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アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Asia Pacific Location Analytics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス市場は、2021年に3600百万米ドルに達し、2026年までに18%のCAGRで成長すると推定されます。 主なハイライト 小売業者はライバルより多くの収入を得るために熾... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス市場は、2021年に3600百万米ドルに達し、2026年までに18%のCAGRで成長すると推定されます。

主なハイライト
小売業者はライバルより多くの収入を得るために熾烈な競争をしています。スマートフォンは世界を席巻しています。アジア・パシフィック市場のブームは絶大で、各スマートフォンメーカーにとって巨大な市場となっています。低価格帯のスマートフォンのセグメントとハイエンドのセグメントの両方に大きな需要があります。この両者の成長の組み合わせが、この地域のロケーションアナリティクス市場を支えている。
位置情報分析は、市場調査の分野で主要なセグメントの1つとして浮上している。小売店が日々増えているため、消費者や顧客が店に入るたびに、そして最後の取引が終わって店を出るまで、ユーザーデータの塊が生成されます。
これらのデータポイントは、現在、さまざまな分析ソリューションで分析されています。位置情報分析は、位置情報を中心としたデータを文脈化して、そこから意味のある洞察を導き出し、戦略的なビジネス上の意思決定を行うのに役立ちます。このデータは、顧客体験を向上させ、他の市場プレイヤーに対する競争力を得るために使用することができます。位置情報分析ベンダーは、Wi-Fiネットワークを備えたスマートフォンを活用することで、最小限のコストで位置情報分析ソリューションを立ち上げ、運用することを可能にしています。
顧客と接するすべての業種において、wi-fi位置分析(LBS)システムの導入が進み、顧客が現場のwi-fiを通じて接続できるようになりました。これにより、小売センターなどが消費者をより理解し、それに応じて顧客のニーズに応じた製品を提供できるよう、直接的な通信経路が開かれます。この方法で消費者のニーズを理解することで、小売店の生産高と小売サービスを最大化することができます。
現在、市場ではウェブ解析のような様々な解析ソリューションがかなり普及しています。位置情報解析は、顧客の体験を設計し、測定するために必要なものになるでしょう。間もなく、位置情報分析ソリューションは市場で一般的になるでしょう。
パンデミックは世界中の様々なビジネスに大きな影響を与え、インドや中国などの国々はウイルスの発生により悪影響を受けました。その結果、世界的にスマートフォンの利用が大幅に増加し、位置情報解析ソリューションが増加した。インド政府は、COVID陽性患者に会った人の効果的なコンタクトトレーシングを実施するために当局を支援し、その活用に大きなメリットを得ています。


主な市場動向

車載用コネクティビティが自動車産業の成長を促進する


ナビゲーション内蔵の新車は標準化されつつあり、車載用ナビゲーションサプライヤーに成長の機会を提供する。さらに、車載コネクティビティ(車載および持ち込み)は、コネクテッド・ナビゲーション・サービスやライブロケーション・コンテンツの成長を促進している。
自動車メーカーにとって、ターンバイターン(TBT)ナビゲーション、交通情報、ポイントオブインタレスト(POI)検索(駐車場やガソリンスタンドを含む)などの組み込み型および接続型の位置情報サービスは、今後5年間、車載インフォテインメントシステム(IVI)の不可欠な要素であり続けるでしょう。具体的には、エントリークラスの自動車にナビゲーションシステムが搭載されるようになってきています。2020年に38%だったナビゲーションの装着率は、2026年には70%近くになると予想されており、サプライヤーにとっては大きな成長機会となっています。
2020年の新車販売台数がパンデミックの影響で大幅に減少したため、ナビゲーションユニットの出荷台数は20%以上減少している。しかし、年間数量は予測期間終了までに大きく回復する。
今後5年間はパンデミックの悪影響があるものの、ナビゲーション対応車の年間販売台数は2020年末の3450万台強からほぼ倍増し、2025年には6800万台を超えると推定される。この数字は、自律走行車の安全な誘導に必要なHDマップを除いたもので、コネクテッドカーは、コネクテッド・インヴィークル(IVI)体験の一部として、ユーザーにライブ地図ベースのサービスを提供する能力を備えています。
自動車産業が交通安全の向上と自動車による事故の削減・撲滅を目指す中、先進運転支援システム(ADAS)と呼ばれる高度な運転支援機能が現代の自動車の一般的な機能として定着していくことになるでしょう。
アナリストは、車間距離警告機能の世界的な普及率は2025年には小型車の76%に達し、そのうちADASマップに依存する割合(おそらく4分の1から3分の1)が増加すると予想しています。ADAS機能の他の例としては、距離警告予測型パワートレイン、インテリジェント・スピード・アシスト、車線逸脱警告などがあります。


