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APAC繊維産業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


APAC Textile Industry - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

APACの繊維産業は、2018年に約3800億米ドルと推定され、予測期間中に約5.5%のCAGRを記録し、2024年には約5200億米ドルに達すると予測されています。 主なハイライト アジアは繊維産業の主要な拠点です。世界... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

APACの繊維産業は、2018年に約3800億米ドルと推定され、予測期間中に約5.5%のCAGRを記録し、2024年には約5200億米ドルに達すると予測されています。

主なハイライト
アジアは繊維産業の主要な拠点です。世界の繊維糸市場において、アジア太平洋地域は主要な地域であり、北米がそれに続いています。ポリエステルと綿はこの地域で広く使用されている繊維糸製品です。
消費パターンの変化、人口の増加、可処分所得の増加、アジア太平洋地域における家庭用家具製品とともに衣料品の需要の増加が主な成長要因です。
繊維・アパレル分野の世界貿易において、中国は37%のシェアを持つ主要輸出国で、インド、バングラデシュ、インドネシア、ベトナム、カンボジアといった国々がそれに続いています。
繊維産業は労働集約度の高い産業である。したがって、生産コストの低さと安価な労働力が、アジア諸国における繊維産業の成長の主な理由となっています。
アジア諸国の主な輸出先は、アメリカ、ヨーロッパ諸国、イギリス、日本です。中国は世界の繊維市場の約40%を占め、インドが2位を占めています。


主な市場動向

APAC地域におけるテクニカルテキスタイル製品の需要拡大


APAC地域におけるテクニカルテキスタイルの需要は、予測期間中に12%以上のCAGRを記録すると予想されています。
耐久性のある不織布技術用繊維の需要、アジア各国政府による投資促進計画、紙おむつの需要の増加が、使い捨て不織布の成長を牽引しています。したがって、テクニカルテキスタイルの市場は今後数年間、アジア太平洋地域でより大幅に増加し、その結果、同地域の繊維産業が促進されると予想されます。
2018年、中国は世界全体のテクニカルテキスタイル輸出の約25%を占めており、世界最大のテクニカルテキスタイルの製造国です。中国以外では、インド、バングラデシュ、インドネシア、ベトナムなどのAPACの国々が、欧州や北米からの需要の増加により、テクニカルテキスタイルの生産を増やすと予想されます。
また、今後数年間は中国やインドなどの国、特に不織布分野で急成長が見込まれるため、APACは世界のテクニカルテキスタイル産業の50%のシェアを占めると予想されます。


消費者意識の変化


手頃な価格で快適な衣服への消費者意識の変化により、ビスコース、シルク、麻などの高価値繊維への需要が高まっています。また、人工繊維と天然繊維の混紡糸も飛躍的に伸びており、今後数年で新たな市場と成長機会が生まれると予想されます。
ポリエステルと綿は、この地域で広く使用されている繊維糸製品です。消費パターンの変化、人口の増加、可処分所得の増加、衣料品の需要の増加、アジア太平洋地域の家庭用家具製品、が主な成長要因となっています。
また、APAC地域ではホームテキスタイルの需要も高まっています。ホームテキスタイルには、毛布、ベッドシーツ、テーブルクロス、掃除・台所用布団、カーテン、ベッドカバー、シアー、壁掛けカーペット、寝袋、タオルケット、マットレス、掛け布団、枕、タペストリーなど、家庭やホテル、オフィスなどのインテリアで活用される製品が含まれます。


競合他社の状況

本レポートでは、APACの繊維産業で事業を展開する主要企業を取り上げています。市場占有率で見ると、繊維業界は競争が激しく断片的であるため、各社とも相当なシェアを有しているわけではありません。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Growth Drivers
4.3 Market Challenges
4.4 Market Opportunities
4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Technological Snapshot

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application Type
5.1.1 Clothing
5.1.2 Industrial/Technical Applications
5.1.3 Household Applications
5.2 By Material Type
5.2.1 Cotton
5.2.2 Jute
5.2.3 Silk
5.2.4 Synthetics
5.2.5 Wool
5.3 Process Type
5.3.1 Woven
5.3.2 Non-woven

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competition Overview
6.2 Key Company Profiles
6.2.1 Jihua Group
6.2.2 Heilan Home
6.2.3 Shenzhou International Group
6.2.4 ANTA Sports Products
6.2.5 Weiqiao Textile
6.2.6 Texhong Textile Group
6.2.7 Arvind Ltd
6.2.8 Bombay Dyeing and Manufacturing Company Ltd
6.2.9 Bombay Rayon Fashions Ltd
6.2.10 Fabindia Overseas Pvt Ltd
6.2.11 Raymond Ltd
6.2.12 Vardhman Textiles Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX

10 Disclaimer

 

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Summary

The APAC textile industry is estimated to be around USD 380 billion in 2018, and it is projected to witness a CAGR of approximately 5.5% during the forecast period to reach approximately USD 520 billion by 2024.

