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ASEAN貨物輸送市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


ASEAN FREIGHT FORWARDING MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ASEANの貨物輸送市場は、予測期間中(2019年~2024年)に、6%以上のCAGRを記録すると予測されています。 主なハイライト この地域は6億4千万人以上の人口を抱え、約2兆9千億ドルのGDPを生み出しています。... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ASEANの貨物輸送市場は、予測期間中(2019年~2024年)に、6%以上のCAGRを記録すると予測されています。

主なハイライト
この地域は6億4千万人以上の人口を抱え、約2兆9千億ドルのGDPを生み出しています。輸送とロジスティクスは、地域全体の政府にとって重要な分野となっています。
同地域における消費の増加と電子商取引の着実な成長により、産業用在庫の開発と近代化の流れが加速すると予想されます。
シンガポールは確立された貨物輸送市場の1つであり、インドネシアは高い人口を抱える興味深い市場として残っています。タイとマレーシアも重要な市場であり、予測期間中に着実な成長を遂げると予想されます。
急速な成長にもかかわらず、この地域の物流効率は比較的低くなっています。通関手続きは貨物輸送市場における重要なプロセスの一つであり、効率に大きく影響します。この地域の政府は、通関プロセスの効率を向上させるために必要な措置を講じています。
貿易量の増加を受け、この地域でも多くの貨物集約プラットフォームが開始されている。これらのプラットフォームは、中小企業の貨物を統合し、統合された貨物を貨物輸送会社に送ります。これにより、少量の貨物の輸送に伴う処理時間や複雑さが軽減されます。
農業はこの地域の主要な経済活動の一つであるため、コールドチェーンロジスティクスはこの地域で急速に成長しているビジネスです。このような背景から、リーファー輸送や生鮮品の航空輸送も増加しています。


主な市場動向

海上フォワーディングは予測期間中に大きな成長を遂げるだろう

この地域の地理的特徴から、海上貿易は効果的なサプライチェーンネットワークを実現するために不可欠であり、この地域の成長に大きなチャンスをもたらすことが分かります。特にインドネシアとフィリピンでは、海運がこの地域の輸送システムにおいて重要な要素となっています。

シンガポールやマレーシアの港は、比較的インフラが整っており、大型船の取り扱いが可能です。タイの港湾品質も良好であるが、インドネシア、フィリピン、ベトナムの港湾品質は相対的に低い。

マラッカ海峡は世界貿易の4分の1以上を占めるなど、貨物輸送の重要な拠点となっています。この地域の立地の良さと、現在進行中の港湾インフラの大規模な改修を考慮すると、海上貨物輸送市場は予測期間中、安定した成長を遂げると予想されます。

港湾の自動化、人工知能、モノのインターネット、ブロックチェーンといった新たな技術の出現は、今後海上貨物輸送市場を押し上げると予想されます。

域内貿易の拡大がフレイトフォワーディング市場を牽引する見込み

この地域の国際貿易は、製造業の増加により、急速に拡大しています。製造業はASEANの新興経済圏の主要産業であり、同地域の政府はタイの東部経済回廊(EEC)など、さまざまな取り組みを通じて製造業の活動を継続的に促進しています。

中国では製造コストの上昇に伴い、労働集約的な産業からの脱却が進んでいます。また、バリューチェーンの向上により、企業は製造施設を東南アジアに移転しています。さらに、自由貿易協定(FTA)と経済特区(SEZ)が、この地域の貿易と製造活動の成長を後押ししています。

この地域の多くの経済は、主に輸出主導型である。さらに、貨物輸送市場は貿易の増加に害を及ぼし、この地域の経済成長を支えています。

競合他社の状況

この地域の貨物輸送市場は、多数のプレーヤーによって細分化されています。この地域には、DHL、DB Schenker、Ceva Logistics、Sinotrans、日本通運などの大手国際貨物輸送会社が存在します。これらの国際的なプレーヤーとは別に、中小企業である多くの国内企業も貨物輸送事業に携わっている。この地域で陸上輸送に携わっていることは、貨物輸送に携わる企業にとって有利に働く。

