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クウェートの建設市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年 - 2027年)


Kuwait Construction Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

コロナウイルスの蔓延により、クウェートの建設部門は大打撃を受け、2020年の建築許可件数は40%激減しました。公式データによると、2020年の最初の10カ月間、民間住宅用建物の許可件数は2019年の同時期と比較し... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

コロナウイルスの蔓延により、クウェートの建設部門は大打撃を受け、2020年の建築許可件数は40%激減しました。公式データによると、2020年の最初の10カ月間、民間住宅用建物の許可件数は2019年の同時期と比較して約46%減少した。投資用住宅プロジェクトの許可は約65%急落し、商業ビルと工業ユニットの許可はそれぞれ61%、57%急落した。民間住宅向けの許可件数は、同期の8,863件から4,821件に急減した。投資用住宅は652件から222件に、商業用ビルは440件から170件に、工業用ビルは224件から96件に減少している。

クウェートは「ビジョン2035」プログラムにより、外国からの投資に対してよりオープンになっていくことを示唆している。この計画には、66億米ドル規模の多目的産業都市の建設など、さまざまなメガプロジェクトが含まれている。この開発計画では、クウェート政府がプロジェクトに対する公的負担を30〜40%に減らすことを目指しているため、民間投資の誘致を期待している。クウェートは税制面で魅力があり、外国からの投資対象として注目されている。所得税免除や機器輸入の無税化などの特典があるため、同国はより多くの外国投資を誘致することを期待している。

主な市場動向

ビジョン2035レビュー期間中の建設セクターの主要な推進要因

クウェート開発計画(KDP)2015-2020」は、2035年までに同国を地域の貿易・金融ハブにするという政府の大目標を実行に移すものである。KDPは当初、主要開発のための予算1550億米ドルで起草され、クウェート全土の中核インフラ、公共事業、住宅を建設し、同国の石油・ガス部門を拡大する500以上のプロジェクトに焦点を当てる予定であった。新計画では、旧計画の421プロジェクトが再割り当てされ、今後5年以内に実施される92の新プロジェクトが特定された。

新開発計画で最も大きなプロジェクトのひとつが、200億米ドルの地下鉄網です。この3路線には61の駅があり、首都全域をカバーする予定です。もう一つの重要なインフラプロジェクトは、GCC鉄道網を通じてクウェートとGCCパートナーを結ぶ80億KD(275億6000万米ドル)鉄道網の提案である。

ブービャン島のムバラク・アル・カベール港も、KDPの下で資金調達と建設が行われる主要なインフラプロジェクトである。このほか、シルクシティとして知られるマデナット・アル・ハレルの開発、海岸から20kmに位置するファイラカ島の観光地化、全国の下水・固形廃棄物処理施設の拡張なども主要プロジェクトとなっています。

クウェート・ビジョン2035」では、クウェートを世界的な金融・商業の中心地にしたいとしています。民間部門が経済活動を主導し、競争力を高め、生産性を向上させ、実行可能な公的機関に支えられながら、根強い価値観と国家のアイデンティティを維持し、これを達成することを目指しているのです。

クウェートは「ビジョン・クウェート2035」戦略に向けて600億ドル以上のプロジェクトを実行しましたが、さらに1,000億ドルの投資が必要です。中東最大の港湾であるムバラク・アルカベール港の建設、クウェート国際空港の新旅客ターミナルの建設、石油化学複合施設、石油精製施設、再生可能エネルギー複合施設など、開発・建設活動に力を入れている。クウェートは、石油への依存度を低くし、人間の創造性と革新性で石油を代替することを目指しており、2035年までに1000億米ドル以上を投資する予定であると述べています。

オマーンの建設業を活性化する大型プロジェクトへの投資

持続可能なインフラ整備に向けた政府支出の増加や、エネルギー効率や環境面で持続可能な資産への継続的な投資は、クウェートの建設会社に対する市場需要を促進しています。また、政府は、技術的進歩や近代的な建設手法の標準化を重視する企業を奨励しています。

大規模なインフラプロジェクトへの投資は、経済成長を促進するためのクウェートの重要な戦略の一つです。製造業の成長を維持し、自治体の公共事業を拡大するために、政府が国内のインフラ整備に力を入れていることが、建設支出の増加に寄与しています。個人所得水準の上昇、世帯数の増加、農村部から都市部への人口移動により、国内の建設施設や道路インフラの整備ニーズが高まると思われます。

