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中南米の金属缶市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Latin America Metal Cans Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ラテンアメリカの金属缶市場は、予測期間2021-2026年にCAGR2.13%を記録すると予測されています。金属、缶パッケージ市場の主要なシェアを持つ食品・飲料業界は、COVID-19パンデミックの中、必須商品に該当するた... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ラテンアメリカの金属缶市場は、予測期間2021-2026年にCAGR2.13%を記録すると予測されています。金属、缶パッケージ市場の主要なシェアを持つ食品・飲料業界は、COVID-19パンデミックの中、必須商品に該当するため、巨大な需要を目撃しています。COVID-19の大流行により地域全体で実施されたロックダウンは、人間の消費習慣に大きな変化を買いました。包装された食品、肉、野菜、果物などの需要が増加しています。

主なハイライト
缶、ドラム缶、ビン、キャップ、クロージャーなど様々な種類の金属パッケージの中で、最も人気があるのは缶である。使いやすさと入手のしやすさから、前世紀にいくつかの包装用途で金属缶が採用されました。さらに、小型サイズや複数パックの包装形態への嗜好といった消費者動向が、調査対象市場における金属缶市場の量的成長を支えています。
特に、ブラジルやメキシコなどの中南米市場では、ミニ缶の需要が増加していることが確認されています。このため、同地域の飲料メーカーの多くはミニ缶を提供しており、一般的に従来の缶詰よりも少量の製品が入り、コストも低く抑えられています。
このような傾向は、より実質的な単位消費量を増やす結果につながっています。さらに、環境への関心が高まる中、消費者は環境への負荷が少ない金属缶を求めるようになっています。金属缶の高いリサイクル性は、一部の地域では市場の重要な推進要因の一つとなっていますが、他の地域では、缶詰の経済状況や低価格が市場の重要な推進要因となっています。
クラウンホールディングのような飲料缶ベンダーは、2021年に需要が増加する中で、ブラジルで彼らの缶の施設を拡張することを計画しました。同社は、2022年の第2四半期末までに、あらゆる種類のサイズの2ピースアルミ缶を年間24億個の生産能力で生産することを目指しています。
また、中南米諸国では、中間所得者層の増加、ライフスタイルの変化、消費者の嗜好の進化に伴い、消費率も着実に上昇しています。世界銀行によると、中南米地域の一人当たりの国民総所得は8775.3米ドルです。


主な市場動向

アルミ缶が主要な市場シェアを占める


アルミは、缶のパッケージング・ソリューションとして最も人気のある金属の一つです。広告印刷用の金属キャンバスの提供、急速冷却、飲料の風味の保護、100%のリサイクル性、化学物質や食品・飲料製品中のいくつかの成分に対する不活性などの特性により、飲料缶として最も好ましい選択となっています。
アルミ缶は、その持続可能性とリサイクル性により、ソーダ、ビール、エナジードリンクのパッケージとして最も好まれるタイプです。過去10年間だけでも、いくつかの包装目的で使用されるアルミ缶の重量は大幅に減少しています。
このため、金属缶メーカーの多くはスチール缶からアルミ缶への移行を進めています。貨物重量が大幅に削減され、輸送コストの削減と二酸化炭素排出量の減少につながるため、アルミ缶の使用が促進されています。
環境政策の強化やリサイクルへの関心の高まりは、この材料のニーズを増大させ、環境に優しいブランドイメージの向上に対する企業の関心は、調査した市場のアルミニウム分野の成長をさらに拡大させています。製造技術の大幅な進歩や消費者ニーズの変化により、予測期間中、アルミニウム市場の新しい機会が生まれると期待されています。
アルミ缶は、リサイクル性と印刷のしやすさという利点を備えています。さらに、軽量で、ガスに対する優れたバリアーとして機能します。このような要因により、他の金属缶と比較して、飲料業界におけるアルミ製バリアントの普及率が高くなっています。予測期間中、非アルコール飲料分野からの持続的な需要が、アルミ缶市場の成長を促進すると予想されます。
さらに、この地域におけるアルミニウム金属缶の需要の増加に伴い、ベンダーは設備拡張に投資しています。例えば、アンベバルソは、COVID-19の蔓延による遅れにもかかわらず、2020年にブラジルで飲料缶工場の建設を完了させました。同社は1億7500万米ドルを投資し、ビールの保存用に毎年15億個のアルミ缶を生産するまでに拡大しました。これにより、Ardagh、Ball、Canpackなどのメーカーが、それぞれの生産能力を年間400億缶に拡大しようと競い合っており、プレーヤー間の競争が激化している。


