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インド腕時計市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


INDIA WATCH MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インド時計市場は、予測期間である2020-2025年にかけて、年平均成長率20.32%を記録すると予測されています。 主なハイライト 製品タイプ別では、クォーツタイプが最大のシェアを占めていますが、フィットネ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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80 英語

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サマリー

インド時計市場は、予測期間である2020-2025年にかけて、年平均成長率20.32%を記録すると予測されています。

主なハイライト
製品タイプ別では、クォーツタイプが最大のシェアを占めていますが、フィットネススポーツや健康志向の消費者からの需要が増加していることから、スマートウォッチタイプが最も急速に成長しています。一方、低価格帯や中価格帯の時計は、女性の間でコストパフォーマンスの高い時計やアクセサリーへの需要が高まっていることから、ますます市場浸透が進んでいます。
販売チャネル別では、オフラインの小売チャネルが大きなシェアを占めており、オフラインの小売チャネルでは、専門店が大きなシェアを占め、最大のセグメントであることが判明した。また、タイタンのチェーンストアの多くが「タイタンの世界」というアウトレットフランチャイズを通じて運営されているように、単一ブランドの専門店が全国的に人気を集めている。


主な市場動向

消費者の高級品への傾倒

ラグジュアリーはもはや先進国に限ったことではなく、アジア太平洋の発展途上国でも人気を博しています。インドでは、時計はファッションアクセサリーの一部と考えられており、消費者は古典的な時計から革新的でユニークなデザインの高級ブランドへと移行している。さらに、インドには王室の伝統があり、技術的な資産もあるため、様々な高級ブランドにとって有利な市場となっている。

インドで高級時計を提供している主なブランドには、Rolex、Omega、Rado、Tissotなどがあり、需要の増加により、他の企業もその可能性を見出し、市場での地位を強化するために製品ポートフォリオの拡充に投資しています。

スポーツ参加者の増加

健康的なライフスタイルの普及と健康維持への嗜好により、消費者は様々なスポーツ活動に興じるようになった。アスレジャーのトレンドに伴い、消費者はスポーツウェアラブルの分野で様々な種類を求めるようになっており、それによってスマートウォッチの売上が加速しています。

現在、サイクリスト、ランナー、フィットネス愛好家、スイマー、アスリートなど、幅広い層でスマートウォッチの利用が急増しています。また、スポーツへの参加率を向上させることを目的とした各国の政府の取り組みが増加していることも、ここ数年の市場の牽引役として重要な役割を担っています。例えば、2019年9月、インドスポーツ庁(SAI)は、AIFF(全インドサッカー連盟)の技術的・組織的支援を受け、「Khelo India Girls League」を立ち上げました。この取り組みは、U-17女子サッカーワールドカップに向けた政府の話題作りの一環であった。

競合の状況

製品イノベーション、流通網の拡大、ソーシャルメディアによる製品のブランディングなど、様々なマーケティング戦略を採用し、顧客層の拡大を図っていることから、予測期間中に大きな成長が見込まれる市場です。

Titan、Timex、Casio、Swatch Group、Rolex、Fossil、Citizenなどが、この市場で活動する主要企業である。タイタンは市場を細分化し、セグメントごとに異なるサブブランドを展開している、最もダイナミックな参加企業である。一方、インドのスウォッチ・グループに属するオメガのような海外ブランドは、2018年に同社の世界平均を上回る高い成長を目撃しました。

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Quartz Watch
5.1.2 Digital Watch
5.1.3 Smart Watch
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Online Retail Stores
5.2.2 Offline Retail Stores
5.2.2.1 Specialty Stores
5.2.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2.3 Others
5.3 By End Users
5.3.1 Women
5.3.2 Men
5.3.3 Unisex

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Titan Group
6.4.2 Casio Computer Co. Ltd
6.4.3 The Swatch Group
6.4.4 Seiko Holding Corporation
6.4.5 Fossil Group Inc.
6.4.6 Timex Group
6.4.7 Citizen Watch Co. ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The India watch market is projected to register a CAGR of 20.32% over the forecast period, 2020-2025.

Key Highlights
By product type, the quartz segment holds the maximum share, however, the smart watch segment was the fastest growing segment, mostly followed by an increasing demand coming from fitness sports and health-conscious consumers. On the other hand, the lower priced and mid-priced watches are increasingly gaining market traction, due to an increasing demand for value-for-product watches and accessories among women.
By distribution channel, the offline retail channel holds a major share and under the offline retail channel segment, specialty stores accounted for the prominent share and it turned out to be the largest segment as well. Furthermore, mono-brand specialty stores are gaining popularity across the country, for instance, a significant number of the chain stores of Titan are operated through 'World of Titan’ outlet franchises.


Key Market Trends

Consumer inclination toward luxury goods

Luxury is no longer restricted to developed countries but is also gaining popularity in developing countries of Asia-Pacific. In India, watches are considered as a part of fashion accessories and, thus, consumers are shifting from classical watches to luxury brands with innovation and unique design. Furthermore, India is a lucrative market for various luxury brands, owing to the presence of royal heritage and the availability of technological assets.

Some of the major brands offering luxury watches in India include Rolex, Omega, Rado, and Tissot, and due to the increasing demand, other companies have identified the potential and invested in expanding their product portfolio to strengthen the position in the market.

Increased Sports Participation

Healthy lifestyle adoption and the preference for staying fit has increased consumer indulgence in various sports activities. In line with the athleisure trend, consumers are increasingly seeking for various varieties in the sports wearable segment, thereby, accelerating the smartwatch sales.

Presently, the usage of smartwatches among cyclers, runners, fitness conscious consumers, swimmers, and athletes is increasing rapidly attributed to their wide range of monitoring capabilities. Additionally, an increase in government initiatives in various countries, meant to improve sports participation, is playing a key role in driving the market in the last few years. For instance, in September 2019, Sports Authority of India (SAI), with technical and organizational support from AIFF (All India Football Federation), launched Khelo India Girls League. The initiative was part of the government's effort to create a buzz for the U-17 women's football World Cup.

Competitive Landscape

The market studied is expected to witness a significant growth over the forecast period, owing to the adoption of various marketing strategies, such as product innovation, expansion of distribution network, and branding of the products via social media, with an aim to broaden their customer base.

Titan, Timex, Casio, Swatch Group, Rolex, Fossil, and Citizen are some of the major companies operating in the market studied. Titan is the most dynamic participant in the market that has segmented the market and developed different sub-brands for each segment. On the other hand, foreign brands, like Omega, which belongs to the Swatch Group, India, witnessed a higher growth than the company’s global average in 2018.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Quartz Watch
5.1.2 Digital Watch
5.1.3 Smart Watch
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Online Retail Stores
5.2.2 Offline Retail Stores
5.2.2.1 Specialty Stores
5.2.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2.3 Others
5.3 By End Users
5.3.1 Women
5.3.2 Men
5.3.3 Unisex

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Titan Group
6.4.2 Casio Computer Co. Ltd
6.4.3 The Swatch Group
6.4.4 Seiko Holding Corporation
6.4.5 Fossil Group Inc.
6.4.6 Timex Group
6.4.7 Citizen Watch Co. ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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2024/09/20 10:26

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