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アジア太平洋地域の紙製パッケージング市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Asia Pacific Paper Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast(2022 - 2027)

アジア太平洋地域の紙製包装材市場は、予測期間(2021年~2026年)に年平均成長率4.5%で成長すると予測されています。COVID-19の発生に伴い、食品などの消費財、医療・医薬品、ティッシュ・衛生用品などの必須製... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域の紙製包装材市場は、予測期間(2021年~2026年)に年平均成長率4.5%で成長すると予測されています。COVID-19の発生に伴い、食品などの消費財、医療・医薬品、ティッシュ・衛生用品などの必須製品の輸送包装が流れ、この地域の段ボール包装の需要は大きく伸びている。

主なハイライト
この地域で活動する様々な紙・パッケージングベンダーは、ベトナムの安定したビジネス状況により、2021年以降の見通しを楽観視しています。さらに、SSISecurities Joint Stock Companyによると、ベトナムでは2021年から2025年の間に紙製パッケージの消費量が12%増加すると予想されている
今後数年間、同国で活動する紙製包装材ベンダーは、需要の増加に対応するために生産設備をさらに拡大することが予想されます。例えば、TetraPak Binh Duongはベトナムの製紙業界において最大規模の生産能力を持つ工場の1つで、年間約120億個の紙箱を生産でき、年間200億個まで拡張する能力を持っています。
インドの紙生産において、再生段ボール(クラフトとも呼ばれる)は常に最も重要な部分を占めていました。現在のインドの紙の総生産量は約1,800万トンですが、再生段ボール原紙は800万トン以上を占めており、他の品種よりも順調に伸びてきています。以前は、再生ライナーや段ボール箱は価値が低いとされていましたが、現在では、再生ライナーや段ボール箱の価値は高まっています。
近年はEコマースが台頭し、アマゾンは主要な包装に段ボールを使用し、個々の商品はプラスチック包装に頼っています。包装廃棄物に関するタイ国民の関心が高まっていることから、政府は国民に環境に優しい選択肢として、紙器や段ボールなどの包装を採用するよう促す規制を行うことが考えられます。


主な市場動向

フォールディングカートンが大きく成長すると予想される


紙器は、環境に優しいパッケージングソリューションとして最も有名なものの1つです。その用途は、シンプルな地元商店のソリューションから電気機器のパッケージング・ソリューションまで多岐にわたります。このソリューションの主なユーザーは、食品・飲料分野、eコマース業界、家庭用品などです。多種多様なサイズで生産できるため、ほぼすべてのエンドユーザー層で実現可能です。
近年、原材料の価格が上昇していることから、この地域では、特にEコマース業界においてリサイクルの実践が促進されています。アジア太平洋地域は、世界最大のEコマース経済圏です。インド、中国、インドネシアなどの国々で携帯電話やインターネットの普及が進んでいるため、Eコマース業界は紙器パッケージの需要において他をリードする可能性が高いのです。
Make in Indiaのようなキャンペーンや東京オリンピックの準備は、この地域の紙器包装市場の機会をわずかに増やしました。近い将来、世界銀行がこの地域の一定の成長を予測していることから、アジア太平洋地域は紙器包装ソリューションのホットスポットとして浮上することが予想されます。
紙器包装は、食品・飲料、医薬品、小売業などからの大きな需要を目の当たりにしています。インド紙器協会によると、インドの消費者包装市場は、組織小売りの普及により、2021年までに1兆5000億インドルピーに達すると予想されています。
また、Emami Paper Mills社は、この未開拓市場の潜在力に対応するため、2億8500万米ドルを投じてグジャラート州バルーチに年産45万トンの多層塗工紙・包装板製造工場を設立しています。
エンドユーザー企業の中には、パッケージングにブランドイメージを表示するために、高品質の印刷媒体を必要とするところもあります。段ボール箱は印刷の再現性に優れ、販売時の視覚に訴え、パッケージに表示されるイメージをより正確に反映させる付加効果や仕上げを提供することができます。この傾向は、化粧品や美容製品などの特定の市場セグメントで顕著に見られると思われます。