高い成長性が見込まれる同地域では、物流分野への新規プレイヤーの参入が相次いでいます。例えば、2019年5月、Mahindra Logisticsは、同社の貨物輸送事業を強化するため、ASEAN地域での買収を検討していると発表した。

その他の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on the E-commerce Industry in the Region (Domestic and Cross-border)
4.8 Spotlight - Freight Transportation Costs/Freight Rates
4.9 Brief on Freight Transport Corridors
4.10 Insights on Key Special Economic Zones (SEZs) and Manufacturing Hubs
4.11 Details on Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership (CPTPP) and its Effect on Freight Forwarding
4.12 Insights on Land Freight Forwarding (Road and Rail)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Mode of Transport
5.1.1 Air Freight Forwarding
5.1.2 Sea Freight Forwarding
5.2 Service
5.2.1 Freight Transport
5.2.2 Warehousing
5.2.3 Value-added Services (Customs Clearance, Packaging, etc.)
5.3 Country
5.3.1 Singapore
5.3.2 Thailand
5.3.3 Malaysia
5.3.4 Indonesia
5.3.5 Vietnam
5.3.6 Philippines
5.3.7 Rest of ASEAN (Myanmar, Laos, Cambodia, and Brunei)
5.4 End User
5.4.1 Manufacturing and Automotive
5.4.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.4.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.4.4 Construction
5.4.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.4.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceutical, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles (including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group (DHL Global Forwarding)
6.2.2 Kuehne + Nagel International AG
6.2.3 DB Schenker
6.2.4 Sinotrans Limited
6.2.5 DSV A/S
6.2.6 Nippon Express Co. Ltd
6.2.7 CEVA Logistics
6.2.8 Kintetsu World Express Inc.
6.2.9 Kerry Logistics Network Limited
6.2.10 Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (Yusen Logistics Co. Ltd)
6.2.11 Gemadept Corporation/Gemadept Logistics
6.2.12 TransOcean Holdings Bhd
6.2.13 Freight Management Holdings Bhd
6.2.14 Complete Logistic Services Bhd
6.2.15 PT Samudera
6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
6.3.1 C.H. Robinson, Expeditors International, United Parcel Service Inc., Geodis, Bollor Logistics, Hellmann Worldwide Logistics GmbH & Co. KG, Agility Logistics Pvt Ltd, Advantage Logistics Co. Ltd, and PT Cahaya Pundimas Indonusa*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.4 Insights on Key Export Destinations of ASEAN
8.5 Insights on Key Import Origins of ASEAN

 

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Summary

The ASEAN freight forwarding market is anticipated to register a CAGR of more than 6%, during the forecast period (2019-2024).

Key Highlights
The region is home to more than 640 million people and generates GDP of around USD 2.9 trillion. Transportation and logistics are the key areas of focus for governments across the region.
With the rising consumption and steady growth of e-commerce in the region, the trend of developing and modernizing the industrial inventories is expected to accelerate.
Singapore has one of the established freight forwarding markets, and Indonesia remains an interesting market with high population. Thailand and Malaysia are also significant and are expected to witness steady growth during the forecast period.
Despite the rapid growth, the logistics efficiency in the region is comparatively lower. Customs clearance is one of the critical processes in the freight forwarding market that largely affects efficiency. The governments of the region are taking necessary steps for improving the efficiency of the customs clearance process.
In the wake of rising trade volume, a lot of freight aggregation platforms are also being started in the region. These platforms consolidate the freight from small- and medium-sized firms and send the combined cargo to freight forwarders. This reduces the processing time and complexities involved in forwarding low volumes of cargo.
As agriculture being one of the key economic activities across the region, the cold chain logistics is a rapidly growing business across the region. In this context, the reefer shipping and air transport of perishable goods are also increasing.


Key Market Trends

Sea Freight Forwarding to Achieve Significant Growth over the Forecast Period

The geographical profile of the region indicates that the maritime trade is vital to achieve an effective supply chain network, and it brings significant opportunities for the growth of the region. Shipping is a vital factor in the region’s transportation system, especially in Indonesia and Philippines.

The ports in Singapore and Malaysia are capable of handling large vessels with comparatively better infrastructure. The port quality in Thailand is also good, while the port quality in Indonesia, Philippines, and Vietnam is relatively lower.

