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中国におけるキオスク端末市場の投資機会 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Investment Opportunities for Kiosk Market in China - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中国のキオスク端末市場は2020年に78.9億米ドルで、2026年には133.3億米ドルに達すると予測されています。また、予測期間(2020年~2025年)のCAGRは9.19%と予測されています。エンターテインメント分野における... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中国のキオスク端末市場は2020年に78.9億米ドルで、2026年には133.3億米ドルに達すると予測されています。また、予測期間(2020年~2025年)のCAGRは9.19%と予測されています。エンターテインメント分野におけるキオスク端末の需要は、消費者動向の変化、特に国内の若者層で伸びています。ゲーミングキオスクは、カジノやゲーム場、スポーツ施設、ショッピングモールなどで成長を遂げています。

主なハイライト
この地域の消費者は、インタラクティブでタッチスクリーン式のATMをますます好むようになっており、国内でのATM需要の高まりが市場の主要な推進要因となっています。また、技術の進歩により、視覚障がい者向けの発話機能付きATMも登場しています。また、中央銀行のPBOC2.0規格のチップカードリーダーを搭載したATMや、EMVに対応した端末も増えてきています。このような環境は、キオスク端末市場の成長を後押しすることになるでしょう。
観光客が集中する場所では、多くの小売業者やその他のサービスプロバイダーがキオスクシステムを採用するようになっており、観光客の通信や情報の障壁をなくし、リアルタイムで最新情報を提供する観光客に簡単なサービスを提供できるため、国内の観光客の増加が市場を拡大しています。
中国が先進国のハッカー集団の標的となり、高い脅威を与えていること、また世界各地でキオスクシステムがハッキングされていることから、サイバーセキュリティへの関心が高まり、消費者は他の代替品を探さざるを得なくなっており、市場は厳しい状況にあります。このような要因が市場成長の妨げになると予想されます。


主な市場動向

食品分野の自動販売機は大きく成長する


中国における自動販売機の増加は、ディスプレイ機能を付加した自動販売機キオスクの需要拡大の機会となっています。柔軟性とスペースの制約から、自動販売機キオスクは、食品や飲料を販売する既存の中小規模のコンビニエンスストアやスタンドに競争をもたらしています。
自動販売機キオスクの主要なシェアは、食品と飲料が占めています。自動販売機における製品提供の増加は、インテリジェント自動販売機市場に決定的な成長をもたらしています。コカ・コーラやペプシコなどの大手飲料メーカーは、スマート自動販売機を利用して、自社の独占的な製品ラインを販売しています。
食品分野では、スマートフォンでの支払いを受け付ける新規設置台数が増加しているため、中国では自動販売機がモバイル決済の形でますます身近なものになってきています。また、自動販売機のサービスは、食品や飲料の在庫、世界的な消費量、栄養表示、生産量、粗利などの追跡に役立ち、食品・飲料の在庫管理に役立っています。
ボバとも呼ばれるバブルティーは、中国の新しいお茶の飲用文化の重要な一部を形成しており、中国の屋台の業績を引き続き押し上げています。


観光業における情報キオスク端末が市場成長を牽引


中国ではインバウンド観光が増加しており、観光分野では顧客との直接的な接点があることから、インフォメーションキオスクが多く使用されています。キオスクは、博物館や美術館での展示物の案内から、ショッピングセンターでの利用案内、ホテルでのチェックイン・アウト、リアルタイムの最新情報の提供など、さまざまな用途で活用されています。
インターネットに接続されているため、アトラクションのウェブサイトやデータベースのデータを表示することができ、リーフレットが不要になります。特にアメリカの観光客は、聴覚や視覚に障がいのある方に対して、音を出したり、絵を表示したりして情報を提供することで、言葉の翻訳ができるため、中国で言葉の問題を抱えている方や障がい者の方にも有効なツールです。
インフォメーション・キオスクは、地元企業の宣伝に最適な手段です。観光客と地元の企業やお店を結びつけると、このセルフサービスソリューションは、その地域の探索を促し、ひいてはビジネスオーナーの収益アップにつながる可能性があります。
中国・広州の会社で作られた赤外線タッチスクリーンの壁掛けキオスクは、長時間稼働が可能な防塵・堅牢な鉄骨キオスクです。このキオスクは、観光客が目的地に関する情報を見つけ、特定の場所への道順を案内するのに役立ちます。


競合他社の状況

中国のキオスク端末市場は、多数のローカルプレーヤーが存在し、適度に断片化されています。インタラクティブキオスク市場のいくつかのプレーヤーは、激しい業界競争を維持するために、新製品の開発または技術革新とM&A戦略にますます焦点を当てています。市場の主要なプレーヤーは、Shenzhen Lean Kiosk System Co.Ltd.、SZZT Electronics Co.LTD、KINGLEADER Technology Companyなどです。市場の最近の動向は


2019年4月 - UBM Sinoexpo主催の中国国際セルフサービス・キオスク・ベンディングショー(CVS)には、通貨識別技術、モバイル決済機器、自動販売システムおよびアクセサリー、自動化ソリューションなど、包括的で最先端の革新的な技術が一堂に会しています。コインや紙幣の処理から、紙幣鑑別機や紙幣アクセプタを含むキャッシュレスシステムまで、あらゆる決済ソリューションが自動販売機で革新的に実現されています。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
4.3 Market Drivers
4.3.1 Growing Demands for ATM in the Country
4.3.2 Growing Tourism in the Country
4.4 Market Restraints
4.4.1 Increasing Cybersecurity Concerns
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Banking
5.1.2 Vending Kiosk
5.1.3 Ticketing
5.1.4 Patient-interactive
5.1.5 Casino
5.1.6 Information
5.1.7 Other Types
5.2 By End-user Vertical
5.2.1 Banking and Financial Service
5.2.2 Healthcare
5.2.3 Retail
5.2.4 Hospitality
5.2.5 Transportation
5.2.6 Other End-user Verticals

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Shenzhen Lean Kiosk System Co. Ltd
6.1.2 SZZT Electronics Co. LTD
6.1.3 KINGLEADER Technology Company
6.1.4 Guangzhou LiQi Intelligent Technology Co. Ltd
6.1.5 Shenzhen Hunghui IT Co. Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Kiosk market in China was valued at USD 7.89 billion in 2020, and is expected to reach USD 13.33 billion by 2026. The market is also expected to register a CAGR of 9.19% over the forecast period (2020 - 2025). The demand for kiosks in entertainment sector has seen growth, owing to the changing consumer trends, especially in the country’s youth population. Gaming kiosks have seen a growth in casinos, gaming and sports venues, and malls.

Key Highlights
Growing demands for ATM in the country is a key driver for the market as consumers in this region are increasingly preferring interactive and touch screen ATMs. Technological advancements have enabled ATMs to be equipped with speech capability for the visually-impaired. In addition, the number of ATMs equipped with the central bank’s PBOC 2.0 standard chip card readers is growing, as is the number of EMV-compliant terminals. This preference is set to boost the growth of the kiosk market.
Growing tourism in the country is growing the market as many retailers and other service providers, in places with high concentration of tourists, are increasingly employing kiosk systems, which eliminates the communication and information barrier for the tourist and provide easy services for tourists giving the real time updates.
Increasing cybersecurity concern is challenging the market as China has been the target for many international hacker groups from the developed nations, who pose a high threat and recent hacks of kiosk systems worldwide are forcing consumers to seek other substitutes. This factor is expected to hinder the growth of the market.


Key Market Trends

Vending Kiosks in Food Sector to Grow Significantly


The increase in the number of vending machines in China poses an opportunity for the growth in the demand for vending kiosks, with additional display features. Owing to the flexibility and space constraints, vending kiosks provide competition to the existing small- and medium-scale convenience stores and stands that sell food and beverages.
Food and drinks contribute to the major share of the vending machine kiosks. The increase in product offerings in vending machines is providing a crucial growth for the intelligent vending machine market. Large beverage manufacturers, like Coca-Cola and PepsiCo, use their smart vending machines to sell their exclusive product lines.
Owing to a growing number of newly installed units in the food sector accepting payment by smartphones, vending machines are becoming ever more accessible to people in China in the form of mobile payments. Additionally, vending kiosk services are helpful in tracking food and beverage inventory, global consumption, nutrition labeling, unit production, gross margins, etc, which are helpful in managing the food and beverages stocks.
Bubble tea, also called Boba, is forming an important part of China’s new tea drinking culture and continues to boost the performance of street stalls in China.


Information Kiosks in Tourism to Drive the Market Growth


As inbound tourism is increasing in China, information kiosks are highly used in the tourism sector as there is a deal with direct customer contact. These kiosks can be useful in several ways, from providing information on exhibits in museums and galleries to being able to give directions for use in shopping centers, checking in and out at hotels, and giving real-time updates.
As information kiosks are internet-enabled, they display data from an attraction website or database, thus, eliminating the need for leaflets. This is a great tool for people having a language problem in China and people living with disabilities, as delivering information to hearing and visually impaired persons by producing sounds and displaying pictures are useful to users with language translations, especially for the United States' tourists.
Information kiosks are great ways of advertising local businesses. When a person connects tourist to local businesses and shops, this self-service solution will encourage them to explore the area, which, in turn, is likely to increase revenue for business owners.
Infrared Touch Screen Wall Mounted Kiosk, made by Guangzhou company in China, is a dust-proof and rugged steel frame kiosk capable of running long hours. The kiosk helps tourists in finding information regarding their destination with directions to particular locations.


Competitive Landscape

Kiosk market in China is moderately fragmented with the presence of a large number of local players. Several players in the interactive kiosk market are increasingly focusing on new product development or innovations and merger and acquisition strategies to sustain the intensive industry competition. Key players in the market are Shenzhen Lean Kiosk System Co. Ltd, SZZT Electronics Co. LTD, KINGLEADER Technology Company, etc. Recent developments in the market are -


April 2019 - The China International Self-service, Kiosk and Vending Show (CVS), organized by UBM Sinoexpo brings together comprehensive, cutting edge innovations including currency identification technology, mobile payment equipment, vending systems and accessories, automated solutions and much more. A full range of payment solutions from coin and bill processing to cashless systems, including banknote validation system and bill acceptors are innovated in the vending machine.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
4.3 Market Drivers
4.3.1 Growing Demands for ATM in the Country
4.3.2 Growing Tourism in the Country
4.4 Market Restraints
4.4.1 Increasing Cybersecurity Concerns
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Banking
5.1.2 Vending Kiosk
5.1.3 Ticketing
5.1.4 Patient-interactive
5.1.5 Casino
5.1.6 Information
5.1.7 Other Types
5.2 By End-user Vertical
5.2.1 Banking and Financial Service
5.2.2 Healthcare
5.2.3 Retail
5.2.4 Hospitality
5.2.5 Transportation
5.2.6 Other End-user Verticals

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Shenzhen Lean Kiosk System Co. Ltd
6.1.2 SZZT Electronics Co. LTD
6.1.3 KINGLEADER Technology Company
6.1.4 Guangzhou LiQi Intelligent Technology Co. Ltd
6.1.5 Shenzhen Hunghui IT Co. Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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