インドが大きなシェアを占めると予想される


インドでは、仕事の忙しさ、働く女性の増加、外出先での消費へのシフトなどにより、パッケージ食品が高い支持を得ており、その結果、食品セクター全体で革新的で持続可能なパッケージの利用が進むと予想されています。このことは、予測期間中の市場の成長を促進するものと思われます。
電子商取引は、インドにおけるビジネスのあり方を一変させました。IBEFによると、インドの電子商取引市場は2017年時点の385億米ドルから2026年までに2000億米ドルに成長すると予想されています。インドのオンライン食料品市場は、2019年の19億米ドルから2024年には182億米ドルに達し、CAGR57%で拡大すると推定されます。この両分野の成長により、紙ベースのパッケージの需要がさらに高まります。
意識の高まりとともに、環境に優しく持続可能なパッケージングへの要求が着実に高まっています。国は持続可能なソリューションにより重点を置いており、それはますますビジネスの必須条件となりつつあります。
インドのEvirocorのような企業は、食品販売店、レストラン、ホテル、病院、工場、ケータリングなど、あらゆるユーザーに環境に優しい食品包装製品を提供しています。環境に優しい包装の使用量の増加は、市場の成長を促進することが期待されます。
軽量、生分解性、リサイクル性などの特徴から、リサイクル率の進行や物流効率の向上が、この市場の大きなトレンドとなっています。All India Plastics Manufacturing Associationによると、インドでは2022年までに使い捨てのプラスチックが廃止される予定です。しかし、生産コストの高さと技術の陳腐化がこの市場の主な抑制要因となっています。


競合他社の状況

アジア太平洋地域の紙製包装材市場は、SCG Packaging PCL、Huhtamaki Group、Tetra Pak、凸版印刷株式会社、株式会社日立製作所などの主要企業が存在するため、適度に断片化されています。Ltd.、International Paper Company、その他多数が存在します。しかし、いずれも単独で市場を支配しているわけではありません。継続的な研究開発活動を通じて、市場のプレーヤーは、消費者に持続可能性を提供することを可能にする提供物の革新をもたらすことができました。


2021年5月 - SCG Packaging PCLは、主要4県に拠点を置く段ボールメーカーの1つであるIntanグループの75%の株式を取得し、インドネシアにおけるパッケージング投資を拡大。この拡大は、ASEAN地域への投資を拡大する同社の戦略の下で行われる。同社は、段ボールの拡大がパッケージングの総合事業にプラスになると考えている。
2021年7月 - 凸版印刷は、米国と英国を拠点とする軟包装コンバーターのInterFlex Groupを買収した。InterFlex社の買収により、凸版印刷は北米・欧州市場における軟包装の生産ネットワークを確立し、同地域における持続可能な包装製品および統合ソリューションの成長を推進する。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Paper Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Sustained rise in e-commerce sale to drive demand for folding cartons
5.1.2 Growing emphasis on the use of recycled paper by major end-users to aid the transition to Paper packaging materials
5.1.3 Growing share of healthcare and cosmetic segments
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges related to availability of raw materials leading to price fluctuations

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Product Type
6.1.1 Corrugated and Solid fiber Boxes
6.1.2 Folding carton
6.1.3 Other Types of Products (Flexible Paper & Liquid Paperboard)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Food
6.2.2 Beverage
6.2.3 Healthcare & Pharmaceutical
6.2.4 Other End-user Industries
6.3 By Country
6.3.1 China
6.3.2 India
6.3.3 Japan
6.3.4 Indonesia
6.3.5 Thailand
6.3.6 Vietnam
6.3.7 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPES
7.1 Company Profiles*
7.1.1 SCG Packaging PCL
7.1.2 International Paper Company
7.1.3 Sarnti Packaging Co. Ltd
7.1.4 Oji Holdings Corporation
7.1.5 Pura Group
7.1.6 Huhtamaki Group
7.1.7 Harta Packaging Industries (Selangor) Sdn Bhd
7.1.8 Tetra Pak
7.1.9 Hong Thai Packaging Company Limited
7.1.10 New Asia Industries Co. Ltd (Rengo Co. Ltd)
7.1.11 C&H Paperbox (Thailand) Co. Ltd
7.1.12 Continental Packaging (Thailand) Co. Ltd
7.1.13 Toppan Printing Co. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

