世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州パーソナルケアパッケージング市場 - 主材料別、パーソナルケア製品(ベビーケア、バス&シャワー、オーラルケア、スキンケア、サンケア、フランジランス、その他)、製品(ボトル、缶、チューブ、ジャー、パウチ、その他)、国別(2022年〜2027年)


Europe Personal Care Packaging Market - By Primary Material, Personal Care Products (Baby Care, Bath and Shower, Oral Care, Skin Care, Sun Care, Frangrances and Others), Products (Bottles, Cans, Tubes, Jars, Pouches and Others), Country,(2022 - 2027)

パーソナルケアパッケージング市場は、2020年にxx百万米ドルと評価され、2026年にはxx百万米ドルに達すると予測され、2021年から2027年の予測期間中にxx%のCAGRを記録するものと思われます。 Covid-19がパー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

パーソナルケアパッケージング市場は、2020年にxx百万米ドルと評価され、2026年にはxx百万米ドルに達すると予測され、2021年から2027年の予測期間中にxx%のCAGRを記録するものと思われます。

Covid-19がパーソナルケアパッケージング業界に与える影響はまちまちである。いくつかの製品の需要は、このパンデミックの間に高みに達しました。ヘルスケア、ベビーケア、スキンケアのパッケージ需要は急激に増加しています。しかし、高級品やホームケア製品の需要は減少しています。この影響は、地域やパッケージング・プレーヤーのポートフォリオに依存します。

パーソナルケアのパッケージングは、化粧品、石鹸、シャンプー、ベビークリーム、トイレタリー、オイルなど、さまざまな製品で行われています。パーソナルケアのパッケージの形態は、ポンプ、ボックス、プラスチック、ガラス、板紙、樹脂、金属などの様々な材料で構成されるボトルが含まれています。消費者のライフスタイルの変化、急速な都市化、包装技術の進歩は、これらのパッケージ製品を使用するお客様を魅了しています。

化粧品や美容製品の消費の増加と、包装技術における技術革新の進展が相まって、市場を推進すると予測されます。髪と肌用製品の需要の増加、環境に優しく健康的な生活についての意識の高まりは、市場の成長を促進することが期待されています。

軽量でコストパフォーマンスに優れ、耐久性も高いことからさらなる成長機会が見込まれていますが、安全包装に対する厳しい規制が急激な成長を阻んでいるのが現状です。環境はパーソナルケア分野で重要な役割を担っています。最近の研究では、ブランドのオーナーは、自然に優しい包装、環境製品、リサイクル包装の需要に焦点を当てていることが示されています。

製品パッケージの革新は、業界内で大きなチャンスを生み出しています。購買力の向上、環境配慮への関心の高まりにより、成長が起こっています。簡単で多機能、持続可能で便利な資源に焦点を当てることは、市場の主要なドライバの一部です。

主な市場動向

「スキンケア "が主要シェアを占める

欧州のスキンケア市場は、現在の1,299百万米ドルから2028年には1,584百万米ドルに達すると予測されています。パンデミック前の急激な需要減退と成長鈍化が見られる。消費者の美と健康に対する意識の高まりと可処分所得の増加により、化粧品およびパーソナルケア産業が成長しています。

化粧品は、スキンケア市場を牽引する主要な要素の一つです。高価で貴重な化粧品を湿気や熱、風、バクテリアなどの外的要因から守るために、高品質・高グレードのパッケージングに対する需要が高まっています。

これらの製品は、身体の外見を美しくするために使用されることが多く、ユーザーはより美しく、魅力的に見えるようになります。睡眠不足、多忙な仕事、不健康な食生活などの日常生活の変化が、化粧品への移行を促します。これらは、化粧品の需要を拡大させる要因であり、欧州のパーソナルケアパック市場を後押ししています。

お客様の間で環境の状況や持続可能性に対する意識や関心が高まっていることから、環境に優しく、リサイクル可能なパッケージングに対する需要が高まっています。このため、メーカーは環境に配慮したグリーンパッケージングへの投資を余儀なくされています。