缶詰食品と飲料が市場を牽引する


パッケージ食品やコンビニエンスストアは、多忙なライフスタイルや仕事のスケジュールによって、多くの消費者の主食となっています。そのため、大規模な組織小売業者が大量の缶詰や飲料を積み上げるようになりました。現在では、オフラインおよびオンラインの小売業者が、さまざまなブランドのパッケージ食品を店頭に並べています。
金属缶の使用に対する飲料メーカーの積極的なマーケティング戦略も、調査対象市場に影響を及ぼしています。缶入り飲料は若者の間でトレンディと見なされ、調理済みまたは半加工の缶入り食品は世界の数多くのユーザーの間で便利で経済的と考えられているため、缶入り製品の普及率は急速に高まっています。
また、中南米ではエナジードリンクや缶入りコールドコーヒーの需要が高まっており、市場の成長を後押しするものと期待されています。したがって、ラテンアメリカの食品・飲料業界は、研究された市場のための機会を提供することが期待される。例えば、Associação Brasileira das Indústrias da Alimentaçãoによると、食品・飲料産業はブラジルの製造業の中で最も重要なセクターであり、2019年の6999億BRLに対し、2020年には7892億BRLの売上を占めます。
食品の取り扱いにおける利便性の高まりにより、CONCACAF Champions League、Copa Libertadores、Big League World Seriesなど、数多くのスポーツ大会における缶飲料の高い消費が、予測期間にわたって調査対象市場の需要を高めると予測されます。
中南米市場では、ブラジルが889の登録醸造所の存在を通じて金属缶の成長に寄与しており、同国では16,968の製品が生産されています。また、有機飲料の消費量も増加しており、市場の成長に寄与しています。有機取引協会によると、ブラジルにおける有機飲料の消費に関する純収益は、2019年の4280万米ドルに対し、2020年には4420万米ドルを占めた。


競合他社の状況

ラテンアメリカの金属缶市場は適度に細分化されており、圧倒的なシェアを持つ企業は少なく、新規参入企業もほとんどありません。各社は市場シェアを維持するために技術革新を続け、戦略的パートナーシップを結んでいます。


2020 年 8 月 - Ball Corporation は、ブラジルの Itupeva の製造工場を含む衝撃押出アルミニウムエアゾールパッケージング事業である Tubex Industria E Comercio de Embalagens Ltda の買収を完了しました。Itupeva工場には8つのアルミ押出エアゾール缶ラインがあり、ブラジルのグローバルおよびローカル顧客向けにパーソナルケアパッケージを生産しています。
2020年2月 - Mauser Packaging Solutionsは、テネシー州メンフィスの施設において、クォートサイズとガロンサイズのF-スタイル金属缶の合計生産能力を倍増させるために、設備の一部に大規模な投資を行いました。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Market Drivers
4.5.1 High Recyclability Rates of Metal Packaging​
4.5.2 Convenience and Lower Price Offered by Canned Food​
4.6 Market Restraints
4.6.1 Presence of Alternate Packaging Solutions

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Material Type
5.1.1 Aluminum
5.1.2 Steel
5.2 End-User Industry
5.2.1 Food
5.2.2 Beverage
5.2.3 Other End-user Industries
5.3 Country
5.3.1 Brazil
5.3.2 Argentina
5.3.3 Mexico
5.3.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Ball Corporation​
6.1.2 Ardagh Group​
6.1.3 Mauser Packaging Solutions​
6.1.4 Crown Holdings Inc.​
6.1.5 CCL Container, Mexico
6.1.6 Can Pack SA
6.1.7 Ambev SA

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The Latin American metal cans market is projected to be registering a CAGR of 2.13% during the forecast period 2021-2026. The food and beverage industry, with a major share in the metal, can packaging market, is witnessing huge demand amid the COVID-19 pandemic, as the industry falls under the essential commodity. The lockdown enforced across the region due to the COVID-19 pandemic has bought a significant change in human consumption habits. There has been an increasing demand for packaged food products, meat, vegetables, and fruits, among others.

Key Highlights
Of all the different kinds of metal packages, such as cans, drums, bottles, caps, and closures, can have been the most popular. Ease of use and availability aided in the adoption of metal cans in several packaging applications over the last century. ​Additionally, consumer trends, such as a preference for small-size and multi-pack packaging formats, are supporting the volume growth of the metal cans market in the studied market. ​
Increasing demand for mini-cans has been observed, especially in the Latin American markets, such as Brazil and Mexico. Therefore, most beverage companies in the region are offering mini-cans, which generally contain smaller volumes of products and cost less than the traditional canned products.​
This trend is resulting in more substantial unit consumption. Furthermore, with the increasing environmental concerns, consumers are demanding metal cans, owing to their low environmental impact. The high recyclability of metal cans is one of the significant drivers for the market studied in some regions, while in other regions, economic conditions and low price of canned goods remain, key drivers for the market studied.​
Beverage Can Vendors like Crown holding planned to expand their can facility in Brazil amid the increased demand in 2021. The company has aims to produce two-piece aluminum cans at an annual capacity of 2.4 billion with all types of sizes by the end of the second quarter of 2022.
Also, with the growing middle-income group population, changing lifestyle, and evolving consumer preferences, the consumption rates among the Latin American countries are also rising steadily. According to the World Bank, the gross national income per capita in the Latin American region accounts for USD 8775.3.


