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マレーシアの建設市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Malaysia Construction Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

マレーシアの建設業界は、パンデミックによる混乱で深刻な影響を受けています。封じ込め対策により、国内の多くの地域で建設活動が停止したため、業界の生産高は縮小しています。例えば、2020年6月には、建設産業... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

マレーシアの建設業界は、パンデミックによる混乱で深刻な影響を受けています。封じ込め対策により、国内の多くの地域で建設活動が停止したため、業界の生産高は縮小しています。例えば、2020年6月には、建設産業振興委員会(CIDB)が検査した6,750の建設現場のうち、5,000以上の現場が未稼働となった。2020年の建設工事実施額は、2019年の1464億リンギに対し、19.4%縮小して1179億リンギとなった。すべてのサブセクターで建設工事実施額の減少を記録し、土木サブセクターが24.0%減、住宅建築サブセクターが17.2%減、非住宅建築サブセクターが17.1%減、特殊取引活動サブセクターが2.1%減となった。

政府の「ビジョン2020」プロジェクトは、国内の交通網や観光インフラの整備、再生可能エネルギーのプロジェクト量の増加などに支えられ、建設セクターを大きく後押ししています。さらに、同国の住宅不足に対処するための政府の取り組みも、レビュー期間中の業界の成長を後押ししました。

2021年には、インフラ、医療、教育、再生可能エネルギープロジェクトへの投資に支えられ、業界は回復すると予想されます。2020年3月、政府はインフラ開発プロジェクトに4億7280万米ドルを支出する計画を発表しました。

具体的な計画としては、196.7haの土地に商業施設、オフィス複合施設、1万戸の手頃な価格の住宅を建設し、338億米ドルを投資して、交通至便な複合開発を行う意向です。ただし、COVID-19の第2波が発生し、移動規制がさらに拡大する可能性があるため、この予測にはダウンサイドリスクがある。

主な市場動向

インフラ分野への投資による建設活動の活性化

マレーシア政府は、国全体のインフラの拡張と近代化をかなり進めてきました。この努力は、「マレーシア計画」として知られる5年間の集中経済開発計画にも表れており、公共部門のインフラ整備は常に最大の資金を占めています。

復活したメガインフラプロジェクトの中には、1年間の中断を経て2020年7月25日に工事を再開した全長640kmの東海岸鉄道リンクプロジェクトがあります。マレーシアには鉄道メーカーが存在しないため、マレーシアの鉄鋼メーカーの国内需要の大部分は、この鉄道プロジェクトで計画されている20駅の建設によるものと思われます。

ECRL以外にも、Light Rail Transit 3、Mass Rail Transit 2、Electrified Double Track Gemas-Johor Bahru、Klang Valley Double Track Phase 2、Central Spine Road、Pan Borneo Highway、サラワクの Coastal Highwayなどのプロジェクトがマレーシアの建設部門を押し上げると予想されています。

10月現在、ECRLプロジェクトは2026年末の完成に向けて順調に進んでいると、マレーシア・レールリンク社のダーウィス・アブドゥル・ラザク最高経営責任者は述べています。

2021年には、大型インフラや手頃な価格の住宅プロジェクトが復活し、納期を守るために加速されるため、建設業界は拡大すると予想されています。成長の大部分は国内投資によって促進されると予想されます。ペナン、ジョホール、ネゲリ・センビランにおける国の投資や開発も、2021年の建設業界を後押しすることになるでしょう。

2020年11月6日に2021年度予算案が発表されたことで、建設業界の見通しはより楽観的になったように思われる。毎年の予算は、常に建設業界の原動力となっている。国家的なインフラプロジェクトも、州政府や地元企業がビジネス拠点やタウンシップの開発に投資や資源を集中させるように舵を切り、建設業界全体を引き上げていくだろう。

住宅建設の増加が建設市場を牽引

2020年のマレーシアの建設工事額は約1179億マレーシアリンギットであり、パンデミックの影響で以前より減少していることがわかります。マレーシアの建設部門は、2019年に成長ペースが鈍化した。2020年、マレーシアの公共部門による住宅建築工事は、約16億7,000万マレーシアリンギットであった。しかし、マレーシアの公共住宅建築物建設市場は、2019年まで強い成長を観察しており、14億6000万マレーシアリンギットから19億マレーシアリンギットへと上昇した。2020年、マレーシアの民間セクターによる住宅建築物の建設額は約372億6000万マレーシアリンギットであり、2019年の327億8000万マレーシアリンギットから減少している。