欧州のパーソナルケアはドイツが最大のシェアを占める

ドイツのパーソナルケアおよび美容製品市場は、年平均成長率4.8%で成長すると推定されます。パーソナルケアと美容の分野では、ドイツは有害な化学物質や合成物質を使用しない自然派製品で知られています。これらの製品は一般的に、有効成分として植物やハーブのエッセンスで構成されており、市場において大きな影響力を持ち、予測期間中に成長する可能性が高いと考えられています。

ヨーロッパで最も化粧品市場が大きいのはドイツで、イギリス、フランスがそれに続いています。ドラッグストアは、豊富な美容ブランドと便利な立地条件から、パーソナルケアと美容業界において最大の流通経路を有していることが確認されています。ドイツのトイレタリーと化粧品市場は、主に若い顧客と女性によって牽引されている。彼らは、提供されるものに多くの費用をかけることを望んでいる。

ドイツのパーソナルケアおよび美容製品市場は、フェイシャルケア製品、ヘアケア製品、オーラルケア、シャワージェル、メンズグルーミング、制汗剤およびデオドラントなどのグルーミング製品に区分される。化粧品/メイクアップ製品は、一般的にフェイシャルコスメ、リップメイク、アイメイク、ネイルメイク、ヘアカラー、スタイリング剤などである。

流通経路別に見ると、小売店、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、ドラッグストア、専門店、薬局、ネット通販などに分類されます。日本では、より健康的で害の少ないものを求める傾向があるため、合成製品よりも天然製品の需要が高まっています。

ドイツの人々は高い治療費と時間の浪費に閉口しており、破壊的イノベーションによる新しい製品群が登場したのです。それは、すべての治療の面倒を見るDYI家庭用パケットによって行われます。

競合他社の状況

パーソナルケアパッケージング市場は、国内外に多くのプレイヤーが存在するため、競争が激しい市場です。Alpla、AMCOR Limited、Bemis Company Inc.、Sonoco products Comapany、Rexam、Winpak Ltdなどの大手企業が存在するため、市場の集中度は緩やかになっています。

2020年2月~ シルガンホールディングス株式会社がコブラプラスチックス株式会社を買収。aurosolディスペンシングシステムおよびアクチュエーターとコブラのオーバーキャップ製品群の組み合わせにより、Silganは機能的なオーバーキャップを含む統合ソリューションを幅広く提供することができるようになりました。これにより、お客様独自のニーズに応えることができるようになります。

2020年3月~ ISCC(International Suatainaility and Carbon Certification)認証を取得した世界初のスキンケア用美容包装を開発し、REN Clean Skincareの保湿剤のリニューアルに使用されました。この包装材は、化粧品と食品の両方に使用できるよう適合しています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 1. RESEARCH METHODOLOGY

2 2. EXECUTIVE SUMMARY

3 3. MARKET OVERVIEW
3.1 3.1 Overview
3.2 3.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
3.3 3.3 Porters 5 Force Analysis
3.4 3.4 Company Politics

4 4. Market Dynamics
4.1 4.1 Introduction
4.2 4.2 Drivers
4.3 4.3 Restraints

5 5. Technology
5.1 5.1 Technology Snapshot

6 6. Market Segmentation
6.1 6.1 Europe Personal Care Packaging Marekt by Primary Material
6.1.1 6.1.1 Plastic
6.1.2 6.1.2 Paper
6.1.3 6.1.3 Metal
6.1.4 6.1.4 Glass
6.1.5 6.1.5 Others
6.2 6.2 Europe Personal Care Packaging Market by Europe Personal Care Products
6.2.1 6.2.1 Baby Care
6.2.2 6.2.2 Bath and Shower
6.2.3 6.2.3 Oral Care
6.2.4 6.2.4 Skin Care
6.2.5 6.2.5 Sun Care
6.2.6 6.2.6 Fragnances
6.2.7 6.2.7 Others
6.3 6.3 Europe Personal Care Packaging Market by Products
6.3.1 6.3.1 Bottles
6.3.1.1 6.3.2 Cans
6.3.1.2 6.3.3 Tubes
6.3.1.3 6.3.4 Jars
6.3.1.4 6.3.5 Pouches
6.3.1.5 6.3.6 Others
6.4 6.4 Europe Personal Care Packaging Market by Countries
6.4.1 6.4.1 United Kingdom
6.4.1.1 6.4.2 Russia
6.4.1.2 6.4.3 France
6.4.1.3 6.4.4 Germany
6.4.1.4 6.4.5 Italy
6.4.1.5 6.4.6 Swtizerland
6.4.1.6 6.4.7 Sweden
6.4.1.7 6.4.8 Others

