日本の段ボール市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別(食品、飲料、パーソナルケア、家庭用品、化学品、電気製品、グッズ、ガラス製品、セラミックス)、セグメント別予測、2024年~2030年
Japan Corrugated Board Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Food Product, Beverages, Personal & Household Care, Chemicals, Electrical, Goods, Glassware & Ceramics), And Segment Forecasts, 2024 - 2030
日本の段ボール市場の成長と動向
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、日本の段ボール市場規模は2024年から2030年にかけて年平均成長率1.1%で拡大し、2030年には54.6億米ドルに達する見込みです... もっと見る
サマリー 日本の段ボール市場の成長と動向
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、日本の段ボール市場規模は2024年から2030年にかけて年平均成長率1.1%で拡大し、2030年には54.6億米ドルに達する見込みです。食品・飲料包装業界からの消費拡大が需要を押し上げると予測されている。
段ボールは当初、壊れやすいガラス製品の包装材料として製造されていた。食品の鮮度を維持し、輸送中の損傷を防ぐための包装材料に対する需要の高まりが、段ボールの採用につながった。
活況を呈している電子商取引ビジネスもまた、段ボールの需要を増大させると予想されている。段ボールの柔軟性と軽量性は、eコマース産業にとって必要条件である容易な取り扱いと輸送を可能にする。国内における非生分解性包装材料に関する規制圧力の高まりは、段ボール市場の需要を押し上げると予想される。
日本は、商品の輸送と保護に段ボール包装を必要とする製造業における産業活動の活発化など、様々な要因から大きな成長が見込まれている。小さなフルートと高品質のグラフィックボードの開発が進んでおり、従来の紙器用途における段ボール箱の浸透を促進すると予想される。
日本の段ボール市場レポートハイライト
- 電気製品が最も急成長している用途であり、家電需要の増加により2024年から2030年までの年平均成長率は1.7%と予想される
- 2023年の市場シェアは55.6%で、食品分野が優位を占める
- 飲料分野は、キリンビール、アサヒビール、サントリーホールディングスなどのメーカーの存在により、2024年から2030年にかけてCAGR 1.3%で成長すると予測される。
- 日本の段ボール市場に参入している主な企業には、日本製紙グループ本社、王子ホールディングス、レンゴー、山交、ISOWAなどがある。
- 日本製紙(株)は2016年3月、包装業界に対応するため、経営企画部門に包装コミュニケーションセンター、研究開発部門に包装研究所を設立した。
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目次 目次
第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.調査方法
1.3.1.情報収集
1.3.2.情報またはデータの分析
1.3.3.市場形成とデータの可視化
1.3.4.データの検証・公開
1.4.調査範囲と前提条件
1.4.1.データソース一覧
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.3.競合他社の洞察
第3章 日本の段ボール市場日本の段ボール市場の変数、動向、範囲
3.1.市場紹介/ライン展望
3.2.市場規模および成長見通し(百万米ドル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.4.日本段ボール市場の変数 市場分析ツール
3.4.1.ポーター分析
3.4.1.1 供給者の交渉力
3.4.1.2 買い手の交渉力
3.4.1.3 代替の脅威
3.4.1.4 新規参入による脅威
3.4.1.5 競争上のライバル関係
3.4.2.PESTEL分析
3.4.2.1 政治的ランドスケープ
3.4.2.2 経済・社会情勢
3.4.2.3 技術的ランドスケープ
3.4.2.4 環境的ランドスケープ
3.4.2.5 法的環境
第4章.日本の段ボール市場変数 :用途別推定と動向分析
4.1.セグメントダッシュボード
4.2.日本の段ボール市場変数市場:用途別動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)、(単位:百万平方メートル)
4.3.食品
4.3.1.食品製品市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)、(単位:百万平方メートル)
4.4.飲料
4.4.1.飲料市場の収益予測および予測、2018~2030年(百万米ドル)、(単位:百万平方メートル)
4.5.パーソナルケア&ハウスホールドケア
4.5.1.パーソナル&ハウスホールドケア市場の2018~2030年の売上高推計と予測(百万米ドル)、(単位:百万平方メートル)
4.6.化学品
4.6.1.化学品市場の売上高推計と予測、2018~2030年(百万米ドル)、(単位:百万平方メートル)
4.7.電気製品
4.7.1.電気用品市場の収益予測および予測、2018~2030年(百万米ドル)、(単位:百万平方メートル)
4.8.ガラス製品・セラミックス
4.8.1.ガラス製品・セラミックス市場の2018~2030年の収益予測および予測(百万米ドル)、(単位:百万平方メートル)
4.9.輸送
4.9.1.輸送機器市場の売上高推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)、(単位:百万平方メートル)
4.10.繊維
4.10.1.繊維製品市場の収益予測および予測、2018~2030年(百万米ドル)、(単位:百万平方メートル)
4.11.紙製品
