世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北米のソフトドリンク包装市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


North America Soft Drinks Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

北米のソフトドリンク包装市場は、2021年から2026年の予測期間中にCAGR 8.95 %を記録すると予測されています。COVID-19の世界的な発生は、パッケージング業界に大きな影響を与え、特定のタイプのパッケージングの... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

北米のソフトドリンク包装市場は、2021年から2026年の予測期間中にCAGR 8.95 %を記録すると予測されています。COVID-19の世界的な発生は、パッケージング業界に大きな影響を与え、特定のタイプのパッケージングの需要がここ最近で最も急激に減少する一方で、他のタイプのパッケージングの成長は加速しています。国内のいくつかのメーカーは、包装材を取り巻く衛生的な消費者の認識により、缶やペットボトルの需要が増加していることを目の当たりにしています。

主なハイライト
清涼飲料水市場において、パッケージは重要な役割を担っています。効率的なパッケージング・ソリューションは、使いやすさ、廃棄のしやすさ、ユーザー体験の向上を提供します。このような利点から、この地域の清涼飲料分野ではパッケージングソリューションの需要が高まっています。もう1つの需要拡大傾向は、メーカーが製品の差別化を図りながらブランドの認知度を向上させるのに役立つ、新しく革新的な製品です。
健康志向の飲料が炭酸飲料の成長を脅かす中、パッケージングの刺激によって消費者を獲得する新しく革新的な方法を見つけることは、パッケージングメーカーとブランドオーナーにとって極めて重要です。しかし、新しいパッケージングの実現には、やはりコストが重要な要素になります。
さらに、清涼飲料水は水に次いで消費量の多い飲み物であり、清涼飲料水のパッケージに最も使用されている素材はプラスチックである。多くの飲料メーカーは、軽量で耐久性があり、コスト効率に優れていることから、ボトル飲料の包装材としてプラスチック製を好んで使用しています。
さらに、近年では多くのプラスチック製品がリサイクルされ、再利用されています。また、PVC、PE、PP、PS、PET、ナイロンなど、包装材として利用できるプラスチックの種類が多いことも、同地域での同分野の市場シェアに寄与している理由の1つとなっています。
COVID-19の結果、歴史的に最も高いマージンを生み出してきた清涼飲料水の家庭外消費は、衛生維持への関心の高まりと戸締まりの普及により、ほぼ停止状態に陥っています。これにより、顧客の行動や購買パターンが長期的に変化することが予想され、パッケージング業界は変化する要件に対応するための革新的なソリューションを提供する必要に迫られています。


主な市場動向

RTD飲料が大きな市場シェアを占める見込み


レディ・トゥ・ドリンク飲料には、お茶、コーヒー、エネルギードリンク、スポーツ栄養剤、高栄養価・フレーバーウォーター、アルコポップ、レディメイドのアルコールカクテルなどが含まれます。これらの飲料は、この地域で消費量が大幅に増加しています。また、野菜ジュース、バーミックス、スムージーなど、その他の飲料の需要も高まっています。
最近では、すぐに飲めるアイスティーが需要の増加により大きく伸びています。市場ベンダーは、レディートゥドリンクティーに特化したリサイクルパッケージを提供しています。例えば、Graham Packagingは、1回分ずつ包装されたお茶の保存期間を長くするために、リサイクル可能なプラスチック包装を提供しています。
さらに、エナジードリンクはこの地域のミレニアル世代の人々の間で絶大な人気を集めています。この人気の主な理由は、主に若い消費者に向けた積極的なマーケティングキャンペーンに大きく関係しています。さらに、広告ではエナジードリンクが体をリフレッシュさせ、心に火をつけ、スタミナとパフォーマンスを向上させることを宣伝しています。
米国ではカクテルの需要が高まっているため、ベンダーは柔軟なパッケージの飲料を採用しています。たとえば、アメリカの飲料ブランドであるbuzzoxとTetra Pakは、リサイクル可能なパッケージを使って外出先でもカクテルを楽しめるようにしています。カクテルは200mlのリサイクル可能なテトラパックのパッケージに入っており、保存料を使わずに飲料の安全性と新鮮な味を保つことができるのです。
さらに、RTD(Ready-to-Drink)コーヒーは、調査対象地域ではもはやニッチな市場セグメントではありません。特に米国では、RTDコーヒーの小売売上が伸びています。また、消費者は健康志向が強く、高糖度飲料や炭酸飲料の代わりにRTDコーヒーを選ぶことが多くなっています。一部のコールドブリューRTD飲料が提供する付加的な健康効果により、これらの製品はプレミアム製品として捉えられ、市場は上昇傾向にあります。


