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高級腕時計市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Luxury Watch Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

2020年の高級時計市場は236億2,300万米ドルで、予測期間である2021-2026年のCAGRは3.25%を記録した。 COVID-19の大流行により、高級時計の主要な消費国であったアメリカをはじめ、ヨーロッパやアジアの主要国... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

2020年の高級時計市場は236億2,300万米ドルで、予測期間である2021-2026年のCAGRは3.25%を記録した。

COVID-19の大流行により、高級時計の主要な消費国であったアメリカをはじめ、ヨーロッパやアジアの主要国が影響を受け、様々な移動制限や人々の慎重な消費行動により、市場は需要が減少し、成長が鈍化しています。2020年のスイス時計出荷量は金額ベースで約22%減、数量ベースでは約33%減となった。2 月の輸出は約 9%減少し、第 2 四半期はさらに悪化し、61%以上減少した。状況が好転すると、輸出の減少幅は徐々に縮小した。最終四半期は、鎖国措置の緩和やさまざまな要因で4%の減少にとどまった。

世界的に、ステータスシンボルとして認識される高品質な高級時計に対する消費者の嗜好の高まりが、高級時計市場の主要な推進要因となっています。消費者は、極めて高度な生産技術や素材、製法で作られた高品質の製品を使用することに関心を持っています。

また、ファッションのトレンドとして、アクセサリーで自分を演出することが一般的になっています。このような要因が高級時計市場の成長に寄与している。また、市場参加者が様々な広告やマーケティング戦略を駆使することで、消費者の時計に対する期待感が高まり、市場の成長に繋がっている。

スチール、バイメタリック、貴金属などの高品質で高級な素材を使用することで、より多くの消費者を惹きつけています。これらは様々な価格帯で提供されています。高級時計を生産・輸出している国には、スイス、香港、中国、フランス、ドイツなどがある。これらの時計は、貿易やさまざまな小売チャネルを通じて世界中に販売されている。

主な市場動向

高級品への需要の高まり

主に男性の間で、時計を含む高級品が好まれるようになり、スイスの時計産業が急成長している。腕時計の高級品市場は成熟しているが、どのブランドも急成長を遂げる可能性がある。ブランド認知度の向上、欧米諸国の影響力、そして高級時計への本質的なニーズなどが、高級時計の需要増加の要因として挙げられる。スイスは、高級時計事業の強さに支えられ、時計生産において世界のリーダーであり続けている。アジアでは、日本とシンガポールがスイス時計の主要な市場となっています。ガーミンは、プレミアム高級時計コレクション「Marq」を発表し、インドでのプレゼンスを拡大した。これらの時計には、音楽用の内蔵ストレージ、Garmin Payの統合、スマート通知、毎日のアクティビティトラッキングなどの機能があらかじめ搭載されています。また、手首に装着する心拍センサーとPulse Ox2センサーも搭載しています。

コレクターの間では、実質よりもスタイルを優先して、機能しないスタイリッシュな時計を購入することが新しい傾向となっている。Retail Diveによると、2017年8月、ヒースロー空港でロレックスの時計に500万米ドルが費やされた。高級時計・宝飾品カテゴリーの売上は、74%という驚異的な伸びを示しました。このように、高級品への嗜好の高まりは、調査期間中の市場成長を促進すると予想されます。

アジア太平洋地域が高級腕時計の最大消費国に

世界的に見ると、中国は最も競争の激しい市場の一つであり、高級時計のメーカーが買収して競争するための大きな可能性を提供している。ロレックス、オメガ、パテックフィリップ、カルティエ、チャンネル、ロンジン、ティソ、ラドー、ブランパン、ピアジェなどが著名な高級時計メーカーである。スイス時計産業連盟によると、最新の数字では、2020年1月から11月までの中国本土へのスイス時計の輸出額は21億スイスフラン(23億9000万米ドル)で、2019年同期比で17.1%増となった。一方、インドのような国では、当初、高級時計市場は男性のみを対象としていました。しかし、女性の社会進出率の上昇に伴い、女性向けやユニセックスの高級時計の需要が増加しました。需要と市場の成長を感じ取ったスイスの時計メーカー、フレデリック・コンスタントは2017年、インドで、同ブランドの最も女性らしいコレクション「Art Déco」の最新作を発表しました。このタイムピースは、精巧な装飾を施したエレガンスとスタイルの完璧な融合を反映しており、それによって市場の浸透を広く支えています。

競合他社の状況

高級時計市場は、世界的なプレーヤーと国内プレーヤーの両方が存在し、非常に競争が激しい。主なプレーヤーとしては、Rolex SA、The Swatch Group Ltd、Compagnie Financiere Richemont SA、Patek Philippe SA、Audemars Piguet、Richard Milleが挙げられる。主要プレイヤーは現在、より多くの顧客を惹きつけるために、製品のオンラインマーケティングやブランディングのために、ソーシャルメディアプラットフォームやオンライン流通チャネルにも注力しています。例えば、2020年11月、アリババ、リシュモン、ファーフェッチは、世界のラグジュアリー産業のデジタル化を加速し、ラグジュアリーブランドが中国市場によりアクセスできるようにするための戦略的パートナーシップを発表しています。この契約により、アリババとリシュモンは高級Eコマースプラットフォームのファーフェッチにそれぞれ3億米ドルを投資する予定です。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Analog Watch
5.1.2 Digital Watch
5.2 By End User
5.2.1 Women
5.2.2 Men
5.2.3 Unisex
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Offline Retail Stores
5.3.2 Online Retail Stores
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Spain
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 Germany
5.4.2.4 Russia
5.4.2.5 France
5.4.2.6 Italy
5.4.2.7 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 LVMH
6.4.2 Chanel
6.4.3 Hermes International SA
6.4.4 Kering Group
6.4.5 Rolex SA
6.4.6 Compagnie Financiere Richemont SA
6.4.7 Patek Philippe SA
6.4.8 The Swatch Group Ltd
6.4.9 Breitling SA
6.4.10 Audemars Piguet

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The luxury watch market was valued at USD 23.623 billion in 2020, registering a CAGR of 3.25% during the forecast period, 2021-2026.

