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オマーンの建設市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Oman Construction Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

オマーンの建設市場は、予測期間である2021年から2026年にかけてCAGR5%以上を記録すると予測されています。オマーンの建設業界は、COVID-19の発生により深刻な影響を受けています。この大流行により、短中期的に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

オマーンの建設市場は、予測期間である2021年から2026年にかけてCAGR5%以上を記録すると予測されています。オマーンの建設業界は、COVID-19の発生により深刻な影響を受けています。この大流行により、短中期的に主要部門全体の成長に影響があり、回復は遅れると予想されます。

市場成長の要因は、オマーン国の強力な経済多様化計画です。経済の発展と多様化を図り、潜在的な成長力を解放することで、主要な非石油部門に対する政府支出の増加と民間投資の活性化を通じて、開発と競争力を促進することが最終的な目標となっています。

主な市場動向

スルタンの経済多様化計画(ビジョン2020)が建設セクターの主要な成長要因に

石油収入に大きく依存する経済では、対象分野への投資を促進し、収入源を多様化するシフトが求められています。政府は、第9次5カ年計画において、物流、製造、観光、漁業、鉱業の5つのターゲットセクターの貢献度を高めるとともに、重要な戦略的プロジェクトを推進し、この目標の達成に注力しています。

オマーンは経済多角化の成功モデルを実行しており、特にモノとサービスの貿易自由化を進めています。オマーンは、石油部門のGDPへの寄与度を9%まで下げるため、多角化、製造業、民営化に焦点を当てた積極的な開発計画を推進しました。観光業と炭化水素産業は、政府の経済多角化戦略の主要な構成要素となっている。

製造業では、Tanfeedh(経済多様化計画)で2020年までに新規投資が予定されていたが、その後のパンデミックにより足踏み状態となっている。主要なサブセクターは、石油化学、金属、素材、食品、エネルギー分野などである。オマーンの観光セクターはほとんど未開拓である。2019年のオマーンの旅行・観光競争力指数は、世界全体で58でした。2020年にはパンデミックにより観光部門に大きな影響がありましたが、インフラ支出計画の増加により、2021年から2022年にかけて観光部門が回復する可能性があります。

物流面では、オマーン政府はドゥクムを地域の主要な産業・ビジネスゾーンとして位置づけています。ドゥクムの経済特区庁の目的の1つは、国の中央部の乾燥地帯を開発し、国内外の投資家が世界クラスのプロジェクトを建設するための十分なスペースを確保することです。これにより、オマーン経済の有望な成長を実現すると同時に、国際的なレベルでのオマーンの地位の強化につながるでしょう。

オマーンの商業建築セクターを牽引するのは観光業と予想される

オマーン・ビジョン2040および第10次5カ年計画では、観光は、同国の経済多様化、成長促進、GDPの非石油収入増加、海外直接投資誘致のための主要部門として位置づけられています。

観光省(MoT)が発表した2040年戦略は、2040年までに約200億円の投資と50万人以上の雇用創出を見込んでいる。その大部分(86〜89%)は民間企業による投資となる。

同省は、2040年に少なくとも1,170万人の国際・国内観光客を見込んでおり、2013年の140万人から大きく飛躍しています。同省は、宿泊施設として約8万室を提供したいと考えている。ホテル33,373室、バケーションホーム29,287室、総合観光施設(ITC)17,262室である。

マスカットの宿泊施設のシェアは、他の地域でホテルの部屋が増えるため、現在の53%から2040年には30.8%に減少すると予想されています。ドーファルのシェアは12.6%から23.8%に上昇する見込みです。

MoTは、観光に適した自然を、野生動物、山、ワジ、砂漠、海岸の5種類に分類しています。また、文化・遺産として、都市・村落、世界遺産、文化遺産、シンボル、規範・伝統の5つの要素を挙げている。地域の特性に応じて、全国に14の観光インフラのクラスターを構築する。沿岸部、青銅器・鉄器時代の遺跡、城、山、村とワジ、ベドウィン地域、ルブ・アル・ハリなどが含まれる。

現在計画中の注目すべきプロジェクトには、150万平方メートルのウォーターフロント観光複合施設「イエティ・サステイナブル・ツーリズム・シティ」プロジェクトや、ドーファルのミルバットに112室、総合レジャー施設、フリーホールドヴィラを備えた5つ星ホテル「アリラ・ヒヌ」ベイ・ホテルなどがあります。

競合他社の状況

オマーンの建設市場は、国際的な大手企業の存在により、非常に競争が激しい市場です。予測期間中に成長機会が訪れる可能性もあり、市場競争はさらに激化することが予想されます。少数のプレーヤーが大きなシェアを占めているため、オマーンの建設市場は統合の度合いが顕著に見られます。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Market
1.2 Market Definition
1.3 Executive Summary

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Study Deliverables
2.2 Study Assumptions
2.3 Analysis Methodology
2.4 Research Phases

3 MARKET INSIGHTS
3.1 Current Economic and Construction Market Scenario
3.2 Technological Innovations in the Construction Sector
3.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
3.4 Mapping of Industrial Clusters and SEZs and a Brief Analysis of Investment Opportunities
3.5 Review and Commentary on the Extent of Oman's Economy Diversification
3.6 Comparison of Key Industry Metrics of Oman with Other GCC Member Countries (Analyst View)
3.7 Impact of COVID-19 on the Market

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION AND ANALYSIS - BY SECTOR
5.1 Commercial Construction
5.2 Residential Construction
5.3 Industrial Construction
5.4 Infrastructure (Transportation) Construction
5.5 Energy and Utilities Construction

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Strategies Adopted by Major Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Bechtel
6.3.2 Bouygues
6.3.3 CB&I LLC
6.3.4 Daewoo Engineering & Construction Co. Ltd
6.3.5 Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd
6.3.6 Larsen and Toubro
6.3.7 Mohammed Abdulmohsin AlKharafi for Gen. Trading & Contracting & Ind'l Structures
6.3.8 Petrofac Ltd
6.3.9 Samsung Engineering Co. Ltd
6.3.10 SNC-Lavalin Inc.
6.3.11 VINCI
6.3.12 Bahwan Engineering Group
6.3.13 Oman United Engineering Services
6.3.14 Al Hassan Engineering Co. Soag
6.3.15 Galfar Engineering And Contracting
6.3.16 Khalid Bin Ahmed & Sons LLC
6.3.17 Oman Gulf Company LLC
6.3.18 Ray International Group*

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, AND CONTRACTORS)
8.1 Existing Infrastructure
8.2 On-going Projects
8.3 Upcoming Projects

9 FUTURE OF THE CONSTRUCTION SECTOR IN OMAN

10 APPENDIX

11 DISCLAIMER

 

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Summary

The Oman construction market is expected to register a CAGR of more than 5% during the forecast period, 2021-2026. The construction industry in Oman has been severely impacted by the COVID-19 outbreak. The pandemic impacted the growth across key sectors over the short to medium term, and recovery is expected to be slow.

The factors driving the growth of the market are the Omani Sultanate’s strong economic diversification plans, which include developing and diversifying the economy and releasing its potential for growth, with the ultimate goal of promoting development and competitiveness through increased government spending on key non-oil sectors and stimulating private investments.

Key Market Trends

Sultanate's Economic Diversification Plan (Vision 2020) has been a Key Growth Factor of the Construction Sector

As an economy that relies heavily on revenue from oil, a shift is required to diversify sources of income by promoting investments in targeted sectors. The government has focused on pursuing this objective by boosting the contribution of the five target sectors in the Ninth Five Year Plan, including logistics, manufacturing, tourism, fisheries, and mining, as well as moving forward with key strategic projects.

The Sultanate of Oman is executing a successful model of economic diversification, notably, the country’s trade liberalization in goods and services. Oman pursued an active plan of development that focuses on diversification, manufacturing, and privatization to diminish the contribution of the oil sector to the GDP to 9%. The tourism and hydrocarbon industries have become the main components of the government’s economic diversification strategy.

In the manufacturing sector, Tanfeedh (Economic Diversification Plan) was slated for new investments by 2020, although this was brought to a standstill by the pandemic later. The key sub-sectors include the petrochemicals, metals, materials, and the food and energy sectors. Oman’s tourism sector is mostly untapped. The Travel and Tourism Competitiveness Index of Oman in 2019 was 58 globally. Although the pandemic heavily impacted the tourism sector in 2020, an increase in infrastructure spending plans may help the sector recover over 2021‑2022.

Within logistics, the Omani government is positioning Duqm as a major industrial and business zone in the region. One of the objectives of the Special Economic Zone Authority in Duqm is to develop the central arid region of the country and create ample space for international and local investors to build world-class projects. This will help achieve promising growth in the Omani economy, and at the same time, strengthen the country's position at the international level.

Tourism is Expected to Drive the Commercial Construction Sector in Oman

ln alignment with Oman Vision 2040 and the Tenth Five-Year Plan, tourism has been identified in the plan as a key sector to achieve economic diversification in the Sultanate, promote growth, increase the GDP's non-oil revenues, and attract direct foreign investments.

The Ministry of Tourism (MoT) unveiled its 2040 strategy, which will see investments of around OMR 20 billion through 2040 and the creation of more than half a million jobs. A great majority of that investment (86-89%) will be through the private sector.

The ministry expects at least 11.7 million international and domestic tourists in 2040, a big jump from the 1.4 million in 2013. The ministry wants to provide around 80,000 rooms for accommodation: 33,373 hotel rooms, 29,287 vacation homerooms, and 17,262 integrated tourism complex (ITC) rooms.

Muscat’s share of accommodation is expected to decrease from 53% now to 30.8% in 2040 as more hotel rooms come up in other parts of the country. Dhofar’s share is likely to rise from 12.6% to 23.8%.

The MoT has identified five types of natural sites for tourism, wildlife, mountains, wadis, deserts, and coasts. It has also identified five elements of culture and heritage, cities and villages, world heritage sites, cultural heritage, symbols, and norms and traditions. 14 clusters of tourist infrastructure will be built around the country as per regional attributes. These include coastal areas, bronze and iron age ruins, castles, mountains, villages and wadis, the Bedouin region, and Rub al Khali.

Some of the notable projects in the pipeline include “Yeti Sustainable Tourism City” project, a 1.5 million square meters waterfront tourism complex, the 5-star ‘Alila Hinu’ Bay Hotel in Mirbat, Dohfar, with its 112 room, integrated leisure facilities, and free-hold villas.

Competitive Landscape

The Oman construction market is highly competitive with the presence of major international players. The market may present opportunities for growth during the forecast period, which is expected to further drive market competition. With a few players holding a significant share, the Oman construction market has an observable level of consolidation.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Market
1.2 Market Definition
1.3 Executive Summary

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Study Deliverables
2.2 Study Assumptions
2.3 Analysis Methodology
2.4 Research Phases

3 MARKET INSIGHTS
3.1 Current Economic and Construction Market Scenario
3.2 Technological Innovations in the Construction Sector
3.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
3.4 Mapping of Industrial Clusters and SEZs and a Brief Analysis of Investment Opportunities
3.5 Review and Commentary on the Extent of Oman's Economy Diversification
3.6 Comparison of Key Industry Metrics of Oman with Other GCC Member Countries (Analyst View)
3.7 Impact of COVID-19 on the Market

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION AND ANALYSIS - BY SECTOR
5.1 Commercial Construction
5.2 Residential Construction
5.3 Industrial Construction
5.4 Infrastructure (Transportation) Construction
5.5 Energy and Utilities Construction

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Strategies Adopted by Major Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Bechtel
6.3.2 Bouygues
6.3.3 CB&I LLC
6.3.4 Daewoo Engineering & Construction Co. Ltd
6.3.5 Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd
6.3.6 Larsen and Toubro
6.3.7 Mohammed Abdulmohsin AlKharafi for Gen. Trading & Contracting & Ind'l Structures
6.3.8 Petrofac Ltd
6.3.9 Samsung Engineering Co. Ltd
6.3.10 SNC-Lavalin Inc.
6.3.11 VINCI
6.3.12 Bahwan Engineering Group
6.3.13 Oman United Engineering Services
6.3.14 Al Hassan Engineering Co. Soag
6.3.15 Galfar Engineering And Contracting
6.3.16 Khalid Bin Ahmed & Sons LLC
6.3.17 Oman Gulf Company LLC
6.3.18 Ray International Group*

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, AND CONTRACTORS)
8.1 Existing Infrastructure
8.2 On-going Projects
8.3 Upcoming Projects

9 FUTURE OF THE CONSTRUCTION SECTOR IN OMAN

10 APPENDIX

11 DISCLAIMER

 

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