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アジア太平洋地域のインフラストラクチャー部門 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Infrastructure sector in Asia Pacific - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域のインフラストラクチャー分野は、予測期間中に約6%のCAGRで成長すると推定されます。 東南アジアでは、ベトナム、タイ、フィリピン、マレーシア、インドネシアで大規模なプロジェクトが受... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のインフラストラクチャー分野は、予測期間中に約6%のCAGRで成長すると推定されます。

東南アジアでは、ベトナム、タイ、フィリピン、マレーシア、インドネシアで大規模なプロジェクトが受け入れられ、インフラブームが起きています。それらは、日本や中国による借款などの援助によって支えられているケースが多い。日本と中国の1年間の東南アジアへの投資という区別は、その一部を表しているに過ぎない。中国のASEANインフラ投資は、近年急速に増加している。

日本は、ライバルの1.5倍近いプロジェクト残高があり、中国との東南アジア・インフラレースを依然としてリードしている。インドネシア、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナムというこの地域の6大経済大国における日本の支援プロジェクトは、3670億ドルにのぼる。ベトナムは、日本がインフラストラクチャーに参加するための最大の優先事項であり、日本の総プロジェクトの半分以上である2090億米ドル相当のプロジェクトを保留している。この中には、ベトナムのハノイとホーチミンを結ぶ高速鉄道587億米ドルが含まれている。

KKR & Co (KKR.N) は、アジアに焦点を当てた初のインフラファンドのために15億ドルを調達したが、これは目標額の約半分に相当すると、直接知るある関係者は述べた。KKRは約1年前から一連の採用でアジアのインフラ分野をターゲットにし始め、2019年に資金調達を開始した。

主な市場動向

空港インフラへの支出

アジア太平洋地域は、航空分野において前例のない長期的な成長を遂げると予想されています。2030年までに、アジアにおける航空旅行は、北米と欧州の次の2つの市場の合計よりも大きくなると予想されています。航空が経済成長の促進剤であることを考えると、これはこの地域にとって朗報です。時間の経過とともに、世界の航空市場はアジア太平洋地域に傾き、インドの市場規模ランキングは世界第7位から第3位に、インドネシアは第10位から第5位に上昇すると予想されています。今後20年間で、世界の航空市場の成長の半分はアジア太平洋地域からもたらされ、55%を占めるようになり、中国からの成長はアジア太平洋地域の28%を占めるようになる。急成長する航空市場は、空港のインフラにプレッシャーを与えることになる。

鉄道インフラへの需要。

79,000キロメートル以上の鉄道プロジェクトが計画または建設中であり、アジア太平洋地域は世界で最もエキサイティングな鉄道市場である。

交通渋滞や所要時間の短縮を目的とした大量高速輸送の需要の高まりは、世界的に高速鉄道市場の成長を牽引するものと思われます。中国と日本では高速鉄道の長いネットワークがあり、韓国とトルコでは高速鉄道の導入が進んでいることから、アジア太平洋地域は市場のリーダーとして位置づけられています。

競合他社の状況

本レポートでは、アジア太平洋地域のインフラ分野で事業を展開する主要プレイヤーを取り上げています。市場は細分化されており、アジア太平洋地域のインフラ部門は予測期間中に成長する機会を提供します。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Market Insights
4.6.1 Current Economic and Construction Market Scenario
4.6.2 Technological Innovations in the industry
4.6.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.6.4 Impact of COVID -19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Infrastructure segment
5.1.1 Social Infrastructure
5.1.1.1 Schools
5.1.1.2 Hospitals
5.1.1.3 Defence
5.1.1.4 Others
5.1.2 Transportation Infrastructure
5.1.2.1 Railways
5.1.2.2 Roadways
5.1.2.3 Airports
5.1.2.4 Waterways
5.1.3 Extraction Infrastructure
5.1.3.1 Power Generation
5.1.3.2 Electricity Transmission & Disribution
5.1.3.3 Water
5.1.3.4 Gas
5.1.3.5 Telecoms
5.1.4 Manufacturing Infrastructure
5.1.4.1 Metal and Ore Production
5.1.4.2 Petroleum Refining
5.1.4.3 Chemical Manufacturing
5.1.4.4 Industrial Parks and clusters
5.1.4.5 Others
5.2 By Country
5.2.1 China
5.2.2 India
5.2.3 Philippines
5.2.4 Japan
5.2.5 South Korea
5.2.6 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 China State Construction Engineering
6.3.2 China Communications Construction Company
6.3.3 Power Construction Corporation of China
6.3.4 Samsung C&T
6.3.5 Obayashi Corporation
6.3.6 Shanghai Construction Group
6.3.7 Hyundai E&C
6.3.8 China Petroleum Engineering Corporation
6.3.9 L&T
6.3.10 China Metallurgical Group*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

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Summary

The Infrastructure sector in the Asia Pacific is estimated to grow at a CAGR of approximately 6% during the forecast period.

