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アジア太平洋地域の金属缶市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Asia Pacific Metal Cans Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

APAC金属缶市場は、予測期間2021-2026年にCAGR4.4%を記録すると予測されています。金属、缶は、パッケージング市場を提供する主要なシェアを持つ食品および飲料業界は、業界が必須商品に該当するように、COVID - ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

APAC金属缶市場は、予測期間2021-2026年にCAGR4.4%を記録すると予測されています。金属、缶は、パッケージング市場を提供する主要なシェアを持つ食品および飲料業界は、業界が必須商品に該当するように、COVID - 19パンデミックの中で巨大な需要を目撃しています。COVID-19の大流行により世界中で実施されたロックダウンは、人間の消費習慣に大きな変化を買いました。パッケージ化された食品、肉、野菜、果物などの需要が増加しています。

主なハイライト
金属缶の優れた保存特性と構造的完全性、より高い保存期間を提供することにより、アジア全域の食品包装産業で金属缶が多く使用されるようになっています。多忙なライフスタイルや仕事のスケジュールにより、多くの消費者にとってパッケージングされたコンビニエンス・フードは主食となっています。
小型サイズやマルチパックといった包装形態への嗜好といった消費者動向は、世界の金属缶市場の量的成長を支えています。
特にインド、中国、日本などのアジア太平洋市場では、ミニ缶の需要が増加していることが確認されています。そのため、この地域の飲料メーカーのほとんどがミニ缶を提供しています。ミニ缶は一般的に、従来の缶詰製品よりも少量の製品を含み、コストも低く抑えられています。
さらに、アジアのトレンドは東南アジアの成長と混在しています。中国と日本の複数のメーカーがこの地域に進出しています。例えば、昭和アルミニウム缶株式会社は、「プロジェクト2020+」を通じて、東南アジアをターゲットにした中期的な事業の成長加速に注力しています。
そして、2020年10月現在、東南アジアに立地する複数の大型鉄鋼プロジェクトが中国の投資によって下支えされています。この年の同時期には、プラスチック容器からリサイクル性の高い缶にシフトする食品企業が増え、東南アジアが注目されるようになったと報じられています。東京に本社を置くUACJは、2021年までに東南アジアの工場でアルミ板の生産能力を増強する予定です。
さらに、製造手順、形状、サイズ、スマートなパッケージングに関する数多くの技術革新が、金属缶メーカーが現在の市場動向に遅れを取らないようにするのに役立っています。多段印刷やラベリングのソリューションを幅広く提供するクリーンな表面は、多くのマーケティングイノベーションを引き寄せています。
例えば、インドを拠点とするHindustan Tin Works Ltdは、酸素、湿気、バクテリアから最高のバリア性を提供するだけでなく、ネズミやその他の害虫からも優れたバリアとして機能し、最終的に消費されるまでパック内の製品の安全性を確実にする一般ライン缶を提供しています。
さらに、金属缶、特にアルミ缶は、ライフサイクルの最後に品質を劣化させることなくリサイクルできるため、プラスチックや紙などの他の素材を差し置いて、あらゆる業界のブランドにとって最も好ましい包装材料となっています。したがって、わずか60日で新品の缶として棚に戻ることから、アルミ包装は食品、飲料、エアゾール業界に適しています。