Asia Pacific Paper Packaging Market is expected to grow at a CAGR of 4.5% over the forecast period (2021-2026). With the outbreak of COVID-19, the demand for corrugated board packaging in the region is witnessing significant growth due to transport packaging flowing of essential products, such as packaging for food and other consumer products, medical and pharmaceutical products, and tissue and hygiene products.

Key Highlights
Various paper and packaging vendors operating in the region are optimistic about their prospects in 2021 and the following years, owing to Vietnam's stable business situation. Moreover, according to SSISecurities Joint Stock Company, in Vietnam, the consumption of paper packaging is expected to increase by 12% during the period 2021-2025
Over the coming years, paper packaging vendors operating in the country are expected to expand further their production facilities to cater to the increasing demand. For instance, TetraPak Binh Duong has one of the largest capacity factories in Vietnam's paper industry; the company can produce about 12 billion paper boxes/ year and has the ability to expand to 20billion paper boxes a year.
Recycled corrugation liner (also called Kraft) was always the most significant part of Indian paper production. While current total Indian paper production would be around 18 million tons, recycled corrugated liner makes up more than 8 million tons, and it is growing better than the other varieties. In former days, recycled liner and corrugated boxes were considered low value.
The e-commerce industry has emerged as a significant player in recent years, with Amazon using corrugated board boxes for the principal packaging and relying on plastic packaging for individual items. The increasing concerns of Thai people associated with packaging wastes are likely to compel the government to make regulations that prompt the citizens to adopt environment-friendly options, such as folding cartons or corrugated boxes, as a viable choice for packaging.


Key Market Trends

Folding Carton is Expected to Grow Significantly


The folding carton packaging is one of the most famous eco-friendly packaging solutions. The applications range from simple local store solutions to electrical equipment packaging solutions. The major users of the solutions include the food and beverage sector, the e-commerce industry, and household goods. The ability of the product to be produced in a large variety of sizes makes it feasible in almost all the end-user verticals.
The increased prices of raw material in recent years has promoted the practice of recycling in the region, especially in the E-commerce industry. The Asia Pacific is the largest e-commerce economy in the world. With increasing mobile and internet penetration in countries like India, China, and Indonesia, the E-commerce industry is likely to stay ahead of others in demand for folding carton packaging.
Campaigns like Make in India and the preparations for Tokyo Olympics have marginally increased the opportunities for the folding carton packaging market in the region. With the constant growth in the region forecasted by the World Bank in the near future, Asia Pacific is expected to emerge as a hot spot for folding carton packaging solutions.
Folding carton packaging is witnessing significant demand from food and beverage, pharmaceuticals, and retail, among others. According to the India Folding Carton Association, the Indian consumer packaging market is expected to reach INR 1,500 billion by 2021 due to the widespread adoption of organized retail.
Additionally, Emami Paper Mills is also investing USD 285 million to set up a 4,50,000 metric ton per annum multi-layer coated paper and packaging board manufacturing plant at Bharuch in Gujarat to cater to the market potential of this untapped market.
Some end-user companies require high-quality print media to display their brand image on their packaging when it comes to packaging. Cardboard boxes have excellent print reproducibility and can provide additional effects and finishes that are more visually appealing at the point of sale and more accurately reflect the image displayed on the package. This trend is likely most pronounced in specific market segments such as cosmetics and beauty products.


