世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アジア太平洋地域のコントラクトパッケージング市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Asia Pacific Contract Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域のコントラクトパッケージング市場は、予測期間2021-2026年にかけてCAGR12%で成長すると予測されています。COVID-19の発生により、消費者の大半が買い物にオンラインチャネルを好むようになった... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

アジア太平洋地域のコントラクトパッケージング市場は、予測期間2021-2026年にかけてCAGR12%で成長すると予測されています。COVID-19の発生により、消費者の大半が買い物にオンラインチャネルを好むようになったロックダウンと社会的距離の規範のために電子商取引市場が活況を呈し、企業が需要の増加に対応するために包装のエンドツーエンドまたはスタンドアロンサービスをアウトソーシングしているため、契約包装市場は驚異的な成長を目撃しています。

主なハイライト
市場の顧客は、中国での共同梱包のために保税区を探す。保税区には、広東省、浙江省、上海、福田などの沿岸地域が含まれます。これらの保税区は、強固な貿易・港湾ネットワークを持ち、中国製製品の関税がかからず、輸出許可の問題もなく、サプライヤーとクライアントの追跡も不要です。保税倉庫を運営する主要なベンダーには、GPA Global、Asiapack、Presence Asia Groupなどがある。
インドでは現在、医薬品の消費量の急激な増加や、様々な製薬業界によるワクチンの増産により、受託包装の需要が増加しています。例えば、最大のワクチンメーカーの1つであるインド血清研究所(SII)は、アストラゼネカのCovishieldや、米国のライバルであるノババックス社が開発した別の製剤を製造しています。このため、市場のベンダーは、COVID-19の第2波におけるワクチン生産の増加に対応するために充填サービスを導入する機会が増えています。
オーストラリアでも、世界のさまざまな製薬業界による大規模な開発・投資により、コ・パッケージング・サービスが堅調に伸びています。例えば、PCI Pharma Services(PCI)は、包装、保管、流通、試験製造の大手プロバイダーの1つであるオーストラリア拠点のPharmaceutical Packaging Professionals(PPP)を買収しました。これは、この地域における商業的な共同梱包サービスのニーズに対応するものです。
現在のシナリオでは、メーカーは数量に応じた可変コスト構造を求めています。この数量は、100リットル程度の少量から大量まで様々です。しかし、最低発注量の包装は、包装業者にとってトータルコストで赤字となる可能性があり、メーカーはアウトソーシングを敬遠する傾向にあります。


主な市場動向

医薬品が大幅な伸びを示している


コ・パッケージングは、医薬品のようなダイナミックな市場特有の変化に対応するための柔軟性をベンダーに提供します。生産ラインの柔軟性により、再包装作業の防止、運転資本の削減、完成品在庫の低減が可能になります。
アジア太平洋地域では、中国伝統医学(TCM)や西洋医学を利用する人が増えており、大量に生産されている中国の医薬品市場は大きなチャンスを提供しています。同じ理由で、中国は高速ブリスター包装を使用する上で最も重要かつ最大の市場となっています。
中国では原薬の製造は一般的ですが、CMOの多くは液体または固体の製剤の製造に限定されています。このため、同国の大手製薬会社では、ブリスター包装、プラスチック容器、ラベル付けなど、一次、二次、三次レベルの共同包装サービスの需要が高まると予想されます。
インドでは現在、様々な製薬企業による医薬品の消費量の急増やワクチンの増産に伴い、受託包装の需要が高まっています。例えば、最大のワクチンメーカーの1つであるインド血清研究所(SII)は、アストラゼネカのCovishieldや、米国のライバルであるノババックス社が開発した別の製剤を製造しています。このため、市場のベンダーは、COVID-19の第2波におけるワクチン生産の増加に対応するために、充填サービスを導入する機会が増えています。
また、同国はアーユルヴェーダやホメオパシーの薬やスキンケアの最大生産国の1つとしても知られています。例えば、2020年12月には、グジュラート州アーメダバードにあるHCPウェルネスが、オーラルケアとスキンケア化粧品の製造工場の拡張を発表しています。これにより、同国におけるコ・パッケージング・サービスのニーズが高まります。さらに、インド商務省によると、インドのアーユルヴェーダおよびハーブ製品の輸出額は2020年に4億2,808万米ドルを占めています。このことは、同国におけるコ・パッケージング・サービスのニーズをさらに高めることになります。


