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再利用可能な水筒の市場規模、シェア、動向分析レポート:素材別(プラスチック、ステンレススチール、ガラス)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、オンライン、専門店)、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年


Reusable Water Bottle Market Size, Share & Trends Analysis Report By Material (Plastic, Stainless Steel, Glass), By Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Online, Specialty Stores), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

再利用可能な水筒市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の再利用可能な水ボトル市場規模は、2025年から2030年にかけて年平均成長率4.6%を記録し、2030年までに126億米ド... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月25日 US$3,950
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サマリー

再利用可能な水筒市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の再利用可能な水ボトル市場規模は、2025年から2030年にかけて年平均成長率4.6%を記録し、2030年までに126億米ドルに達すると予測されている。政府の規制や反プラスチック運動が消費者に使い捨て水筒への切り替えを促し、メーカーに環境に優しい製品の開発を促している。

さらに、スポーツや公共の場での使い捨て水筒の広範な使用は、人々の意識を高めるために様々なキャンペーンによって抑制されており、市場成長を促進する可能性が高い。例えば、2019年2月、ユニセフとモルディブ教育省は、モルディブの小学1年生全員に再利用可能な水筒を支給することを決定した。

さらに、消費者の環境意識の高まりは、再利用可能な水ボトル市場の成長の基本的な原動力であり続けると思われる。このため、市場の大手企業の大半は、消費者体験を向上させる必要性によって一般的に推進される新たな戦略を採用している。

COVID-19パンデミックの間、消費者は物理的な買い物を控え、主にオンライン購入を選んだ。このシナリオは、オンラインチャネルを通じて再利用可能な水ボトルの成長を促進し、オンラインチャネルを介して製品を配布するために、メーカーを、駆動している。例えば、この傾向は、24Bottles、Friendly Cup、United Bottlesのような多くの新規参入企業や既存企業に、オンライン牽引力を利用した販売促進を促している。

素材別では、プラスチック・セグメントが2022年から2030年にかけて最も速いCAGRを記録すると予想されている。使い捨てペットボトルから発生するプラスチック廃棄物の急増により持続可能性が大きな問題となる中、インド、カナダ、英国、フランスなど数カ国は使い捨てプラスチックを禁止し、ボトルの再利用と詰め替えを推進しており、これが同分野の成長を後押ししている。

再利用可能な水筒市場レポートハイライト

- プラスチックの再利用可能な水筒の売上は、2024年に35%以上の売上シェアを占めた。これは、生産者による製造コストの低さに起因している。

- スーパーマーケット/ハイパーマーケット主導の売上は、2024年に39%以上の売上シェアを占めた。

- 北米の再利用可能な水筒市場は、2024年の世界市場収益の27.58%のシェアを占めた。都市化とライフスタイルの変化が世界全体の市場成長に寄与している要因である。