クウェートの商業建設分野への公共投資の増加は、建設・インフラ業界で事業を展開する企業にとって重要な市場機会となることでしょう。巨大な顧客基盤の存在が、同国への強力なFDI(外国直接投資)流入を生んでいます。さらに、不動産やインフラ部門への投資の増加は、建設活動の成長につながります。

競合他社の状況

クウェートの建設市場は、国際的な大手企業が存在し、非常に競争が激しい市場です。同市場は予測期間中に成長する機会を提供しており、これが市場競争をさらに促進すると予想されます。少数のプレーヤーが大きなシェアを占めているため、クウェートの建設市場は統合の度合いが顕著です。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Market
1.2 Market Definition
1.3 Executive Summary

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Study Deliverables
2.2 Study Assumptions
2.3 Analysis Methodology
2.4 Research Phases

3 MARKET INSIGHTS
3.1 Current Economic and Construction Market Scenario
3.2 Technological Innovations in the Construction Sector
3.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
3.4 Mapping of Industrial Clusters and SEZs and a Brief Analysis of Investment Opportunity
3.5 Review and Commentary on the Extent of KUWAIT's Economic Diversification
3.6 Comparison of Key Industry Metrics of KUWAIT with Other GCC Member Countries (Analyst View)
3.7 Comparison of Construction Cost Metrics of KUWAIT with Other GCC Member Countries (Analyst View)
3.8 Impact of COVID-19 on the Market

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION AND ANALYSIS
5.1 BY SECTOR
5.1.1 Commercial Construction
5.1.2 Residential Construction
5.1.3 Industrial Construction
5.1.4 Infrastructure (Transportation Construction)
5.1.5 Energy and Utilities Construction

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Strategies Adopted by Major Players
6.3 COMPANY PROFILES
6.3.1 JGC Corp.
6.3.2 SNC-Lavalin
6.3.3 Fluor Corp.
6.3.4 Van Oord Dredging & Marine Contractors BV
6.3.5 VINCI
6.3.6 Jacobs
6.3.7 Combined Group Contracting Co.
6.3.8 ECC
6.3.9 Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd
6.3.10 Kuwait Contracting and Processing Co. (KCPC)
6.3.11 Mushrif Trading & Contracting Co.
6.3.12 Kharafi Group
6.3.13 Gulf Dredging
6.3.14 Sayed Hameed Behbehani & Sons*

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, AND CONTRACTORS)
8.1 Existing Infrastructure
8.2 Ongoing Projects
8.3 Upcoming Projects

9 FUTURE OF THE CONSTRUCTION SECTOR IN KUWAIT

10 APPENDIX

11 DISCLAIMER

 

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Summary

The spread of Coronavirus has dealt a severe blow to the construction sector in Kuwait, with the number of building permits plunging by 40% in 2020. Official data showed permits for private residential buildings dipped by around 46% in the first 10 months of 2020 compared with the same period of 2019. Permits for investment housing projects plummeted by around 65%, while permits for commercial buildings and industrial units tumbled by 61% and 57%, respectively. The number of permits awarded for private housing plunged to 4,821 from 8,863 in the same period. Permits dipped to 222 from 652 for investment housing, to 170 from 440 for commercial buildings, and 96 from 224 for buildings used for industrial purposes.

With its Vision 2035 program, Kuwait has signaled that it is becoming more open to foreign investment. The plan includes various mega projects, including the building of a multipurpose industrial city to the tune of USD 6.6 billion. The development plans hope to attract private investment because the Kuwaiti government is aiming to reduce its official contribution to projects to 30-40%. Kuwait’s tax framework makes it an attractive target for foreign investment. With benefits like income tax holidays and customs-free equipment importation, the country is hoping to attract more foreign investment.

Key Market Trends

Vision 2035: The Key Driving Factor for the Construction Sector in the Review Period

The Kuwait Development Plan (KDP) 2015-2020 puts into motion the government’s broad goal of transforming the country into a regional trade and financial hub by 2035. The KDP was initially drafted with a USD 155 billion budget for key developments and will focus on more than 500 projects to build core infrastructure, utilities, and housing across Kuwait and to expand the country’s oil and gas sector. The new plan reassigns 421 projects from the previous plan and identifies 92 new projects that will be implemented within the next five years.

One of the biggest projects under the new development plan is USD 20 billion metro rail network. The three-line system would include 61 stations and cover the entire capital. Another key infrastructure project is the proposed KD 8 billion (USD 27.56 billion) rail network that will link Kuwait with its GCC partners through the GCC rail network.