主な市場動向

缶詰は市場シェアの大半を占める


缶詰市場の成長トレンドは、パッケージングにおけるイノベーションです。化学物質を含まない缶詰の需要の増加に伴い、メーカーは包装の革新に力を入れています。缶詰の多くのブランドは、BPAフリーの容器に入った食品を提供し始めています。
有害なバクテリアから食品を守るため、密封され、改ざんができないスチール製容器食品の需要は高いです。また、消費者の多忙なライフスタイルにより、缶詰はより重要性を増すと予想されます。
ペットフードの包装は、汚染や腐敗の原因となる湿気やその他の環境条件に対するバリアを提供することで、食品の品質と安全性に大きな影響を与えることができます。ペットフードの包装には、トタンやアルミなどの金属が主に使用され、食品、臭い、漏れなどが漏れないようにしっかりと密閉されています。
設計の自由度が低く、缶の開封が不便なことが、ペットフード用金属缶の大きな欠点でした。そこで、スチール缶の安全性やリサイクル性、再生材の使用など環境への配慮をアピールし、競争力を高めようとしています。金属缶に入ったペットフードは、密閉性が高く、いたずら防止機能があるため、プラスチック缶に入ったペットフードよりも好まれています。
その他の利点としては、低コスト、長い保存期間、耐久性、ウェットフード製品への適合性などが挙げられます。さらに、開封が容易であることも、継続的なビジネスチャンスにつながると期待されています。また、金属缶は充填速度が速く、ライン効率が良いため、メーカーは製造に時間がかかり、製造コストがかかるプラスチック製の代替品に生産を移行することを躊躇しています。


インドが大きな成長を遂げる


飲料分野では、清涼飲料水がパッケージング・ソリューションとして金属缶を採用する主要な対象であると考えられています。PepsiCo IndiaのボトリングパートナーであるVarun Beverages Ltdのレポートによると、インドのソフトドリンク市場は、2021年までに一人当たりの年間ボトル消費量が約84に達するため、成長軌道を維持する可能性があります。
使い捨てプラスチックの禁止に関する最近の規制は、プラスチック包装の成長を伸ばすと予想され、すべての関係者との話し合いが終了すれば、今後施行される見込みです。インド食品安全基準局は、環境に優しい代替品の使用に対応するため、使い捨てプラスチック材料の使用禁止を見直す作業を行っているところです。
同国ではアルコール飲料と非アルコール飲料の市場が拡大しており、金属缶パッケージの需要が大幅に増加すると予想されます。例えば、インドのクラフトビール協会によると、インドの地ビール醸造所の数は過去5年間で20から120に急増しています。
インド・アルミ缶協会(ABCAI)というコンソーシアムがあり、プラスチックやガラスに代わる包装材料としてアルミを提唱しています。また、国内のアルミ缶の使用率は5%で、2030年までに25%程度に成長させることが協会の目標です。
さらに、国内の新興企業によるビール市場の普及が、インドの金属缶分野を後押ししています。Ball Corporations社も飲料製品の要件を満たす金属缶を提供しており、インドでは年間13億缶の生産能力を有しています。Ball Corporationによると、インドでの消費量は1人当たり1缶未満であり、金属パッケージングプロバイダーにとって新興市場に参入する大きなチャンスとなります。


競合他社の状況

アジア太平洋地域の金属缶市場は、少数の企業が圧倒的な市場シェアを持ち、新規参入企業も少ないため、競争は緩やかです。各社は市場シェアを維持するために技術革新を続け、戦略的パートナーシップを結んでいます。


2020年8月 中国の食缶メーカーORGテクノロジーは、食缶の戦略的開発に関する白書の発売を発表。防湿、安全、環境保護、耐腐食、押し出し防止などの特徴を持つコーティング鉄製金属缶に着目し、市場での牽引役となる。
2021年2月-国産ブランド「Responsible Whatr」が、世界有数のアルミパッケージメーカーであるボール社(以下、ボール社)製の飲料用アルミ缶に入ったスプリングウォーターを発売。同社は、サステナビリティを意味するブランドを作り、循環型経済への大きな貢献者となることを意図しています。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Market Drivers
4.5.1 High Recyclability Rates of Metal Packaging
4.5.2 Convenience and Lower Price Offered by Canned Food
4.6 Market Restraints
4.6.1 Presence of Alternate Packaging Solutions

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Material Type
5.1.1 Aluminum
5.1.2 Steel
5.2 Can Types
5.2.1 Food
5.2.1.1 Vegetables
5.2.1.2 Fruits
5.2.1.3 Pet Food
5.2.1.4 Soups
5.2.1.5 Coffee
5.2.1.6 Other Types of Food Cans
5.2.2 Beverage
5.2.2.1 Alcoholic Beverages
5.2.2.2 Non-alcoholic Beverages
5.2.3 Aerosol
5.2.3.1 Cosmetic and Personal Care
5.2.3.2 Household
5.2.3.3 Pharmaceutical/Veterinary
5.2.3.4 Paints and Varnishes
5.2.3.5 Automotive/Industrial
5.2.3.6 Other End-user Industries
5.2.4 Other Can Types
5.3 Country
5.3.1 India
5.3.2 China
5.3.3 South Korea

