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ASEANのコールドチェーン・ロジスティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


ASEAN Cold Chain Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

都市人口の増加と消費者意識の変化により、冷蔵保存・輸送の需要が高まっています。東南アジアでは、冷蔵・冷凍商品の市場が急速に拡大しています。ERIA(Economic Research Institute for ASEAN and East Asia)... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

都市人口の増加と消費者意識の変化により、冷蔵保存・輸送の需要が高まっています。東南アジアでは、冷蔵・冷凍商品の市場が急速に拡大しています。ERIA(Economic Research Institute for ASEAN and East Asia)によると、タイでは、公共および民間の冷蔵倉庫施設の合計容量が940,000トンに達しています。ベトナムでは、民間企業が50万パレット以上の容量を持っています。インドネシアは370,200トン、ミャンマーは88,148トンとなっていますが、これはあくまでも大手企業の能力を示したものです。食品の流通は、伝統的な市場からスーパーマーケットやコンビニエンスストアへと急速にシフトしています。冷蔵・冷凍商品は、大手流通業者が保冷車での輸送を行っているため、調達が容易になっています。地域のコールドチェーン・サービスの質は大きく異なります。冷蔵品がないために食品が破損することもある。東南アジアの食品廃棄物の90%は輸送中に発生すると言われています。

経済に挑戦するCOVID-19のパンデミックは、オペレーション、サプライチェーン、規制、労働力の要件に大規模な変化をもたらし、コールドチェーン・ロジスティクス分野を根底から覆しました。外国人投資家は、以前は75%だったパートナーシップを100%所有することができるようになりました。また、将来への永続的な影響を伴う市場の変革をもたらしました。物流分野の近代化が冷蔵物流市場の成長を支えています。

主な市場動向

ハラール食品産業が市場の成長を牽引している

近年、グローバルブランドは、購買力の向上と消費者の消費傾向の変化を利用して、イスラム教徒の経済に注目し始めています。ASEAN地域には約2億6,000万人のイスラム教徒が住んでおり、その大部分はインドネシア、マレーシア、タイ、フィリピン、シンガポール、ミャンマー、ブルネイに住んでいます。過去10年間に地域内で開催されたハラルライフスタイルのイベントやキャンペーンの数は、イスラム教徒の旅行、食品、ファッション、化粧品への関心を刺激しています。

パンデミックによる経済危機の中、世界で最も人口の多いイスラム教徒の国であるインドネシアは、国内および世界の需要を満たすためにハラル産業の発展に注力しています。COVID-19パンデミックによって世界の経済が圧迫されているにもかかわらず、ハラル産業はポジティブな結果を出すことができました。パンデミックの前、2019年の業界の成長率は3.2%で、世界経済の2.3%の成長を上回っていました。マレーシアのハラル産業は急速に成長しており、2020年にはこの産業が同国のGDPに約8%貢献しています。Halal Industry Development Corporation (HIDC)によると、マレーシアのハラル産業の市場価値は、2025年末までに1,474億米ドルに達すると予想されています。2020年には、約380億MYR相当のハラル製品を輸出しています。シンガポールのハラルダイニングシーン市場は、近年、より多くの飲食物(F&B)店舗がオープンし、より多くのハラル認証が発行されていることから、繁栄しています。2019年、シンガポールのハラル・ダイニング市場は10億米ドル規模になると予想され、地元のムスリムの消費額は7億米ドルに上ると見られています。

ハラル産業の発展を目的としたいくつかの政策がここ最近、政府によって示されており、その中にはハラル産業のための経済特区(KEK)の設立も含まれています。また、シャリア経済・金融国家委員会(KNEKS)とユニリーバ・インドネシアなどの企業との連携により、国内のハラル産業の活性化が期待されています。マレーシア政府も、ハラル市場で世界的なマーケットリーダーになるために、さまざまな取り組みを進めています。ハラル産業のマスタープランやハラルパークは、政府が最近進めているものです。