米国が最大のシェアを占める


市場の消費者は、健康やウェルネスに対する意識を高めています。朝のジュースからエナジードリンクまで、リフレッシュメントを提供する製品への支出が増えており、ウェルネス傾向の中にあると言えます。このような傾向から、果実系飲料の分野では費用対効果の高いパッケージング・ソリューションに対する高い需要が生まれています。
このフルーツジュースや飲料の需要は、予測期間中にきちんと成長することが予想されます。これらの製品にパッケージを使用することで、保存性が向上します。最近の新しいパッケージング方式は、保存性の高いフルーツジュースを提供します。
さらに、果実系飲料の無菌包装は、容器、無菌ジュース、補助包装材を無菌環境に置くプロセスです。これらの飲料は、無菌充填機で充填・密封されます。果汁食品は通常、高温で殺菌された後、20℃~30℃に減圧して無菌状態を実現します。
さらに、果汁飲料の無菌包装には、プラスチック層を有するプラスチック包装が含まれる。アルミニウム層は、光と酸素から飲料を保護します。その結果、冷却せずに賞味期限を保つことができます。製品の湿気と外部からの湿気からプラスチックパッケージを保護するために、ポリエチレン(PE)の層が内側と外側に施されています。
さらに、炭酸飲料は通常アルミ缶に包装されています。COVID-19のパンデミックは、パンデミックの初期にこの缶の供給に影響を及ぼし、この缶の限界を浮き彫りにしました。この缶の不足により、炭酸飲料メーカーは新しいパッケージ、特に長い周囲での保存期間を可能にする無菌のあらゆる形態を探すことになりました。


競合他社の状況

北米の清涼飲料パッケージング市場は適度に集中しており、まもなく細分化された段階へと移行しています。市場の主要プレーヤーが採用する主な戦略は、製品イノベーション、M&A、パートナーシップです。市場の主要なプレーヤーには、Pactive LLC、Amcor Ltd.、Genpak LLC、Graham Packaging Companyなどがいます。市場の最近の動きとしては、以下のようなものがあります。


2021年7月 - LiquiboxとWestRock、消費者を喜ばせ、廃棄物を削減し、商品が損傷なく届くようにするAmazon向けのSIOC(Ships In Own Container)バッグインボックスソリューションを発売しました。厳しい性能試験の結果、この新しいパッケージはAmazon APASS認定ラボのISTA 6-Amazon.com-SIOC テストに合格し、追加の保護箱は不要となりました。
2021 年 1 月 - Ball Corporation は、ケンタッキー州ボウリンググリーンに新しいアルミニウム端材製造施設を建設する計画を発表しました。この施設は2022年初頭に生産を開始し、複数年かけて拡張し、約200人の製造業雇用を創出する予定です。ケンタッキー州ボウリンググリーンの新施設は、ボールの拡大する北米の飲料缶製造工場ネットワークにアルミニウム端材を供給する予定です。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Soft Drink Consumption
5.1.2 Increased demand for convenience packaging from consumers
5.2 Market Restraints
5.2.1 Environmental concerns regarding usage of plastic
5.2.2 Stringent Government Regulations