二次包装は市場を牽引する要因の一つである


物理的保護、バリア保護、二次封じ込め、規制の順守、安全性に対するニーズの高まりにより、二次包装の採用が増加しています。一般的な二次包装製品の種類としては、段ボール箱、段ボール/プラスチック枠、小型の膨張式空気枕、気泡緩衝材、ルーズフィル、ラベルなどが挙げられます。
二次包装は、その中の包装のレベルを含むように、それは、消費者が最初に二次包装の重要性を作る見るようになる二次包装です。これは、彼らが製品の魅力を高めることができ、したがって、今後、顧客を引き付ける包装を外注する業界のプレイヤーを推進している、したがって、予測期間にわたって市場の成長を後押ししています。
世界的に、医薬品の開発のみに集中したい製薬会社にとって、二次委託包装は重要な役割を担っています。このような場合、同社は包装会社を契約ベースで雇用します。これにより、製品の研究開発に集中する一方、輸送のための製品の包装業務は外部に委託することになると考えられます。
二次包装は、オンライン、店頭、あるいはその中間のどの場所であっても、消費者がブランドと最初に接する場所であることが多いのです。ブランドは、その製品が通路で識別されるように、典型的なパッケージの種類を自社と関連付けています。
現在のパッケージング市場のシナリオでは、電子商取引や小売業の台頭により、二次包装のアウトソーシングがますます一般的になってきています。このため、製造業は余分な人員や機械を必要とせずに大規模なプロジェクトに取り組むことができ、また、企業は流通チャネルを強化することができます。


競合他社の状況

アジア太平洋地域のコントラクトパッケージング市場は、適度に断片化されています。地域市場の発展や海外直接投資における現地プレイヤーのシェア拡大が、市場の断片化を促進する主な要因となっています。市場で事業を展開している企業には、セントラル硝子、MJS Packaging、Stamar Packaging、TricorBraun、Premier Packaging、Sharp Packaging Servicesがあります。


2020年8月 - UDG Healthcareの支援により、バイアル、シリンジ、カートリッジ、容器への特殊なアイソレーターによる無菌充填や、凍結乾燥、端末滅菌を中小・仮想製薬会社やバイオテクノロジー企業に提供するBerkshire Sterile Manufacturingの株式の25%を取得。これにより、同社はバイオテクノロジー企業の顧客からの増大する需要に対応することができます。
2020年12月 -Shiprocketは、オンライン購入の翌日配達サービスを促進するため、15カ所のフルフィルメントセンターを開設し、2021年に主要4都市でネットワークを開始する予定であると発表した。
2021年2月 -ヌロジーは、「ジャストインタイム・ライン補充」機能を開始し、同社のソフトウェア・プラットフォームにいくつかの新しい変更を加えました。これにより、ユーザーは顧客からの注文を満たす際に、生産のダウンタイムを最小限に抑え、労働効率を最大化することができるようになる。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industrial Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's 5 Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat from new entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Competitive rivalry within the industry
4.4 Industry Policies

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Introduction
5.2 Drivers
5.2.1 Rapid Technology Advancements
5.2.2 Development in the Retail Chain
5.3 Restraints
5.3.1 In-house packaging
5.4 Opportunities
5.4.1 Pharmaceutical Industry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Service
6.1.1 Primary Packaging
6.1.2 Secondary Packaging
6.1.3 Tertiary Packaging
6.2 By Vertical
6.2.1 Beverages
6.2.2 Food
6.2.3 Pharmaceuticals
6.2.4 Home and Fabric Care
6.2.5 Beauty Care
6.2.6 Others

