9.4.3.サービスポートフォリオ
7.9.4.4.戦略的イニシアティブ
7.9.5.オートベル・カー・ウォッシュ社
7.9.5.1.会社概要
7.9.5.2.業績
7.9.5.3.サービスポートフォリオ
7.9.5.4.戦略的イニシアティブ
7.9.6.クイック・クワック・カー・ウォッシュ
7.9.6.1.会社概要
7.9.6.2.業績
7.9.6.3.サービスポートフォリオ
7.9.6.4.戦略的イニシアティブ
7.9.7.トゥルー・ブルー・カー・ウォッシュ
7.9.7.1.会社概要
7.9.7.2.業績
7.9.7.3.サービスポートフォリオ
7.9.7.4.戦略的イニシアティブ
7.9.8.マジックハンズ・カーウォッシュ
7.9.8.1.会社概要
7.9.8.2.業績
7.9.8.3.サービスポートフォリオ
7.9.8.4.戦略的イニシアティブ
7.9.9.ウォッシュデポ
7.9.9.1.会社概要
7.9.9.2.業績
7.9.9.3.サービスポートフォリオ
7.9.9.4.戦略的イニシアティブ
7.9.10.SSCWエンタープライズ(スーパースターカーウォッシュ)
7.9.10.1.会社概要
7.9.10.2.業績
7.9.10.3.サービスポートフォリオ
7.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

U.S. Car Wash Services Market Growth & Trends

The U.S. car wash services market size is estimated to reach USD 16.95 billion by 2030, registering to grow at a CAGR of 2.1% from 2025 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing focus on vehicular maintenance, daily schedules becoming increasingly hectic, and a rise in sustainable car washing methods are factors propelling the growth of the U.S. market for car wash services. The growth is further fueled by investors’ interest in the market due to minimum labor requirements, high volumes, and quick returns.

With the U.S. government banning car washes in the open, on main streets, and in public spaces, more consumers are now opting for professional car wash services. In general, an automated car wash uses 10-60 gallons of water per car whereas a home car wash uses more than 60 gallons of water. As a result, environment-conscious consumers have been preferring professional car wash services to conserve water. The car wash services market in the U.S. is projected to exhibit a notable growth rate in the coming years, with plenty of franchising opportunities in emerging markets across the country.

Moreover, the rise in disposable incomes of consumers is making them spend more on professional services including car wash services. The speed and convenience that such car washing services offer is resulting in consumers steadily decreasing washing cars by themselves. In addition, a majority of the population believes car maintenance can improve the lifespan of vehicles. For instance, according to a report by Morning Consult in 2022, the percentage of baby boomers who believe maintenance boosts vehicle longevity is higher than the percentage of Gen Z adults who believe the same (84% versus 59%, respectively).

Additionally, self-service vehicle washing is very popular among customers who prefer to wash their own vehicles.Flexibility in the use of water, foam, brushes, and other car wash equipment, as well as payment for only the amenities used, are some of the factors driving the popularity of this service. Moreover, many car washes operate 24/7, which further propels the convenience of this service among consumers.

Companies in this market are continuing to improve their consumer base by expanding their distribution network. For instance, in August 2020, Zips Carwash opened its new service centers in Greater Cincinnati (Ohio) and Asheville area, and Greensboro (North Carolina) to expand and follow its aggressive strategy to capture the market. Moreover, to execute secure payments, many operators in the market are more inclined toward using cashless payment modes. Due to the robust growth in the e-commerce industry, the use of online portals and websites is gaining traction in the car wash services market.

