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ロシアの食品添加物市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Russia Food Additives Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ロシア食品添加物市場は、予測期間(2020-2025年)に年率3.6%で成長すると予測されています。 主なハイライト 食品添加物は、食品の味、色、食感を向上させ、同時に鮮度や栄養価を維持するために使用されま... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ロシア食品添加物市場は、予測期間(2020-2025年)に年率3.6%で成長すると予測されています。

主なハイライト
食品添加物は、食品の味、色、食感を向上させ、同時に鮮度や栄養価を維持するために使用されます。
ロシアは急成長している新興市場の一つであり、複雑なサプライチェーンに対応するため、食品添加物は食品の安全性とセキュリティを満たすために使用されています。健康に対する意識が高まっており、ロシアにおける天然食品添加物の市場を牽引しています。


主な市場動向

小売用食品への需要の高まり

食品小売業は、先進国、発展途上国を問わず、競争の激しい産業である。小売業者の数、小売チャネル、フォーマットの増加により、消費者が加工食品やコンビニエンス・フードにアクセスする機会が増えており、食品・飲料業界による食品添加物の需要がさらに高まっています。消費者に競争力のある価格、品質、サービスを提供する一方で、組織小売業は消費者にラベル情報を提供し、プライベートブランドやブランド製品との品質比較を行っています。

食品用抗菌添加物市場はロシアで緩やかに成長中

ロシアでは、WHOの基準により、食品に使用される防腐剤が禁止されているため、食品用抗菌剤市場の成長は緩やかである。安息香酸塩は、アレルギー、喘息、皮膚発疹に関与し、脳障害を引き起こす可能性があるため、ロシアでは使用が禁止されています。さらに、ロシアの消費者監視機関であるRosselkhoznadzorは、ナタマイシンの使用を控えています。さらに、「防腐剤不使用」の流れは、全体的にロシア市場の成長を妨げている。近年、安息香酸ナトリウム(E211)が人体に与える害の大きさから、その使用は減少しています。

競合他社の状況

食品添加物業界で採用されている戦略は、顧客の需要に応えるための天然食品添加物や機能性食品素材の開発におけるイノベーションのカテゴリーである。ロシアのような国では、地元企業がより大きな市場シェアを獲得しています。もう一つの大きな機会は、オメガ3、ビタミン、繊維、抗酸化物質を強化した食品の需要がある機能性食品添加物および天然添加物市場である。ロシア食品添加物市場の主要なプレーヤーには、Cargill Inc、European Flavours & Fragrances Plc、Tate & Lyle Plc、Archer Daniels Midland(ADM)、Associated British Foods、などが挙げられます。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Preservatives
5.1.2 Sweetener
5.1.3 Sugar Substitutes
5.1.4 Emulsifier
5.1.5 Enzymes
5.1.6 Hydrocolloids
5.1.7 Food Flavors and Colorants
5.1.8 Others
5.2 By Application
5.2.1 Confectionery
5.2.2 Bakery Products
5.2.3 Dairy & Frozen Food
5.2.4 Beverages
5.2.5 Meat, Poultry, and Sea Food
5.2.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Position Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Cargill Inc
6.4.2 European Flavours & Fragrances Plc
6.4.3 Tate & Lyle Plc
6.4.4 Archer Daniels Midland(ADM)
6.4.5 Koninklijke DSM N.V
6.4.6 BASF
6.4.7 Associated British Foods
6.4.8 Givaudan

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Russia Food Additives Market is forecasted to grow at a CAGR of 3.6% during the forecast period (2020-2025).

Key Highlights
Food additives are used to enhance the taste, color, texture of food, same time maintaining the freshness and nutritional content.
Russia is one of the fastest-growing emerging markets and in order to address the supply chain complexities, food additives are used to meet food safety and security. Health consciousness is growing among the population, thus driving the market for natural food additives in the Russian region


Key Market Trends

Growing Demand for Retail Food

Food retail is a highly competitive industry, both in developed and developing markets. Increased number of retailers, retail channels and formats are increasing consumer access to process and convenience foods, further increasing demand for food additives by the food & beverage industry. While providing consumers with competitive prices, quality, and services, the organized retail sector exposes the consumer to label information and quality comparison with both private labels and branded products.

Food Antimicrobial Additives Market is Growing Slowly in Russia

In Russia, the food antimicrobial additives market is growing slowly as the preservatives used in Russian foods are prohibited as per WHO standards, therefore, obstructing the export of these products. Benzoates are ban in Russia owing to its role in allergies, asthma and skin rashes or can cause brain damage. Additionally, Russia’s consumer watchdog Rosselkhoznadzor discourages the use of natamycin. Moreover, the trend of ‘no-preservative’ is overall hampering the growth of the Russia market. In recent years, the application of sodium benzoate (E211) has been declining owing to the severity of harm it can cause to human health.

Competitive Landscape

The strategies being adopted in the Food additives industry is in the Innovation category under the development of natural food additives and functional food ingredients to meet customer demand. In countries like Russia, local companies take a larger market share. Another major opportunity is in the functional food additives and natural additives market with demand for Omega 3, vitamins, fiber and antioxidants enriched foods. Some of the major players in the Russia Food Additives Market are Cargill Inc, European Flavours & Fragrances Plc, Tate & Lyle Plc, Archer Daniels Midland(ADM), Associated British Foods, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Preservatives
5.1.2 Sweetener
5.1.3 Sugar Substitutes
5.1.4 Emulsifier
5.1.5 Enzymes
5.1.6 Hydrocolloids
5.1.7 Food Flavors and Colorants
5.1.8 Others
5.2 By Application
5.2.1 Confectionery
5.2.2 Bakery Products
5.2.3 Dairy & Frozen Food
5.2.4 Beverages
5.2.5 Meat, Poultry, and Sea Food
5.2.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Position Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Cargill Inc
6.4.2 European Flavours & Fragrances Plc
6.4.3 Tate & Lyle Plc
6.4.4 Archer Daniels Midland(ADM)
6.4.5 Koninklijke DSM N.V
6.4.6 BASF
6.4.7 Associated British Foods
6.4.8 Givaudan

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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