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掃除機用フィルターの世界市場


Global Vacuum Cleaner Filter Market

掃除機用フィルターの世界市場:タイプ、技術、用途、地域別、2023-2030年世界予測 掃除機用フィルターの世界市場は、2020年に3,320万米ドル規模と推定され、2021年から2028年にかけて年平均成長率4.34%で成長... もっと見る

 

 

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2024年8月1日 US$4,650
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サマリー

掃除機用フィルターの世界市場:タイプ、技術、用途、地域別、2023-2030年世界予測
掃除機用フィルターの世界市場は、2020年に3,320万米ドル規模と推定され、2021年から2028年にかけて年平均成長率4.34%で成長すると予測されている。
真空濾過は、フィルター媒体の圧力差を維持するためにフィルター紙の下の空気を排出する操作である。これは、重力よりも溶液にかかる力によって濾過速度を増加させる。基本的に、真空が空気を吸い込むとき、さまざまな大きさの汚れの粒子も吸い込む。吸い込まれた空気は、汚れと一緒に掃除機から排出されなければならないため、フィルターが設置される。フィルターは、紙、布、または柔らかいプラスチックの表面に小さな穴がたくさん開いており、空気が押し込まれるように設計されているが、塵の粒子が通過するのを阻止する。
世界の掃除機用フィルター市場の主な推進要因としては、消費者の衛生志向の高まりや、多くの企業における在宅勤務戦略によるライフスタイルの変化が挙げられる。さらに、製品発売の増加、有力企業による戦略的提携、利害関係者による認知度の向上が市場の成長率を押し上げている。
しかし、ロボット掃除機や産業用掃除機に関連する高いメンテナンス、出費の増加、専門的な衛生関連の規範の要件は、ある程度市場の成長を妨げる要素である。その一方で、近い将来に最先端の製品を製造するために企業が取る取り組みが増加していることは、有望な機会である。
世界の掃除機用フィルター市場は、タイプ、技術、用途に分類される。タイプ別では、HEPA、ステンレススチール、その他に分類される。技術に基づき、市場は乾式と湿式に分類される。用途に基づき、市場は業務用掃除機、産業用掃除機、家庭用掃除機に分類される。
掃除機業界のプレーヤーは、顧客層を拡大するために自社製品のマーケティング戦術に継続的に関与している。市場の多くのトッププレーヤーは、革新的な製品を開発するために投資している。例えば2018年、Brain Corp.はソフトバンクのVision Fundが主導し、Qualcomm Venturesが参加して1億1,400万米ドルを調達した。資金調達総額は1億2500万米ドルに達した。このような戦略は、市場における掃除機フィルターの需要を可能にし、増大させるであろう。
同様に、同市場の有力企業は、競争力を得るために企業との提携に注力している。例えば、2021年4月、Brain Corp.はAT&T Mobility LLCと提携し、自律型掃除モバイルロボットにおけるIoTアプリケーションの探求を開始した。このような措置は、特にCOVID-19の流行の真っ只中にあって、充実したものであった。したがって、このような要因が世界の掃除機フィルター産業の成長率を押し上げる結果となった。
市場のトップ企業の多くは、掃除機フィルター市場の認知度向上に積極的に取り組んでいる。これらのプレーヤーは、先進国だけでなく発展途上国でも新しい技術やサービスを開始することに熱心である。例えば、2019年、WalmartはBrain Corp.と契約を結び、Brain Corp.のオペレーティングシステムを使用した360台の自律型フロアクリーナーまたはロボット清掃員を店舗内に配備する。
同様に、2020年にはAlfred Kärcher SE & Co.KGとニルフィスク・グループはブレイン社と提携し、AIプラットフォームBrainOSを搭載した自律型掃除機を開発した。デジタル・プラットフォームとスマートフォン・ベースのクリーニング・ソリューションの導入は、市場の成長率を押し上げる。したがって、このような技術革新は掃除機フィルター市場の成長を促進する。