As the COVID-19 pandemic affected America and other major countries in Europe and Asia, which were the major consumers of luxury watches, the market has seen decreased demand and slowed growth because of various restrictions imposed on movement and cautious spending habits of people. In 2020, the Swiss watch shipment fell by around 22% in value terms, while it declined by 33% in volume terms. In February, the export declined by around 9%, which further escalated during the second quarter, as they declined by over 61%. With situations improving, there was a gradual slowdown in export declines. In the last quarter of the year, there was a decline of 4% only due to ease on the lockdown measure and various other factors.

Globally, the growing consumer preference for high-quality, premium watches, which are perceived as status symbols, is the major driving factor for the luxury watches market. Consumers are interested in using quality products made with extremely advanced production technologies, materials, and methods.

The use of accessories to improve one’s looks is a common fashion trend. This factor is, therefore, contributing toward the growth of the luxury watch market. The use of various advertising and marketing strategies by the market players has also augmented consumers' expectations from watches, resulting in market growth.

The use of high-quality, premium materials, like steel, bi-metallics, and precious metals, attract more consumers. These are available in various price ranges. Some countries producing and exporting luxury watches include Switzerland, Hong Kong, China, France, and Germany. These watches are distributed globally via trade and different retail channels.

Key Market Trends

Rising Demand for Luxury Goods

The preference for luxury goods, including watches, mostly among men, has created a surge in the Swiss watch industry. Although the luxury market for watches is mature, any brand may experience sudden growth. The increase in brand awareness, the influence of the western world, and the inherent need for exclusivity are some of the factors that contribute to the increased demand for luxury watches. Switzerland continues to be a worldwide leader in watch production, backed by the strength of its luxury watch business. In Asia, Japan and Singapore are the key markets for Swiss watches. Garmin expanded its presence in India by launching its premium luxury watch collection, called the Marq. These watches have preloaded features, such as built-in storage for music, Garmin Pay integration, smart notifications, and daily activity tracking. They also feature wrist-based heart rate and Pulse Ox2 sensors.

A new trend among collectors is purchasing stylish timepieces that do not work, prioritizing style over substance. As per Retail Dive, in August 2017, USD 5 million was spent on Rolex watches at Heathrow Airport. The sales in the luxury watches and jewelry category increased by a staggering 74%. Thus, the growing preference for luxury goods is anticipated to drive market growth during the study period.

Asia-Pacific Emerged as the Largest Consumer of Luxury Watches

Globally, China is one of the most competitive markets, as it offers huge potential for the manufacturers of luxury watches to acquire and compete. Rolex, Omega, Patek Philippe, Cartier, Channel, Longines, Tissot, Rado, Blancpain, and Piaget are some of the prominent luxury watch manufacturers. According to the Federation of the Swiss Watch Industry, the most recent figures show exports of Swiss watches to mainland China totaled CHF 2.1 billion (USD 2.39 billion) from January to November 2020, an increase of 17.1% from the same period in 2019. Whereas in countries like India, the luxury watch market was initially targeted solely at men. However, with the increasing rate of female participation in the workforce, the demand for female and unisex luxury watches increased. Sensing the demand and the growing market, in 2017, the Switzerland-based watch manufacturer, Frederique Constant, introduced the newest addition to the most feminine collection of the brand, Art Déco, in India. The timepiece reflects a perfect blend of elegance and style, with elaborate decoration, thereby widely supporting the market penetration.

Competitive Landscape

The luxury watch market is highly competitive, with the presence of both global and domestic players. The major players in the market include Rolex SA, The Swatch Group Ltd, Compagnie Financiere Richemont SA, Patek Philippe SA, Audemars Piguet, and Richard Mille. Key players are now also focusing on social media platforms and online distribution channels for the online marketing and branding of their products to attract more customers. For instance, in November 2020, Alibaba, Richemont, and Farfetch announced a strategic partnership to accelerate the digitization of the global luxury industry and to give luxury brands better access to the Chinese market. As per the deal, Alibaba and Richemont are expected to invest USD 300 million each in the luxury e-commerce platform Farfetch.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Analog Watch
5.1.2 Digital Watch
5.2 By End User
5.2.1 Women
5.2.2 Men
5.2.3 Unisex
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Offline Retail Stores
5.3.2 Online Retail Stores
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Spain
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 Germany
5.4.2.4 Russia
5.4.2.5 France
5.4.2.6 Italy
5.4.2.7 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 LVMH
6.4.2 Chanel
6.4.3 Hermes International SA
6.4.4 Kering Group
6.4.5 Rolex SA
6.4.6 Compagnie Financiere Richemont SA
6.4.7 Patek Philippe SA
6.4.8 The Swatch Group Ltd
6.4.9 Breitling SA
6.4.10 Audemars Piguet

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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