- アジア太平洋地域の再利用可能な水筒市場は、2025年から2030年にかけて年平均成長率5.1%で成長すると予想されている。インドのようなアジア諸国では、ほとんどのPETボトルが100%リサイクル可能であるか、またはそれを謳っているものの、不十分なリサイクル施設が環境に脅威を与えている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次資料と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場情報とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブサマリー
2.1.市場概要
2.2.素材の展望
2.3.流通チャネルの展望
2.4.地域の展望
2.5.競争環境スナップショット
第3章.再利用可能な水筒市場の変数、動向とスコープ
3.1.市場の系譜の展望
3.2.産業バリューチェーン分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買行動に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用動向
4.5.考察と提言
第5章.再利用可能な水筒市場材料推定と動向分析
5.1.再利用可能な水筒市場:素材別主な要点
5.2.素材の動向分析と市場シェア、2024年・2030年
5.3.2018〜2030年の素材別市場推定・予測(百万米ドル)
5.3.1.プラスチック
5.3.1.1.市場の推定と予測、2018〜2030年 (USD Million)
5.3.2.ステンレス鋼
5.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
5.3.3.ガラス
5.3.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
5.3.4.シリコーン
5.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.3.5.その他
5.3.5.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第6章.再利用可能な水筒市場流通チャネルの推定と動向分析
6.1.再利用可能な水筒市場:流通チャネル別 2:主要項目
6.2.流通チャネルの動向分析と市場シェア、2024年・2030年
6.3.2018〜2030年の流通チャネル別市場推定・予測(百万米ドル)
6.3.1.スーパーマーケット/ハイパーマーケット
6.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.2.専門店
6.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.3.コンビニエンスストア
6.3.3.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.4.オンライン
6.3.4.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第7章.再利用可能な水筒市場地域別推計と動向分析
7.1.再利用可能な水筒市場地域別展望
7.2.地域別市場主要なポイント
7.3.地域別市場推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
7.3.1.北米
7.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.1.2.米国
7.3.1.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.1.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.1.3.カナダ
7.3.1.3.1.主要国のダイナミクス
7.3.1.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.1.4.メキシコ
7.3.1.4.1.主要カントリーダイナミクス
7.3.1.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.欧州
7.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.2.ドイツ
7.3.2.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.2.3.英国
7.3.2.3.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.2.4.フランス
7.3.2.4.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.5.イタリア
7.3.2.5.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.5.2.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.6.スペイン
7.3.2.6.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.6.2.市場の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
7.3.3.アジア太平洋
7.3.3.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.3.2.中国
7.3.3.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.3.3.インド
7.3.3.3.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.3.4.日本
7.3.3.4.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.3.5.オーストラリア
7.3.3.5.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.4.中南米
7.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.4.2.ブラジル
7.3.4.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.4.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.5.中東・アフリカ
7.3.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.5.2.南アフリカ
7.3.5.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.5.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.5.3.サウジアラビア
7.3.5.3.1.主要国の市場動向
7.3.5.3.2.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第8章.再利用可能な水筒市場競合分析
8.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
8.2.企業分類
8.3.参加企業の概要
8.4.財務実績
8.5.製品ベンチマーク
8.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
8.7.企業ヒートマップ分析
8.8.戦略マッピング
8.9.企業プロフィール
8.9.1.タッパーウェア・ブランズ・コーポレーション
8.9.1.1.会社概要
8.9.1.2.業績
8.9.1.3.製品ポートフォリオ
8.9.1.4.戦略的イニシアティブ
8.9.2.SIGGスイス社
8.9.2.1.会社概要
8.9.2.2.業績
8.9.2.3.製品ポートフォリオ
8.9.2.4.戦略的イニシアティブ
8.9.3.キャメルバック・プロダクツ
8.9.3.1.会社概要
8.9.3.2.業績
8.9.3.3.製品ポートフォリオ
8.9.3.4.戦略的イニシアティブ
8.9.4.クリーンカンティーン
8.9.4.1.会社概要
8.9.4.2.業績
8.9.4.3.製品ポートフォリオ
8.9.4.4.戦略的イニシアティブ
8.9.5.コンティゴ
8.9.5.1.会社概要
8.9.5.2.業績
8.9.5.3.製品ポートフォリオ
8.9.5.4.戦略的イニシアティブ
8.9.6.アクアサナ社
8.9.6.1.会社概要
8.9.6.2.業績
8.9.6.3.製品ポートフォリオ
8.9.6.4.戦略的イニシアティブ
8.9.7.ヒダウェイ
8.9.7.1.会社概要
8.9.7.2.業績
8.9.7.3.製品ポートフォリオ
8.9.7.4.戦略的イニシアティブ
8.9.8.ナルゲン
8.9.8.1.会社概要
8.9.8.2.業績
8.9.8.3.製品ポートフォリオ
8.9.8.4.戦略的イニシアティブ
8.9.9.エスウェル
8.9.9.1.会社概要
8.9.9.2.業績
8.9.9.3.製品ポートフォリオ
8.9.9.4.戦略的イニシアティブ
8.9.10.ハイドロフラスク
8.9.10.1.会社概要
8.9.10.2.業績
8.9.10.3.製品ポートフォリオ
8.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Reusable Water Bottle Market Growth & Trends

The global reusable water bottle market size is expected to reach USD 12.60 billion by 2030, registering a CAGR of 4.6% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Government regulations and the anti-plastic movement are encouraging consumers to switch to disposable water bottles and prompting manufacturers to develop environmentally-friendly products.

Moreover, the extensive use of disposable water bottles in sports and public places is discouraged by various campaigns in order to create awareness among people, likely promoting the market growth. Some governments have taken initiatives for the same, for instance, in February 2019, UNICEF and the Ministry of Education Maldives decided to provide reusable water bottles to all the first graders in the Maldives.

Additionally, increasing environmental awareness among consumers is likely to remain the fundamental driver for the growth of the reusable water bottle market. Due to this, majority of the leading players in the market have adopted new strategies, which are commonly driven by the need to improve the consumer experience.

During the COVID-19 pandemic, consumers have refrained from physical shopping and largely opted for online purchases. This scenario has driven the manufacturers, to distribute their products via online channels, promoting the growth of reusable water bottles through the online distribution channel. For instance, this trend has encouraged many new entrants and existing companies such as 24Bottles, Friendly Cup, and United Bottles to drive up sales using online traction.

In terms of material type, the plastic segment is expected to register the fastest CAGR from the year 2022 to 2030. With sustainability becoming a major issue owing to the surge in plastic waste generated by single-use plastic water bottles, several countries like India, Canada, the U.K., and France, have banned single-use plastics and are promoting the reuse and refilling of bottles, likely propelling segment growth.

