世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北アメリカのコントラクトロジスティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


NORTH AMERICA CONTRACT LOGISTICS MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

北米のコントラクトロジスティクス市場は、予測期間(2020-2025年)において年平均成長率約1.23%で成長すると予測されています。 国際貿易の減速、COVID-19の大流行による制約、製造業や自動車などの産業の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

北米のコントラクトロジスティクス市場は、予測期間(2020-2025年)において年平均成長率約1.23%で成長すると予測されています。

国際貿易の減速、COVID-19の大流行による制約、製造業や自動車などの産業の生産量低下により、北米のコントラクトロジスティクス市場は急減しています。

多くの企業では、倉庫や輸送に社内の人材や部門を割きたくないと考えています。その結果、倉庫管理はロジスティクス業者に委託されることになる。

近年、地域全体で物流業者による倉庫のリースが急増しています。電子商取引や当日配送など、サービスレベルの向上が小売業者のさらなるアウトソーシングに影響を与えています。

2020年6月の物流経営者指数報告書によると、COVID-19パンデミックによる厳格な閉鎖から再開した米国では、物流業界sは回復の兆しを見せているとのことです。物流業界は、4月の過去最低の総合スコア51.3から回復を続けており、5月の54.5に続き、LMI総合スコアは61.7となり、2019年2月以来の高数値となった。

メキシコと米国の間の人と貨物車両の国境を越えた移動に関連して、メキシコと米国の国境は世界で最も忙しい場所の一つであることを挙げることができます。貨物トラックは、北部の国境を通過する電動車両の総数の7.9%を占め、月次の数字は55万台前後で変動しており、ほぼ72%が積載して移動し、残りの28%が空で循環しています。

DHL、Ryder、XPOは、北米市場における主要なコントラクトロジスティクスプレーヤーである。

主な市場動向

この地域における電子商取引の成長は、コントラクトロジスティクス市場の成長の主な要因となっています。

この地域の3カ国の中では、カナダのEコマース市場が最も急速に成長しており、米国市場は着実に成長している最大の市場です。メキシコのEコマースユーザーへの浸透度は比較的低く、メキシコのEコマース市場は予測期間中、健全な成長率を示すと予想されます。

電子商取引企業の大半は、物流サービスプロバイダーと契約を結び、倉庫や物流サービスを提供しています。高速の電子商取引ビジネスモデルは、企業がフルフィルメントプロセスの速度を向上させる技術的なソリューションを必要とします。

Eコマースの出現により、オンデマンドやクラウドベースのウェアハウジングに関連する新興企業が人気を集めています。これらの企業は、固定スペースの長期契約ではなく、季節ごとの需要に応じた柔軟な倉庫スペースの利用を企業に提供しています。このような企業の例としては、Stord、Flexe、Flowspaceなどがある。これらの企業は、顧客から長期的なプロジェクトを受注しており、フルフィルメントサービスを提供している企業もある。これは、従来のコントラクトロジスティクスサービスプロバイダーにとって厳しい競争となる。

従来の商業用不動産会社もテクノロジーに投資している。例えば、物流不動産大手のプロロジスは、コントラクトロジスティクスの技術に投資するための独自のベンチャーファンドを持っており、さらなる投資を目指しています。

製造業と自動車産業は予測期間中に高成長が見込まれる

製造企業は、新しい製造プロセス、より優れた製品、サプライチェーン管理の改善など、新しく革新的な方法で競争に打ち勝つ方法を探すことに多大な時間を費やしています。

製造業にとっての物流は、適切な経路管理に集約される。物流会社は、製品をベンダーに出荷する際のコストを削減するために、船荷証券や貨物輸送のスケジューリングを支援します。輸送コストの削減だけでなく、物流パートナーにサービスを委託することで、メーカーは社内のスタッフで必要な給与、福利厚生、賠償責任などのコストを削減することができます。

製造業は、コストや政策の決定が不安定で、COVID-19の大流行による影響も大きいため、混乱するリスクが継続的にあります。

現在のパンデミックに関連した供給不足は、米国のメーカーがヨーロッパやアジア諸国への依存を減らし、重要物資の国内生産を開始することを求める両党の政治指導者の声を煽るものである。

