世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州腕時計市場:成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Europe Watch Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州の時計市場は、予測期間(2020-2025年)において、年平均成長率1.97%を記録すると予測されています。 主なハイライト バリューウォッチブランドは手軽に購入できることから、ヨーロッパ地域の消費者の間... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
110 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

欧州の時計市場は、予測期間(2020-2025年)において、年平均成長率1.97%を記録すると予測されています。

主なハイライト
バリューウォッチブランドは手軽に購入できることから、ヨーロッパ地域の消費者の間でファッションの選択肢として人気がある。低価格帯や中価格帯の時計は、女性の間で「製品に見合った価値」のある時計やアクセサリーへの需要が高まっているため、ますます市場の牽引役になっている。
高級時計については、イギリスなどの国々で観光客の購入レベルが高いこととポンド安を理由に、大きなシェアを占めると予想される。
また、ドイツなどでは、ファッション性を重視したミッドクオーツアナログ腕時計の需要が高いようである。カシオやタイメックスなどのブランドは、スマートウォッチの機能とデジタルウォッチの長寿命を融合させ、魅力的なデザインと手頃な価格で提供するために、製品革新のための研究開発に継続的に投資しています。


主な市場動向

デジタルウォッチが最も速い成長を見せる

スマートウォッチ分野における最新のトレンドとして、アラートや通知の目的で使用される標準機能であるハプティクス技術の統合が進んでいることが挙げられます。さらに、これらのスマートウォッチに使用されているハプティクス技術は、テキストメッセージ、電子メール、または電話があった場合にユーザーに警告するため、毎回スマートフォンを携帯する必要性もなくなります。このセグメントに属するヨーロッパの主要時計メーカーは、消費者層を惹きつけ、市場での競争力を維持するために、製品の新バージョンやアップデート版の開発に投資しています。


例えば、2016年、スイスの時計メーカーであるスウォッチ・グループ・リミテッドは、文字盤の下に隠されたNFC(Near Field Communication)無線チップを内蔵した新しい腕時計「スウォッチ・ベラミ」を発表しました。この技術により、消費者はヨーロッパ中のショップやデパートで買い物をする際に、着用者がコンタクトレスで決済を行うことができるようになりました。


政府の政策による技術主導型企業への直接的・間接的な支援は、この分野の市場調査を後押ししています。例えば、欧州フレームワーク・プログラムでは、企業の技術革新活動に投資する500億円以上の予算が提案されている。このように、地域政府によるイニシアチブは、時計市場全体の収益を押し上げています。また、欧州のデジタル時計市場は、予測期間中に4.27%の成長率を達成する可能性があります。

アドベンチャースポーツとスマートなウェアラブルの融合

先進国、特に欧州連合の豊かな社会は、平均所得が高く、レクリエーションやアウトドア活動を行うのに十分な能力があると予想されます。これは、利便性文化とも関連しており、「権限を与えられた消費者」の台頭により、活動の選択肢が増えるとともに、希望する時間を柔軟に使うことができるような勤務形態の変化が生じています。高齢者がリスクの少ない活動を求める傾向は顕著で、ヨーロッパのアウトドア活動の参加者の3分の2は40〜70歳の人々です。一方、このセグメントは、健康上の病気になりやすく、心拍数や走行距離などを表示するスマートウェアラブルは、このような消費者の間で販売可能性の割合が高くなっています。また、欧州のスマート・ウェアラブル市場は、ミレニアル世代が牽引する市場であり、彼らの生活水準の変化は、日常生活を効率化するための新しい技術の提供に対するコミットメントのレベルを向上させることになる。

競合他社の状況

市場は、シチズン時計、セイコーホールディングス株式会社、Fossil Group Inc.、カシオ計算機株式会社、株式会社日立製作所、株式会社日立製作所、株式会社日立製作所のようなプレーヤーによって占められています。Ltd.、Timex Group BV、Swatch Groupのようなプレーヤーが市場を支配している。これらのプレイヤーは、より多くの顧客を引き付けるために、製品のオンラインマーケティングとブランディングのために、ソーシャルメディアプラットフォームとオンライン流通チャネルに焦点を当てています。この地域で活動する主要企業は、市場の技術革新がもたらす機会を活用し、製品ポートフォリオを拡大することで、特にアナログ時計とスマート時計が統合された製品セグメントの要件に対応できるように注力しています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Analogue Watch
5.1.2 Digital Watch
5.2 End Users
5.2.1 Women
5.2.2 Men
5.2.3 Unisex
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Offline Retail Stores
5.3.2 Online Retail Stores
5.4 By Geography
5.4.1 Spain
5.4.2 United Kingdom
5.4.3 Germany
5.4.4 France
5.4.5 Italy
5.4.6 Russia
5.4.7 Switzerland
5.4.8 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Seiko Holdings Corporation
6.4.2 Casio Computer Co. Ltd
6.4.3 Timex Group
6.4.4 Rolex
6.4.5 Compagnie Financière Richemont SA
6.4.6 Citizen Watch Co. Ltd
6.4.7 Fossil Group Inc.
6.4.8 The Swatch Group Ltd
6.4.9 Fitbit Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The European watch market is projected to register a CAGR of 1.97%, during the forecast period (2020-2025).

Key Highlights
The disposability and affordability of value watch brands make them a popular fashion choice among consumers, across the European region. The lower-priced and mid-priced watches are increasingly gaining market traction, due to increasing demand for ‘value-for-product’ watches and accessories among women.
The market will have a strong prevalence in terms of luxury watches, which is expected to have a significant market share, citing the level of tourist purchases along with a weaker pound in countries, such as the United Kingdom.
Across countries, like Germany, the demand for mid quartz analog watches is likely to be high, mostly due to shifting consumer focus toward watches that are more fashion-oriented. Brands, like Casio and Timex, are continuously investing in R&D for product innovations to blend some of the features of smart watches with the long-lasting battery life of digital watches, while offering the product in attractive design and affordable prices.


Key Market Trends

Digital Watches to Witness the Fastest Growth

One of the latest trends that is expected to gain traction in the smart watch segment is the increasing integration of haptics technology, which is a standard feature that is used for alerts and notification purposes. Furthermore, the haptics technology used in these smart watches also eliminates the need to carry a smartphone every time, as they alert the user if there are texts messages, e-mails, or calls. Major European watch manufacturers in this segment are investing in the development of new and updated versions of products, in order to attract the consumer base and remain competitive in the market.


For instance, in 2016, the Swatch Group Ltd, a Swiss watch manufacturer introduced new Swatch Bellamy watch, which came equipped with built-in Near Field Communication (NFC) wireless chip hidden under the dial. This technology allowed consumers to have contact-less payments for wearers for purchases in shops and department stores across Europe.


The government policies’ direct and indirect support for technologically-driven firms is, in turn, boosting this segment of the market studied. For instance, the European Framework Program had proposed a budget of over 50 billion to be invested in technologically innovative activities of the firms. Thus, the initiatives by the regional government are boosting the overall revenue of the watch market. Moreover, the digital watch market in Europe is likely to achieve growth rate of 4.27% during the forecast period.

Blending Adventure Sports With Smarter Wearables

The affluent society across developed countries, specifically in the European Union, is anticipated to have higher average incomes, making them capable enough to pursue recreational and outdoor activities. This is also linked with convenience culture, where the rise of “empowered consumers” are seeking out more choices within activities along with changing work patterns that facilitates them to use desired time in a flexible manner. The seeking low-risk activities among the older population is prominent, people between the age group of 40 and 70 caters to the two-third of the European outdoor activity's participation. On the other hand, this segment is also prone to health ailments and smart wearable that portrays heart rate, distances covered, among others, have a higher rate of salability among such consumers. The smart wearable markets in Europe will also be driven by the millennial segment, as a change in their living standard will also upgrade the level of commitment that novel technology offers to streamline their daily activities.

Competitive Landscape

The market is dominated by players, like Citizen Watch, Seiko Holdings Corporation, Fossil Group Inc., Casio Computer Co. Ltd, Timex Group BV, and the Swatch Group. These players are focusing on social media platforms and online distribution channels for the online marketing and branding of their products, to attract more customers. Major players, operating in the region, focus on leveraging the opportunities posed by innovation in the market, to expand their product portfolio, so that they can cater to the requirements for various product segments, especially within the category of integrated analogue and smart watch segment.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Analogue Watch
5.1.2 Digital Watch
5.2 End Users
5.2.1 Women
5.2.2 Men
5.2.3 Unisex
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Offline Retail Stores
5.3.2 Online Retail Stores
5.4 By Geography
5.4.1 Spain
5.4.2 United Kingdom
5.4.3 Germany
5.4.4 France
5.4.5 Italy
5.4.6 Russia
5.4.7 Switzerland
5.4.8 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Seiko Holdings Corporation
6.4.2 Casio Computer Co. Ltd
6.4.3 Timex Group
6.4.4 Rolex
6.4.5 Compagnie Financière Richemont SA
6.4.6 Citizen Watch Co. Ltd
6.4.7 Fossil Group Inc.
6.4.8 The Swatch Group Ltd
6.4.9 Fitbit Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る