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アジア太平洋地域のチョコレート市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Asia-Pacific Chocolate Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

アジア太平洋地域のチョコレート市場は、予測期間(2021年~2026年)に6.3%のCAGRを記録すると予測されています。 COVID-19パンデミックの発生に伴い、需要動態が大きく変化したため、チョコレート分野は劇的... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

アジア太平洋地域のチョコレート市場は、予測期間(2021年~2026年)に6.3%のCAGRを記録すると予測されています。

COVID-19パンデミックの発生に伴い、需要動態が大きく変化したため、チョコレート分野は劇的な混乱に陥りました。このパンデミックはさらに、アジア太平洋諸国でのロックダウンやその他の制限により、チョコレートの販売に悪影響を及ぼすと予想されます。さらに、チョコレートは必需品とはみなされていないため、これらの国の消費者の需要はここ数ヶ月間減少しています。プレミアム・チョコレート・カテゴリーの需要は、経済の低迷により減少すると予測されます。また、COVID-19の期間中、サプライチェーンの短期的な混乱、消費者需要の減少、売上の低迷がアジア太平洋地域のチョコレート市場の成長を妨げる原因となっています。

中期的には、中国、インド、日本などの様々な新興国が大きな進歩を遂げると予想されることから、アジア太平洋地域はチョコレートの最も成長の早い市場となりました。しかし、ココアのコスト上昇の影響を受けています。

さらに、消費者の健康意識の高まりにより、低脂肪や無糖のチョコレートを健康的に楽しむといった新たなトレンドが市場を牽引しています。さらに、倫理的に収穫されたココアや単一の農園から調達されたココアに対する需要の高まりが、プレミアムチョコレート分野の成長を後押ししています。

主な市場動向

プレミアムチョコレートの需要増加

中国、インド、日本などのアジア諸国の消費者は、チョコレートをエキゾチックな嗜好品と考えており、豪華な贈り物や贅沢なご馳走としても持ち込まれます。通常のチョコレートの売上増加が、プレミアムチョコレート市場を活性化させると予想されます。需要を牽引するのはBean-to-Barのコンセプトで、消費者はカカオ含有量の高いプレミアムチョコレートを一般的な食品ではなく贅沢品と考えると予想されます。インドのプレミアムチョコレート市場は、複数の地域および国際的なプレーヤーが存在し、競争が激しい。そのため、国際的なブランドは、ライバルとの差別化を図るために、新製品を頻繁に発表しています。

インドは最も成長率の高いチョコレート市場

インドのチョコレート菓子は、菓子市場全体の中でも大きなシェアを占めています。2015年は、価格の高騰や、植物油脂を含むチョコレートの販売に食品安全基準局(FSSAI)が規制をかけたことなどにより、チョコレート業界全体の成長率が低下しました。2016年は、チョコレートに含まれる植物性油脂の許容により、チョコレート業界の成長が高まりました。インドでは、ダークチョコレートや砂糖不使用のチョコレートの需要が高まっています。インドの消費者は、ダークチョコレートの利点を認識しており、そのため、ダークチョコレートを好むようになっています。チョコレートメーカーは現在、製品にオーガニック成分を導入しています。消費者の好み、ライフスタイル、食習慣の変化、国際ブランドへの接触により、インドのチョコレート業界の売上は増加している。国際的なブランドがインドのチョコレート業界を席巻している。

競争状況

アジア太平洋地域のチョコレート市場は競争が激しく、アジア太平洋地域のチョコレート市場の主要なプレーヤーは、製品の革新、M&A、拡張、eコマースマーケティング、パートナーシップなどの主要な戦略を採用しています。Nestle SA、Mondelez International、Ferrero International SA、Hershey Companyは、この分野で最も活発に活動している企業です。調査対象となった市場の主要企業は、入手のしやすさや革新的な製品を増やすことで、若い消費者の間で高価格帯のチョコレートに対する欲求を高めており、その結果、市場競争力を高めています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 エグゼクティブサマリー

3 市場力学
3.1 市場の推進要因
3.2 市場の抑制要因
3.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
3.3.1 新規参入者の脅威
3.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
3.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
3.3.4 競合製品の脅威
3.3.5 競合他社との競争の強さ

4 市場のセグメンテーション
4.1 タイプ別
4.1.1 ダークチョコレート
4.1.2 ミルクチョコレート、ホワイトチョコレート
4.2 製品別
4.2.1 ソフトライン/セルフライン
4.2.2 カウントライン
4.2.3 成形チョコレート
4.2.4 その他の製品タイプ
4.3 流通チャネル別
4.3.1 スーパーマーケット、ハイパーマーケット
4.3.2 専門小売店
4.3.3 コンビニエンスストア
4.3.4 オンラインチャネル
4.3.5 その他の流通チャネル
4.4 地域別
4.4.1 中国
4.4.2 日本
4.4.3 インド
4.4.4 オーストラリア
4.4.5 その他のアジア太平洋地域

5 競争状況
5.1 最も採用されている戦略
5.2 市場シェア分析
5.3 企業の概要
5.3.1 フェレロ・グループ
5.3.2 Nestle SA
5.3.3 The Hershey Company
5.3.4 マース・インコーポレイテッド
5.3.5 Lotte Confectionery Co.Ltd.
5.3.6 イルディス・ホールディング社
5.3.7 Meiji Holdings Co.Ltd.
5.3.8 バリーカレボー
5.3.9 GCMMF
5.3.10 モンデリーズ・インターナショナル
5.3.11 ショコラデファブリケン リンツ&シュプリュングリ社(Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG

6 市場機会と将来のトレンド

7 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The Asia-Pacific chocolate market is projected to register a CAGR of 6.3% during the forecast period (2021 - 2026).

