世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インド腕時計市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


INDIA WATCH MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インド時計市場は、予測期間である2020-2025年にかけて、年平均成長率20.32%を記録すると予測されています。 主なハイライト 製品タイプ別では、クォーツタイプが最大のシェアを占めていますが、フィットネ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
80 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

インド時計市場は、予測期間である2020-2025年にかけて、年平均成長率20.32%を記録すると予測されています。

主なハイライト
製品タイプ別では、クォーツタイプが最大のシェアを占めていますが、フィットネススポーツや健康志向の消費者からの需要が増加していることから、スマートウォッチタイプが最も急速に成長しています。一方、低価格帯や中価格帯の時計は、女性の間でコストパフォーマンスの高い時計やアクセサリーへの需要が高まっていることから、ますます市場浸透が進んでいます。
販売チャネル別では、オフラインの小売チャネルが大きなシェアを占めており、オフラインの小売チャネルでは、専門店が大きなシェアを占め、最大のセグメントであることが判明した。また、タイタンのチェーンストアの多くが「タイタンの世界」というアウトレットフランチャイズを通じて運営されているように、単一ブランドの専門店が全国的に人気を集めている。


主な市場動向

消費者の高級品への傾倒

ラグジュアリーはもはや先進国に限ったことではなく、アジア太平洋の発展途上国でも人気を博しています。インドでは、時計はファッションアクセサリーの一部と考えられており、消費者は古典的な時計から革新的でユニークなデザインの高級ブランドへと移行している。さらに、インドには王室の伝統があり、技術的な資産もあるため、様々な高級ブランドにとって有利な市場となっている。

インドで高級時計を提供している主なブランドには、Rolex、Omega、Rado、Tissotなどがあり、需要の増加により、他の企業もその可能性を見出し、市場での地位を強化するために製品ポートフォリオの拡充に投資しています。

スポーツ参加者の増加

健康的なライフスタイルの普及と健康維持への嗜好により、消費者は様々なスポーツ活動に興じるようになった。アスレジャーのトレンドに伴い、消費者はスポーツウェアラブルの分野で様々な種類を求めるようになっており、それによってスマートウォッチの売上が加速しています。

現在、サイクリスト、ランナー、フィットネス愛好家、スイマー、アスリートなど、幅広い層でスマートウォッチの利用が急増しています。また、スポーツへの参加率を向上させることを目的とした各国の政府の取り組みが増加していることも、ここ数年の市場の牽引役として重要な役割を担っています。例えば、2019年9月、インドスポーツ庁(SAI)は、AIFF(全インドサッカー連盟)の技術的・組織的支援を受け、「Khelo India Girls League」を立ち上げました。この取り組みは、U-17女子サッカーワールドカップに向けた政府の話題作りの一環であった。

競合の状況

製品イノベーション、流通網の拡大、ソーシャルメディアによる製品のブランディングなど、様々なマーケティング戦略を採用し、顧客層の拡大を図っていることから、予測期間中に大きな成長が見込まれる市場です。

Titan、Timex、Casio、Swatch Group、Rolex、Fossil、Citizenなどが、この市場で活動する主要企業である。タイタンは市場を細分化し、セグメントごとに異なるサブブランドを展開している、最もダイナミックな参加企業である。一方、インドのスウォッチ・グループに属するオメガのような海外ブランドは、2018年に同社の世界平均を上回る高い成長を目撃しました。

追加特典のご案内です。

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Quartz Watch
5.1.2 Digital Watch
5.1.3 Smart Watch
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Online Retail Stores
5.2.2 Offline Retail Stores
5.2.2.1 Specialty Stores
5.2.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2.3 Others
5.3 By End Users
5.3.1 Women
5.3.2 Men
5.3.3 Unisex

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Titan Group
6.4.2 Casio Computer Co. Ltd
6.4.3 The Swatch Group
6.4.4 Seiko Holding Corporation
6.4.5 Fossil Group Inc.
6.4.6 Timex Group
6.4.7 Citizen Watch Co. ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The India watch market is projected to register a CAGR of 20.32% over the forecast period, 2020-2025.

Key Highlights
By product type, the quartz segment holds the maximum share, however, the smart watch segment was the fastest growing segment, mostly followed by an increasing demand coming from fitness sports and health-conscious consumers. On the other hand, the lower priced and mid-priced watches are increasingly gaining market traction, due to an increasing demand for value-for-product watches and accessories among women.
By distribution channel, the offline retail channel holds a major share and under the offline retail channel segment, specialty stores accounted for the prominent share and it turned out to be the largest segment as well. Furthermore, mono-brand specialty stores are gaining popularity across the country, for instance, a significant number of the chain stores of Titan are operated through 'World of Titan’ outlet franchises.


Key Market Trends

Consumer inclination toward luxury goods

Luxury is no longer restricted to developed countries but is also gaining popularity in developing countries of Asia-Pacific. In India, watches are considered as a part of fashion accessories and, thus, consumers are shifting from classical watches to luxury brands with innovation and unique design. Furthermore, India is a lucrative market for various luxury brands, owing to the presence of royal heritage and the availability of technological assets.

Some of the major brands offering luxury watches in India include Rolex, Omega, Rado, and Tissot, and due to the increasing demand, other companies have identified the potential and invested in expanding their product portfolio to strengthen the position in the market.

Increased Sports Participation

Healthy lifestyle adoption and the preference for staying fit has increased consumer indulgence in various sports activities. In line with the athleisure trend, consumers are increasingly seeking for various varieties in the sports wearable segment, thereby, accelerating the smartwatch sales.

Presently, the usage of smartwatches among cyclers, runners, fitness conscious consumers, swimmers, and athletes is increasing rapidly attributed to their wide range of monitoring capabilities. Additionally, an increase in government initiatives in various countries, meant to improve sports participation, is playing a key role in driving the market in the last few years. For instance, in September 2019, Sports Authority of India (SAI), with technical and organizational support from AIFF (All India Football Federation), launched Khelo India Girls League. The initiative was part of the government's effort to create a buzz for the U-17 women's football World Cup.

Competitive Landscape

The market studied is expected to witness a significant growth over the forecast period, owing to the adoption of various marketing strategies, such as product innovation, expansion of distribution network, and branding of the products via social media, with an aim to broaden their customer base.

Titan, Timex, Casio, Swatch Group, Rolex, Fossil, and Citizen are some of the major companies operating in the market studied. Titan is the most dynamic participant in the market that has segmented the market and developed different sub-brands for each segment. On the other hand, foreign brands, like Omega, which belongs to the Swatch Group, India, witnessed a higher growth than the company’s global average in 2018.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Quartz Watch
5.1.2 Digital Watch
5.1.3 Smart Watch
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Online Retail Stores
5.2.2 Offline Retail Stores
5.2.2.1 Specialty Stores
5.2.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2.3 Others
5.3 By End Users
5.3.1 Women
5.3.2 Men
5.3.3 Unisex

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Titan Group
6.4.2 Casio Computer Co. Ltd
6.4.3 The Swatch Group
6.4.4 Seiko Holding Corporation
6.4.5 Fossil Group Inc.
6.4.6 Timex Group
6.4.7 Citizen Watch Co. ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る