4.11.1.紙製品市場の収益予測および予測、2018~2030年(百万米ドル)、(単位:百万平方メートル)
4.12.その他
4.12.1.その他市場の売上高推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)、(単位:百万平方メートル)
第5章.競争環境
5.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
5.2.企業の分類
5.3.企業ヒートマップ分析
5.4.企業プロフィール
5.4.1.王子ホールディングス株式会社
5.4.1.1 参加企業の概要
5.4.1.2 業績
5.4.1.3 製品ベンチマーク
5.4.1.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
5.4.2.宸鴻(香港)有限公司
5.4.2.1 参加企業の概要
5.4.2.2 業績
5.4.2.3 製品ベンチマーク
5.4.2.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
5.4.3.株式会社ヤマコー
5.4.3.1 参入企業の概要
5.4.3.2 業績
5.4.3.3 製品ベンチマーク
5.4.3.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
5.4.4.株式会社トーモク
5.4.4.1 参加企業の概要
5.4.4.2 業績
5.4.4.3 製品ベンチマーク
5.4.4.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
5.4.5.日本製紙グループ本社
5.4.5.1 参加企業の概要
5.4.5.2 業績
5.4.5.3 製品ベンチマーク
5.4.5.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
5.4.6.ダイナパック
5.4.6.1 参入企業の概要
5.4.6.2 業績
5.4.6.3 製品ベンチマーク
5.4.6.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
5.4.7.日本紙パルプ商事株式会社
5.4.7.1 参加企業の概要
5.4.7.2 業績
5.4.7.3 製品ベンチマーク
5.4.7.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
5.4.8.ISOWA株式会社
5.4.8.1 参加企業の概要
5.4.8.2 業績
5.4.8.3 製品ベンチマーク
5.4.8.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
5.4.9.レンゴー
5.4.9.1 参画企業の概要
5.4.9.2 業績
5.4.9.3 製品ベンチマーク
5.4.9.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
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Summary Japan Corrugated Board Market Growth & Trends
The Japan corrugated board market size is expected to reach USD 5.46 billion by 2030, expanding at a CAGR of 1.1% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing consumption from the food and beverage packaging industry is expected to boost the demand.
Corrugated board was initially manufactured for use as a packaging material for fragile glassware products. The rising demand for packaging materials to maintain the freshness of food products and prevent damage during the transportation led to the adoption of corrugated boards.
The booming e-commerce business is also expected to augment the demand for corrugated boards. Flexibility and lightweight of corrugated boards enable easy handling and transportation, which is a requisite for the e-commerce industries. Growing regulatory pressure regarding non-biodegradable packaging materials in the country is anticipated to boost the corrugated board market demand.
Japan is expected to witness significant growth on account of various factors such as rising industrial activity in the manufacturing sector that requires corrugated packaging to transport and protect goods. Ongoing developments in small flute and high-quality graphic board are expected to boost the penetration of corrugated boxes in traditional folding carton applications.
