世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ロシアの食品添加物市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Russia Food Additives Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ロシア食品添加物市場は、予測期間(2020-2025年)に年率3.6%で成長すると予測されています。 主なハイライト 食品添加物は、食品の味、色、食感を向上させ、同時に鮮度や栄養価を維持するために使用されま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
90 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ロシア食品添加物市場は、予測期間(2020-2025年)に年率3.6%で成長すると予測されています。

主なハイライト
食品添加物は、食品の味、色、食感を向上させ、同時に鮮度や栄養価を維持するために使用されます。
ロシアは急成長している新興市場の一つであり、複雑なサプライチェーンに対応するため、食品添加物は食品の安全性とセキュリティを満たすために使用されています。健康に対する意識が高まっており、ロシアにおける天然食品添加物の市場を牽引しています。


主な市場動向

小売用食品への需要の高まり

食品小売業は、先進国、発展途上国を問わず、競争の激しい産業である。小売業者の数、小売チャネル、フォーマットの増加により、消費者が加工食品やコンビニエンス・フードにアクセスする機会が増えており、食品・飲料業界による食品添加物の需要がさらに高まっています。消費者に競争力のある価格、品質、サービスを提供する一方で、組織小売業は消費者にラベル情報を提供し、プライベートブランドやブランド製品との品質比較を行っています。

食品用抗菌添加物市場はロシアで緩やかに成長中

ロシアでは、WHOの基準により、食品に使用される防腐剤が禁止されているため、食品用抗菌剤市場の成長は緩やかである。安息香酸塩は、アレルギー、喘息、皮膚発疹に関与し、脳障害を引き起こす可能性があるため、ロシアでは使用が禁止されています。さらに、ロシアの消費者監視機関であるRosselkhoznadzorは、ナタマイシンの使用を控えています。さらに、「防腐剤不使用」の流れは、全体的にロシア市場の成長を妨げている。近年、安息香酸ナトリウム(E211)が人体に与える害の大きさから、その使用は減少しています。

競合他社の状況

食品添加物業界で採用されている戦略は、顧客の需要に応えるための天然食品添加物や機能性食品素材の開発におけるイノベーションのカテゴリーである。ロシアのような国では、地元企業がより大きな市場シェアを獲得しています。もう一つの大きな機会は、オメガ3、ビタミン、繊維、抗酸化物質を強化した食品の需要がある機能性食品添加物および天然添加物市場である。ロシア食品添加物市場の主要なプレーヤーには、Cargill Inc、European Flavours & Fragrances Plc、Tate & Lyle Plc、Archer Daniels Midland(ADM)、Associated British Foods、などが挙げられます。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Preservatives
5.1.2 Sweetener
5.1.3 Sugar Substitutes
5.1.4 Emulsifier
5.1.5 Enzymes
5.1.6 Hydrocolloids
5.1.7 Food Flavors and Colorants
5.1.8 Others
5.2 By Application
5.2.1 Confectionery
5.2.2 Bakery Products
5.2.3 Dairy & Frozen Food
5.2.4 Beverages
5.2.5 Meat, Poultry, and Sea Food
5.2.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Position Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Cargill Inc
6.4.2 European Flavours & Fragrances Plc
6.4.3 Tate & Lyle Plc
6.4.4 Archer Daniels Midland(ADM)
6.4.5 Koninklijke DSM N.V
6.4.6 BASF
6.4.7 Associated British Foods
6.4.8 Givaudan

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Russia Food Additives Market is forecasted to grow at a CAGR of 3.6% during the forecast period (2020-2025).

Key Highlights
Food additives are used to enhance the taste, color, texture of food, same time maintaining the freshness and nutritional content.
Russia is one of the fastest-growing emerging markets and in order to address the supply chain complexities, food additives are used to meet food safety and security. Health consciousness is growing among the population, thus driving the market for natural food additives in the Russian region


Key Market Trends

Growing Demand for Retail Food

Food retail is a highly competitive industry, both in developed and developing markets. Increased number of retailers, retail channels and formats are increasing consumer access to process and convenience foods, further increasing demand for food additives by the food & beverage industry. While providing consumers with competitive prices, quality, and services, the organized retail sector exposes the consumer to label information and quality comparison with both private labels and branded products.

Food Antimicrobial Additives Market is Growing Slowly in Russia

In Russia, the food antimicrobial additives market is growing slowly as the preservatives used in Russian foods are prohibited as per WHO standards, therefore, obstructing the export of these products. Benzoates are ban in Russia owing to its role in allergies, asthma and skin rashes or can cause brain damage. Additionally, Russia’s consumer watchdog Rosselkhoznadzor discourages the use of natamycin. Moreover, the trend of ‘no-preservative’ is overall hampering the growth of the Russia market. In recent years, the application of sodium benzoate (E211) has been declining owing to the severity of harm it can cause to human health.

Competitive Landscape

The strategies being adopted in the Food additives industry is in the Innovation category under the development of natural food additives and functional food ingredients to meet customer demand. In countries like Russia, local companies take a larger market share. Another major opportunity is in the functional food additives and natural additives market with demand for Omega 3, vitamins, fiber and antioxidants enriched foods. Some of the major players in the Russia Food Additives Market are Cargill Inc, European Flavours & Fragrances Plc, Tate & Lyle Plc, Archer Daniels Midland(ADM), Associated British Foods, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Preservatives
5.1.2 Sweetener
5.1.3 Sugar Substitutes
5.1.4 Emulsifier
5.1.5 Enzymes
5.1.6 Hydrocolloids
5.1.7 Food Flavors and Colorants
5.1.8 Others
5.2 By Application
5.2.1 Confectionery
5.2.2 Bakery Products
5.2.3 Dairy & Frozen Food
5.2.4 Beverages
5.2.5 Meat, Poultry, and Sea Food
5.2.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Position Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Cargill Inc
6.4.2 European Flavours & Fragrances Plc
6.4.3 Tate & Lyle Plc
6.4.4 Archer Daniels Midland(ADM)
6.4.5 Koninklijke DSM N.V
6.4.6 BASF
6.4.7 Associated British Foods
6.4.8 Givaudan

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(ケミカル)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(covid19)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る