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Amcor
6.1.2 Ball Corporation
6.1.3 BWAY
6.1.4 Crown Holdings
6.1.5 Silgan Containers LLC
6.1.6 Aj Packaging
6.1.7 EBI Packaging
6.1.8 Shanghai Jima Industrial Co.,Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The APAC Metal Cans Market is expected to register a CAGR of 4.4% for the forecast period 2021-2026. The food and beverage industry, with a major share in the metal, can provide packaging market, is witnessing huge demand amidst the COVID-19 pandemic, as the industry falls under the essential commodity. The lockdown enforced across the world due to the COVID-19 pandemic has bought a significant change in human consumption habits. There has been an increasing demand for packaged food products, meat, vegetables, and fruits, among others.

Key Highlights
The excellent preservative properties and structural integrity of the metal cans, offering higher shelf life, have resulted in the high usage of metal cans in the food packaging industry across Asia. Packaged and convenience food has become a staple diet for many consumers, owing to their hectic lifestyles and work schedules.
Consumer trends, such as a preference for small-size and multi-pack packaging formats, are supporting the volume growth of the global metal cans market.
Increasing demand for mini-cans has been observed, especially in the Asia-Pacific markets, such as India, China, and Japan. Therefore, most of the beverage companies in the region are offering mini-cans, which generally contain smaller volumes of products and cost less than the traditional canned products.
Further, Asian trends are mixed with Southeast Asia’s growth. Multiple manufacturers from China and Japan have expanded their footprint in the region. For instance, Showa Aluminum Can Corporation, via its Project 2020+, has focused on the growth-acceleration of its business in the medium term by targeting Southeast Asia.
Then, as of October 2020, multiple large steel projects located in Southeast Asia were underpinned by Chinese investment. At the same time of the year, Southeast Asia reportedly gained attention as more food companies shifted away from plastic containers for more recyclable cans. UACJ Corporation, a Tokyo-based company, is expected to boost the output capacity of aluminum sheets at its Southeast Asian plants by 2021.
Furthermore, numerous innovations pertaining to manufacturing procedures, shapes, sizes, and smart packaging, are helping the manufacturers of metal cans to keep up with the current market trends. Clean surfaces that provide a wide range of multi-stage printing and labeling solutions are attracting many marketing innovations.
For example, Hindustan Tin Works Ltd, based out of India, offers its general line cans that are made out often and not only offer the highest barrier properties from oxygen, moisture, and bacteria but also act as excellent barriers from rodents and other pests to ensure that the products are safe inside the pack till it is finally consumed.
Moreover, metal cans, especially aluminum, are the most recycled packaging units, as they can be recycled at the end of their lifecycle without degradation in the quality, making them the preferred packaging material for brands across the industries, ahead of other materials such as plastic and paper. Hence, the return to the shelf as a new can in just 60 days makes aluminum packing suitable for the food, beverages, and aerosol industry. ​


Key Market Trends

Canned Food to dominate market share


The growing trend in the canned food market is innovations in packaging. With an increase in demand for chemical-free canned foods, manufacturers are focusing on innovations in packaging. Many brands of canned food products have started offering food in BPA-free containers.
The demand for sealed and tamper-proof steel container food is high, as they protect food from harmful bacteria. Also, due to the hectic and busy lifestyles of consumers, canned food is expected to gain more importance.
Pet food packaging can significantly influence the quality and safety of the food product through the provision of barriers to moisture and other environmental conditions that may result in contamination and spoilage. Metal is predominantly used in pet food packaging, including tin or aluminum, and it is sealed tightly so no food, odors, or leaks can escape.
Limited design flexibility and inconvenience in opening the cans have been the significant disadvantages for metal pet food cans. This segment is making an effort to increase its competitiveness by emphasizing the safety of steel cans and their environmental friendliness, owing to their recyclability and use of recycled content. Pet food packaged in metal cans is preferred over that packaged in plastic alternatives due to the tight seal and tamper evidence in cans.
Other advantages include its low cost, long shelf life, durability, and amenability to wet food products. Additionally, the presence of easy opening ends is expected to support continued opportunities. Fast-filling speeds and line efficiencies of metal food cans also make manufacturers reluctant to shift production to plastic alternatives, which are slower to manufacture and involve added production costs.