"タイプ別ではHEPAセグメントが2023年から2030年にかけて最大市場に"
HEPAとは、High-efficiency particulate air(高効率微粒子空気)の頭文字をとったもので、試験と認証が必要な認証である。HEPAはフィルターの一種で、他の掃除機では家の空気に再循環させるだけの非常に小さな粒子を大量に捕捉することができる。HEPA掃除機は、家庭内のほこり、ふけ、その他の一般的なアレルゲンを最小限に抑えるために推奨されています。
「技術別では、2023年から2030年にかけて乾式セグメントが最大市場になる。
乾式技術は主に、埃やその他の乾燥成分を収集するために使用される電気掃除機を構成する。これらは、通常の掃除機よりもはるかに柔軟で多用途である。乾式掃除機は、商業施設を清掃するための最良のツールの1つと考えられており、はるかに管理しやすく、簡単に動作します。これらのドライバキュームクリーナーは、乾燥したほこりを収集しやすいコンパートメントを持っています。手軽さとアクセスのしやすさの向上が、このセグメントの成長率を後押ししている。
「用途別業務用掃除機セグメントは2023年から2030年にかけて最大の市場になる。
使用量の増加と需給ギャップの充足が、予測期間におけるこのセグメントの成長率を高める。パンデミックの発生後、商業部門の急激な増加が、この分野における掃除機とフィルターの需要を広範囲に煽っている。世界中の企業が、従業員、顧客、取引先を守るための対策導入に熱心である。したがって、このような対策がこのセグメントの成長を助けている。
"アジア太平洋地域が掃除機フィルター市場最大の地域になる"
地域別では、市場は北米、欧州、APAC、その他に分けられる。その他はさらに中東と南米に分けられる。
ロボットやドラム式家庭用フーバークリーナーの人気の高まり、健康と衛生に対する意識の高まり、可処分所得の増加、大都市における自動クリーニングソリューションの採用増加により、アジア太平洋地域が近年収益の大半を占めている。
韓国、日本、マレーシア、中国、オーストラリア、インドを含む南アジア諸国では、政府のイニシアチブと急速な都市化が、この地域での掃除機需要を増加させると予想されている。特に中国やインドのような発展途上国では、この地域全体で都市化が進んでおり、市場拡大の機会が大きく広がっている。近年、家事支援サービスの費用が高騰しているため、家電製品への移行が進んでいる。Covid-19に関連した封鎖期間中、人々は自力で家を掃除することを余儀なくされたため、インドを含むいくつかの国でフーバークリーナーの需要が急増した。地域的には、アジア太平洋地域が引き続きリードし、ヨーロッパがそれに続くと予想される。北米地域は、経済状況の改善と一般市民の意識の高まりにより成長が続くだろう。
競争環境
掃除機フィルター市場の競争環境は、業界の強み、弱み、機会、脅威を理解するために競争環境を評価することが含まれます。主要な業界プレーヤーは、掃除機フィルターの採用がさらなる成長の可能性を秘めていることを認識しています。生産コストを最適化したいという生産者の願望が高まり、生産能力を拡大するための企業間の協力的な取り組みに拍車がかかっている。このような戦略的提携は、収益を増やすだけでなく、市場での優位性を確立することも目的としている。
掃除機フィルター市場は競争が激しく、数多くの企業が市場シェアを争っている。
主要プレイヤー
ヘングスト
マーレ・アフターマーケットGmbH
ゴッドフレイズ
Ahlstrom-Munksjö
Freudenberg & Co.KG
上海濾過器材製造有限公司
上海和平濾過器材製造有限公司
マンアンドフンメル
安平県三連濾過装置有限公司
上海濾過器材製造有限公司
広安県濾過精製設備有限公司
広安県濾過浄化設備有限公司
その他
最近の動き
- 2023年7月、オレゴン州の有名なフーバーディーラーは、リース・トゥ・オーウン・ファイナンス組織であるACIMAと提携し、顧客にカービー、ミーレ、SEBO、シーラスの掃除機を含む清掃機器の購入資金を簡単に調達できるオプションを提供すると発表した。
- 2023年5月最先端の家庭用フーバークリーナーに特化したスマート消費者技術事業を展開するDreameと、UAEの流通・小売業者であるEros Groupが提携。