Southeast Asia is experiencing a boom in infrastructure, with major projects in Vietnam, Thailand, the Philippines, Malaysia, and Indonesia accepted. Those were supported in many cases by loans and other assistance provided by Japan and China. The distinction between Japan and China's one-year investment in Southeast Asia represents just part of the story. China’s investments in ASEAN infrastructure have risen rapidly in recent years.

Japan is still leading the Southeast Asia Infrastructure Race against China, with almost one-and-a-half times its rival projects outstanding. Japanese-backed projects in the region’s six largest economies – Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand, and Vietnam – are valued at USD 367 billion. Vietnam is by far the biggest priority for Japan's participation in infrastructure, with projects pending worth USD 209 billion – more than half of Japan's total. This includes USD 58.7 billion of high-speed rail between Hanoi and Ho Chi Minh City in Vietnam.

KKR & Co (KKR.N) Multinational Private Equity Firm raised USD 1.5 billion for its first Asia-focused infrastructure fund, around half of the total targeted, said one person with direct knowledge. KKR started targeting Asia's infrastructure sector with a series of hires beginning about a year ago and began fundraising in 2019.

Key Market Trends

Expenditure on airport infrastructure:

It is expected that the Asia Pacific region will achieve unprecedented long-term growth in aviation; By 2030, air travel in Asia is expected to be bigger than the next two markets combined between North America and Europe. This is good news for the region considering that aviation is a catalyst for economic growth. As time goes on, the global aviation market will tilt toward the Asia-Pacific region, where India's market size ranking will rise to the third spot from seventh in the world and Indonesia's to fifth from tenth. In the next 20 years, half the growth in the global aviation market will come from the Asia-Pacific region, which will account for 55 percent, while growth from China will account for 28 percent in the Asia-Pacific region. The fast-growing aviation market will add pressure to airport infrastructure.

Demand for railway infrastructure:

With 79,000+ kilometers of rail projects either planned or under construction, Asia Pacific is the most exciting rail market in the world.

The increasing demand for mass rapid transit to reduce traffic congestion and journey times is likely to drive the growth of the high-speed rail market globally. The long high-speed train network in China and Japan and the increased adoption of high-speed lines in South Korea and Turkey have placed the Asia-Pacific region as a market leader.

Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the Infrastructure sector in the Asia Pacific. The market is Fragmented, the Infrastructure sector in the Asia Pacific presents opportunities for growth during the forecast period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Market Insights
4.6.1 Current Economic and Construction Market Scenario
4.6.2 Technological Innovations in the industry
4.6.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.6.4 Impact of COVID -19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Infrastructure segment
5.1.1 Social Infrastructure
5.1.1.1 Schools
5.1.1.2 Hospitals
5.1.1.3 Defence
5.1.1.4 Others
5.1.2 Transportation Infrastructure
5.1.2.1 Railways
5.1.2.2 Roadways
5.1.2.3 Airports
5.1.2.4 Waterways
5.1.3 Extraction Infrastructure
5.1.3.1 Power Generation
5.1.3.2 Electricity Transmission & Disribution
5.1.3.3 Water
5.1.3.4 Gas
5.1.3.5 Telecoms
5.1.4 Manufacturing Infrastructure
5.1.4.1 Metal and Ore Production
5.1.4.2 Petroleum Refining
5.1.4.3 Chemical Manufacturing
5.1.4.4 Industrial Parks and clusters
5.1.4.5 Others
5.2 By Country
5.2.1 China
5.2.2 India
5.2.3 Philippines
5.2.4 Japan
5.2.5 South Korea
5.2.6 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 China State Construction Engineering
6.3.2 China Communications Construction Company
6.3.3 Power Construction Corporation of China
6.3.4 Samsung C&T
6.3.5 Obayashi Corporation
6.3.6 Shanghai Construction Group
6.3.7 Hyundai E&C
6.3.8 China Petroleum Engineering Corporation
6.3.9 L&T
6.3.10 China Metallurgical Group*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

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