Japan Corrugated Board Market Report Highlights
• Electrical goods is the fastest-growing application and expected to register a CAGR of 1.7% from 2024 to 2030 owing to increased demand for consumer electronics
• The food segment dominated the market in 2023, with a share of 55.6% in 2023
• The beverages application segment is projected to grow at a CAGR of 1.3% from 2024 to 2030 owing to the presence of manufacturers such as Kirin Brewery; Asahi Breweries; and Suntory Holdings
• Key companies operating in the Japan corrugated board market include Nippon Paper Group, Inc.; Oji Holdings Corporation; Rengo Co., Ltd.; Yamakoh, Co., Ltd.; and ISOWA Corporation
• In March 2016, Nippon Paper Industries Co., Ltd. established a packaging communication center in the company’s corporate planning division and a packaging research laboratory in the research & development division to cater to the packaging industry
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Table of Contents Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation and Scope 1.2. Market Definitions 1.3. Research Methodology 1.3.1. Information Procurement 1.3.2. Information or Data Analysis 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization 1.3.4. Data Validation & Publishing 1.4. Research Scope and Assumptions 1.4.1. List of Data Sources Chapter 2. Executive Summary 2.1. Market Outlook 2.2. Segment Outlook 2.3. Competitive Insights Chapter 3. Japan Corrugated Board Market Variables, Trends, & Scope 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million) 3.3. Market Dynamics 3.3.1. Market Drivers Analysis 3.3.2. Market Restraints Analysis 3.4. Japan Corrugated Board Market Variables Market Analysis Tools 3.4.1. Porter’s Analysis 3.4.1.1 Bargaining power of the suppliers 3.4.1.2 Bargaining power of the buyers 3.4.1.3 Threats of substitution 3.4.1.4 Threats from new entrants 3.4.1.5 Competitive rivalry 3.4.2. PESTEL Analysis 3.4.2.1 Political landscape 3.4.2.2 Economic and Social landscape 3.4.2.3 Technological landscape 3.4.2.4 Environmental landscape 3.4.2.5 Legal landscape Chapter 4. Japan Corrugated Board Market Variables : Application Estimates & Trend Analysis 4.1. Segment Dashboard 4.2. Japan Corrugated Board Market Variables Market: Application Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million), (Volume in Million Square Meters) 4.3. Food Products 4.3.1. Food Products Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million), (Volume in Million Square Meters) 4.4. Beverages 4.4.1. Beverages Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million), (Volume in Million Square Meters) 4.5. Personal & Household Care 4.5.1. Personal & Household Care Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million), (Volume in Million Square Meters) 4.6. Chemicals 4.6.1. Chemicals Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million), (Volume in Million Square Meters) 4.7. Electric Goods 4.7.1. Electric Goods Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million), (Volume in Million Square Meters) 4.8. Glassware & Ceramics 4.8.1. Glassware & Ceramics Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million), (Volume in Million Square Meters) 4.9. Transport 4.9.1. Transport Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million), (Volume in Million Square Meters) 4.10. Textiles 4.10.1. Textiles Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million), (Volume in Million Square Meters) 4.11. Paper Products 4.11.1. Paper Products Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million), (Volume in Million Square Meters) 4.12. Others 4.12.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million), (Volume in Million Square Meters) Chapter 5. Competitive Landscape 5.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants 5.2. Company Categorization 5.3. Company Heat Map Analysis 5.4. Company Profiles 5.4.1. Oji Holdings Corporation 5.4.1.1 Participant’s Overview 5.4.1.2 Financial Performance 5.4.1.3 Product Benchmarking 5.4.1.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives 5.4.2. TPK (HK) Ltd. 5.4.2.1 Participant’s Overview 5.4.2.2 Financial Performance 5.4.2.3 Product Benchmarking 5.4.2.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives 5.4.3. Yamakoh Co., Ltd. 5.4.3.1 Participant’s Overview 5.4.3.2 Financial Performance 5.4.3.3 Product Benchmarking 5.4.3.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives 5.4.4. Tomoku Co., Ltd 5.4.4.1 Participant’s Overview 5.4.4.2 Financial Performance 5.4.4.3 Product Benchmarking 5.4.4.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives 5.4.5. Nippon Paper Group Inc. 5.4.5.1 Participant’s Overview 5.4.5.2 Financial Performance 5.4.5.3 Product Benchmarking 5.4.5.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives 5.4.6. Dynapac Co., Ltd. 5.4.6.1 Participant’s Overview 5.4.6.2 Financial Performance 5.4.6.3 Product Benchmarking 5.4.6.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives 5.4.7. Japan Pulp & Paper Company Co., Ltd. 5.4.7.1 Participant’s Overview 5.4.7.2 Financial Performance 5.4.7.3 Product Benchmarking 5.4.7.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives 5.4.8. ISOWA Corporation 5.4.8.1 Participant’s Overview 5.4.8.2 Financial Performance 5.4.8.3 Product Benchmarking 5.4.8.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives 5.4.9. Rengo Co., Ltd. 5.4.9.1 Participant’s Overview 5.4.9.2 Financial Performance 5.4.9.3 Product Benchmarking 5.4.9.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
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