6.3 By Country
6.3.1 China
6.3.2 India
6.3.3 Japan
6.3.4 Australia
6.3.5 Others


7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Berkeley Contract Packaging
7.1.2 Central Glass
7.1.3 Unicep
7.1.4 MJS Packaging
7.1.5 Stamar Packaging
7.1.6 TricorBraun
7.1.7 Premier Packaging
7.1.8 DHL
7.1.9 Sharp Packaging Services
7.1.10 Multipack

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Asia Pacific Contract Packaging Market is expected to grow at a CAGR of 12% over the forecast period 2021-2026. With the outbreak of COVID-19, the contract packaging market has witnessed tremendous growth as the e-commerce market has taken a boom owing to lockdown and social distancing norms where the majority of the consumer are preferring online channels for shopping, and companies are outsourcing their packaging end to end or standalone services to meet the growing demand.

Key Highlights
The customers in the market look for bonded zones for co-packaging in China. Some of the bonded zones include coastal zones such as Guandong, Zhejiang, Shanghai, and Futian. They have robust trade and port networks, no Customs Duty for products made out of China, No Export Licensing Issues, and No Supplier-Client Tracking. Some of the significant vendors operating in bonded sones are GPA Global, Asiapack, and Presence Asia Group.
India is currently witnessing an increase in demand for contract packaging due to the sudden surge in the consumption of medications and increased production of Vaccines from various pharmaceutical industries. For instance, the Serum Institute of India (SII), one of the largest vaccine producers, manufactures AstraZeneca's Covishield and another formulation that US rival Novavax Inc developed. This increases opportunities for vendors in the market to introduce filling services to cater to the increased production of vaccines during the second wave of COVID-19.
Australia is also witnessing robust growth for co-packaging services with significant developments and investments made by various pharmaceutical industries worldwide. For instance, PCI Pharma Services (PCI) acquired Australia-based Pharmaceutical Packaging Professionals (PPP), one of the leading packaging, storage, distribution, and trial manufacturing providers. This caters to the need for commercial co-packing services in the region.
In the current scenario, manufacturers require a variable cost structure based on the volume. This volume might differ from a small quantity ranging from 100 liters quantity to a large one. However, packaging a minimum order, might result in loss for contract packagers, owing to the total costs associated with it, which could lead to manufacturers shying away from outsourcing their projects.


Key Market Trends

Pharmaceutical is Observing Significant Growth


Co-packaging offers the flexibility to vendors in adapting to variations specific to a dynamic market, like Pharmaceuticals. The flexibility of production lines helps companies prevent repackaging work, reduce working capital, and lower finished goods inventories.
In the Asia Pacific region, the Chinese Pharmaceutical market offers huge opportunities as more and more people gain access to Traditional Chinese Medicine (TCM) and Western medicine, which is produced in huge volumes. For the same reason, China has become the most important and the biggest market for the use of high-speed blister packaging.
While API manufacturing is common in China, most of the country’s CMOs are limited to manufacturing liquid or solid dosage formulations. This is expected to increase the demand for co-packaging services on primary, secondary, and tertiary levels, such as blister packaging, plastic containers, labeling, among others, for major pharmaceutical companies in the country
India is currently witnessing an increase in demand for contract packaging due to the sudden surge in the consumption of medications and increased production of Vaccines from various pharmaceutical industries. For instance, the Serum Institute of India (SII), one of the largest vaccine producers, manufactures AstraZeneca's Covishield and another formulation that US rival Novavax Inc developed. This increases opportunities for vendors in the market to introduce filling services to cater to the increased production of vaccines during the second wave of COVID-19.
In addition, The country is also known for being one of the largest producers of Ayurvedic and Homeopathic medicine and skincare. For instance, in December 2020, HCP wellness, located in Ahmedabad, Gujrat, announced the expansion of manufacturing plants of oral care and skin care cosmetics. This increases the need for co-packaging services in the country. Furthermore, according to the Indian Department of Commerce, India's export value of ayurvedic and herbal products accounted for USD 428.08 million in 2020. This further boosts the need for co-packaging services in the country.