Reusable Water Bottle Market Report Highlights

• Plastic reusable water bottle sales accounted for a revenue share of over 35% in 2024. This is attributed to the low cost of manufacturing by producers.

• Supermarkets/hypermarket-driven sales accounted for a revenue share of over 39% in 2024, driven by their widespread accessibility, extensive product variety, and competitive pricing.

• The North America reusable water bottle market accounted for a share of 27.58% of the global market revenue in 2024. Urbanization and changes in lifestyle are the factors that are contributing to market growth across the world.

• The Asia Pacific reusable water bottle market is expected to grow at a CAGR of 5.1% from 2025 to 2030. In Asian countries like India, though most of the PET bottles are or claim to be 100% recyclable, inadequate recycling facilities pose a threat to the environment.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Materials & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Information & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Material Outlook
2.3. Distribution Channel Outlook
2.4. Regional Outlook
2.5. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Reusable Water Bottle Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends & Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Behavior
4.4. Consumer Product Adoption Trends
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Reusable Water Bottle Market: Material Estimates & Trend Analysis
5.1. Reusable Water Bottle Market, By Material: Key Takeaways
5.2. Material Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.1. Plastic
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.2. Stainless Steel
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.3. Glass
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.4. Silicone
5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.5. Others
5.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Reusable Water Bottle Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Reusable Water Bottle Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
6.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.3. Market Estimates & Forecasts, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.1. Supermarkets/Hypermarkets
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2. Specialty Stores
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.3. Convenience Stores
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.4. Online
6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Reusable Water Bottle Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Reusable Water Bottle Market: Regional Outlook
7.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
7.3. Market Estimates & Forecasts, by region, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1. North America
7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.2. U.S.
7.3.1.2.1. Key country dynamics
7.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.3. Canada
7.3.1.3.1. Key country dynamics
7.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.4. Mexico
7.3.1.4.1. Key country dynamics
7.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. Europe
7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.2. Germany
7.3.2.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.3. UK
7.3.2.3.1. Key country dynamics
7.3.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.4. France
7.3.2.4.1. Key country dynamics
7.3.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.5. Italy
7.3.2.5.1. Key country dynamics
7.3.2.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.6. Spain
7.3.2.6.1. Key country dynamics
7.3.2.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Asia Pacific
7.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.2. China
7.3.3.2.1. Key country dynamics
7.3.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.3. India
7.3.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.4. Japan
7.3.3.4.1. Key country dynamics
7.3.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.5. Australia
7.3.3.5.1. Key country dynamics
7.3.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. Central & South America
7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4.2. Brazil
7.3.4.2.1. Key country dynamics
7.3.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Middle East & Africa
7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5.2. South Africa
7.3.5.2.1. Key country dynamics
7.3.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5.3. Saudi Arabia
7.3.5.3.1. Key country dynamics
7.3.5.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Reusable Water Bottle Market: Competitive Analysis
8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. Company Profiles
8.9.1. Tupperware Brands Corporation
8.9.1.1. Company Overview
8.9.1.2. Financial Performance
8.9.1.3. Product Portfolios
8.9.1.4. Strategic Initiatives
8.9.2. SIGG Switzerland AG, GmbH
8.9.2.1. Company Overview
8.9.2.2. Financial Performance
8.9.2.3. Product Portfolios
8.9.2.4. Strategic Initiatives
8.9.3. CamelBak Products, LLC
8.9.3.1. Company Overview
8.9.3.2. Financial Performance
8.9.3.3. Product Portfolios
8.9.3.4. Strategic Initiatives
8.9.4. Klean Kanteen
8.9.4.1. Company Overview
8.9.4.2. Financial Performance
8.9.4.3. Product Portfolios
8.9.4.4. Strategic Initiatives
8.9.5. Contigo
8.9.5.1. Company Overview
8.9.5.2. Financial Performance
8.9.5.3. Product Portfolios
8.9.5.4. Strategic Initiatives
8.9.6. Aquasana Inc.
8.9.6.1. Company Overview
8.9.6.2. Financial Performance
8.9.6.3. Product Portfolios
8.9.6.4. Strategic Initiatives
8.9.7. Hydaway
8.9.7.1. Company Overview
8.9.7.2. Financial Performance
8.9.7.3. Product Portfolios
8.9.7.4. Strategic Initiatives
8.9.8. Nalgene
8.9.8.1. Company Overview
8.9.8.2. Financial Performance
8.9.8.3. Product Portfolios
8.9.8.4. Strategic Initiatives
8.9.9. S’well
8.9.9.1. Company Overview
8.9.9.2. Financial Performance
8.9.9.3. Product Portfolios
8.9.9.4. Strategic Initiatives
8.9.10. Hydro Flask
8.9.10.1. Company Overview
8.9.10.2. Financial Performance
8.9.10.3. Product Portfolios
8.9.10.4. Strategic Initiatives

 

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2024/12/19 10:26

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