7 7. Vendor Market Share Analysis

8 8. Competition Analysis - Company Profiles
8.1 8.1 Amcor
8.2 8.2 Mondi Group
8.3 8.3 Bemis
8.4 8.4 Rexam
8.5 8.5 RPC Group
8.6 8.6 Winpak
8.7 8.7 AptarGroup
8.8 8.8 Sonoco
8.9 8.9 Silgan Holdings
8.10 8.10 Tetra Lavel
8.11 8.11 DS Smith Plc
8.12 8.12 CAN-PACK S.A.
8.13 8.13 Prolamia Packaging

9 9. Investment Analysis

10 10. Opportunities in Europe Personal Care Packaging Market

11 11. Future of Europe Personal Care Packaging Market

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The personal care packaging market was valued at USD xx million in 2020 and is expected to reach USD xx million by 2026, registering a CAGR of xx%, during the forecast period of 2021-2027.

The impact of Covid-19 on the personal care packaging industry is mixed. The demand of some products have reached heights during this pandemic. The packaging demand for healthcare, baby care, skin care have raised sharply. But the demand for luxury, homecare products have declined. The impact depends on the exposure to differnt regions and portfolio of the packaging players.

The packaging of personal care is done for avariety of products like cosmetics, soaps, shampoos, baby creams, toiletries and oil. The forms of packages of personal care include pumps, boxes, bottles made up of various materials like plastics, glass, paperboard, rasin, metal and others. Changing in consumer lifestyles, rapid urbanization, advancing packaging technology attracts the customers to use these packaged products.

Rising consumption of cosmetic and beauty products coupled with increasing advance innovation in packaging technology is projected to propel the market. The rise in the demand for hair and skin products, rising awareness about envirnmental friendly and healthy living are expected to fuel the growth of the market.

More growth opportunity is forecasted for its lighter nature, cost effectiveness and high durablity, but strict regulations for the safety packaging is somehow hampering the exponential growth. Environment is a prominent part of the personal care sector. Recent studies shows that owners of the brands are focussed upon the demand for nature-friendly packaging, environmental products and recycled packaging.

Innovation in the product packaging is creating huge oppertunities opportunities within the industry. Growth is happening with the incerasing purchasing power, interest towards eco-friendliness. Focussing on easy, multi-functional, sustainable, convenient resources are some of the major drivers of the market.

Key Market Trends

"Skincare" to occupy Major Share

The Skincare market of Europe is projected to reach USD 1,584 million by 2028 from USD 1,299 million which is the current market value. There is a sudden decline in the market's growth and demand in the pre-pamdemic level. The growth of the cosmetics and personal care industry owing it to the consumer's beauty and health awareness and rising in desposable income.

Cosmetics products is one of the primary element that is driving the skincare market. The demand for high quality/grade packaging is increased due to the need for the preservation of costly and valuable cosmetic products from the outer factors which include moisture, nheat, wind and bacteria.

These products are often used for beautifying and improving features of the external body parts, which enables an user to look more beautiful and attractive. Routine changes like insufficient sleep, busy work-life, unhealthy food habits encourages the customers to shift towards the cosmetics. These are the factors that leads to flourish the demand of cosmetic products, which is boosting the Europe's Personal care packing market.

The growing awareness and concern towards the conditions and sustainability of the environment among the customers, has increased the demand for environmental friendly and recyclable packaging. These forced the manufacturers to invest in eco-friendly and green packaging.

Germany to Hold the Largest Market Share of Personal care of Europe

Germany's personal care and beauty products market is estimated to grow at a CAGR of 4.8%. Within the indsutry of personal care and beauty, Germany is known for their natural products which are free of harmful chemicals and synthetics. These products are generally made up of plants as active ingredient and essences of herbs, which have huge damand in the market and it is projected that in the forcasted period it will likely grow.

Germany is having the largest cosmetics market in Europe, followed by United Kingdom and France. It is observed that the drug stores have the largest distribution channel in personal care and beauty industry, because of their wide variety of beauty brands and convinient location. The toiletries and cosmetic market of Germany is mainly driven by younger customers and women. They are willing to spend a lot on the offerings.

Germany's personal care and beauty products market is segmented grooming products like Facial care Products, Hair care products, oral care, shower gel, men's grooming, antiperspirants and deodorants. The cosmetics/makeups products are generally facial cosmetics, lip makeup, eye cosmetic, nail makeup, hair colouring and styling products.

By distribution channels, it can be catagorised as retail stores, hypermarket, supermarkets, convinient stores, drug stores, speciality stores, pharmacies, online retail stores etc. The country is witnessing a higher demand for natural products over synthetic products because customers are seeking healthier and less harmful offerings.

People of Germany are stifled by high treatment costs and stortage of time, so a new product line came into action with disruptive innovations. It is done through DYI home usage packets which takes care of all the treatments.

Competitive Landscape

The personal care packaging market is competitive because of the presence of many players running their business in national and international boundaries. The market is mildly concentrated with the presence of major players like Alpla, AMCOR Limited, Bemis Company Inc., Sonoco products Comapany, Rexam, Winpak Ltd and others.

February 2020- Silgan Holdings Inc acquired Cobra Plastics, Inc. The combination of aurosol dispensing systems and actuators and cobra's over cap product line helped Silgan offer a range of integrated solutions, which include functional over caps. It will able to meet the unique needs of the customers

March 2020- Aptar came up with the world's recycled skin care beauty packaging cirtified by ISCC, International Suatainaility and Carbon Certification and it is used in the relaunch of renouned REN Clean Skincare's moisturizer. This packaging material is compliant for use for both coametics and food.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 1. RESEARCH METHODOLOGY

2 2. EXECUTIVE SUMMARY

3 3. MARKET OVERVIEW
3.1 3.1 Overview
3.2 3.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
3.3 3.3 Porters 5 Force Analysis
3.4 3.4 Company Politics

4 4. Market Dynamics
4.1 4.1 Introduction
4.2 4.2 Drivers
4.3 4.3 Restraints

5 5. Technology
5.1 5.1 Technology Snapshot

6 6. Market Segmentation
6.1 6.1 Europe Personal Care Packaging Marekt by Primary Material
6.1.1 6.1.1 Plastic
6.1.2 6.1.2 Paper
6.1.3 6.1.3 Metal
6.1.4 6.1.4 Glass
6.1.5 6.1.5 Others
6.2 6.2 Europe Personal Care Packaging Market by Europe Personal Care Products
6.2.1 6.2.1 Baby Care
6.2.2 6.2.2 Bath and Shower
6.2.3 6.2.3 Oral Care
6.2.4 6.2.4 Skin Care
6.2.5 6.2.5 Sun Care
6.2.6 6.2.6 Fragnances
6.2.7 6.2.7 Others
6.3 6.3 Europe Personal Care Packaging Market by Products
6.3.1 6.3.1 Bottles
6.3.1.1 6.3.2 Cans
6.3.1.2 6.3.3 Tubes
6.3.1.3 6.3.4 Jars
6.3.1.4 6.3.5 Pouches
6.3.1.5 6.3.6 Others
6.4 6.4 Europe Personal Care Packaging Market by Countries
6.4.1 6.4.1 United Kingdom
6.4.1.1 6.4.2 Russia
6.4.1.2 6.4.3 France
6.4.1.3 6.4.4 Germany
6.4.1.4 6.4.5 Italy
6.4.1.5 6.4.6 Swtizerland
6.4.1.6 6.4.7 Sweden
6.4.1.7 6.4.8 Others

7 7. Vendor Market Share Analysis

8 8. Competition Analysis - Company Profiles
8.1 8.1 Amcor
8.2 8.2 Mondi Group
8.3 8.3 Bemis
8.4 8.4 Rexam
8.5 8.5 RPC Group
8.6 8.6 Winpak
8.7 8.7 AptarGroup
8.8 8.8 Sonoco
8.9 8.9 Silgan Holdings
8.10 8.10 Tetra Lavel
8.11 8.11 DS Smith Plc
8.12 8.12 CAN-PACK S.A.
8.13 8.13 Prolamia Packaging

9 9. Investment Analysis

10 10. Opportunities in Europe Personal Care Packaging Market

11 11. Future of Europe Personal Care Packaging Market

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(care products)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る