フィリピンのコールドチェーン産業にスポットを当てる

フィリピンでは、生鮮食品や冷凍食品を従来のウェットマーケットではなく、スーパーマーケットで購入するという消費者の習慣の変化が続いています。内需に加えて、外需もコールドチェーンの保管施設や物流の爆発的な増加を後押ししています。近年、フィリピンの農産物輸出は劇的に増加しています。また、フィリピンでは、生鮮品を購入する消費者の行動が変化しています。さらに、オンライングロッサリーやEコマースの成長が、コールドストレージ施設やインフラサポートの成長を後押ししています。米国が支援するフィリピン・コールドチェーン・プロジェクト(PCCP)も、南東部の国のコールドチェーン物流施設やインフラの強化に重要な役割を果たすことが期待されています。このプロジェクトは、コールドチェーン関連市場の開拓と技術の向上により、国際的な食品安全要件を満たす農業生産の増加を目指しています。さらに、中国が10億米ドルの輸入契約を結んだことで、同国の農産物は後押しを受けることになります。この投資は、サプライチェーンを統合し、顧客に付加価値を生み出すための温度管理された環境の必要性を示しています。また、フィリピンの食品産業は観光業に依存していますが、パンデミックの影響を受けています。

競争状況

ASEAN地域のコールドチェーン・ロジスティクス市場は、グローバルプレイヤーとローカルプレイヤーが混在しており、断片的な性質を持っています。この市場では、小規模なフリートや保管スペースを持つ地元の中小企業が依然としてサービスを提供しています。シンガポールのような一部の国では、DHLや日本通運などのグローバルプレイヤーが強い存在感を示しています。さらに、グローバルプレイヤーは、この地域での足跡を増やすために、市場への投資や地元企業の買収を行っています。例えば、Yusen Logisticsの子会社であるTascoは、マレーシアの大手コールドチェーンサービスプロバイダー2社を買収しました。グローバルプレイヤーに対抗するために、地元企業も基準を満たすためにコールドチェーンインフラに投資しています。さらに、日本の物流企業はASEANでの活動を強化しており、製造業や流通業の国ごとにASEAN諸国に陸上輸送の拠点を設置し、サプライチェーンの構築を推進しています。また、コールドチェーンの構築にも取り組んでおり、青果物、花卉、化粧品、消費財関連の物流に積極的に投資しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 市場の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 エグゼクティブ・サマリー

4 市場に関する洞察
4.1 現在の市場の状況
4.2 マーケット・ダイナミクス
4.2.1 推進要因
4.2.2 制約要因
4.2.3 機会
4.3 低温貯蔵施設の技術動向と自動化
4.4 政府の規制と取り組み
4.5 ASEANのコールドチェーン業界における日本の役割についてのレビューと解説
4.6 業界のバリューチェーンに関する洞察
4.7 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.8 コールドチェーン産業における排出基準と規制の影響
4.9 冷蔵倉庫で使用される冷媒と包装材に関する洞察
4.10 インドネシアとマレーシアにおけるハラールの基準と認証に関する見識
4.11 アンビエント/温度管理された保管庫に関する見識
4.12 COVID-19の市場への影響

5 市場区分
5.1 サービス別
5.1.1 ストレージ
5.1.2 輸送
5.1.3 付加価値サービス(ブラストフリージング、ラベリング、在庫管理など
5.2 温度別
5.2.1 チルド
5.2.2 冷凍
5.3 アプリケーション別
5.3.1 果物および野菜
5.3.2 乳製品(牛乳、バター、チーズ、アイスクリームなど)
5.3.3 魚、肉、家禽類
5.3.4 加工食品
5.3.5 医薬品(バイオファーマを含む
5.3.6 製パン・製菓
5.3.7 その他のアプリケーション
5.4 地域別
5.4.1 シンガポール
5.4.2 タイ
5.4.3 ベトナム
5.4.4 インドネシア
5.4.5 マレーシア
5.4.6 フィリピン
5.4.7 その他のASEAN

6 競合他社の状況
6.1 市場集中度の概要
6.2 会社概要
6.2.1 日本通運
6.2.2 ユナイテッドパーセルサービスオブアメリカ
6.2.3 ドイツポストDHL
6.2.4 ヤマト運輸株式会社Ltd.
6.2.5 アジリティ・ロジスティクス
6.2.6 日本郵船(郵船ロジスティクス・TASCO)
6.2.7 Tiong Nam Logistics
6.2.8 シンチャイ・コールド・ストレージ
6.2.9 ジェンテック・ストレージ社
6.2.10 JWDロジスティクス
6.2.11 KOSPA
6.2.12 PT.Pluit Cold Storage
6.2.13 PT.Wahana Cold Storage(ワハナコールドストレージ
6.2.14 MGM Bosco*(エムジーエム ボスコ

