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音響機器市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Audio Equipment Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

音響機器市場は、2020年に121億3000万米ドル、2026年には170億1000万米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.9%を記録すると予測されています。(2021-2026).COVID-19の大流行により、全国的に戸締り規制が行われ、業務... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

音響機器市場は、2020年に121億3000万米ドル、2026年には170億1000万米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.9%を記録すると予測されています。(2021-2026).COVID-19の大流行により、全国的に戸締り規制が行われ、業務用オーディオ機器の導入が制限されるようになった。大学の大学や教育機関、博物館、美術館の閉鎖、音楽イベントやその他の集まりの延期、その他いくつかの制限は、特に業務用アプリケーションの市場の成長にマイナスの影響を生じさせると予想されます。

主なハイライト
音楽産業における技術の進歩や発展は、作曲、録音、ミキシング、マスタリングといった作業を行うアーティストにデジタルオーディオワークステーション(DAW)の使用を促した。クラウドベースのオーディオワークステーションの採用が進み、楽器のデジタル化が進むことで、今後数年間は新たなトレンドが生まれるでしょう。
世界的なフェスティバルや音楽コンサートへの支出が増加する傾向にあるため、プロ用オーディオ機器の要件が高まると予想されます。見本市、映画製作、展示会、音楽コンサート、スポーツイベントなどの増加に伴い、様々な革新的なオーディオアンプの需要の上昇につながると予想されます。例えば、ビルボード誌によると、米国では毎年3,200万人が少なくとも1回は音楽祭に出かけています。
また、自動車に搭載されるオーディオ機器の増加も市場を牽引しています。アンプとサウンドプロセッサーの小さな集合体が、車の特徴や機能を失うことなく、プレミアムシステムの純正アンプを置き換えます。自動車の生産台数の増加に伴い、需要は効果的に増加するでしょう。
特にオーディオミキサーやアンプのミキシング回路の設計には高い複雑性を伴うインターフェース統合の問題があるため、設計と複雑性が高効率なオーディオ機器の開発に課題を与え、市場の成長を抑制しています。


主な市場動向

マイクロフォンが最も急成長すると予想される市場


テレビ番組制作、教育、健康管理、日常業務など、ほぼすべての業務が自宅で行われるようになり、ベンダーはこうした環境におけるオーディオの改善ニーズを把握し、新製品の市場投入に乗り出しています。
2020年10月、Shureは、在宅勤務のプロフェッショナルやエグゼクティブ向けに設計された新しいホームオフィスマイクロホンMV5Cの発売を発表しました。この新しいマイクを発表するにあたり、同社は、バーチャル・コラボレーションの新時代におけるあらゆるレベルの専門家のニーズをサポートし、環境ではなくユーザーの声を優先することで最適な音質を提供する製品であると述べています。
MV5Cは、音声通話やビデオ通話でユーザーの声を強調するShureのスピーチエンハンスメントモードを搭載した指向性マイクで、USB-AとUSB-Cコネクタを持つMacまたはWindowsデバイスに対応します。
さらに、オーディオアクセサリーも市場全体で高まる需要に対応しています。ミニチュアマイクとアクセサリーは、設置、放送、映画、現場でのプロフェッショナルなサウンド再生のために概説された製品です。プレーヤーは、より高い需要をカバーするように、その技術を広げるために投資しています。例えば、2019年4月、B&HはShure TwinPlexシリーズマイクロホンが間もなく利用可能になるかもしれないと発表し、この製品ラインは劇場、舞台、映画用に設計されたミニチュアマイクロホンの大きな前進を表しています。
さらに、2020年4月には、BoseとSennheiserが共同で会議用の製品バンドルを発売しました。両社は、企業の会議のための総合的なソリューションの構築を目指しています。その結果、ボーズの3製品(EdgeMaxEM180シーリングスピーカー、PowerSpace P2600Aアンプ、ControlSpaceEX-440C DSP)とゼンハイザーの1製品(TeamConnectCeiling 2シーリングマイク)からなるMicrosoft Teams認定ミーティングソリューション、その名も「ES1 Ceiling Audio Solution」を発表したのである。ES1 Ceiling Audio Solutionは、Microsoft Teamsの認証を受けており、セットアップの簡素化、互換性の向上、問題の低減を実現します。