U.S. Car Wash Services Market Report Highlights

• The roll-over/in-bay segment is expected to dominate the market share owing to various benefits such as simpler customer interaction, impulse-driven purchases, and ideal for smaller spacess

• Cashless mode of payments is anticipated to account for a larger share in terms of revenue in the forthcoming years. An integrated payments system simplifies the managing of the business, tracks supplies easily, helps catch consumer data, and accepts multiple payments method

• Moreover, technological advancements are also altering the face of on-demand car wash services. The major goal in advancing car wash technology is to reduce friction and manual vehicle prepping and produce cleaner and drier vehicles faster. Technologies like touch-free car washing and hybrid car washing are propelling the growth of the market



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Materials and Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Information and Data Visualization
1.6. Data Validation and Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Type Outlook
2.3. Mode of Payment Outlook
2.4. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. U.S. Car Wash Services Market Variables, Trends and Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Service Booking Decisions
4.4. Consumer Service Adoption Trends
4.5. Observations and Recommendations
Chapter 5. U.S. Car Wash Services Market: Type Estimates and Trend Analysis
5.1. U.S. Car Wash Services Market, By Type: Key Takeaways
5.2. Type Movement Analysis and Market Share, 2024 and 2030
5.3. Market Estimates and Forecasts, by type, 2018 - 2030 (USD Billion, Million Units)
5.3.1. Tunnels
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Million Units)
5.3.2. Roll-over/In-Bay
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Million Units)
5.3.3. Self-Service
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Million Units)
Chapter 6. U.S. Car Wash Services Market: Mode of Payment Estimates and Trend Analysis
6.1. U.S. Car Wash Services Market, By Mode of Payment: Key Takeaways
6.2. Mode of Payment Movement Analysis and Market Share, 2024 and 2030
6.3. Market Estimates and Forecasts, by Mode of Payment, 2018 - 2030 (USD Billion, Million Transactions)
6.3.1. Cash Payment
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Million Transactions)
6.3.2. Cashless Payment
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Million Transactions)
Chapter 7. U.S. Car Wash Services Market: Competitive Analysis
7.1. Recent developments and impact analysis, by key market participants
7.2. Company Categorization
7.3. Participant’s Overview
7.4. Financial Performance
7.5. Service Benchmarking
7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
7.7. Company Heat Map Analysis
7.8. Strategy Mapping
7.9. Company Profiles
7.9.1. Driven Brands, Inc.
7.9.1.1. Company Overview
7.9.1.2. Financial Performance
7.9.1.3. Service Portfolios
7.9.1.4. Strategic Initiatives
7.9.2. Tommy’s Express
7.9.2.1. Company Overview
7.9.2.2. Financial Performance
7.9.2.3. Service Portfolios
7.9.2.4. Strategic Initiatives
7.9.3. Splash Car Wash
7.9.3.1. Company Overview
7.9.3.2. Financial Performance
7.9.3.3. Service Portfolios
7.9.3.4. Strategic Initiatives
7.9.4. Zips Carwash
7.9.4.1. Company Overview
7.9.4.2. Financial Performance
7.9.4.3. Service Portfolios
7.9.4.4. Strategic Initiatives
7.9.5. Autobell Car Wash, Inc.
7.9.5.1. Company Overview
7.9.5.2. Financial Performance
7.9.5.3. Service Portfolios
7.9.5.4. Strategic Initiatives
7.9.6. Quick Quack Car Wash
7.9.6.1. Company Overview
7.9.6.2. Financial Performance
7.9.6.3. Service Portfolios
7.9.6.4. Strategic Initiatives
7.9.7. True Blue Car Wash
7.9.7.1. Company Overview
7.9.7.2. Financial Performance
7.9.7.3. Service Portfolios
7.9.7.4. Strategic Initiatives
7.9.8. Magic Hands Car Wash
7.9.8.1. Company Overview
7.9.8.2. Financial Performance
7.9.8.3. Service Portfolios
7.9.8.4. Strategic Initiatives
7.9.9. Wash Depot
7.9.9.1. Company Overview
7.9.9.2. Financial Performance
7.9.9.3. Service Portfolios
7.9.9.4. Strategic Initiatives
7.9.10. SSCW Enterprises (Super Star Car Wash)
7.9.10.1. Company Overview
7.9.10.2. Financial Performance
7.9.10.3. Service Portfolios
7.9.10.4. Strategic Initiatives

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(耐久財)の最新刊レポート

Grand View Research社のホームケア&デコレーション分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Grand View Research社はどのような調査会社ですか?


グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/19 10:26

155.94 円

162.31 円

199.02 円

ページTOPに戻る