北米の自動車サプライチェーンの管理には、物流会社が大きな役割を担っています。メキシコでの自動車生産のほとんどは、エンジンやギアボックスなど、米国から供給されるいくつかの主要部品に依存しています。

競合他社の状況

北米のコントラクトロジスティクス市場は、多数のプレーヤーが市場に参入し、様々なレベルでサービスを提供しており、断片化されています。DHL、XPO Logistics、UPS、FedEx、DB Schenker、Ryder Systemsは、市場における有力企業の一例である。各社は、市場での足掛かりを得るために、統合と拡張のトレンドに従っています。例えば、2018年にDB Schenkerは、既存の顧客と新規顧客の両方に対応するために、米国で3つの新しい契約物流施設を開設し、既存の1つの拠点をより大きな施設に移転させました。同社は、2020年までにさらに6~7カ所のコントラクトロジスティクス施設を開設する予定である。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on E-Commerce Industry in the Region (Domestic and Cross-Border)
4.8 Insights on Contract Logistics in the Context of After-Sales/Reverse Logistics
4.9 Brief on different services provided by Contract logistics players (Integrated warehousing & transportataion, supply chain services, and other value-added services)
4.10 Spotlight - Freight Transportation Costs/Freight Rates
4.11 Effect of shift from NAFTA to USMCA on Transport and Logistics Industry
4.12 Impact of COVID-19 on the Contract Logistics Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Insourced
5.1.2 Outsourced
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing & Automotive
5.2.2 Consumer Goods & Retail
5.2.3 High-Tech
5.2.4 Healthcare & Pharmaceuticals
5.2.5 Other End Users
5.3 By Country
5.3.1 United States
5.3.2 Canada
5.3.3 Mexico

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
6.2 Company Profiles (including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group (DHL Supply Chain)
6.2.2 United Parcel Service Inc. (UPS Supply Chain Solutions)
6.2.3 FedEx Corporation (FedEx Supply Chain)
6.2.4 Kuehne + Nagel International AG
6.2.5 XPO Logistics Inc.
6.2.6 Ryder System Inc.
6.2.7 J.B. Hunt Transport Services Inc.
6.2.8 Schenker AG (DB Schenker)
6.2.9 CEVA Logistics
6.2.10 SNCF Logistics/Geodis
6.2.11 Penske Logistics Inc.
6.2.12 Hellmann Worldwide Logistics GmbH & Co. KG
6.2.13 Americold
6.2.14 Schnedier National*
6.3 Other companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Neovia Logistics Services LLC, TIBA, Yusen Logistics Co. Ltd., PiVAL International, SCI*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity for key countries
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.4 Inisghts on Key Export Destinations
8.5 Insight on Key Import Origins

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The market for contract logistics in North America is anticipated to grow at a CAGR of approx 1.23% during the forecast period (2020-2025).

The slowdown in international trade, restriction due to the COVID-19 pandemic, and drop in the output of industries like manufacturing and automotive have led to the sharp decline in the contract logistics market in North America.

Many business organizations prefer not to allocate in-house human resources and divisions to warehousing and transportation. As a result warehousing services are outsourced to logistics players.

There is a sharp rise in recent years in warehouse leasing from logistics players across the region. The increasing service levels, such as e-commerce and same-day delivery, are influencing retailers to further outsource their services.

As the United States reopened after a strict shutdown due to the COVID-19 pandemic, the logistics industry s showing signs of recovery, according to the June 2020 Logistics Manager's Index Report. The logistics industry is continuing to recover from April’s all-time low overall score of 51.3, following May’s reading of 54.5, with an overall LMI score of 61.7, the highest reading since February 2019.

In relation to the cross-border movement of people and cargo vehicles between Mexico and the United States, it can be mentioned that the border between Mexico and the United States is one of the busiest in the world. Cargo trucks represent 7.9% of the total number of motorized vehicles that cross the northern border, with a monthly figure that fluctuates around 550,000 units, where almost 72% travel loaded and the remaining 28% circulate empty.

DHL, Ryder, and XPO are the some of the major contract logistics players in the North American market.

Key Market Trends

E-Commerce growth in the region is a major driver for the growth of contract logistics market

Among the three countries in the region, e-commerce market in Canada is the fastest growing market while the US market is the largest market growing steadily. The e-commerce user penetration is relatively low in Mexico and the Mexican e-commerce market is expected to witness healthy growth rate through the forecast period.