前政権は、全国で17万5000戸の手頃な価格の住宅建設を目指した1Malaysia Civil Servants Housingプロジェクト(PPA1M)、ファーストハウス預金融資、プログラムRumah Mesra Rakyat、国民住宅プログラム(PPR)、Syarikat Perumahan Negara Berhadなど様々な住宅プログラムを通じて、合計30万戸の住宅建設を発表していました。これらのプロジェクトは、予測期間中の住宅建設市場を後押しします。

競合他社の状況

マレーシアの建設市場は、国際的な大手企業が大きなシェアを占めているため、競争は緩やかである。また、住宅建設と運輸建設は今後大きな成長が見込まれる分野であり、他の市場参加者のビジネスチャンスにもつながっています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Market
1.2 Market Definition
1.3 Executive Summary

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Study Deliverables
2.2 Study Assumptions
2.3 Analysis Methodology
2.4 Research Phases

3 MARKET INSIGHTS
3.1 Current Economic and Construction Market Scenario
3.2 Technological Innovations in the Construction Sector
3.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
3.4 Review and Commentary on the Extent of Malaysi'a Vision 2020
3.5 Comparison of Key Industry Metrics of MALAYSIA with Other ASEAN Countries (Analyst View)
3.6 Comparision of Construction Cost Metrics of MALAYSIA with Other ASEAN Countries (Analyst View)
3.7 Impact of Covid -19 on the Market

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY SECTOR
5.1.1 Commercial Construction
5.1.2 Residential Construction
5.1.3 Industrial Construction
5.1.4 Infrastructure (Transportation) Construction
5.1.5 Energy and Utilities Construction
5.2 BY CONSTRUCTION TYPE
5.2.1 Additions
5.2.2 Demolition and New Construction
5.2.3 New Constructions

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Overview
6.2 Strategies Adopted by Major Players

7 COMPANY PROFILES
7.1 Bauer AG
7.2 China Communications Construction Group Ltd.
7.3 JGC Corp.
7.4 Gamuda Berhad
7.5 Eversendai
7.6 IJM Corporation Berhad
7.7 Muhibbah Engineering (M) Bhd
7.8 WCT Holdings Berhad
7.9 UEM Group Berhad*

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, CONTRACTORS)
9.1 Existing Infrastructure
9.2 On-going Projects
9.3 Upcoming Projects

10 FUTURE OF CONSTRUCTION SECTOR IN MALAYSIA

11 APPENDIX

12 DISCLAIMER

 

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Summary

The Malaysian construction industry has been severely affected by the disruption caused by the pandemic. The industry's output has shrunk, as construction activity was brought to a standstill across many parts of the country, owing to the containment measures. For example, in Jun 2020, over 5,000 sites were not yet operational of the 6,750 construction sites inspected by the Construction Industry Development Board (CIDB). In 2020, the value of construction work done contracted by 19.4% to RM117.9 billion as compared to RM146.4 billion in 2019. All sub-sector recorded a decline in the value of construction work done, where the Civil engineering sub-sector decreased 24.0%, Residential buildings sub-sector (-17.2%), Non-residential buildings sub-sector (-17.1%), and Special trades activities sub-sector (-2.1%).

The Government’s vision 2020 project has been a major boost to the construction sector supported by the government’s plan to improve the country’s transport network and tourism infrastructure and increase the volume of renewable projects. Moreover, government efforts to address the country’s housing shortage have helped the industry to witness growth during the review period.

In 2021, the industry is expected to recover, supported by investments in infrastructure, healthcare, education and renewable energy projects. In March 2020, the government announced plans to spend USD 472.8 million on infrastructure development projects.

Among the specific plans, the government intends to develop a transit-oriented mixed development on a 196.7ha area, which involves the construction of commercial centers, office complexes and 10,000 affordable housing units with an investment of USD 33.8 billion. However, there are downside risks to this forecast, given the possibility of a second wave of COVID-19, which could further extend the movement restrictions.

Key Market Trends

Investments in Infrastructure Sector to Boost Construction Activity

The Malaysian government has made considerable progress to expand and modernized its infrastructures throughout the country. This effort is evident by the five-year centralized economic development plan known as the Malaysia Plan, whereby public sector infrastructure development consistently holds the largest funding portion.