アジア太平洋地域が大きなシェアを占める


アジア太平洋地域は、技術革新の進展、ヤマハ株式会社、アルパイン株式会社などの大手音響機器メーカーの存在、急速な工業化により、新しい音響機器の開発が着実に進んでおり、音響機器市場で大きなシェアを獲得すると予想されます。
また、この地域には成長機会がいくつもあることから、複数のグローバル市場プレーヤーが、この地域での市場プレゼンスを急速に拡大・強化しています。例えば、2019年1月、ドイツのオーディオ技術企業であるd&b audiotechnikstrengthenは、アジアにおける組織を強化し、新たに任命されたアジア太平洋地域の営業担当副社長が、アジア太平洋地域におけるプロオーディオブランドの確立を継続したい彼らをサポートする予定です。この役職の新設により、APACチームは、地域のお客様とパートナーに優れたオーディオソリューションとサービスを提供できるよう強化されます。
また、新たなイノベーションがこの地域の市場成長を高めています。例えば、2019年8月、マランツ、ポークオーディオ、ディフィニティブテクノロジー、ボストンアコースティクスなどのオーディオブランドを展開するSound Unitedが買収した日本のオーディオブランド、デノンは、マランツとデノンを買収してから精力的に新製品を発表しており、デノンの最新アイテムは、アンプとCDプレーヤーがペアになって、オーディオマニアの性能を手頃な価格で提供するこのエキサイティングな製品です。デノンのインテグレーテッドアンプPMA-600NEとCDプレーヤーDCD-600NEは、Hi-Fiシステムを構築したり、アップグレードする人の基礎となり得るものです。
同様の展開は、他のプレーヤーでも目撃されています。例えば、2020年5月、ヤマハはインテグレーテッドアンプのA-Sシリーズを追加し、オーディオコンポーネントのプレミアムHi-Fiファミリーを拡充しました。A-S1200、A-S2200、A-S3200は、同社のスピーカー、アンプ、プリアンプ、ターンテーブルの5000シリーズと互換性があり、音楽業界は同社のHi-Fiオーディオコンポーネントの完全なラインアップを活用できるようになりました。


競合他社の状況

オーディオ機器市場は、消費者ニーズの変化に伴い、より多くの消費者を惹きつけるために各社がイノベーションに取り組んでいるため、非常に細分化されています。この市場における競争は年々激化しており、各社は消費者を惹きつけるために多くの製品を発表しています。主なプレーヤーは、ヤマハ株式会社、アルパイン株式会社、Allen & Heath 社などです。最近の市場の動向は


2020年4月 - JlabAudioは、ポッドキャスト、プロレベルの録音、ストリーミング、Webベースの通話、ゲームに最適な多層ラインである新しいトークシリーズでUSBマイクロフォンを発表しました。Talk Pro(149米ドル)、Talk Go(49米ドル)、Talk(99米ドル)など価格の異なる3モデルを発売し、業務用市場から様々な消費者を取り込むために、より手頃な価格設定とした。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式)の提供
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rising Tendency of Increased Expenditures on Global Festivals and Music Concerts
4.2.2 Rise of Audio Equipment in Automobiles
4.3 Market Restraints
4.3.1 Design and Complexity Challenges for the Development of High-Efficiency Audio Equipment
4.4 Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of Covid-19 on the industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Mixers
5.1.2 Amplifiers
5.1.3 Microphones
5.1.4 Audio Monitors
5.1.5 Other Product Types
5.2 End User
5.2.1 Commercial
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.4 Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Yamaha Corporation
6.1.2 Alpine Electronics
6.1.3 Allen & Heath
6.1.4 Kenwood Corporation
6.1.5 Behringer
6.1.6 AKG Acoustics (Harman International)
6.1.7 Peavey Electronics
6.1.8 Krell Industries
6.1.9 NXP Semiconductors
6.1.10 Bryston Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The Audio Equipment Market was valued USD 12.13 billion in 2020, and it is expected to reach USD 17.01 billion by 2026, registering a CAGR of 5.9% during the forecast period. (2021-2026). The COVID-19 pandemic has led to nationwide lockdown restrictions, which have limited the adoption of audio equipment for commercial applications. The shutdown of college universities and educational institutions, museums, galleries, postponement of musical events and other gatherings, and several other restrictions are expected to create a negative impact on the growth of the market for commercial applications specifically.

Key Highlights
Technological advancements and development in the music industry have unleashed the application of Digital Audio Workstation (DAW) among artists for the tasks of composing, recording, mixing and mastering in music. The increase adoption of cloud-based audio workstations and growing digitization of instruments will enhance new trend in the coming years.
The rising tendency of increasing expenditures on global festivals and music concerts is expected to propel the requirement for professional audio equipment. With increasing number of trade shows, motion production and films, exhibitions, music concerts, and sports events, it is expected to lead to rise in demand of various innovative audio amplifiers. For instance, according to Billboard magazine, 32 million people go to at least one music festival in the US every year.
Rise of audio equipment in automobiles is driving the market. A small collection of amplifiers and sound processor replaces the factory amp in a premium system without losing any of the vehicle's features or functionality. With an increase in the production of automobiles, the demand will increase effectively.
Design and complexity provide challenges for the development of high-efficiency audio equipment as there is high interface integration issues with high complexity in designing mixing circuits especially for audio mixers and amplifiers, which restraints the growth of the market.