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Packaging Material Type
6.1.1 Plastic
6.1.2 Paper and Paperboard
6.1.3 Glass
6.1.4 Metal
6.1.5 Other Materials
6.2 By Product Type
6.2.1 Bottled Water
6.2.2 Carbonated Drinks
6.2.3 Juices
6.2.4 RTD Beverages
6.2.5 Sports Drink
6.2.6 Other Products
6.3 By Country
6.3.1 United States
6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profile
7.1.1 Pactive LLC
7.1.2 Amcor Ltd.
7.1.3 Genpak LLC
7.1.4 Graham Packaging Company
7.1.5 Ball Corporation
7.1.6 SIG Combibloc Company Ltd
7.1.7 Tetra Pak International
7.1.8 Placon Corporation
7.1.9 Toyo Seikan Group Holdings Ltd
7.1.10 WestRock Company
7.1.11 Owens-Illinois Inc.
7.1.12 The Scoular Company
7.1.13 Ardagh Group SA
7.1.14 Crown Holdings Inc.
7.1.15 CAN-PACK S.A.
7.1.16 Alcoa Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The North American Soft Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 8.95 % during the forecast period of 2021-2026. The global outbreak of COVID-19 has significantly impacted the packaging industry, which has led to some of the sharpest declines in recent times in demand for certain types of packaging while accelerating growth for others. Several manufacturers in the country are witnessing an uptake in demand for cans and plastic bottles due to hygiene-based consumer perceptions surrounding the packaging materials.

Key Highlights
Packaging plays an essential role in the soft drinks market. Efficient packaging solutions offer ease of use, disposability, and enhanced user experience. These benefits have led to the demand for packaging solutions for the soft drinks segment in the region. The other trend augmenting demand is the new and innovative products, which help manufacturers enhance their brand visibility while offering product differentiation.
With the trend towards healthier beverages threatening the growth of carbonated soft drinks, finding new and innovative ways to get consumers through packaging stimuli is crucial for packaging manufacturers and brand owners. However, the cost will still be the key ingredient to any new packaging feasibility.
Moreover, soft drinks are the second most-consumed drink after water, with plastic being the most used material for soft drinks packaging. Many beverage companies favor plastic packaging material for bottled beverages due to its lightweight, durability, and cost-efficiency.
Furthermore, many plastic products are being recycled and reused in recent years. Also, the variety of plastics available for packagings, such as PVC, PE, PP, PS, PET, and nylon, is one of the reasons contributing to the market share of this segment in the region.
As a result of the COVID-19, out-of-home consumption of soft drinks – which historically generates the highest margin – has come to nearly a standstill due to growing concern towards maintaining hygiene and widespread lockdown. This is expected to bring long-term changes in customers' behavior and purchasing patterns, pushing the packaging industry to bring innovative solutions to meet changing requirements.


Key Market Trends

RTD Beverages is Expected to Hold Significant Market Share


The ready-to-drink beverages include tea, coffee, energy drinks, sports nutrients, highly nutrient and flavored water, alcopops, and ready-made alcohol cocktails. These beverages are witnessing a significant rise in consumption in the region. Also, other beverages, like vegetable juices, bar mixes, smoothies, are experiencing increased demand.​
Lately, ready-to-drink iced tea has grown considerably due to the increasing demand. Market vendors are offering specialized recycle packaging for ready-to-drink tea. For instance, Graham Packaging offers recyclable plastic packaging to provide longer shelf life for single-serve packaging. ​
Moreover, energy drinks are getting immense popularity among the region's millennial population. The principal reason for this popularity is significantly related to the aggressive marketing campaigns primarily directed toward young consumers. Moreover, advertisements promote that energy drinks refresh the body, ignite the mind, and enhance stamina and performance.
Owing to the increasing demand for cocktails in the United States market, vendors adopt flexible beverages packages. For instance, buzzox, an American beverage brand, and Tetra Pak provide cocktails on the go using recyclable packages. The cocktails come in 200 ml recyclable Tetra Pak's packages, allowing the beverages to stay safe and taste fresh without using preservatives.​
Further, Ready-to-drink (RTD) coffee is no longer a niche market segment in the studied region. Retail sales of RTD coffee have been growing, especially in the United States. Consumers are also more health-conscious days; therefore, they opt for RTD coffee instead of high-sugar and carbonated beverages more often. Due to the additional health benefits that some cold-brew RTD beverages offer, the market is on the rise for these products, and they are seen as premium products.​