Key Market Trends

Aluminum Cans to Hold Major Market Share


Aluminum is one of the most popular metals for can packaging solutions. Traits, such as the provision of metal canvas for ad printing, fast cooling, protection of flavors of beverages, 100% recyclability, and inertness to chemicals and several ingredients in the food and beverage products, make it the most preferred choice for beverage cans.
Aluminum cans are the most preferred type of packaging for soda, brew beers, and energy drinks, owing to their sustainability and recycling properties. In the last decade alone, there has been a significant reduction in the weight of aluminum cans used for several packaging purposes.
This has pushed most of the manufacturers of metal cans to shift from steel to aluminum cans. A considerable reduction in freight weight, resulting in low transportation costs and reduced carbon emission, is encouraging the use of aluminum cans.
Increasing environmental policies and growing focus on recycling is augmenting the need for the material, while the focus of companies on improving the eco-friendly brand image is further expanding the growth of the aluminum segment of the market studied. Considerable advancements in manufacturing techniques and changing consumer needs are expected to open new opportunities to the aluminum segment of the market studied during the forecast period.
Aluminum cans offer the advantages of recyclability and ease of printing. Additionally, they are lightweight and act as excellent barriers to gases. Such factors allow a higher penetration of aluminum variants in the beverages industry compared to other metal cans. Over the forecast period, sustained demand from the non-alcoholic beverage sector is expected to drive the growth of the aluminum cans market.
Further, Vendors are investing in facility expansion with an increase in demands for aluminum metal cans in the region. For instance, Ambevalso completed the construction of a beverage can plant in Brazil in 2020 despite the delays caused by the spread of the COVID-19. The company invested USD 175 million and expanded the production to 1.5 billion aluminum cans every year for the storage of beer. This has increased competition among players as manufacturers like Ardagh, Ball, Canpack are competing to grow their respective production capacity to 40 billion cans a year.


Canned Food and Beverages to Drive the Market


Packaged and convenience food has become a staple food for many consumers, owing to their hectic lifestyles and work schedules. Therefore, large organized retailers have started to stack huge amounts of canned food and beverages. Nowadays, offline and online retailers stock a wide range of brands of packaged food items in their stores.
Aggressive marketing strategies of beverage companies toward the usage of metal cans have also had an impact on the studied market. As canned beverages are being considered trendy among the youth, and ready-to-eat or semi-processed canned foods are considered convenient and economical among several global users, the penetration of canned products is increasing rapidly.
The rising demand for energy drinks and canned cold coffee in Latin America is also expected to boost market growth. Hence, the food and beverage industry in Latin America is expected to offer opportunities for the market studied. For instance, according to the Associação Brasileira das Indústrias da Alimentação, the food and beverage industry is the most significant sector of Brazilian manufacturing, accounting for revenue of BRL 789.2 billion in 2020 compared to BRL 699.9 billion in 2019.
High consumption of canned beverages in numerous sports tournaments, including CONCACAF Champions League, Copa Libertadores, and Big League World Series, among others, owing to the growing convenience in handling the food items, is expected to boost the demand in the market studied over the forecast period.
In the Latin American market, Brazil contributes to the growth of metal cans through the presence of 889 registered breweries, with the country producing 16,968 products. Further, the increasing consumption of the organic beverage industry also contributes to the studied market’s growth. According to Organic Trade Association, the net revenue on the consumption of organic beverages in Brazil accounted for USD 44.2 million in 2020 compared to USD 42.8 million in 2019.


Competitive Landscape

The Latin America Metal Cans Market is moderately fragmented, with few companies having a dominant market share and few new entrants in the market. The companies keep on innovating and entering into strategic partnerships to retain their market share.


August 2020 - Ball Corporation completed the acquisition of Tubex Industria E Comercio de Embalagens Ltda, an impact extruded aluminum aerosol packaging business that includes a manufacturing plant in Itupeva, Brazil. The Itupeva plant includes eight extruded aluminum aerosol can lines and produces personal care packaging for global and local customers in Brazil.
February 2020 - Mauser Packaging Solutions made significant investments in its facility on pieces of equipment to double the combined production capacity of quart and gallon-sized F- Style Metal Cans at its Memphis, Tennessee facility.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Market Drivers
4.5.1 High Recyclability Rates of Metal Packaging​
4.5.2 Convenience and Lower Price Offered by Canned Food​
4.6 Market Restraints
4.6.1 Presence of Alternate Packaging Solutions

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Material Type
5.1.1 Aluminum
5.1.2 Steel
5.2 End-User Industry
5.2.1 Food
5.2.2 Beverage
5.2.3 Other End-user Industries
5.3 Country
5.3.1 Brazil
5.3.2 Argentina
5.3.3 Mexico
5.3.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Ball Corporation​
6.1.2 Ardagh Group​
6.1.3 Mauser Packaging Solutions​
6.1.4 Crown Holdings Inc.​
6.1.5 CCL Container, Mexico
6.1.6 Can Pack SA
6.1.7 Ambev SA

7 INVESTMENT ANALYSIS

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