Key Market Trends

Microphones Expected to be The Fastest Growth Market


With nearly everything now operating from home – TV productions, education, health and wellness, and everyday work, vendors are gauging the need for improved audio in these settings, and thus, are getting involved in introducing new products to the market.
In October 2020, Shure announced the launch of its new MV5C Home Office Microphone designed for working-from-home professionals and executives. In presenting the new mic, the company stated that it will support the needs of professionals of all levels in the new age of virtual collaboration, with a product that provides optimal audio quality by prioritizing the user’s voice and not the environment.
The MV5C is a directional microphone that features Shure’s Speech Enhancement Mode to enhance the user’s voice on audio or video calls and is compatible with Mac or Windows devices with USB-A and USB-C connectors.
Moreover, the audio accessories are also catering to the growing demand across the market. Miniature microphones and accessories are the products outlined for professional sound reproduction in installation, broadcast, film, and field applications. Players are investing in broadening their technology as it covers higher demand. For instance, in April 2019, B&H announced that Shure TwinPlex series microphones may soon be available, and this product line represents a big step forward in miniature microphones designed for theater, stage, and film.
Furthermore, in April 2020, ​Bose and Sennheiser together launched a product bundle for meetings. The companies aim to create an overall solution for corporate meetings. The result of this inspiring collaboration was a Microsoft Teams certified meeting solution consisting of three Bose products (EdgeMaxEM180 ceiling speakers, PowerSpace P2600A amplifier, and ControlSpaceEX-440C DSP) and a Sennheiser product (TeamConnectCeiling 2 ceiling microphone), together called the “ES1 Ceiling Audio Solution”. The entire ES1 Ceiling Audio Solution bundle has been certified for Microsoft Teams facilitating users with easier setup, better compatibility, and fewer issues.


Asia Pacific Account for Significant Market Share


Asia-Pacific is expected to capture a significant share of the audio equipment market due to the increasing technological innovation, presence of some of the leading audio equipment providers, such as Yamaha Corporation, Alpine Electronics, and rapid industrialization, which have led to a steady stream of new audio equipment.
Also, several global market players are rapidly expanding and strengthening their market presence in the region, owing to the region's several opportunities for growth. For instance, in January 2019, German audio technology company d&b audiotechnikstrengthened its organization in Asia, where newly appointed Vice President of Sales of Asia-Pacific will support them as they want to continue establishing a pro-audio brand in Asia-Pacific. The creation of this role will strengthen the APAC team to deliver exceptional audio solutions and services to customers and partners in the region.
New innovations are also increasing the market growth in this region. For instance, in August 2019, Denon, a Japanese audio brand acquired by Sound United, a company with a portfolio of audio brands including Marantz, Polk Audio, Definitive Technology, and Boston Acoustics, has been energetically launching new products since it took over Marantz and Denon, and the latest item from Denon is this exciting pairing of an amplifier and CD player that offers audiophile performance at an affordable price. The Denon PMA-600NE integrated amplifier and the DCD-600NE CD player could be the foundation for anyone building or upgrading a Hi-Fi system.
Similar developments have been witnessed across other players as well. For instance, in May 2020, Yamaha expanded its Premium Hi-Fi Family of Audio Components with the addition of A-S Series of Integrated Amplifiers. Allied models, A-S1200, A-S2200, and A-S3200 integrated amplifiers are compatible with the company’s 5000 Series of speakers, amps, pre-amps, and turntable, thus enabling the music industry to leverage a complete line-up of Hi-Fi audio components from the company.


Competitive Landscape

The audio equipment market is highly fragmented as changing consumer demands are driving companies to innovate in the space to attract more consumers. The rivalry in this market has intensified over the years, with companies launching a multitude of products to attract consumers. Key players are Yamaha Corporation, Alpine Electronics, Allen & Heath, etc. Recent developments in the market are -


April 2020 - JlabAudio introduced USB Microphone with new talk series that are multi-tiered lines, making it ideal for podcasts, professional-level recording, streaming, web-based calls, and gaming. The company introduced three models of different prices, such as the Talk Pro for USD 149, Talk Go for USD 49, and Talk for USD 99, making it more affordable to attract various consumers from the commercial market.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rising Tendency of Increased Expenditures on Global Festivals and Music Concerts
4.2.2 Rise of Audio Equipment in Automobiles
4.3 Market Restraints
4.3.1 Design and Complexity Challenges for the Development of High-Efficiency Audio Equipment
4.4 Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of Covid-19 on the industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Mixers
5.1.2 Amplifiers
5.1.3 Microphones
5.1.4 Audio Monitors
5.1.5 Other Product Types
5.2 End User
5.2.1 Commercial
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.4 Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Yamaha Corporation
6.1.2 Alpine Electronics
6.1.3 Allen & Heath
6.1.4 Kenwood Corporation
6.1.5 Behringer
6.1.6 AKG Acoustics (Harman International)
6.1.7 Peavey Electronics
6.1.8 Krell Industries
6.1.9 NXP Semiconductors
6.1.10 Bryston Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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