家庭用真空掃除機市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)RESIDENTIAL VACUUM CLEANERS MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) 発展途上国における都市人口の増加、インフラ設備の改善、清潔・衛生に対する意識の高まりが、世界的に市場を牽引しています。費用対効果、安全性、効率性、狭い場所への高いアクセス性、住宅清掃の自動化などが... もっと見る
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サマリー発展途上国における都市人口の増加、インフラ設備の改善、清潔・衛生に対する意識の高まりが、世界的に市場を牽引しています。費用対効果、安全性、効率性、狭い場所への高いアクセス性、住宅清掃の自動化などが、掃除機の需要増に繋がっています。生活水準の向上、可処分所得の増加、労働人口の増加、高い購買力、掃除機の操作性の良さなどが、家庭用掃除機の需要を世界的にさらに押し上げると予想されます。しかし、認知度の低さ、従来型の掃除機における高いエネルギー消費、ロボット型掃除機の価格の高さなどが、市場の成長を制限しています。オフライン販売は、オンライン販売の増加の影響を受け、成長ペースが鈍化すると予想されます。先進国市場では、高効率の微粒子空気ろ過技術を採用した掃除機への需要が急速に高まっています。主な市場動向 家庭用キャニスター型掃除機が市場を席巻 家庭用掃除機では、高い吸引力と使い勝手の良さから最も多く使用されているため、近年はキャニスター型が大きなシェアを占めています。また、使い勝手が良く、取り扱いが容易なことから、今後も大きな成長が見込まれています。この分野は、予測期間中に大きな成長率を示すと予想されます。 アジア太平洋地域が主要なシェアを占めている 大都市における自動クリーニングの普及、健康・衛生意識の高まり、ロボットやドラム式家庭用掃除機の普及、可処分所得の増加などにより、ここ数年アジア太平洋地域が売上の大半を占めています。 インド、中国、オーストラリア、日本、マレーシア、韓国、その他の南アジア諸国における政府の取り組みと急速な都市化により、この地域の掃除機需要はさらに高まると予想されます。地域別では、アジア太平洋地域がトップの座を維持し、ヨーロッパがそれに続くと予想されます。北米地域は、良好な経済状況と意識の高まりにより、今後も成長の勢いが続くと思われます。 競合他社の状況 本レポートでは、家庭用掃除機市場で事業を展開している主要な国際的企業を取り上げています。市場シェアの観点からは、現在、少数の主要プレイヤーが市場を支配しています。しかし、需要は消費者の所得によって左右されます。大手企業は、大量仕入れ、製品の幅、効果的なマーチャンダイジングとマーケティングによって競争しています。小規模な企業は、市場セグメントに焦点を当て、製品の深さと優れた顧客サービスによって競争しています。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Key Deliverables of the Study 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Drivers 4.3 Restraints 4.4 Opportunities 4.5 Trends Influencing the Residential Vacuum Cleaners Market 4.6 Value Chain Analysis of the Residential Vacuum Cleaners Market 4.7 Porter's Five Forces Analysis 4.8 Technological Innovations 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Type 5.1.1 Upright 5.1.2 Canister 5.1.3 Central 5.1.4 Drum 5.1.5 Wet/Dry 5.1.6 Robotic 5.2 By Distribution Channel 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets 5.2.2 Specialty Stores 5.2.3 Online 5.2.4 Others 5.3 Geography 5.3.1 North America 5.3.2 Europe 5.3.3 Asia-Pacific 5.3.4 South America 5.3.5 Middle East and Africa 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 COMPANY PROFILES 6.1.1 Oreck Corporation 6.1.2 Bissell Incorporation 6.1.3 Haier Group 6.1.4 Electrolux Group 6.1.5 Dyson Limited 6.1.6 Eureka Forbes Limited 6.1.7 TTI Floor Care 6.1.8 LG Corporation 6.1.9 Panasonic Corporation 6.1.10 iRobot Corporation* 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 8 APPENDIX
SummaryGrowth in the urban population in developing countries, improved infrastructural facilities, and rise in awareness towards cleanliness and hygiene globally are factors that drive the market. Cost-effectiveness, safety, efficiency, high accessibility to small areas, and automation in residential cleaning has resulted in increased demand for vacuum cleaners. The improvement in living standards, rise in disposable income, increase in the working population, coupled with high purchasing power, and ease of operations in vacuum cleaners are anticipated to further drive the demand for household vacuum cleaners globally. However, unawareness, high energy consumption in the conventional type of vacuum cleaners, and high prices of robotic cleaners limit market growth. Offline sales are expected to grow at a slower pace as they are affected by increasing online sales. The demand for vacuum cleaners using high-efficiency particulate air filtration technology is increasing at a fast pace, in the developed markets. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Key Deliverables of the Study 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Drivers 4.3 Restraints 4.4 Opportunities 4.5 Trends Influencing the Residential Vacuum Cleaners Market 4.6 Value Chain Analysis of the Residential Vacuum Cleaners Market 4.7 Porter's Five Forces Analysis 4.8 Technological Innovations 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Type 5.1.1 Upright 5.1.2 Canister 5.1.3 Central 5.1.4 Drum 5.1.5 Wet/Dry 5.1.6 Robotic 5.2 By Distribution Channel 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets 5.2.2 Specialty Stores 5.2.3 Online 5.2.4 Others 5.3 Geography 5.3.1 North America 5.3.2 Europe 5.3.3 Asia-Pacific 5.3.4 South America 5.3.5 Middle East and Africa 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 COMPANY PROFILES 6.1.1 Oreck Corporation 6.1.2 Bissell Incorporation 6.1.3 Haier Group 6.1.4 Electrolux Group 6.1.5 Dyson Limited 6.1.6 Eureka Forbes Limited 6.1.7 TTI Floor Care 6.1.8 LG Corporation 6.1.9 Panasonic Corporation 6.1.10 iRobot Corporation* 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 8 APPENDIX
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |