世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ベトナムeラーニング市場、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、ハードウェア別(インタラクティブディスプレイ、インタラクティブホワイトボード、その他)、ソフトウェア別(統合、スタンドアロン)、サービス別(プロフェッショナル、マネージド)、学習タイプ別(同期、非同期)、エンドユーザー別(企業、学術)、コンテンツタイプ別(音声ベース、テキストベース、動画ベース)、地域別、競合予測&機会、2017-2027年


Vietnam eLearning Market, By Component (Hardware, Software, Services), By Hardware (Interactive Displays, Interactive Whiteboards, Others), By Software (Integrated, Standalone), By Services (Professional, Managed), By Learning Type (Synchronous, Asynchronous), By End User (Enterprises, Academics), By Content Type (Audio Based, Text Based, Video Based), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2017-2027

ベトナムのeラーニング市場は、予測期間中に大きな成長を遂げると予測されています。市場成長の背景には、国全体でのスマートデバイスの普及率の上昇と、教育の重要性に関する消費者の意識の高まりがあります。遠... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年7月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
75 英語

 

サマリー

ベトナムのeラーニング市場は、予測期間中に大きな成長を遂げると予測されています。市場成長の背景には、国全体でのスマートデバイスの普及率の上昇と、教育の重要性に関する消費者の意識の高まりがあります。遠隔学習に対する需要の高まりに対応し、ヘルスケア、金融サービス、IT、小売、通信などの主要産業の従業員にインタラクティブなプログラムを通じてトレーニングを提供するeLearningプラットフォームの出現が、ベトナムのeLearning市場の成長に寄与しています。インターネット普及率の上昇と国全体での5G技術の展開が、ベトナムのeラーニング市場の成長を支えています。また、中流家庭の個人可処分所得の増加や急速な都市化も、同国全体でのeラーニング・プラットフォームの採用を後押ししています。eラーニングシステムにおける人工知能や機械学習の利用が急増し、その価格やアクセス性が向上していることも、予測期間中のベトナムeラーニング市場の成長を後押しする要因となっています。また、マイクロラーニング、ゲーミフィケーション、アダプティブラーニング、モバイルラーニングといったいくつかのトレンドの出現も、ベトナムのeラーニング市場の成長を助けると予想されます。さらに、eラーニング市場におけるクラウドベースのプラットフォームの採用の増加と、リモートアクセス、セキュリティ、データバックアップ、費用対効果などの主要な利点が、ベトナムのeラーニング市場の成長に拍車をかけています。AI対応のeラーニングソリューションは、スマートコンテンツ、デジタル化された学習ガイド、リアルタイムの質問、その他の学習ツールを学生に提供し、エンゲージメントの向上と学習体験の向上を実現します。

ベトナムのeラーニング市場は、コンポーネント、学習タイプ、エンドユーザー、コンテンツタイプ、地域分布、企業で区分されます。エンドユーザーに基づき、市場は企業とアカデミックに分けられます。企業向けは、通常のコースでは提供できない従業員教育のための組織からの投資の増加や、情報提供型の授業の増加により、ベトナムのeラーニング市場を支配すると予想されます。

ベトナムのeラーニング市場における主要企業は、Pearson Plc.、McGrawHill Education Inc.、SAP SE、Samsung Electronics、Panasonic Corporation、Apple, Inc、Google LLC、Adobe Inc、Workday Inc、IBM Corporation、Oracle Corporation、Cisco Systems, Inc、LG Electronics Inc、Hitachi Limited、Smart Technologies, Incなどとなっています。
本レポートの検討年数
ヒストリカルイヤー:2017年~2020年
基本年:2021年
推定年:2022E
予測年:2023F-2027F
本調査の目的
- 2017年から2021年までのベトナムeラーニング市場の市場規模における歴史的成長を分析すること。
- 2022Eから2027Fまでのベトナムeラーニング市場の市場規模および2027Fまでの成長率を推定・予測する。
- ベトナムのeラーニング市場を構成要素、学習タイプ、エンドユーザー、コンテンツタイプ、地域分布、企業に基づいて分類し、予測する。
- ベトナムのeラーニング市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- ベトナムのeラーニング市場の促進要因と課題を特定する。
- ベトナムのeラーニング市場における拡張、新サービス、M&Aなどの競争力のある開発を調査する。
- ベトナムのeラーニング市場で活動する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- ベトナムのeラーニング市場で市場関係者が採用する主要な持続可能な戦略を特定すること。
TechSci Researchはこの調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。最初に、TechSci Researchは全国のサービスプロバイダのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を実施しました。インタビューしながら、回答者には競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかったサービス・プロバイダーを含めることができました。TechSci Research は、サービスプロバイダーと、全国のすべての主要プレイヤーの存在を分析しました。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチを用いて、ベトナムのeラーニング市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切で全体的な市場規模を得るためにこれらのサービスの履歴データを分析することによって外部で検証しました。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- eラーニングサービスプロバイダー企業
- 市場調査会社およびコンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- eラーニング市場に関連する組織、フォーラム、アライアンス
この調査は、サービスプロバイダ、パートナー、エンドユーザなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資の戦略立案や市場機会の活用を可能にするものである。
レポートの範囲
本レポートでは、ベトナムのeラーニング市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- ベトナムのeラーニング市場:コンポーネント別
o ハードウェア
インタラクティブ・ディスプレイ
インタラクティブホワイトボード
その他
o ソフトウェア
統合型
スタンドアロン
サービス
プロフェッショナル
マネージド
- ベトナムのeラーニング市場:学習タイプ別
o シンクロナス(同期)型
o 非同期型
- ベトナムのeラーニング市場:エンドユーザー別
o 企業
o アカデミック
- ベトナムのeラーニング市場:コンテンツタイプ別
o 音声ベース
o テキストベース
o ビデオベース
- ベトナムのeラーニング市場:地域別
o 北ベトナム
o 南ベトナム
o ベトナム中部

競合環境
企業プロフィール。ベトナムのeラーニング市場に参入している主要企業の詳細な分析。
カスタマイズが可能です。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社まで)。

ページTOPに戻る


目次

1. Service Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on Vietnam eLearning Market
5. Voice of Customers
5.1. Awareness of eLearning
5.2. Mobile Apps used for eLearning
5.3. Most Useful Features in eLearning Platforms
5.4. Major Challenges Faced in eLearning
5.5. Can eLearning Replace Traditional Learning
6. Vietnam eLearning Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Component (Hardware, Software, Services)
6.2.1.1. By Hardware (Interactive Displays, Interactive Whiteboards, Others)
6.2.1.2. By Software (Integrated, Standalone)
6.2.1.3. By Services (Professional, Managed)
6.2.2. By Learning Type (Synchronous, Asynchronous)
6.2.3. By End User (Enterprises, Academics)
6.2.4. By Content Type (Audio Based, Text Based, Video Based)
6.2.5. By Region (North Vietnam, Central Vietnam, South Vietnam)
6.2.6. By top 10 Provinces
6.2.7. By Company (2021)
6.3. Market Attractiveness Index
7. North Vietnam eLearning Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Component
7.2.2. By Learning Type
7.2.3. By End User
7.2.4. By Content Type
8. Central Vietnam eLearning Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Component
8.2.2. By Learning Type
8.2.3. By End User
8.2.4. By Content Type
9. South Vietnam eLearning Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Component
9.2.2. By Learning Type
9.2.3. By End User
9.2.4. By Content Type
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Competitive Landscape
13.1. Competition Outlook
13.2. Company Profiles
13.2.1. Pearson Plc.
13.2.2. McGrawHill Education Inc.
13.2.3. SAP SE
13.2.4. Samsung Electronics
13.2.5. Panasonic Corporation
13.2.6. Apple, Inc.
13.2.7. Google LLC
13.2.8. Adobe Inc.
13.2.9. Workday Inc
13.2.10. IBM Corporation
13.2.11. Oracle Corporation
13.2.12. Cisco Systems, Inc.
13.2.13. LG Electronics Inc
13.2.14. Hitachi Limited
13.2.15. Smart Technologies, Inc.
14. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Vietnam eLearning market is projected to grow at a significant rate during the forecast period. The market growth can be attributed to the rising penetration of smart devices across the country and increasing consumer awareness regarding the importance of education. The emergence of eLearning platforms to accommodate the growing demand for remote learning and deliver training through interactive programs to employees across prominent industry verticals such as healthcare, financial services, IT, retail, telecommunication, and other sectors are contributing to the growth of Vietnam eLearning market. Rising internet penetration and rollout of 5G technology across the country are supporting the growth of the Vietnam eLearning market. Increasing personal disposable income of middle-class families and rapid urbanization are also propelling the adoption of eLearning platforms across the country. A surge in the use of artificial intelligence and machine learning in e-learning systems and their increasing affordability and accessibility are factors driving the growth of the Vietnam eLearning market during the forecast period. The emergence of several trends such as microlearning, gamification, adaptive learning, and mobile learning are also expected to aid the growth of the Vietnam eLearning market. Besides, the increased adoption of cloud-based platforms in eLearning market and their key advantages such as remote access, security, data backup, and cost-effectiveness are adding to the growth of Vietnam eLearning market. The AI-enabled eLearning solutions provide students with smart content, digitized study guides, real-time questioning, and other learning tools to improve engagement and enhance the learning experience.

Vietnam eLearning market is segmented into component, learning type, end user, content type, regional distribution, and company. Based on the end user, the market is divided into enterprises and academics. The enterprises segment is anticipated to dominate the Vietnam eLearning market due to increased investments from organizations to train employees, which cannot be delivered through standard courses, and increased availability of informative classes.

Leading players in the Vietnam eLearning market are Pearson Plc., McGrawHill Education Inc., SAP SE, Samsung Electronics, Panasonic Corporation, Apple, Inc., Google LLC, Adobe Inc., Workday Inc, IBM Corporation, Oracle Corporation, Cisco Systems, Inc., LG Electronics Inc, Hitachi Limited, Smart Technologies, Inc., and others.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022E
Forecast Period: 2023F–2027F
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of Vietnam eLearning market from 2017 to 2021.
• To estimate and forecast the market size of Vietnam eLearning market from 2022E to 2027F and growth rate until 2027F.
• To classify and forecast Vietnam eLearning market based on component, learning type, end user, content type, regional distribution, and company.
• To identify dominant region or segment in the Vietnam eLearning Market.
• To identify drivers and challenges for Vietnam eLearning Market.
• To examine competitive developments such as expansions, new services, mergers & acquisitions, etc., in Vietnam eLearning Market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in Vietnam eLearning Market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in Vietnam eLearning market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of service providers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the service providers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the service providers, and presence of all major players across the country.
TechSci Research calculated the market size of Vietnam eLearning market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these pservices for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• eLearning service provider companies
• Market research and consulting firms
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums, and alliances related to eLearning market
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as service providers, partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, Vietnam eLearning market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Vietnam eLearning Market, By Component:
o Hardware
 Interactive Displays
 Interactive Whiteboards
 Others
o Software
 Integrated
 Standalone
o Services
 Professional
 Managed
• Vietnam eLearning Market, By Learning Type:
o Synchronous
o Asynchronous
• Vietnam eLearning Market, By End User:
o Enterprises
o Academics
• Vietnam eLearning Market, By Content Type:
o Audio Based
o Text Based
o Video Based
• Vietnam eLearning Market, By Region:
o North Vietnam
o South Vietnam
o Central Vietnam

Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Vietnam eLearning market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Service Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on Vietnam eLearning Market
5. Voice of Customers
5.1. Awareness of eLearning
5.2. Mobile Apps used for eLearning
5.3. Most Useful Features in eLearning Platforms
5.4. Major Challenges Faced in eLearning
5.5. Can eLearning Replace Traditional Learning
6. Vietnam eLearning Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Component (Hardware, Software, Services)
6.2.1.1. By Hardware (Interactive Displays, Interactive Whiteboards, Others)
6.2.1.2. By Software (Integrated, Standalone)
6.2.1.3. By Services (Professional, Managed)
6.2.2. By Learning Type (Synchronous, Asynchronous)
6.2.3. By End User (Enterprises, Academics)
6.2.4. By Content Type (Audio Based, Text Based, Video Based)
6.2.5. By Region (North Vietnam, Central Vietnam, South Vietnam)
6.2.6. By top 10 Provinces
6.2.7. By Company (2021)
6.3. Market Attractiveness Index
7. North Vietnam eLearning Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Component
7.2.2. By Learning Type
7.2.3. By End User
7.2.4. By Content Type
8. Central Vietnam eLearning Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Component
8.2.2. By Learning Type
8.2.3. By End User
8.2.4. By Content Type
9. South Vietnam eLearning Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Component
9.2.2. By Learning Type
9.2.3. By End User
9.2.4. By Content Type
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Competitive Landscape
13.1. Competition Outlook
13.2. Company Profiles
13.2.1. Pearson Plc.
13.2.2. McGrawHill Education Inc.
13.2.3. SAP SE
13.2.4. Samsung Electronics
13.2.5. Panasonic Corporation
13.2.6. Apple, Inc.
13.2.7. Google LLC
13.2.8. Adobe Inc.
13.2.9. Workday Inc
13.2.10. IBM Corporation
13.2.11. Oracle Corporation
13.2.12. Cisco Systems, Inc.
13.2.13. LG Electronics Inc
13.2.14. Hitachi Limited
13.2.15. Smart Technologies, Inc.
14. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る