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ASEANの敏感肌用スキンケア市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


ASEAN Sensitive Skin Care Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ASEANの敏感肌用スキンケア市場は、予測期間(2020-2025年)に11.35%のCAGRを記録すると予測されます。 主なハイライト ASEAN諸国の消費者の間では、かゆみ、ほてり、チクチク感、つっぱり感、乾燥などの感... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ASEANの敏感肌用スキンケア市場は、予測期間(2020-2025年)に11.35%のCAGRを記録すると予測されます。

主なハイライト
ASEAN諸国の消費者の間では、かゆみ、ほてり、チクチク感、つっぱり感、乾燥などの感覚的な影響をもたらす敏感肌症候群が多く、スキンケアブランドにとって最も儲かる市場となっています。敏感肌症候群の一般的な原因は、基礎にある湿疹/皮膚炎です。企業はこれらの国々で施設を拡張しており、オーガニック製品や新製品の発売と相まって、この地域の敏感肌用スキンケア製品の成長に貢献しています。
マレーシアやインドネシアなどでは、ナチュラル、オーガニック、ハラールといったスキンケア製品への需要が高まっており、ASEAN地域の敏感肌用スキンケア製品の成長を牽引すると予想されます。


主な市場動向

国産品より海外ブランドへの強い嗜好性

ASEAN諸国、特にマレーシアとインドネシアの消費者は、ローカル製品よりも外国製の化粧品を好んで購入しています。調査によると、これらの国々では、回答者の大半がグローバルブランドを好んでいることが分かっています。消費者の期待と購買力が高まるにつれ、輸入されたニッチブランドやプレミアムブランドの敏感肌用化粧品への需要が高まっているのです。インドネシアの中間層消費者の手頃なプレミアム化粧品ブランドへのニーズの高まりとともに、輸入スキンケア製品への需要が増え続けています。マレーシアのように経済がダイナミックで多様化している国は、個人消費の堅調な伸びを享受し続けています。敏感肌用スキンケアやパーソナルヘルスケアに関しては、敏感肌用スキンケア製品が特に好ましい成長を遂げています。

最も好まれる購入チャネルはスーパーマーケットと専門店

ユニリーバやジョンソン・エンド・ジョンソンなどの世界的な大企業が展開する大衆向けパーソナルケアブランドは、スーパーマーケットやハイパーマーケットでかなり普及しており、広く入手することができます。したがって、このような敏感肌用スキンケア製品を求める消費者は、スーパーマーケットやハイパーマーケットでの買い物に利便性を感じている。さらに、消費者は、これらのチャネルがより良い顧客サービスを構成し、プレミアム製品を持っているので、敏感なスキンケア製品を購入する専門店への牽引力を得ている、それによって消費者は、敏感なスキンケア製品の多種多様から製品の比較を行うことができます。このようなニッチなアプローチにもかかわらず、専門店は商品提供や魅力的な割引オプションの面で、オンラインストアとの厳しい競争に直面しています。

競合他社の状況

ASEANの敏感肌用スキンケア製品市場は適度に断片化されており、地域および国際的な競合企業で構成されている。市場は、Sebamed、Simple、Cetaphil、Eau Thermale Avène、Derma 365、Aveeno、Neutrogenaなどのブランドによって支配されています。これらの企業は、研究開発やマーケティングへの投資を増やし、市場での地位を維持するために販売チャネルを拡大しています。さらに、市場のグローバルプレーヤーは、タイ、インドネシア、ベトナムなどのアジア太平洋地域の新興市場がもたらす機会を活用し、収益基盤を拡大することに注力しています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Cleansers
5.1.2 Creams and Moisturizers
5.1.3 Serums and Essence
5.1.4 Toners
5.1.5 Other Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Specialty Stores
5.2.3 Pharmacies and Drug Stores
5.2.4 Online Channels
5.2.5 Other Distribution Channels
5.3 By Country
5.3.1 Indonesia
5.3.2 Thailand
5.3.3 Singapore
5.3.4 Malaysia
5.3.5 Philippines
5.3.6 Rest of ASEAN

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Beiersdorf AG
6.4.2 Unilever
6.4.3 The Procter & Gamble Company
6.4.4 L'Oréal SA
6.4.5 Johnson & Johnson
6.4.6 Pevonia International Inc.
6.4.7 A-DERMA
6.4.8 Wardah

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The ASEAN sensitive skin care market is projected to record a CAGR of 11.35% during the forecast period (2020-2025).

Key Highlights
High prevalence of sensitive skin syndrome, leading to sensory effects, such as itching, burning, stinging, tightness, and dryness among the consumers in ASEAN countries, makes it the most lucrative market for skin care brands. The common cause of sensitive skin syndrome is underlying eczema/dermatitis. Companies are expanding facilities in these countries, coupled with the launch of organic and new products, contributing to the growth of sensitive skin care products in the region.
The growing demand for natural, organic, and halal skin care products in countries like Malaysia and Indonesia are expected to drive the growth of sensitive skin care products in the ASEAN region.


Key Market Trends

Strong Preference for International Brands over Domestic Products

Consumers in ASEAN countries, especially in Malaysia and Indonesia, prefer buying foreign-made cosmetic products rather than local products. Research shows that majority of the respondents in these countries like global brands. As consumer's expectations and purchasing power rises, there is a growing demand for imported niche and premium brands of sensitive skin care products. The demand for imported skin care products continues to increase, along with the growth in the need for affordable premium cosmetic brands from middle-class consumers in Indonesia. Countries, like Malaysia, have a dynamic and diversified economy and continue to enjoy robust growth in consumer spending. When it comes to sensitive skin care and personal healthcare, sensitive skin care products are experiencing particularly favorable growth.

Supermarkets and Specialty Stores Most Preferred Channels of Purchase

The mass-market personal care brands from global giants, such as Unilever and Johnson & Johnson, are quite prevalent and widely available at supermarkets and hypermarkets. Thus, consumers seeking such sensitive skin care products find it convenient to shop from supermarkets or hypermarkets. Moreover, the consumers are gaining traction for specialty stores to buy sensitive skin care products, as these channels comprise better customer service and have premium products, thereby enabling consumers to make product comparisons from a wide variety of sensitive skin care products. Despite such a niche approach, specialty stores face stiff competition from online stores, in terms of product offerings and attractive discount options.

Competitive Landscape

The ASEAN sensitive skin care products market is a moderately fragmented market and comprises regional and international competitors. The market is dominated by brands like Sebamed, Simple, Cetaphil, Eau Thermale Avène, Derma 365, Aveeno, and Neutrogena. These players are increasing their investments in R&D and marketing and expanding their distribution channels to maintain their position in the market. Moreover, global players in the market are focusing on leveraging opportunities posed by the emerging markets of Asia-Pacific, like Thailand, Indonesia, and Vietnam, to expand their revenue base.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Cleansers
5.1.2 Creams and Moisturizers
5.1.3 Serums and Essence
5.1.4 Toners
5.1.5 Other Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Specialty Stores
5.2.3 Pharmacies and Drug Stores
5.2.4 Online Channels
5.2.5 Other Distribution Channels
5.3 By Country
5.3.1 Indonesia
5.3.2 Thailand
5.3.3 Singapore
5.3.4 Malaysia
5.3.5 Philippines
5.3.6 Rest of ASEAN

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Beiersdorf AG
6.4.2 Unilever
6.4.3 The Procter & Gamble Company
6.4.4 L'Oréal SA
6.4.5 Johnson & Johnson
6.4.6 Pevonia International Inc.
6.4.7 A-DERMA
6.4.8 Wardah

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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2024/09/20 10:26

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