ロケーションインサイトによる競争優位の獲得は、引き続きエンタープライズの需要を促進する


デジタル化の恩恵は、営業・マーケティング、オペレーション、戦略、IT管理、研究開発など、企業内のさまざまなレベルで実感されています。意思決定、説明責任、効率、ビジネスパフォーマンスを向上させるためのインサイトを生成するために、データが収集され、分析されています。
ロケーションインテリジェンスとは、地図や地理空間サービスを企業や組織独自のデータと組み合わせることを指します。ロケーションインテリジェンスは、ビジネスインテリジェンスのサブセットであり、ビジネスが生成したデータ(パフォーマンスデータ、価格、コストデータなど)を地図上に可視化し(またはロケーションサービスを適用し)、戦術的・戦略的な意思決定を改善するものである。
ロケーションインテリジェンスの使用例としては、ジオマーケティング、ロケーションターゲット広告、サイトロケーション計画(小売店、レストラン、給油所、移動無線アクセスネットワークなどのインフラなど)、リモート機器パフォーマンス監視などがあります。また、資産追跡、車両管理、オンデマンド/モビリティサービス、その他のビジネス機能も、位置情報サービスによって強化することができる。
2020年10月に520社で実施されたBCGの企業向けロケーションインテリジェンスに関するグローバル調査では、不動産、物流・配送、小売・Eコマースなどのさまざまなセクターで、ロケーションデータがビジネスパフォーマンスにとって高い重要性を持っていることが示されています(図表4)。ストラテジー・アナリティクスは、2021年後半に独自のエンタープライズモビリティ調査を通じて、さまざまな業種におけるロケーションサービスの導入状況を評価する予定です。


競合他社の状況

アジア太平洋地域の位置情報分析市場で事業を展開する企業は、パートナーシップとイノベーションに重点を置き、適度に集中しています。市場の主要ベンダーには、シスコシステムズ、マイクロソフト、HERE、SAS Institute Inc.、オラクル、SAP SE、ESRI(環境システム研究所)、Tibco Software Inc、Pitney Bowes、Galige.などの企業が含まれます。


2020年4月 - インド政府当局が新検疫警報システム「COVID-19」を評価。このシステムは、通信会社の位置情報を含む電話データを収集する。15分の粒度でデータを収集し、検疫・隔離違反があった場合に当局に警告を発する。このシステムは、通信データを使って電子メールを生成し、統治当局にテキストメッセージによる警告を配信する。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH APPROACH AND METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growth in Retail Market
4.2.2 Increasing adoption of analytical business intelligence and geographic information systems technology
4.2.3 Increasing Usage of Internet of Things
4.3 Market Restraints
4.3.1 Concerns about security and privacy
4.3.2 Systems are error prone In cases like incomplete business information, out-of-date information and limitation of place databases
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Consumers
4.5.3 Threat from new entrants
4.5.4 Threat from substitute Product Types
4.5.5 Competitive rivalry within the industry