7 市場の将来性

8 主要ベンダーとサプライヤー
8.1 ストレージ機器メーカー
8.2 キャリアメーカー
8.3 テクノロジープロバイダー

9 APPENDIX
9.1 冷蔵倉庫の年間統計
9.2 冷凍食品の輸入・輸出貿易データ
9.3 主要国における食品の輸送と保管に関する規制の枠組みについての考察
9.4 東南アジアの食品・飲料セクターへの洞察

 

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Summary

The growing urban population and changing consumer perception have boosted the demand for refrigerated storage and transport. The market for refrigerated/frozen products is rapidly growing in Southeast Asia. According to the Economic Research Institute for ASEAN and East Asia (ERIA), Thailand has a total capacity of 940,000 metric ton for both public and private cold storage facilities. In Vietnam, the private sector has a capacity of more than 500,000 pallets. Capacity figures for Indonesia and Myanmar are 370,200 metric ton and 88,148 metric ton, respectively, but these only represent the capacities of major companies. The distribution of food products is rapidly shifting from traditional markets toward supermarkets and convenience stores. Refrigerated and frozen products are easier to procure, as major distributors offer shipping via insulated trucks. The quality of local cold-chain services varies widely. Food products have been damaged due to the lack of refrigeration. It is estimated that 90% of Southeast Asia’s food waste is created during transport.

The COVID-19 pandemic challenging the economy has upended the cold chain logistics sector with massive changes in operations, supply chains, regulations, and workforce requirements. Foreign investors are now able to own 100% of partnerships, a figure that was previously 75%. It has also transformed the market with a lasting impact on the future. Modernization in the logistics sector has supported the growth of the refrigerated logistics market.

Key Market Trends

The Halal Food Industry is Driving the Growth of the Market

In recent years, global brands have begun to focus on the Muslim economy to capitalize on rising purchasing power and shifting consumer spending priorities. Around 260 million Muslims live in the ASEAN region, the majority of whom live in Indonesia, Malaysia, Thailand, the Philippines, Singapore, Myanmar, and Brunei. The number of halal lifestyle events and campaigns held across the region in the last decade stimulates interest in Islamic travel, foods, fashion, and cosmetics.

Amid the economic crises due to the pandemic, Indonesia, the world's most populous Muslim-majority country, is focusing on developing its halal industry to meet domestic and global demand. Despite the pressure on economies around the world caused by the COVID-19 pandemic, the halal industry has been able to post positive results. Before the pandemic, the industry grew at a rate of 3.2% in 2019, which was higher than the global economy's 2.3% growth. The halal industry of Malaysia is growing rapidly, and, in 2020, this industry contributed around 8% to the country's GDP. According to Halal Industry Development Corporation (HIDC), Malaysia’s halal industry market value is expected to reach USD 147.4 billion by the end of 2025. In 2020, the country exported about MYR 38 billion worth of halal products. Singapore's halal dining scene market has been thriving in recent years, with more food and beverage (F&B) outlets opening and more halal certifications issued. In 2019, the halal dining market in Singapore was expected to be worth USD 1 billion, with local Muslim spending of USD 700 million.

Several policies aimed at developing the halal industry have been demonstrated by the government in recent times, including the establishment of a Special Economic Zone (KEK) for the industry. In addition, the collaboration between the National Committee for Sharia Economics and Finance (KNEKS) and companies such as Unilever Indonesia is expected to boost the country's halal industry. The Malaysian government is also making many advancements to become a global market leader in the halal market. The halal industry's master plan and halal park are the recent advancements made by the government.​