India is Expected to Hold a Significant Market Share


In India, packaged foods are gaining high traction, owing to busy work schedules, rising number of working women, and shift toward on-the-go consumption, which is, in turn, expected to ascend the utilization of innovative and sustainable packaging across the food sector. This is likely to fuel the market's growth over the forecast period.
E-commerce has transformed the way business is done in India. According to IBEF, The Indian E-commerce market is expected to grow to USD 200 billion by 2026 from USD 38.5 billion as of 2017. The Indian online grocery market is estimated to reach USD 18.2 billion in 2024 from USD 1.9 billion in 2019, expanding at a CAGR of 57%. This growth in both sectors will further increase the demand for paper-based packaging.
With the growing awareness, the requirement for eco-friendly and sustainable packaging is steadily on the rise. The country is focusing more on sustainable solutions, which is increasingly becoming a business imperative.
Companies like Evirocor in India are providing eco-friendly food packaging products to food outlets, restaurants, hotels, hospitals, factories, caterers, and all other users. The rise in usage of eco-friendly packaging is expected to drive the growth of the market.
The ongoing recycling rate and improving logistical efficiency are the major trends of this market due to its lightweight, biodegradable, and recyclable features. According to the All India Plastics Manufacturing Association, India will eliminate single-use plastics by 2022. However, the high cost of production and technological obsolescence are the major market restraints for this market.


Competitive Landscape

Asia Pacific Paper Packaging Market is moderately fragmented, owing to the presence of some key players such as SCG Packaging PCL, Huhtamaki Group, Tetra Pak, Toppan Printing Co. Ltd, International Paper Company, and many more. But none of them single-handedly dominates the market. Through continuous research and development activities, the players in the market have been able to bring about innovations in their offerings that allow them to provide sustainability to their consumers.


May 2021 - SCG Packaging PCL expands packaging investment in Indonesia, as it signed a 75% stake in Intan Group, one of the corrugated packaging manufacturers based in four major provinces. This expansion comes under the company's strategy to expand investment in the ASEAN region. The company believes that the expansion of corrugated packaging will benefit the integrated business of packaging.
July 2021 - Toppan printing acquired InterFlex Group, which is a flexible packaging converter based in the United States and the United Kingdom. With the acquisition of InterFlex, Toppan will establish a flexible packaging production network in the North American and European markets and drive the growth of sustainable packaging products and integrated solutions in the regions.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Paper Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Sustained rise in e-commerce sale to drive demand for folding cartons
5.1.2 Growing emphasis on the use of recycled paper by major end-users to aid the transition to Paper packaging materials
5.1.3 Growing share of healthcare and cosmetic segments
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges related to availability of raw materials leading to price fluctuations

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Product Type
6.1.1 Corrugated and Solid fiber Boxes
6.1.2 Folding carton
6.1.3 Other Types of Products (Flexible Paper & Liquid Paperboard)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Food
6.2.2 Beverage
6.2.3 Healthcare & Pharmaceutical
6.2.4 Other End-user Industries
6.3 By Country
6.3.1 China
6.3.2 India
6.3.3 Japan
6.3.4 Indonesia
6.3.5 Thailand
6.3.6 Vietnam
6.3.7 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPES
7.1 Company Profiles*
7.1.1 SCG Packaging PCL
7.1.2 International Paper Company
7.1.3 Sarnti Packaging Co. Ltd
7.1.4 Oji Holdings Corporation
7.1.5 Pura Group
7.1.6 Huhtamaki Group
7.1.7 Harta Packaging Industries (Selangor) Sdn Bhd
7.1.8 Tetra Pak
7.1.9 Hong Thai Packaging Company Limited
7.1.10 New Asia Industries Co. Ltd (Rengo Co. Ltd)
7.1.11 C&H Paperbox (Thailand) Co. Ltd
7.1.12 Continental Packaging (Thailand) Co. Ltd
7.1.13 Toppan Printing Co. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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