India to Witness Significant Growth


In the beverages segment, soft drinks are considered to be prime adopters of metal cans for packaging solutions. According to a report by PepsiCo India's bottling partner Varun Beverages Ltd, the Indian soft drink market may continue its growth trajectory, as the annual per-capita bottle consumption will reach around 84 by 2021.
The recent regulation on the ban of single-use plastics is expected to grow plastic packaging growth, which is expected to be enforced in the future once the discussion with all the stakeholders gets concluded. The Food Safety and Standards Authority of India is in the process of reviewing the ban on the use of single-use plastic materials to accommodate the use of eco-friendly alternatives.
With the growth of the alcoholic and non-alcoholic beverage market in the country, the demand for metal can packages is expected to increase significantly in the country. For instance, according to the Craft Brewers Association of India, the number of microbreweries in India galloped from 20 to 120 in the past five years.
The consortium, called the Aluminum Beverage Can Association of India (ABCAI), advocates replacing plastic and glass with aluminum as packaging material. Moreover, the use of aluminum cans in the country is 5%, and the association's objective is to help its growth to reach about 25% by 2030.
Moreover, the proliferation in the beer market by newer companies in the country is helping the Indian metal can segment. Ball Corporations also provides metal cans that meet the requirement of beverage products, with an annual capacity of 1.3 billion cans in India. According to the Ball Corporation, the consumption in India is less than one can per capita, which presents a massive opportunity for metal packaging providers to tap into the emerging market.


Competitive Landscape

The Asia Pacific Metal Cans market is moderately competitive, with few firms enjoying a dominant market share and few new entrants. The firms keep on innovating and entering into strategic partnerships to retain their market share.


August 2020 - The Chinese manufacturer of food cans, ORG technology, announced the launch of its white paper on the strategic development of food cans. The company focused on coated iron metal cans with moisture-proof, safety, environmental protection, corrosion resistance, anti-extrusion, and other characteristics to gain traction in the market.
February 2021 - Responsible Whatr, a home-grown brand, launched spring water in aluminum beverage cans made by Ball Corporation (‘Ball’), the world’s leading producer of aluminum packaging. The company intends to create a brand that signifies sustainability and become a significant contributor to the circular economy.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Market Drivers
4.5.1 High Recyclability Rates of Metal Packaging
4.5.2 Convenience and Lower Price Offered by Canned Food
4.6 Market Restraints
4.6.1 Presence of Alternate Packaging Solutions

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Material Type
5.1.1 Aluminum
5.1.2 Steel
5.2 Can Types
5.2.1 Food
5.2.1.1 Vegetables
5.2.1.2 Fruits
5.2.1.3 Pet Food
5.2.1.4 Soups
5.2.1.5 Coffee
5.2.1.6 Other Types of Food Cans
5.2.2 Beverage
5.2.2.1 Alcoholic Beverages
5.2.2.2 Non-alcoholic Beverages
5.2.3 Aerosol
5.2.3.1 Cosmetic and Personal Care
5.2.3.2 Household
5.2.3.3 Pharmaceutical/Veterinary
5.2.3.4 Paints and Varnishes
5.2.3.5 Automotive/Industrial
5.2.3.6 Other End-user Industries
5.2.4 Other Can Types
5.3 Country
5.3.1 India
5.3.2 China
5.3.3 South Korea

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Amcor
6.1.2 Ball Corporation
6.1.3 BWAY
6.1.4 Crown Holdings
6.1.5 Silgan Containers LLC
6.1.6 Aj Packaging
6.1.7 EBI Packaging
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7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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