Among the revived mega infrastructure projects is the 640 km-long East Coast Rail Link project, which resumed work on July 25 2020 after a year-long suspension. The bulk of domestic demand for Malaysian steelmakers will likely come from the construction of the 20 stations planned for the rail project as there is no rail maker in Malaysia.

In addition to ECRL, other projects such as the Light Rail Transit 3, Mass Rail Transit 2, Electrified Double Track Gemas-Johor Bahru, Klang Valley Double Track Phase 2, Central Spine Road, Pan Borneo Highway, and Coastal Highway in Sarawak are expected to boost Malaysia's construction segment.

As of October, the ECRL project is on track for completion by the end of 2026, Darwis Abdul Razak, chief executive officer of Malaysia Rail Link, said.

The construction industry is expected to expand in 2021, as major infrastructure and affordable housing projects are revived and accelerated to meet deadlines. Most of the growth is expected to be fuelled by domestic investments. State investments and developments in Penang, Johor, and Negeri Sembilan will also help boost the construction industry in 2021.

The outlook for the construction industry seems more optimistic after the proposed 2021 Budget was unveiled on 6 November 2020. The annual Budget has always been the driving force for the construction industry. National infrastructure projects will also steer state governments and local businesses to focus their investments and resources on the development of business hubs and townships, lifting the construction industry as a whole.

Increase in Residential Constructions To Drive the Construction Market

In 2020, the value of construction work in Malaysia was valued at approximately 117.9 billion Malaysian ringgit, indicating a decrease from prior years due to the pandemic. The construction sector in Malaysia grew at a slower pace in 2019. In 2020, residential building construction by the public sector in Malaysia was valued at approximately 1.67 billion Malaysian ringgit. However, the public residential building construction market in Malaysia has been observing a strong growth until 2019 when it was valued at 1.9 billion Malaysian ringgit, rising from 1.46 billion Malaysian ringgit. In 2020, the value of residential building construction by the private sector in Malaysia was valued at approximately 37.26 billion Malaysian ringgit, down from 32.78 billion Malaysian ringgit in 2019.

The previous government had announced a total of 300,000 housing units through its various housing programs, such as 1Malaysia Civil Servants Housing project (PPA1M) which aimed to build 175,000 affordable housing units across the country, First House Deposit Financing, Program Rumah Mesra Rakyat, People's Housing Program (PPR), and Syarikat Perumahan Negara Berhad. These projects boost residential construction markets during the forecast period.

Competitive Landscape

The Malaysian construction market is less competitive due to the presence of major international players holding a large share of the total market. Furthermore, the residential and transport construction sectors have a huge potential for growth in the forecasted period which stimulates opportunities for other market players.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Market
1.2 Market Definition
1.3 Executive Summary

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Study Deliverables
2.2 Study Assumptions
2.3 Analysis Methodology
2.4 Research Phases

3 MARKET INSIGHTS
3.1 Current Economic and Construction Market Scenario
3.2 Technological Innovations in the Construction Sector
3.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
3.4 Review and Commentary on the Extent of Malaysi'a Vision 2020
3.5 Comparison of Key Industry Metrics of MALAYSIA with Other ASEAN Countries (Analyst View)
3.6 Comparision of Construction Cost Metrics of MALAYSIA with Other ASEAN Countries (Analyst View)
3.7 Impact of Covid -19 on the Market

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY SECTOR
5.1.1 Commercial Construction
5.1.2 Residential Construction
5.1.3 Industrial Construction
5.1.4 Infrastructure (Transportation) Construction
5.1.5 Energy and Utilities Construction
5.2 BY CONSTRUCTION TYPE
5.2.1 Additions
5.2.2 Demolition and New Construction
5.2.3 New Constructions

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Overview
6.2 Strategies Adopted by Major Players

7 COMPANY PROFILES
7.1 Bauer AG
7.2 China Communications Construction Group Ltd.
7.3 JGC Corp.
7.4 Gamuda Berhad
7.5 Eversendai
7.6 IJM Corporation Berhad
7.7 Muhibbah Engineering (M) Bhd
7.8 WCT Holdings Berhad
7.9 UEM Group Berhad*

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, CONTRACTORS)
9.1 Existing Infrastructure
9.2 On-going Projects
9.3 Upcoming Projects

10 FUTURE OF CONSTRUCTION SECTOR IN MALAYSIA

11 APPENDIX

12 DISCLAIMER

 

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