Mubarak Al Kabeer Port on Boubyan Island is another major infrastructure project that will be financed and built under the KDP. Other key projects include the development of Madeenat Al Hareer, commonly known as Silk City; the creation of tourist attractions at Failaka Island, which is located 20 km from the coast; and the expansion of sewage and solid waste treatment facilities throughout the country.

Through Kuwait Vision 2035, the nation hopes to transform Kuwait into a world-class financial and commercial center. The country aims to achieve this, with the private sector leading economic activities, fostering competitiveness, increasing productivity, supported by viable public institutions, while maintaining deep-rooted values and the national identity.

Kuwait has executed projects worth more than USD 60 billion toward its Vision Kuwait 2035 strategy, a further USD 100 billion is still to be invested. Kuwait is focusing on the development and construction activities, such as constructing the largest port in the Middle East- the Mubarak Al-Kabeer Port, building a new passenger terminal at the Kuwait International Airport, a petrochemical complex, oil refineries, and renewable energy complexes. Kuwait thus aspires to have a low dependence on oil, replacing it with human creativity and innovation, adding that more than USD 100 billion will be invested by 2035.

Investments in Large Scale Projects to the Boost Construction Sector in Oman

Increasing government expenditure toward sustainable infrastructure development with continued investment in energy-efficient and environmentally sustainable assets is promoting the market demand for Kuwait construction companies. The government is also encouraging companies that emphasize technological advancements and standardizing modern methods of construction.

Investment in large-scale infrastructure projects is one of the key strategies of Kuwait to fuel economic growth. The government’s effort to improve the country’s infrastructure to sustain growth in the manufacturing sector and expand municipal utilities will contribute to the growth in construction spending. Rising personal income levels, household growth, and population migration from rural to urban areas will augment the need for better construction facilities and road infrastructure developments in the country.

Increasing public investments into Kuwait’s commercial construction sectors will be a key market opportunity for the companies operating in the construction and infrastructure industry. The presence of a huge customer base is resulting in strong FDI (foreign direct investment) inflows into the country. Furthermore, increasing investments in real estate and infrastructure sectors result in the growth of construction activities.

Competitive Landscape

The Kuwaiti construction market is highly competitive, with the presence of major international players. The market presents opportunities for growth during the forecast period, which is expected to further drive market competition. With a few players holding a significant share, the Kuwaiti construction market has an observable level of consolidation.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Market
1.2 Market Definition
1.3 Executive Summary

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Study Deliverables
2.2 Study Assumptions
2.3 Analysis Methodology
2.4 Research Phases

3 MARKET INSIGHTS
3.1 Current Economic and Construction Market Scenario
3.2 Technological Innovations in the Construction Sector
3.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
3.4 Mapping of Industrial Clusters and SEZs and a Brief Analysis of Investment Opportunity
3.5 Review and Commentary on the Extent of KUWAIT's Economic Diversification
3.6 Comparison of Key Industry Metrics of KUWAIT with Other GCC Member Countries (Analyst View)
3.7 Comparison of Construction Cost Metrics of KUWAIT with Other GCC Member Countries (Analyst View)
3.8 Impact of COVID-19 on the Market

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION AND ANALYSIS
5.1 BY SECTOR
5.1.1 Commercial Construction
5.1.2 Residential Construction
5.1.3 Industrial Construction
5.1.4 Infrastructure (Transportation Construction)
5.1.5 Energy and Utilities Construction

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Strategies Adopted by Major Players
6.3 COMPANY PROFILES
6.3.1 JGC Corp.
6.3.2 SNC-Lavalin
6.3.3 Fluor Corp.
6.3.4 Van Oord Dredging & Marine Contractors BV
6.3.5 VINCI
6.3.6 Jacobs
6.3.7 Combined Group Contracting Co.
6.3.8 ECC
6.3.9 Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd
6.3.10 Kuwait Contracting and Processing Co. (KCPC)
6.3.11 Mushrif Trading & Contracting Co.
6.3.12 Kharafi Group
6.3.13 Gulf Dredging
6.3.14 Sayed Hameed Behbehani & Sons*

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, AND CONTRACTORS)
8.1 Existing Infrastructure
8.2 Ongoing Projects
8.3 Upcoming Projects

9 FUTURE OF THE CONSTRUCTION SECTOR IN KUWAIT

10 APPENDIX

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