Spotlight on the Philippine Cold Chain Industry

In the Philippines, there is an ongoing shift in consumer habits to buy fresh and frozen produce from supermarkets than from traditional wet markets. Besides the internal demand, external demand is also driving the explosion in cold chain storage facilities and logistics. The Philippine's agricultural exports have increased dramatically in recent years. The Philippines has also witnessed a shift in consumer behavior to buy fresh products. Additionally, the growth of online grocery and e-commerce has bolstered the growth of cold storage facilities and infrastructure support. The US-supported Philippines Cold Chain Project (PCCP) is also expected to play an important role in enhancing the Southeast country’s cold chain logistics facilities and infrastructure. The project aims to increase agricultural production, which meets international food safety requirements by developing cold chain-related markets and improved technologies. Additionally, the country’s agricultural products get a boost, with China signing a USD 1 billion agreement for imports. The investments indicate the need for a temperature-controlled environment for integrating supply chains and creating value addition to customers. The Philippines is also dependent on tourism for its food industry, which the pandemic has hampered.

Competitive Landscape

The cold chain logistics market landscape of the ASEAN region is fragmented in nature with a mix of global and local players. The market is still served by small- and medium-sized local players with small fleets and storage spaces. Some of the countries, like Singapore, have a strong presence of global players, like DHL and Nippon Express. Additionally, global players are investing in the market and acquiring local companies to increase their footprint in the region. For instance, Tasco, a subsidiary of Yusen Logistics, acquired two major cold chain service providers in Malaysia. To compete with global players, local enterprises are also investing in cold chain infrastructure to meet the standards. Furthermore, logistics companies in Japan strengthen their activities in ASEAN by setting up bases of land transportation in ASEAN countries for each country within the manufacturing and distribution industries, thereby pushing the construction of a supply chain. The companies are also involved in developing the cold chain and actively invest in logistics related to fruits and vegetables, flowers, cosmetics, and consumer goods.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 MARKET DYNAMICS
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Technological Trends and Automation in Cold Storage Facilities
4.4 Government Regulations and Initiatives
4.5 Review and Commentary on Role of Japan in the ASEAN Cold Chain Industry
4.6 Insights into Industry Value Chain
4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.8 Impact of Emission Standards and Regulations in the Cold Chain Industry
4.9 Insights into Refrigerants and Packaging Materials Used in Refrigerated Warehouses
4.10 Insights into Halal Standards and Certifications in Indonesia and Malaysia
4.11 Insights into Ambient/Temperature-controlled Storage
4.12 Impact of COVID–19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service
5.1.1 Storage
5.1.2 Transportation
5.1.3 Value-added Services (Blast Freezing, Labeling, Inventory Management, etc.)
5.2 By Temperature
5.2.1 Chilled
5.2.2 Frozen
5.3 By Application
5.3.1 Fruits and Vegetables
5.3.2 Dairy Products (Milk, Butter, Cheese, Ice Cream, etc.)
5.3.3 Fish, Meat, and Poultry
5.3.4 Processed Food
5.3.5 Pharmaceutical (Include Biopharma)
5.3.6 Bakery and Confectionery
5.3.7 Other Applications
5.4 By Geography
5.4.1 Singapore
5.4.2 Thailand
5.4.3 Vietnam
5.4.4 Indonesia
5.4.5 Malaysia
5.4.6 Philippines
5.4.7 Rest of ASEAN

6 COMPETITVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Nippon Express
6.2.2 United Parcel Service of America
6.2.3 Deutsche Post DHL
6.2.4 Yamato Transport Co. Ltd
6.2.5 Agility Logistics
6.2.6 NYK (Yusen Logitics & TASCO)
6.2.7 Tiong Nam Logistics
6.2.8 Sinchai Cold Storage
6.2.9 Jentec Storage Inc.
6.2.10 JWD Logistics
6.2.11 KOSPA
6.2.12 PT. Pluit Cold Storage
6.2.13 PT. Wahana Cold Storage
6.2.14 MGM Bosco*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 KEY VENDORS AND SUPPLIERS
8.1 STORAGE EQUIPMENT MANUFACTURERS
8.2 CARRIER MANUFACTURERS
8.3 TECHNOLOGY PROVIDERS

9 APPENDIX
9.1 Annual Statistics on Refrigerated Storage Facilities
9.2 Import and Export Trade Data of Frozen Food Products
9.3 Insights into Regulatory Framework on Food Transportation and Storage in Key Countries
9.4 Insights into the Food and Beverage Sector in Southeast Asia

 

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