Due to a substantial shift in demand dynamics, the chocolate sector underwent a dramatic disruption with the outbreak of the COVID-19 pandemic. The pandemic is further expected to adversely impact chocolate sales in Asia-Pacific countries due to the lockdown and other restrictions. Furthermore, chocolates are not considered essential products, and hence, the consumer demand in these countries has witnessed a decline for the past few months. The demand for premium chocolate categories is projected to experience a decline owing to the economic slump. Additionally, a short-term disruption in the supply chain, reduction in consumer demand, and slump in sales are responsible for hampering the growth of the Asia-Pacific chocolate market during the COVID-19 period.

Over the medium term, Asia-Pacific was the fastest-growing market for chocolates, as various emerging economies, such as China, India, Japan, and others, are expected to experience major progress. However, it is affected by the rising costs of cocoa.

Furthermore, the market is primarily driven by emerging trends such as healthy indulgence of low-fat and sugar-free chocolates due to consumers' growing health consciousness. Furthermore, the increasing demand for ethically harvested cocoa and cocoa sourced from a single plantation is driving the growth of the premium chocolate segment.

Key Market Trends

Increase in the Demand for Premium Chocolates

Consumers across Asian countries, such as China, India, Japan, and other countries, consider chocolate as an exotic delicacy, which is also brought as a luxury gift or an extravagant treat. The increased sales of regular chocolate are expected to fuel the premium chocolate market. The demand is expected to be driven by the concept of bean-to-bar, where consumers are expected to consider premium chocolate with a higher cocoa content as a luxury rather than a generic food item. The market for premium chocolates in India is highly competitive with multiple regional and international players. Thus, in a bid to distinguish themselves from their rivals, the international brands are engaging themselves in rolling out new products frequently.

India is the Fastest Growing Chocolate Market

The chocolate confectionery in India has one of the major shares of the total confectionery market. The overall growth in the chocolate industry declined in 2015, due to the hike in prices and the restrictions imposed by the Food Safety and Standards Authority (FSSAI) on the sale of chocolates containing vegetable oil and fats. The growth of the chocolate industry increased in 2016, due to the allowance of vegetable oils in the chocolates. In India, the demand for dark and sugar-free chocolates is increasing. Indian consumers are aware of the benefits of dark chocolates and, thus, they have developed a taste for them. The chocolate manufacturers are now introducing organic ingredients in their products. The changing consumer preferences, lifestyles, eating habits, and exposure to international brands have led to higher sales in the Indian chocolate industry. International brands are now dominating the Indian chocolate industry.

Competitive Landscape

The Asia-Pacific chocolate market is highly competitive, with the major players in the Asia-Pacific chocolate market adopting key strategies, such as product innovation, mergers and acquisitions, expansions, e-commerce marketing, and partnerships. Nestle SA, Mondelez International, Ferrero International SA, and Hershey Company are the most active companies operating in this space. Major players in the market studied have been building an appetite for higher-priced chocolates among young consumers by increasing the accessibility and innovative products, thus, increasing their market competitiveness.​

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 MARKET DYNAMICS
3.1 Market Drivers
3.2 Market Restraints
3.3 Porter's Five Forces Analysis
3.3.1 Threat of New Entrants
3.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
3.3.3 Bargaining Power of Suppliers
3.3.4 Threat of Substitute Products
3.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

4 MARKET SEGMENTATION
4.1 By Type
4.1.1 Dark Chocolate
4.1.2 Milk and White Chocolate
4.2 By Product
4.2.1 Softlines/Selflines
4.2.2 Countlines
4.2.3 Molded Chocolates
4.2.4 Other Product Types
4.3 By Distribution Channel
4.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
4.3.2 Specialist Retailers
4.3.3 Convenience Stores
4.3.4 Online Channel
4.3.5 Other Distribution Channels
4.4 By Geography
4.4.1 China
4.4.2 Japan
4.4.3 India
4.4.4 Australia
4.4.5 Rest of Asia-Pacific

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Most Adopted Strategies
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Profiles
5.3.1 Ferrero Group
5.3.2 Nestle SA
5.3.3 The Hershey Company
5.3.4 Mars Incorporated
5.3.5 Lotte Confectionery Co. Ltd
5.3.6 Yildiz Holding Inc.
5.3.7 Meiji Holdings Co. Ltd
5.3.8 Barry Callebaut
5.3.9 GCMMF
5.3.10 Mondelez International
5.3.11 Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

7 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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