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韓国の生命保険・損害保険市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Life and Non-life Insurance Market in South Korea - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

主なハイライト 韓国の生命保険・損害保険市場は、予測期間中に約4%のCAGRを記録すると予想されています。 主なハイライト 韓国の生命保険会社の2018年度の純利益は、前年度比3.0%増の4兆300億韓国ウォン... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

主なハイライト
韓国の生命保険・損害保険市場は、予測期間中に約4%のCAGRを記録すると予想されています。

主なハイライト
韓国の生命保険会社の2018年度の純利益は、前年度比3.0%増の4兆300億韓国ウォンでした。一方、保険料収入は微減となったものの、支払保険金が急増したため、前年同期比10.8兆ウォン(103.2%)減の3,352億ウォンの損失を計上した。保険事業の弱体化と保証保険リスクの減少に伴い、責任準備金繰入額も8兆66億ウォン(27.1%)減少し、営業損失の減少に寄与した。一方、運用益は、利息収入と配当収入の増加により、前年同期比2.11兆ウォン(9.6%)増の24.11兆ウォンとなった。2018年度の保険料収入は前年度比2.7%減の110.84兆ウォン、2018年度の支払保険金は前年度比8.4%増(6.63兆ウォン)の86.07兆ウォンに増加した。2018年度の個人保険の新規契約件数は前年度比1.4%増の974万件、新契約金額は前年度比8.0%減の252兆7700億ウォンを記録。一般年金保険の新契約金額は大幅に減少し、純粋養老保険も32.0%激減の20兆9100億ウォンである。
2018年度、一般保険会社の直収保険料は前年度比2.2%増の80兆2870億ウォンを記録した。また、正味収入保険料2) は前年度比2.6%増の78兆8757億ウォンであった。2018年度に保険契約者に支払われた直接保険金の額は、前年度比13.8%増の33兆4742億韓国ウォンでした。正味支払保険金の額は、前年度比13.0%増の31兆7,538億韓国ウォンでした。2018年度の正味発生損害額は、前年度比3.6%増の65兆1,373億韓国ウォンでした。損害率は、長期保険の損害率が改善したものの、自動車保険の損害率(5.6%p)および損害保険の損害率(3.6%p)の増加により、前年の81.8%から0.8%p上昇し82.6%となりました。


主な市場動向

自動車販売台数のコンスタントな増加

自動車登録台数は、過去4年間、常に増加しています。昨年は3.0%増加し、それぞれ個人向け車両が2.7%、商用車が7.9%、2018年は個人向け車両が80.5%と最大のシェアを持ち、次いでトラックが15.5%、バスが3.6%であった。自動車で発生する費用は5.1 %減少している。自動車保険は、長い間、常に赤字が続いている。特に、自動車保険の引受実績は前年度に比べ減少し、2018年には-7,250億ウォンを記録したが、景気の不透明感から2015年以降その成長率は低下している。

GDP比での保険普及率が高い。

韓国の保険市場における保険普及率は2018年に11.2%と目覚しく、世界で5位、アジアで3位となりました。保険密度と同様に、損害保険の5.1%に比べ、生命保険は6.1%と高い普及率でした。保険密度は2018年に3,465米ドルに達し、韓国は世界全体で17位となった。生命保険密度は1,898米ドル、損害保険密度は1,567米ドルであった。

競合他社の状況

本レポートでは、韓国の生命保険・損害保険市場で事業を展開する主要プレイヤーを取り上げています。上位3社で市場全体の約47%を占めているため、市場は統合されています。市場は予測期間中に成長すると予想されます。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance Type
5.1.1 Life Insurance
5.1.1.1 Individual
5.1.1.2 Group
5.1.2 Non-life Insurance
5.1.2.1 Home
5.1.2.2 Motor
5.1.2.3 Other Non-life Insurances
5.2 By Dstribution Channel
5.2.1 Direct
5.2.2 Agency
5.2.3 Banks
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers and Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 National Health Insurance Service
6.3.2 Samsung Fire & Marine Insurance Co. Ltd
6.3.3 Hanwha Life Insurance Co. Ltd
6.3.4 Hyundai Marine & Fire Insurance Co. Ltd
6.3.5 Kyobo Life Insurance Co. Ltd
6.3.6 Nonghyup Life Insurance Co. Ltd
6.3.7 KB Insurance Co. Ltd
6.3.8 Korean Reinsurance Company
6.3.9 Meritz Fire & Marine Insurance Co. Ltd
6.3.10 Mirae Asset Life Insurance Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Key Highlights
The life and non-life insurance market in South Korea is estimated to register a CAGR of approximately 4% during the forecast period.

Key Highlights
Korean life insurers, in FY 2018, witnessed their net incomes rising by 3.0% Y-o-Y, to KRW 4.03 trillion. At the same time, they recorded a loss of KRW 335.2 billion, a drop of KRW 10.8 trillion (103.2%) Y-o-Y, as the payable claims surged, while premium incomes decreased slightly. As the insurance business weakened and the guaranteed insurance risks diminished, the provision of liability reserves also dropped by KRW 8.66 trillion (27.1%), which helped reduce the operating losses. In the meantime, investment profits reached KRW 24.11 trillion, up by KRW 2.11 trillion (9.6%) year on year as a result of an increase in interest income and dividend income. Premium income in FY2018 decreased by 2.7% year on year to KRW 110.84 trillion, whereas claims paid in FY2018 increased to KRW 86.07 trillion, up 8.4% (KRW 6.63 trillion) compared to the previous year. There were 9.74 million new individual insurance policies in FY2018, up 1.4% year on year, recording KRW 252.77 trillion of new business value, down 8.0% compared to the previous year. the new business value of general annuity insurance sharply declined, while pure endowment insurance also plummeted by 32.0% to KRW 20.91 trillion.
In FY 2018, direct premiums written by general insurers posted 2.2% growth over the prior year amounting to KRW 80,287.0 billion. The net premiums earned2) increased by 2.6% over the previous year to KRW 78,875.7 billion. The amount of direct claims paid to policyholders in FY 2018 increased by 13.8% over the prior year, totaling KRW 33,474.2 billion. The amount of net claims paid increased by 13.0% over the previous year to KRW 31,753.8 billion. In FY 2018, the amount of net incurred loss increased by 3.6% over the prior year to KRW 65,137.3 billion. The Loss ratio rose by 0.8%p from 81.8% of the prior year to 82.6% due to an increase in the loss ratio of auto insurance (5.6%p) and P&C insurance (3.6%p) despite an improved loss ratio in long term insurance.


Key Market Trends

Constant Increase in Vehicle Sales

The number of vehicle registration has constantly increased over the past four years. Last year, it grew by 3.0 %, respectively 2.7 % for personal vehicles and 7.9 % for commercial vehicles, personal vehicles had the largest share with 80.5% in 2018, followed by trucks with 15.5 %, and buses with 3.6 %. Expenses incurred by automobile have decreased by 5.1 %. Automobile insurances have constantly been in deficit for a long time. Especially, the underwriting result of the automobile insurance has declined to the previous year, recorded -725 billion won in 2018 However, its growth rate declined since 2015 due to economic uncertainty.

High insurance penetration as per the percentage of GDP:

Insurance penetration in the Korean insurance market was a remarkable 11.2% in 2018 which placed it 5th in the world and 3rd in Asia. Much like insurance density, life insurance had a higher penetration rate at 6.1% compared to non-life insurance at 5.1%. Insurance density reached USD 3,465 in 2018 which placed Korea into 17th place overall in the world. Life and non-life insurance density totaled USD 1,898 and USD 1,567 respectively.

Competitive Landscape

This report covers the major players operating in the life and non-life insurance market in South Korea. The market is consolidated, due to the top three companies holding approximately 47% the total market share. The market is expected to grow during the forecast period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance Type
5.1.1 Life Insurance
5.1.1.1 Individual
5.1.1.2 Group
5.1.2 Non-life Insurance
5.1.2.1 Home
5.1.2.2 Motor
5.1.2.3 Other Non-life Insurances
5.2 By Dstribution Channel
5.2.1 Direct
5.2.2 Agency
5.2.3 Banks
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers and Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 National Health Insurance Service
6.3.2 Samsung Fire & Marine Insurance Co. Ltd
6.3.3 Hanwha Life Insurance Co. Ltd
6.3.4 Hyundai Marine & Fire Insurance Co. Ltd
6.3.5 Kyobo Life Insurance Co. Ltd
6.3.6 Nonghyup Life Insurance Co. Ltd
6.3.7 KB Insurance Co. Ltd
6.3.8 Korean Reinsurance Company
6.3.9 Meritz Fire & Marine Insurance Co. Ltd
6.3.10 Mirae Asset Life Insurance Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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