 

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Summary

Global Vacuum Cleaner Filter Market by Type, Technology, Application and Region and Global Forecast 2023-2030
Global vacuum cleaner filter market is estimated to be worth USD 33.20 million in 2020 and is projected to grow at a CAGR of 4.34% during 2021 to 2028.
Vacuum filtration is an operation of evacuating the air below the filter paper to maintain the pressure differential across the filter medium. It increases the rate of filtration through the force on the solution over gravity. Essentially, when a vacuum pulls in air it also sucks in dirt particles of various sizes. Because the air that is taken in has to be expelled back out of the vacuum without the dirt going along with it, a filter is put in place. The filter is designed with a bunch of tiny holes in a paper, cloth, or soft plastic surface that will allow the air to be pushed through but will stop the dust particles from passing.
The major driving factors of the global vacuum cleaner filters market include an increase in the consumer inclination towards hygiene factor, as well as the changing lifestyle of people due to the work from home strategy in most companies. Moreover, the rising product launches, strategic alliances by prominent players, and increasing awareness created by the stakeholders boost the growth rate of the market.
However, the high maintenance, increased expenditure, and the requirement for specialized hygiene related norms related to robotic and industrial vacuum cleaners are elements that hinder the market growth to a certain extent. On the other hand, the growing initiatives taken by companies to produce cutting edge offerings in the near future are a promising opportunity.
The global vacuum cleaner filter market is classified into type, technology, and application. Based on the type, the market is classified into HEPA, stainless steel, and others. Based on the technology, the market is categorized into dry-laid and wet-laid. Based on the application, the market is categorized into commercial vacuum cleaners, industrial vacuum cleaners, and home vacuum cleaner.
The vacuum cleaner industry players are continuously involved in marketing tactics of their products to expand their clientele. Many top players in the market are investing to develop innovative products. For instance, in 2018, Brain Corp. raised USD 114 million led by Softbank's Vision Fund and with participation from Qualcomm Ventures. The total funding amounted to USD 125 million. Such strategies will enable and augment the demand for vacuum cleaner filter in the market.
Similarly, the prominent players in the market are focused on partnering with firms to gain a competitive edge. For instance, in in April 2021, Brain Corp. teamed up with AT&T Mobility LLC for the exploration of IoT applications in their autonomous cleaning mobile robots. Such a step was fulfilling, especially in the midst of the COVID-19 outbreak. Hence, such factors result in propelling the growth rate of the global vacuum cleaner filter industry.
Many top companies in the market are actively involved in creating awareness in the vacuum cleaner filter market. These players are keen on launching new technologies and services in the developed as well as developing countries. For instance, in 2019, Walmart entered into a contract with Brain Corp. to deploy 360 in-store autonomous floor cleaners or robot janitors, using Brain Corp.'s operating system.
Similarly, in 2020, Alfred Kärcher SE & Co. KG and Nilfisk Group partnered with Brain Corp. to develop autonomous vacuum cleaner powered by the AI platform BrainOS. The incorporation of digital platforms and smartphone-based cleaning solutions drive the growth rate of the market. Thus, such innovations fuel the growth of the vacuum cleaner filter market.
“HEPA segment, by type, to be largest market from 2023 to 2030.”
HEPA is an acronym for high-efficiency particulate air, and it is a certification that must be tested and authenticated. HEPA is a type of filter that can trap a large number of very small particles that other vacuum cleaners would simply recirculate back into the air of your home. HEPA vacuums are recommended for minimizing dust, dander, and other common allergens in homes.
“Dry-laid segment, by technology, to be largest market from 2023 to 2030.”
The dry-laid technology mainly constitutes electrical cleaning devices used to collect dust and other dry components. These are far more flexible & versatile than regular vacuum cleaners. The dry vacuum cleaners are considered one of the best tools for cleaning commercial premises, and act as much more manageable and straightforwardly. These dry vacuum cleaners have compartmented that ease collecting dry dust. The increasing ease and accessibility are the elements that aid in the growth rate of this segment.
“Commercial Vacuum Cleaners segment, by application, to be largest market from 2023 to 2030.”
The rise in the increasing usage and fulfillment of demand and supply gap bolsters the growth rate of this segment over the forecast period. An exponential rise in commercial sectors, after the pandemic outbreak is extensively fueling the demand of vacuum cleaners and filters in this area. Corporates all over the world are keen on introducing measures that safeguard their employees, clients, and customers. Thus, such measures aid the growth of this segment.
“Asia Pacific to be largest region in Vacuum Cleaner Filter Market.”
By region, the market is divided into North America, Europe, APAC, and Others. Others are further divided into the Middle East and South America.
Due to the growing popularity of robotics and drum home hoover cleaners, rising health and hygiene awareness, growing disposable incomes, and growing adoption of automated cleaning solutions in metropolises, Asia Pacific has accounted for the majority of revenue in recent years.
It is anticipated that government initiatives and the fast urbanisation of South Asian nations including South Korea, Japan, Malaysia, China, Australia, and India will increase demand for vacuum cleaners in the area. Increased urbanisation throughout the area, particularly in developing nations like China and India, is opening up enormous market expansion opportunities. In recent years, there has been a trend towards consumer appliances due to the rising expense of domestic support services. People were forced to clean their houses on their own during Covid-19-related lockdowns, which caused demand for hoover cleaners to soar in several nations, including India. Geographically, it is anticipated that Asia-Pacific would continue to lead, followed by Europe. Growth in the North American region would continue due to improving economic conditions and rising public awareness.
Competitive Landscape
The competitive landscape of the Vacuum Cleaner Filter Market involves assessing the competitive landscape to understand the strengths, weaknesses, opportunities, and threats of the industry. Key industry players have recognized that the adoption of Vacuum Cleaner Filter holds the potential for further growth. The growing desire among producers to optimize their production costs has spurred collaborative efforts among companies to scale up their production capacity. This strategic collaboration not only aims to increase revenue but also seeks to establish dominance in the market.
The Vacuum Cleaner Filter Market is highly competitive, with numerous companies vying for market share.
Major Players:
Hengst
MAHLE Aftermarket GmbH
Godfreys
Ahlstrom-Munksjö
Freudenberg & Co. KG
LANGFANG DELMAN FILTER CO., LTD.
Shanghai HEFIL Purifying Equipment Manufacturing Co., Ltd.
Mann and Hummel
Anping County Sanlian Filtering Equipment Co.,Ltd
Gu'an Haosheng Filter Equipment Co., Ltd.
Gu’an County weiruiou Filter & Purification Equipment Co.,ltd
Gu'an County weiruiou Filter & Purification Equipment Co.,ltd
Others
Recent Developments:
• A well-known hoover dealer in Oregon announced in July 2023 that it is partnering with ACIMA, a lease-to-own financing organisation, to provide clients an easy option to finance the purchase of cleaning equipment, including vacuums from Kirby, Miele, SEBO, and Cirrus.
• May 2023: Dreame, a smart consumer technology business that specialises in cutting-edge home hoover cleaners, and Eros Group, a distributor and retailer in the UAE, have partnered.



 

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