The majority of e-commerce companies award contracts to logistics service providers to provide warehousing and distribution service. The high velocity e-commerce business models necessitates the companies to have technological solutions that increase the speed of the fulfillment processes.

With the emergence of e-commerce, start-ups related to on-demand and cloud based warehousing are gaining popularity. These companies offer flexibility to the companies in terms of using the warehousing space according to the seasonal demand instead of long-term contracts for a fixed space. Few examples of such companies include Stord, Flexe, Flowspace. These companies are also being awarded long-term projects by their customers and some companies also offer fulfillment services. This presents tough competition to the existing traditional contract logistics service providers.

The traditional commercial real estate companies are also investing in technology. For instance, ProLogis, the logistics real estate giant has its own venture fund designed to invest in contract logistics technologies and further.

Manufacturing & Automotive is expected to witness high growth during the forecast period

Manufacturing companies spend a great deal of time looking for ways to beat their competition in new and innovative ways, whether it is through new manufacturing processes, better products, or improved supply chain management.

Logistics for the manufacturing industry comes down to proper routing management. Logistics company assists with bills-of-lading and freight scheduling to reduce the costs of shipping products to the vendors. In addition to reduced shipping costs, by contracting services to a logistics partners, manufacturers eliminate payroll, benefit, and liability costs that are necessary with in-house staff.

The manufacturing industry is at continued risk for disruption amid ongoing volatility in costs and policy decisions and major impacts from the COVID-19 pandemic.

The current pandemic-related shortages have fuelled calls from political leaders of both parties for U.S. manufacturers to start producing critical supplies domestically, relying less on European and Asian countries.

Logistics companies play a predominant role in managing the North American automotive supply chain. Most of the vehicle production in Mexico depends on several key components such as engine, gearbox, etc, which are sourced from the United States.

Competitive Landscape

The contract logistics market in North America is fragmented with large number of players operating in the market and providing services at various levels. DHL, XPO Logistics, UPS, FedEx, DB Schenker, Ryder Systems are some of the prominent players in the market. The companies are following the trends of consolidation and expansion to gain foothold in the market. For instance, In 2018, DB Schenker opened three new contract logistics facilities in US to accommodate both existing and new customers and moved one existing location to a much larger facility. The company expects to open another six or seven contract logistics facilities by 2020.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on E-Commerce Industry in the Region (Domestic and Cross-Border)
4.8 Insights on Contract Logistics in the Context of After-Sales/Reverse Logistics
4.9 Brief on different services provided by Contract logistics players (Integrated warehousing & transportataion, supply chain services, and other value-added services)
4.10 Spotlight - Freight Transportation Costs/Freight Rates
4.11 Effect of shift from NAFTA to USMCA on Transport and Logistics Industry
4.12 Impact of COVID-19 on the Contract Logistics Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Insourced
5.1.2 Outsourced
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing & Automotive
5.2.2 Consumer Goods & Retail
5.2.3 High-Tech
5.2.4 Healthcare & Pharmaceuticals
5.2.5 Other End Users
5.3 By Country
5.3.1 United States
5.3.2 Canada
5.3.3 Mexico

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
6.2 Company Profiles (including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group (DHL Supply Chain)
6.2.2 United Parcel Service Inc. (UPS Supply Chain Solutions)
6.2.3 FedEx Corporation (FedEx Supply Chain)
6.2.4 Kuehne + Nagel International AG
6.2.5 XPO Logistics Inc.
6.2.6 Ryder System Inc.
6.2.7 J.B. Hunt Transport Services Inc.
6.2.8 Schenker AG (DB Schenker)
6.2.9 CEVA Logistics
6.2.10 SNCF Logistics/Geodis
6.2.11 Penske Logistics Inc.
6.2.12 Hellmann Worldwide Logistics GmbH & Co. KG
6.2.13 Americold
6.2.14 Schnedier National*
6.3 Other companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Neovia Logistics Services LLC, TIBA, Yusen Logistics Co. Ltd., PiVAL International, SCI*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity for key countries
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.4 Inisghts on Key Export Destinations
8.5 Insight on Key Import Origins

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/30 10:25

143.73 円

160.93 円

195.03 円

ページTOPに戻る