5 TECHNOLOGY OVERVIEW
5.1 Technology Snapshot
5.2 Ongoing developments

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Location
6.1.1 Indoor
6.1.2 Outdoor
6.2 By Deployment Model
6.2.1 On-premise
6.2.2 On-demand
6.3 By Verticals
6.3.1 Retail
6.3.2 Banking
6.3.3 Manufacturing
6.3.4 Transportation
6.3.5 Healthcare
6.3.6 Government
6.3.7 Energy and Power
6.3.8 Others
6.4 By Countries
6.4.1 China
6.4.2 India
6.4.3 Japan
6.4.4 Australia
6.4.5 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles*
7.1.1 Cisco Systems
7.1.2 Microsoft Corporation
7.1.3 HERE
7.1.4 SAS Institute, Inc.
7.1.5 Oracle Corporation
7.1.6 SAP SE
7.1.7 ESRI (Environmental Systems Research Institute)
7.1.8 Tibco Software Inc.
7.1.9 Pitney Bowes
7.1.10 Galigeo

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF ASIA-PACIFIC LOCATION ANALYTICS MARKET

 

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Summary

The Asia Pacific Location Analytics market is estimated to reach USD 3600 million in 2021 and grow with a CAGR of 18% by 2026.

Key Highlights
There is cut-throat competition between the retailers to earn more than their rivals. Smartphones have taken the world by storm. The boom in Asia-Pacific markets has been enormous and is a huge market for every smartphone company. There is a huge demand in both the low-cost smartphone segment and the high-end segment. The combination of growth in both has helped the location analytics market in this region.
Location analytics is emerging as one of the major segments in the field of market research. With more retail stores being established each day, a chunk of user data is generated every time a consumer or customer enters the store and until he leaves after the final transaction is done.
These data points are now being analyzed with different analytical solutions. Location-based analytics helps contextualize location-centric data to derive meaningful insights from the same and strategic business decisions that can be made. This data could, in turn, be used to enhance the customer experience and gain a competitive edge over other market players. By leveraging smartphones with wi-fi networks, location analytics vendors have made it possible to get location analytics solutions up and running at a minimal cost.
The rise in all the customer-facing industries has led to the introduction of the wi-fi location analytics (LBS) system that allows the customers to connect through on-site wi-fi, which opens a direct channel of communication that enables the retail centers and similar others to understand their consumers better and accordingly, deliver products as per the customer’s needs. Understanding the consumer’s needs via this method helps maximize retail output and retail services.
Different analytics solutions like web analytics are pretty popular in the market currently. Location-based analytics will become the need of the hour for designing and measuring the experiences of customers. Shortly, location analytics solutions will become commonplace in the marketplace.
The pandemic had a significant impact on various businesses worldwide, with countries such as India and China adversely affected by the outbreak of the virus. As a result, smartphone usage has increased significantly globally, and location analysis solutions have increased. The Government of India has greatly benefited from using it as it has assisted authorities in conducting effective contact tracing for people who have met COVID-positive patients.


Key Market Trends

In-vehicle connectivity is driving growth in the Automotive sector


New vehicles with built-in navigation are becoming standard and will provide an opportunity for growth for in-vehicle navigation suppliers. Furthermore, in-vehicle connectivity (on-board and brought in) is driving the growth of connected navigation services and live location content.
For carmakers, embedded and connected location services, such as turn-by-turn (TBT) navigation, traffic information, point-of-interest (POI) search (including parking and gas stations), will remain an essential component of in-vehicle infotainment systems (IVI) over the next five years. Specifically, navigation systems are becoming common in entry-tier vehicles. It is expected that the attach rate for navigation to rise from 38% of cars sold in 2020 to nearly 70% by 2026, creating a significant growth opportunity for suppliers.
A sizeable drop in new vehicle sales in 2020, due to the pandemic, has resulted in more than a 20% decline in navigation unit shipments. However, annual volumes will make a significant recovery by the end of the forecast.
Despite the negative impact of the pandemic over the next five years, it is estimated that annual sales of navigation enabled cars will almost double from over 34.5 Million at the end of 2020 and exceed 68 Million by 2025. This total excludes HD maps required to guide autonomous cars safely but includes connected cars, which will have the ability to deliver live map-based services to users as part of the connected in-vehicle infotainment (IVI) experience.
As the automotive industry aims to enhance road safety and reduce and possibly eliminate accidents caused by vehicles, sophisticated driver assistance features, known as advanced driver assistance systems (ADAS), will become a common feature in modern cars.
Analysts expect the global penetration of the distance warning feature to reach 76% of light-duty vehicles in 2025, with a growing share (likely between a quarter and third) of these relying on an ADAS map. Other examples of ADAS features include distance warning predictive powertrain, intelligent speed assistance, and lane departure alerts.