Key Highlights
Asia is the main hub for the textile industry. Asia-Pacific is the leading region in the global textile yarn market, followed by North America. Polyester and cotton are widely used textile yarn products in the region.
Changing consumption patterns, increasing population, disposable incomes, the increasing demand for clothing, along with home furnishing products in the Asia-Pacific region, are the major growth factors.
China is the major exporter with a total share of 37% in the global trade of the textile and apparel sector, followed by other countries, like India, Bangladesh, Indonesia, Vietnam, and Cambodia.
The textile industry is a highly labor-intensive industry. Hence, the lower cost of production and cheap labor are the main reasons for the growth of the textile industry, in Asian countries.
The United States, European countries, the United Kingdom, and Japan are the major export markets for Asian countries. China controls about 40% of the global textile markets, and India claims the second position.


Key Market Trends

Growing Demand for Technical Textile Products in the APAC Region


The demand for technical textiles in APAC is expected to witness a CAGR of more than 12% during the forecast period.
The demand for the durable non-woven technical textile, investment promotion schemes by the governments in Asia, and the growing demand for diapers drive the growth of the disposable non-woven textile. Hence, the market for technical textile will increase in the Asia-Pacific region more significantly over the coming years, which, in turn, is expected to drive the textile industry in the region.
In 2018, China accounted for approximately 25% of the overall technical textile exports, globally, and it is the largest manufacturer of technical textiles in the world. Apart from China, countries in APAC, such as India, Bangladesh, Indonesia, and Vietnam, are expected to increase technical textile production due to the increasing demand from Europe and North America.
Also, APAC is expected to account for a 50% share of the global technical textile industry, due to the rapid growth in countries, such as China and India, particularly in the non-woven textiles segment over the next few years.


Shift in Consumer Perception


The shift in consumer perception of affordable and comfortable clothing increases the demand for high-value fabrics, such as viscose, silk, and hemp. Blended varieties of fibers are also growing exponentially, due to significant features of artificial and natural yarn, thus, opening up new markets and growth opportunities in the coming years.
Polyester and cotton are widely used textile yarn products in the region. Changing consumption patterns, increasing population, disposable incomes, the increasing demand for clothing, along with home furnishing products in the Asia-Pacific region, are the major growth factors.
Also, the demand for home textiles is rising in the APAC region. Home textile includes products, such as blankets, bedsheets, table cloths, cleaning and kitchen cloths, drapes, bed covers, sheers, wall carpets, sleeping bags, terry towel, mattresses, quilts, pillows, tapestry, etc., which are utilized in the interiors of homes, hotels, offices, etc.


Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the APAC textile industry. In terms of market share, the companies in the textile industry do not have considerable amount of market share as the market is highly competitive and fragmented.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Growth Drivers
4.3 Market Challenges
4.4 Market Opportunities
4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Technological Snapshot

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application Type
5.1.1 Clothing
5.1.2 Industrial/Technical Applications
5.1.3 Household Applications
5.2 By Material Type
5.2.1 Cotton
5.2.2 Jute
5.2.3 Silk
5.2.4 Synthetics
5.2.5 Wool
5.3 Process Type
5.3.1 Woven
5.3.2 Non-woven

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competition Overview
6.2 Key Company Profiles
6.2.1 Jihua Group
6.2.2 Heilan Home
6.2.3 Shenzhou International Group
6.2.4 ANTA Sports Products
6.2.5 Weiqiao Textile
6.2.6 Texhong Textile Group
6.2.7 Arvind Ltd
6.2.8 Bombay Dyeing and Manufacturing Company Ltd
6.2.9 Bombay Rayon Fashions Ltd
6.2.10 Fabindia Overseas Pvt Ltd
6.2.11 Raymond Ltd
6.2.12 Vardhman Textiles Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX

10 Disclaimer

 

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