Secondary Packaging is One of the Factor Driving the Market


The increasing need for physical and barrier protection, secondary containment, adherence to the regulations, and safety has resulted in increased adoption of secondary packaging. The common types of secondary packaging products include cardboard cartons, cardboard boxes and cardboard/plastic crates, small inflatable air pillows, bubble wrap, loose-fill, and labels.
As the secondary packaging involves a level of the packaging within it, it is the secondary packaging that the consumer gets to see first making secondary packaging of prime importance. This is propelling the players in the industry to outsource the packaging that enables them to increase the attractiveness of the product and henceforth attracts customers, thus, boosting the market growth over the forecast period.
Globally, secondary contract packaging plays a vital role for pharmaceutical companies who want to focus solely on the development of the drug. In such cases, the company employs packaging companies on a contract basis. This is likely to let them focus on the R&D of the product while the packaging duties of the product for transportation are outsourced.
Secondary packs are often the first interaction with the brand that consumers have, whether it happens online, in-store, or any point in-between. Brands have associated themselves with a typical packaging type so that their products are identified on aisles.
In the current packaging market scenario, outsourcing secondary packaging is becoming increasingly popular, owing to the rise of e-commerce and retailing. Thus, aiding manufactures to undertake large projects without the need for extra workforce or machinery while also enabling the company to strengthen its distribution channels.


Competitive Landscape

The Asia Pacific Contract Packaging market is moderately fragmented. The development of regional markets and increasing shares of local players in foreign direct investments are the major factors promoting the fragmented nature of the market. Some of the players operating in the market are Central Glass, MJS Packaging, Stamar Packaging, TricorBraun, Premier Packaging, Sharp Packaging Services are some of the players.


August 2020 - The company acquired 25% of the stake in Berkshire Sterile Manufacturing, which is a provider of specialized isolator-based sterile filling of vials, syringes, cartridges, and containers, as well as Lyophilization and terminal sterilization to small, medium, and virtual pharma and biotech companies with the help of UDG Healthcare. This helps the company cater to the growing demand from biotech clients.
December 2020 -Shiprocket announced that it is planning to open 15 fulfillment centers and to launch the network in 4 major cities in 2021, to facilitate next-day delivery service for purchases made online.
February 2021 - Nulogy made some new changes to its software platform by launching a ‘Just-In-Time Line Replenishment’ feature. This will allow users to minimize production downtime and maximize labor efficiencies when fulfilling customer orders.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industrial Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's 5 Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat from new entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Competitive rivalry within the industry
4.4 Industry Policies

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Introduction
5.2 Drivers
5.2.1 Rapid Technology Advancements
5.2.2 Development in the Retail Chain
5.3 Restraints
5.3.1 In-house packaging
5.4 Opportunities
5.4.1 Pharmaceutical Industry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Service
6.1.1 Primary Packaging
6.1.2 Secondary Packaging
6.1.3 Tertiary Packaging
6.2 By Vertical
6.2.1 Beverages
6.2.2 Food
6.2.3 Pharmaceuticals
6.2.4 Home and Fabric Care
6.2.5 Beauty Care
6.2.6 Others

6.3 By Country
6.3.1 China
6.3.2 India
6.3.3 Japan
6.3.4 Australia
6.3.5 Others


7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Berkeley Contract Packaging
7.1.2 Central Glass
7.1.3 Unicep
7.1.4 MJS Packaging
7.1.5 Stamar Packaging
7.1.6 TricorBraun
7.1.7 Premier Packaging
7.1.8 DHL
7.1.9 Sharp Packaging Services
7.1.10 Multipack

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る