United States Accounts for the Largest Market Share


Consumers in the market are becoming increasingly conscious of health and wellness. From juice in the morning to energy drinks, they are spending more on the products that provide refreshments are well within the wellness trend. This trend has created a high demand for cost-effective packaging solutions in the fruit-based beverage segment.​​
This demand for fruit juices and beverages is expected to grow decently over the forecast period. The use of packaging for these products improves the shelf-life. The recent new packaging method provides shelf-stable fruit juices.​
Moreover, Fruit-based beverages aseptic packaging is a process in which containers, aseptic juices, and auxiliary packaging materials are placed in an aseptic environment. These beverages are filled and sealed with an aseptic filling machine. Fruit juice foods are usually sterilized at high temperatures and then reduced to 20°C to 30°C to attain aseptic requirements.​
Additionally, aseptic packaging for fruit-based beverages includes plastic packaging with plastic layers. The aluminum layer protects the beverage from light and oxygen. As a result, the product can retain shelf life without cooling. To protect the plastic package against the moisture of the product and the moisture from the outside, a layer of polyethylene (PE) is applied on the inside and outside.​
Further, Carbonated soft drinks are usually packaged in aluminum cans. The COVID-19 pandemic impacted the supply of these cans in the early months of the pandemic, which highlighted the limitations of these cans. The can shortage made carbonated beverage producers look for new packages, specifically all forms of aseptic, enabling a long ambient shelf life.


Competitive Landscape

The North American Soft Drinks Packaging Market is moderately concentrated, shortly moving towards the fragmented stage. The key strategies adopted by the major players in the market are product innovation, mergers, acquisitions, and partnerships. Some of the major players in the market are Pactive LLC, Amcor Ltd., Genpak LLC, and Graham Packaging Company. Some of the recent developments in the market are:


July 2021 - Liquibox and WestRock, launched a Ships In Own Container (SIOC) bag-in-box solution for Amazon that delights consumers, reduces waste, and ensures products arrive undamaged. Following rigorous performance tests, the new packaging passed the ISTA 6-Amazon.com-SIOC test in an Amazon APASS certified lab and did not require additional protective boxes.
January 2021 - Ball Corporation announced plans to build a new aluminum end manufacturing facility in Bowling Green, Kentucky. The facility is scheduled to begin production in early-2022 and expand over multiple years to create approximately 200 manufacturing jobs. The new Bowling Green, Kentucky, facility will provide aluminum end supply to Ball's expanding North American network of beverage can manufacturing plants.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Soft Drink Consumption
5.1.2 Increased demand for convenience packaging from consumers
5.2 Market Restraints
5.2.1 Environmental concerns regarding usage of plastic
5.2.2 Stringent Government Regulations

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Packaging Material Type
6.1.1 Plastic
6.1.2 Paper and Paperboard
6.1.3 Glass
6.1.4 Metal
6.1.5 Other Materials
6.2 By Product Type
6.2.1 Bottled Water
6.2.2 Carbonated Drinks
6.2.3 Juices
6.2.4 RTD Beverages
6.2.5 Sports Drink
6.2.6 Other Products
6.3 By Country
6.3.1 United States
6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profile
7.1.1 Pactive LLC
7.1.2 Amcor Ltd.
7.1.3 Genpak LLC
7.1.4 Graham Packaging Company
7.1.5 Ball Corporation
7.1.6 SIG Combibloc Company Ltd
7.1.7 Tetra Pak International
7.1.8 Placon Corporation
7.1.9 Toyo Seikan Group Holdings Ltd
7.1.10 WestRock Company
7.1.11 Owens-Illinois Inc.
7.1.12 The Scoular Company
7.1.13 Ardagh Group SA
7.1.14 Crown Holdings Inc.
7.1.15 CAN-PACK S.A.
7.1.16 Alcoa Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る