Achieving competitive advantage through location insights continues to drive demand for Enterprises


The benefits of digitalization are felt at various levels across enterprises, e.g., sales and marketing, operations, strategy, IT management, and R&D. Data are being collected and analyzed to generate insights that improve decision making, accountability, efficiency, and business performance.
Location intelligence refers to the combination of mapping and geospatial services with a company or organization’s own data. Location intelligence is a subset of business intelligence, whereby a business visualizes data it generates, e.g., performance data, pricing, and cost data, etc., on a map (or applies location services to it) for improved tactical and strategic decision making.
Use-cases for location intelligence include geo-marketing, location-targeted advertising, site location planning (e.g., retail stores, restaurants, fuelling stations, and other infrastructure like mobile radio access networks), and remote equipment performance monitoring. Asset tracking, fleet management, on-demand/ mobility services, and other business functions can also be enhanced with location services.
A BCG global survey on location intelligence for enterprises conducted across 520 in October 2020 shows high levels of importance of location data to business performance across different sectors, including real estate, logistics and delivery, and retail and e-commerce, Exhibit 4. Strategy Analytics plans to assess the status of location service deployments across various verticals through its own enterprise mobility survey later in 2021.


Competitive Landscape

Companies operating in the Asia Pacific Location Analytics Market focus on partnerships and innovations and are moderately concentrated. Some of the key vendors in the market include Cisco Systems, Microsoft Corporation, HERE, SAS Institute Inc., Oracle Corporation, SAP SE, ESRI (Environmental Systems Research Institute), Tibco Software Inc., Pitney Bowes, Galige.


April 2020 - The government authority of India assessed the new COVID-19 Quarantine Alert System. The system collects phone data, including the location of telecom companies. The data is collected over 15 minutes of granularity and alerts the authority in case of a violation of quarantine/isolation. The system uses telecom data to generate emails and deliver text message alerts to governing authorities.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH APPROACH AND METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growth in Retail Market
4.2.2 Increasing adoption of analytical business intelligence and geographic information systems technology
4.2.3 Increasing Usage of Internet of Things
4.3 Market Restraints
4.3.1 Concerns about security and privacy
4.3.2 Systems are error prone In cases like incomplete business information, out-of-date information and limitation of place databases
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Consumers
4.5.3 Threat from new entrants
4.5.4 Threat from substitute Product Types
4.5.5 Competitive rivalry within the industry

5 TECHNOLOGY OVERVIEW
5.1 Technology Snapshot
5.2 Ongoing developments

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Location
6.1.1 Indoor
6.1.2 Outdoor
6.2 By Deployment Model
6.2.1 On-premise
6.2.2 On-demand
6.3 By Verticals
6.3.1 Retail
6.3.2 Banking
6.3.3 Manufacturing
6.3.4 Transportation
6.3.5 Healthcare
6.3.6 Government
6.3.7 Energy and Power
6.3.8 Others
6.4 By Countries
6.4.1 China
6.4.2 India
6.4.3 Japan
6.4.4 Australia
6.4.5 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles*
7.1.1 Cisco Systems
7.1.2 Microsoft Corporation
7.1.3 HERE
7.1.4 SAS Institute, Inc.
7.1.5 Oracle Corporation
7.1.6 SAP SE
7.1.7 ESRI (Environmental Systems Research Institute)
7.1.8 Tibco Software Inc.
7.1.9 Pitney Bowes
7.1.10 Galigeo

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF ASIA-PACIFIC LOCATION ANALYTICS MARKET

 

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