The region is an important hub for cargo flow; for example, the Strait of Malacca accounts for more than one-fourth of the global trade. Given the prominent location of the region and the ongoing major upgrades of port infrastructure, the sea freight forwarding market is expected to witness steady growth over the forecast period.

The emerging new technologies, such as port automation, artificial intelligence, Internet of Things, and blockchain, are expected to boost the sea freight forwarding market in future.

Growing Trade in the Region is Expected to Drive the Freight Forwarding Market

The international trade of the region is growing rapidly, driven by the increasing manufacturing activity. The manufacturing sector is the key sector in the emerging economies of ASEAN, and the governments of the region are continuously promoting the manufacturing activities through various initiatives, such as, Eastern Economic Corridor (EEC) in Thailand.

With the rising manufacturing costs in China, the country is moving away from labor-intensive industries. Additionally, moving up the value chain is leading the businesses to relocate their manufacturing facilities to Southeast Asia. Moreover, the Free Trade Agreements (FTAs) and Special Economic Zones (SEZs) fuel the growth of trade and manufacturing activities in the region.

A lot of economies in the region are majorly export driven. Additionally, the freight forwarding market is detrimental to the rising trade and supports the economic growth of the region.

Competitive Landscape

The freight forwarding market in the region is fragmented with a large number of players. The region has the presence of large international freight forwarders, such as DHL, DB Schenker, Ceva Logistics, Sinotrans, Nippon Express, and other companies. Apart from these international players, a lot of domestic companies that are small- and medium-sized firms are also engaged in the freight forwarding business. Having a presence in land transport in the region presents an advantage to the companies involved in freight forwarding business.

With a high growth potential, the region is witnessing entry of new players in the logistics sector. For instance, in May 2019, Mahindra Logistics announced that the company is looking for an acquisition in the ASEAN region to strengthen the freight forwarding business of the company.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on the E-commerce Industry in the Region (Domestic and Cross-border)
4.8 Spotlight - Freight Transportation Costs/Freight Rates
4.9 Brief on Freight Transport Corridors
4.10 Insights on Key Special Economic Zones (SEZs) and Manufacturing Hubs
4.11 Details on Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership (CPTPP) and its Effect on Freight Forwarding
4.12 Insights on Land Freight Forwarding (Road and Rail)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Mode of Transport
5.1.1 Air Freight Forwarding
5.1.2 Sea Freight Forwarding
5.2 Service
5.2.1 Freight Transport
5.2.2 Warehousing
5.2.3 Value-added Services (Customs Clearance, Packaging, etc.)
5.3 Country
5.3.1 Singapore
5.3.2 Thailand
5.3.3 Malaysia
5.3.4 Indonesia
5.3.5 Vietnam
5.3.6 Philippines
5.3.7 Rest of ASEAN (Myanmar, Laos, Cambodia, and Brunei)
5.4 End User
5.4.1 Manufacturing and Automotive
5.4.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.4.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.4.4 Construction
5.4.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.4.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceutical, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles (including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group (DHL Global Forwarding)
6.2.2 Kuehne + Nagel International AG
6.2.3 DB Schenker
6.2.4 Sinotrans Limited
6.2.5 DSV A/S
6.2.6 Nippon Express Co. Ltd
6.2.7 CEVA Logistics
6.2.8 Kintetsu World Express Inc.
6.2.9 Kerry Logistics Network Limited
6.2.10 Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (Yusen Logistics Co. Ltd)
6.2.11 Gemadept Corporation/Gemadept Logistics
6.2.12 TransOcean Holdings Bhd
6.2.13 Freight Management Holdings Bhd
6.2.14 Complete Logistic Services Bhd
6.2.15 PT Samudera
6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
6.3.1 C.H. Robinson, Expeditors International, United Parcel Service Inc., Geodis, Bollor Logistics, Hellmann Worldwide Logistics GmbH & Co. KG, Agility Logistics Pvt Ltd, Advantage Logistics Co. Ltd, and PT Cahaya Pundimas Indonusa*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.4 Insights on Key Export Destinations of ASEAN
8.5 Insights on Key Import Origins of ASEAN

 

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